Esikoista yrittämään 2011 vol3

Onko sulla melassi kuumeinen olo? Mietin et onko "hormonikuume" sellasta, että huomaa vaan jos mittaa vai sit niin et on ihan kipee...

Mä en tiä mikä mulla tuolla mahassa on ku kylki on toiselta puolelta välillä tosi kipee, pakko varmaan mennä maanantaina tohtorille jossei ala helpottaan.
 
mulla on sinika sellanen vähän lenssunen olo..tukkoinen ja palelen ja sitten päätä jomottaa aina välillä.. ihmettelen vaan noita rusahaikuja kun kerran lämmöt viä korkeella..toivon mukaan sais kyytiläisen matkaan ja olis vain kaivautessaan rikkonut verisuonia..

mikäs sun kylkeä jomottaa? voisko olla keltarauhasen toiminnasta johtuvaa?
 
melassi en tiä mikä on, välillä tuntuu et on lihaskipua ja välillä, että siel sisällä ei oo kaikki hyvin. Ei oo mitenkään alavatsalle sijoittunut se kipu, niin en usko sen olevan hormoneihin liittyvää, enemmän yläsellässä ja kyljes se tuntuu. Koskas muuten ajattelit testailla?
 
apua vuoto voimistui yöllä, mutta lämmöt edelleen 37 tienoilla..mitä mä teen? tai siis odotan tietenkin vuodon loppumista ja testaan, mutta osaako kukaan arvailla mistä voisi johtua? ei ole enää pelkkää verta, pieniä hyytymiä mukana..tai siis limaklönttejä enemmäkin..ei ole tullut siteeseen asti..aika niukkaa, mutta tuntuu liian runsaalta ollakseen kiinnittymisvuotoa..
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 18.12.2011

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

melassi...............29...........7.............56?/28-32............21.12.
Sinika................30............2.............33/30-?.................?
-Liv-..................23............8............27/40-55...............?

Barbababy..........25............5.............25/25-29...............?
bonus87.............24............1............24/35-38.................?
jenni_noora.........27........... 1............23/28..................24.12

pikkumy.............26............16...........21/25-28...............?
Destello..............23............7...........21/29-33................?
millimolli.............26............17...........20/24-30................?

~Vivianne~........29...........12.............20/25-54................?
Lillimuks.............25............1............18/28-...................?
anfia..................23............4..............12/30........................?

lenkkari..............27........... 5..............12/32-33...............12.1.
Ambrosia85.........26..........12..............10/26-..................?
another..............25............3.............8/28-....................?

Hennu86............25............9.............8/35-37................15.1.
Puuhis25............25............5.............7/29-38...........
Tupu_................26............5.............4/28-34................15.1.



:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5



Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris. Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
melassi onko ne hyytymät verisiä vai limaisia? Jos ei tuu housuihin / suojaan asti niin uskoisin mitään sen kummemmin tietämättä, että kyseessä voisi edelleen olla kiinnittymisvuotoa??? Pitäiskö sun nyt kuitenki tehä se testi jo?
 
hei sinika.. nyt on päivällä tihkunut vain tummaa verta.. ei ole tullut housuihin asti, mutta vessakäynnin yhteydessä paperi värjääntyy selkeästi..max 2-3 ruokalusikallista tullu.. voishan sitä pinnata muutamia tunteja ja koittaa testatakin..eipä ainakaan ole korkeella odotukset..ei tunnu normaalimenkoilta..yleensä pitäis plumpsahtaa isompi satsi vrk sisään vuodon alusta..ja lämpö edelleen yli 37..eikös sen pitäsi laskea ennen menkkoja..?

ps.kiitos vastauksesta
 
Viimeksi muokattu:
melassi en tiedä oiken noista lämmöistä mitään, kun en oo niitä ikinä mittaillut. Itselläni alkaa aina kuukautiset, niin että tiputtaa pari päivää ennen alkua punertavaa limaa, mutta se johtuu varmaan puuttellisesta keltarauhashormonista. Ja se ei kyllä oo kirkasta tai tummaa vaan sellasta punertavaa limaa. Nyt sun pitää vaan pitää pää kylmänä ja odottaa mitä se on. Niiiiiin helppo sanoa ja niiiiiiin vaikeaa käytännössä :( Voimia :hug:
Ehkä joku, jolla on komeusta osaisi neuvoa paremmin :)
 
melassi Mulla tuli kiinnittymisvuoto siteeseen asti, ja vuoto oli sellasta ällön limasta, niinkuin valkkarin ja veren yhdistelmä.. :x Anteeksi tarkka kuvaus..
Oli kyllä niukemmat kuin omat kuukautiseni jotka on aika runsaat normisti..
Toivotaan parasta! :heart:

Ja toi hormonikuume mulla on ainakin sellasta tukkoisuutta ja vilua, ja varsinkin aamuisin tulee verta nokasta ku niistää. Muuten olo ei oo kipeä..
Lämpöä on 36.9-37.4. Koholla siis normaalista, ja vaihtelee päivänmittaan..
 
anfia mulla on ollu jo yli kaks viikkoa tollasta oloa, tukkoisuutta, pää tuntuu siltä ku ois flunssa, hengitys tukkoinen kans ja väsy, kaks kertaa ollu ihan yli 37 lämpöäkin. Voisko tollasta tulla muistakin hormoneista kun raskaudesta? Näyttää nyt, että kierto venyy taas ja raskaana ei olla. Jotain tuolla kuitenki tapahtuu ku on maha välillä tosi kipee, menkkamaista oloa ja välillä pisteleekin. Taitaa olla hormonit ihan sekaisin.
 
kiitoksia tytyt vinkeistä.. vaikea pitää pää kylmänä.. tuo kostumus on erilaista kuin normimenkoissa.. aamusella siellä seassa oli myös kirkasta limaa, mutta enemmän tummaa verta..eikä ole muita menkkaoireita kuin alaselän jomotus.. yleensä menkkojen aikaan polttelee ja kääntää myös vattulista.. yleensä tulee isoja verilimaklomppeja.. (pahoittelut tarkasta analyysista).. eikä ole ollut mitään normeja pms oireitakaan.. tää on niin hanurista..

ja siitä viä että pinkkiä limatiputtelua ei ollut..eiliset rusahaikut myös tummia/kirkkaita
 
Viimeksi muokattu:
Sinika Onko sulla kilppariarvot katottu? Tiiän että niitä tyrkytetään tarkistettavaksi vaivaan kuin vaivaan, mutta vajiksella on samankaltaiset oireet, ja on kohtalaisen yleinen vaiva, sekä vaikuttaa naisen hormonitasapainoon paljonkin..
Voi olla miljoona muutakin syytä, mutta toi on ehkä yleisin...

Myös "stressihormoni", kortisoli vaikuttaa hormonitasapainoon.. Sen liikatuotanko vaikuttaa kuukautiskiertoon, ja alentaa vastustuskykyä..
Tä kortisoli-juttu on tosin vähän kiistanalainen, eikä niin tutkittu..
Mutta maalaisjärjellä ajateltuna, sillä vois olla suurikin merkitys esim. kuukautiskiertoon ja sitä kautta raskautumiseen.

melassi Eipä taida auttaa muuta kuin seurailla tilannetta.. :| Mutta yritä rentoutua. (ehkä maailman vaikeinta, tiedän)
Epätietoisuus on niiiiin syvältä, siinä suhteessa ollaan samassa kuopassa nyt möngertämässä. :)
Ehkä huomenna ollaan jo molemmat asioiden suhteen fiksumpia. :)

Nyt meen vääntää tortilloita krapulaiselle, viinankäryiselle miehelleni.. :X Huomenna ultraan ja voi vietävä että pelottaa/jännittää.. |O

Paljon jaksamisia! :flower:
 
Täällä taas :) Tänne on tullut niin paljon tekstiä, että en varmaan kaikkia muista/ehdi kommentoida :)

tervetuloa bonus87! =)

melassi onpa ihmeellisen kuuloista vuotoa! Mitkäs dpo:t sulla onkaan nyt menossa? Tee huomenaamulla testi. Onko sulla herkkiä varastossa? Niillä varmaan saisit jo vastauksen, 25:ssa ei välttis näy vielä mitään jos menossa tyyliin dpo10-12.. Kumpa kyse olisi kiinnittymisestä =)

anfia voimia ja tsempityksiä huomiseen ultraan. Toivottavasti kaikki on kunnossa :heart:

sinikalla kans lupaavia oireita siellä :) Millonkas heität testiä kehiin? :)

Hennu ihanaa, että ovistesti oli selkee nega. Uskaltaiskohan sitä itekin tehdä huomenna pistokokeen aiheesta. Ehkä parempi jättää tiistaille. Jos tuleekin taas suht vahvaa viivaa näillä kiertopäivillä, niin ei kovin iloinen jouluviikon alotus..

ON täällä reissusta selvitty, oli tosi ihanaa päästä hetkeksi pois arjesta. Täti ei tunnu poistuvan tässä kierrossa ollenkaan. Vieläkin tuhruttaa, vaikka jo kp7.. Ärtsyä! Muutenkaan tän kierron suhteen ei ole mitään toiveita. Sitähän pitäis jo viikon päästä alottaa terot, jos tekis lääkärin ohjeen mukaan. Tuskin jaksan vaivautua, ei se ovis kuitenkaan vielä ole tulossa, jos nyt ovuloin ollenkaan.
 
anfia mä just mittautin mun kilpparit, hoitaja sanoi, et ne on hyvät. En muista niitä eri arvoja, mut se toinen oli alle 2 ja toinen 13 tai 14...

puuhis, mä oon tehny tänään viimeks testin ja ei siinä mitään näkyny. Piti tehä kaks ku pissasin ensi ekassa sen ikkunan päälle vahingossa :D

mulla nousi taas lämpö 37.7, pakko varmaan mennä huomenna lääkäriin. Mä en vaan OSAA olla pois töistä, tekee tiukkaa vaikka ois kuinka kipee :/
 
hei puuhis...kiva kuulla että reissu meni hyvin..tosin olis kiva jos pääsisit selvyyteen tuon kiertosi kanssa..mitä tässä tosin itsekin toivoo.. nyt on tullut jo siteeseen asti..mutta vain samaa kirkasta tummaa verta..eikä mulla ole muita kuin 25 vahvusia r-testejä.. aamulla teen kuitenkin yhden (dpo12)..ja varmistuksen sitten joskus..vähän on sellanen olo että tämä oli sitten tässä, mutta katsotaan nyt jos vaikka vuoto loppuisi..
 
sinika sorry, meni vähän ohi että oot jo testaillutkin! Näin siinä käy kun tulee muutama päivä palstataukoa :D Toivotaan, että sunkin tilanne selviää pian :)

melassi on kyllä kummallista vuotoa! Kyllä dpo12 on hyvät mahkut saada haamulainen/selvempi plussa. Voi mikä joululahja se teille oliskaan, kun ootte niin kauan jo tuhdanneet :heart:

Ei kyllä tän pco:n kanssa aina jaksa pitää yllä hyvää fiilistä. Tää epätietoisuus on niin suolesta! Kyllä meillekin se vauva varmasti vielä joskus siunaantuu, onhan tässä vielä 15 vuotta aikaa ennen 40v:n haamurajaa :LOL: Olis vain hienoa, jos ei ihan niin kauan tarvitsisi yrittää. Tuollahan mulla on jo clomireseptikin kaapissa, mutta sen aika ei vielä ole. Gynen mukaan yk6 voisi jo sitäkin kokeilla, mutta tuskin vielä siihen lähden. Ei tunnu oikealta, kun on kuitenkin vasta pian puoli vuotta yritystä takana. Toisaalta, pco:lla on vain taipumusta pahentua ajan kanssa. Niinhän mulla onkin jo käynyt, kun yk1 oli 5 ja 7 pientä rakkulaa, ja yk4 jo yli10 per puoli. Silti ovuloin, mutta ei tärpännyt. HMM.. Tämmösiä masis-sunnuntain pohdintoja :)
 
puuhis..kyllä mä uskon ettei sun tarvitse 40 vuotiaaksi asti odottaa..:Dtiukkaa tämä tekee aina välissä mutta onneksi on vertaistukea tarjolla=) mä vaan ihmettelen kun lämmöt edelleen 37 tai yli ja yleensä menkkojen aikaan pissi aika punertavaa..mutta tänäänkään ei ole näkynyt mitään eroa normiin..tattee vissin laittaa poppareita ja mässyttää vähän roskaruokaa..jos se vaikka vähän lievittäis pohtimisen tuskaa..vuotokin tuntuu jo rauhoittuvan ellei sitten ole vain tyyntä myrskyn edellä..
 
HEIPPA :wave: nyt on v-loppu heiluteltu ahkeraan peittoja joten nyt jännäileen ja odottaan tuleeko kaiken maailman alkuraskauden oireita ennen testin tekoa jännää touhua sanoisinko =) tuleeko kaikilla sitä niin sanottua kiinnitys vuotoa ? vai voiko kiinnitys olla "näkymätön" tai kuinka sen nyt sanoisin...no mut ymmärsitte varmaan mitä tarkoitin :p
 
Voimia huomiseen Anfia! :heart:

Mulla on elämä nyt ihan sekaisin. Menkat tulee ihan miten lystää, nyt on tuhruttanut pari päivää ja mulla on iltaisin paha olo. Oon tosi onnellinen, että oon varannut meille kunnon lääkäriajan: Mennään huomenna yhdessä lapsettomuusklinikalle ja tutkimukset aloitetaan. Johan tässä on vuosi vierähtänyt. Vähän noloa mennä tässä tilassa, kun menkkojen ei ois pitäny vielä tulla, mutta minkäs teet...
 
Vivianne ihanaa, että pääsette kunnon tutkimuksiin!! Menkkojen kanssa säätäminen on ihan vihoviimeistä hommaa! Jos ei kierrot pelaa, niin tulostakin on vaikea syntyä :( Toivottavasti jatkonne selviää, eikä ekalla kertaa ole varmaan väliä, vaikka tutkimuksiin menisi loppukierrosta!

Bonus87, ei kiinnittymisvuotoa tule kaikilla läheskään. Suurin osa ei edes huomaa kiinnittymisen tapahtumista. Ainakaan oma siskoni ja ystäväni eivät ole sitä huomanneet.

melassi miltäs testi näytti? :) Onko vuoto jo loppunut kokonaan?

OMAA ei olis kannattanut tehdä ovistestiä pistokokeena.. KP8 ja tasavahvat. Ei todellakaan mun tapauksessa tarkoita superaikaista ovista, vaan päin häränpyllyä heitteleviä hormoneja. PRKL, hienoo viikonalkua mulle :(
 
puuhis25 Voihan perkele : / PCO on kyllä yks kirous... Ja varsinkin, kun sille ei oikein voi tehdä mitään! Täytyykin itsekin tänään taas tehdä testi varmuuden vuoksi. Kp kuitenkin jo 9.

melassi Jännä tilanne sulla :) Veikkaan, että sulla olis kyse ns. valemenkoista. Mulla lämmöt on lähteny laskuun vasta pari päivää tuhruttelun jälkeen. Kunnon vuoto kun alkaa, ni sit on lämmötkin normaaleissa.

anfia Täällä pidetään peukkuja!!!!

~Vivianne~ Onneksi pääsette lääkärin juttusille :)

ON: Tänne ei mitään. Siteestä sai luopua kokonaan viime perjantaina eli nyt sitten kaksi pitkän piinaavaa viikkoa ovista odotellessa.

Lauantaina juhlittiin mun valmistujaisia ja ne bileet kyllä venähti reippaasti sunnuntain puolelle. Voin sanoa, ettei ole nyt mikään voittajaolo...
 
Maanantai 19.12.2011

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

melassi...............29...........7.............57?/28-32............21.12.
Sinika................30............2.............34/30-?.................?
-Liv-..................23............8............28/40-55...............?

Barbababy..........25............5.............26/25-29...............?
bonus87.............24............1............25/35-38.................?
jenni_noora.........27........... 1............24/28..................24.12

pikkumy.............26............16...........22/25-28...............?
Destello..............23............7...........22/29-33................?
millimolli.............26............17...........21/24-30................?

~Vivianne~........29...........12.............21/25-54................?
Lillimuks.............25............1............19/28-...................?
anfia..................23............4..............13/30........................?

lenkkari..............27........... 5..............13/32-33...............12.1.
Ambrosia85.........26..........12..............11/26-..................?
another..............25............3.............9/28-....................?

Hennu86............25............9.............9/35-37................15.1.
Puuhis25............25............5.............8/29-38...........
Tupu_................26............5.............5/28-34................15.1.



:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5



Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris. Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Onkohan teillä tietoa kuinka paljon raskaaksi tulemiseen liittyy pyörtyminen? Yritin ettiä siitä tietoa netistä, mutta paljon tuli vaan niitä, että on jo pidemmällä raskaana ja sitten pyörtyilee. Kun mä siis yhtäkkiä yllättäen eilen pyörryin hetkeksi, meinas mies vähän säikähtää. Oon tuota ennen kerran elämässäni vaan pyörtyny ja siitäkin on jo joku 8 vuotta. :confused:

Mutta en tiiä, tää on taas tätä, että pitää kaikki oireet vetää siihen samaan aiheeseen. Mulla on kyllä aiemmin ollu aika matalat verenpaineet tms.

melassille tsemppiä, toivottavasti on vaan tosiaan se valevuoto!

Samoin anfia, pidän peukkuja kans!

Ja puuhikselle voimia uuteen viikkoon! Ja muillekin joulumieltä ja mukavaa maanantaita!
 
hei,

mä tulin ihan ilmoittamaan että olis vissiin kp 2, kun kerran vuoto vaan runsastunu..tarkoitus olisi keskiviikkona tehdä varmistustesti..mutta yritän järjellä ajatella tämän kierron olleen tässä..

voimia ja haleja kaikille=)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä