Esikoista kuumeilevien :))

Palomalle pahoittelut tädistä, toivottavasti kuitenkin pian tärppää <3

Nyt onkin jo Rv 5+0 ja eka neuvola on varattu 20.8 :) La olis sitte 26.3.2014 :) :heart: Kauheesti hiljentyny tää keskustelu, yrittäkää pitää tää silti hengis että uudet esikoista kuumeilevat löytää tiensä tänne ja keskustelu alkaa taas kukoistaan ;)

Mutta mä taidan siirtyä täältä nyt odottajien puolelle, kovasti tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja paljon plussapuhureita teille! :wave: :hug:
 
Heippis kaikille!

Olen jonkun aikaa lueskellut täältä näitä keskusteluita ja nyt päätin liittyä seuraan. Vauvakuumeestaa olen kärsinyt varmaan läpi koko elämäni. Olen siis aina tiennyt, että haluan lapsia, nyt kuitenkin viimeiset 8kk on vauvat ja vauvakuume hallinneet ajatuksiani rauhallisina hetkinä. Ikää multa löytyy 25vuotta ja yhdessä avomiehen kanssa ollaan oltu kolme ja puoli vuotta. Pillereitä syön vielä ja ollaan alustavasti sovittu, että tämän liuskan jälkeen (vajaa kaksi viikkoa jäljellä) en enää uutta liuskaa aloittaisi. :heart: Mulla ei siis ole mitään hajua kiertopäivistä, ovulaatioista ym. jutuista, koska pillereitä olen syönyt 9vuotta ja koko sen ajan aina kaksi liuksaa putkeen. Toivon siis, että jos ei heti tärppää, niin kierto olisi tasainen eivätkä kammotavat menkkakivut tulisi takaisin. Niihin alunperin pillerit määrätty.

Hieman minua mietityttää kuinka elämä sitten asettuu jos/kun vauva tähän perheeseen tulee. Itselläni erikoistumisopinnot alkaisivat tammikuussa ja miehellä töitä keikkauluontoisesti. Me myös rakastamme matkustamista. Olemme tehneet muutamia pitkiä (3kk, 2kk, 8kk) ja monia lyhyitä reissuja maailmalle ja niistä en minä (eikä mies) haluaisi luopua. Olen kyllä aika luottavainen siihen, että vauvan/lapsenkin kanssa voi reissata. :) Myös tämän hetkinen asuntotilanne sekä se kuinka ne rahat nyt sitten tulevat riittämään kun vauva tulee mietityttävät. Tietysti myös kuinka parisuhde muuttuu, kun ei enää keskitykään ainoastaan puolisoon. Huoh... Pitäisiköhän olla vaan miettimättä?

Tulipahan taas teksiä. En oikein vielä tiedä kuinka tänne keskustelupaltalle tulisi kirjoittaa, mutta eiköhän sitä pikkuhiljaa pääse kärryille. Myös suurin osa kaikista lyhenteistä ja muista on vieraita. Pikku hiljaa tässä opetellen. :)
 
Tervetuloa juttelemaan meidän kanssa! :) Lyhenteitä ei tarvi osata eikä käyttää. Itse en käytä niitä koska koen tädit ja tarrasukat vieraina. Mä oon ollut pitkään hiljainen. Kesälomalla olen ja vähän ollut koneella. Annan kuitenkin nyt vähän kuulua itsestäni ja että edelleen mukana olen Täällä! Uusia vaan mukaan myös mahtuu meidän ketjuun. Mulla menossa kp35. Yleensä menkat alkaa kp34. Saa nähdä mitä tää merkkaa. Todennäköisesti ei mitään koska nää mun kierrot on vähän mitä on ja todennäköisesti en ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan. Alkaa aika paljon jo tympiä koko homma kun ei vauvaa kuulu.
 
Heips! Minäkin olen seuraillut taustalla jo jonkin aikaa ja olen tällä hetkellä tuolla yrityksen odottajissa, koska emme ole vielä aloittaneet yritystä.

Olen siis kohta 25v, avopuolisoni on 30v.
Vielä mennään pillereillä viimeistä liuskaa, jonka jälkeen olen päättänyt lopettaa hormonaalisen lääkityksen. (sivuvaikutukset, hrr...) Pillereitä ehdin syömään noin 3 vuotta.
Avomiehen lämmittely on ollut käynnissä jo jonkin aikaa, mutta vielä ei olla päästy yhteisymmärrykseen, milloin yritys aloitetaan.. toivottavasti pian, koska itse olisin valmis samantien!

Teidän juttujen lukeminen toisaalta helpottaa oloa mutta myös toisaalta pahentaa vauvakuumetta.. Jospa minäkin vielä!
Harmittaa omalta osalta, kun useampi kaveri on joko raskaana tai yrittää, ja haluaisin olla heidän puolestaan onnellinen, ja olenkin, mutta samalla erittäin kateellinen ja se masentaa. :/
 
Tervetuloa uudet :) Ja Tituleenalle onnea odotukseen:heart: Maijams ite oon miettiny aika paljo samoja asioita kuin sä, mutta nyt oon yrittänyt ottaa sen asenteen,ettei sitä auta etukäteen ressata ja miettiä asioita liikaa..Kyllä se arki vauvan kanssa sitten varmaan omalla painollaan lähtee käyntiin ja asettuu :)
Veepu123 tiedän tuon tunteen. Me ollaan oltu miehen kans 7v yhdessä ja viimiset pari vuotta oon haaveillut vauvasta,mutta mies ei oikein tuntunu innostuvan..nyt sitten viime pääsiäisenä yhteisestä päätöksestä lopetin pillerit ja nyt on ihana huomata ,että mieskin on innoissaan mukana projektissa vaikka aluks tuntu se pillereiden lopettaminenkin jo olevan hänelle todella hankala asia..kaikki nuo kateellisuuden ja masennuksen tunteet on niin tuttuja..Toivon,että sunkin mies lämpenee asialle kun pillerit lopetat :) Kiva kun Hilda-Maria ilmottelit itestäs, koitetaan pitää keskustelua yllä,vaikka kesä on kyllä sellasta aikaa ettei sitä koneella paljo kerkee olla.

Täälä on nyt yrityskerta 4 meneillään, oon tässä kierrossa tikutellut ovista ja eilen tuli viivat tikkuun ja nyt on kovasti yritetty tehdä tulosta..Nyt alkaaki se pitkäveteisin,ankein ja jännittävin parin viikon piinailu.. Niin kovasti toivon,että nyt tärppäis..Oikee hirvittää, jos taas joutuu pettyyn..vaikka eihän täsä nyt vielä kovin kauaa oo yritetty..4-5 kk vaan :)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Kesä aika taitaa olla vähän hiljaisempaa..

Tänne ei ihmeempää.. Kesälomaa odotellessa. Katsotaan päästäänkö lähtemään meidän mökkireissulle, kestääkö auto siihen asti.
Ainakin eilen hajosi ja on asia erikseen, että onko meillä auton korjauksen jälkeen varaa lähteä sinne..
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**



>> TIISTAI 30.7.2013 <<

NIMIMERKKI JA IKÄKPYK/YA
Fujin 24 v30/26-32
Myy87 26 v17/30YK 3
Paloma84 28 v13/30-35YK 5, YA 2/13
Hilda-Maaria 27 v41/21-37
Kiharapää 29 v69/28-35
Maijams 25 vKP?/?-?YK?, YA?/13
Veepu123 25 vKP?/?-?YK?, YA?/13


















PLUSSANNEET :heart:
Myyttynen
Mary866
Mijau
Miss_Piggy
Mayinka
Maamis
Audree
Tituleena

KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS! :kiss:

Päivittänyt: Hilda-Maaria
 
Nyt pääsin kunnolla koneelle ja päivittelin listaa. Tarkistakaapa tietojanne ja laittakaa punasella, jos on jotain muutettavaa.

UUDET MYÖS TERVETULOA MUKAAN KESKUSTELUUN! Tästä ketjusta on hävinnyt viime aikoina paljon porukkaa plussanneisiin.

Mites Kiharapään kiertopäivät? Laitapas oikeita päiviä, kun en keskustelusta löytänyt.

Yritetään nyt taas jatkaa aktiivista keskustelua lomien jälkeen. Tai itse ainakin omalta osaltani, kun loma loppui nyt.

Mulla siis meneillään kp41. Raskaustesti tehty monta kertaa eli paksuna en ole. Kierto on jotenkin sekaisin. Tein tänä aamuna ovistestin, kun oli limainen olo ja se näytti positiivista. En kuitenkaan usko, että mulla tapahtuisi nyt ovulaatiota, koska kierto venynyt näin pitkäksi. Toivottavasti ne menkat nyt alkais, niin lähtis uus yrityskierto käyntiin. Outoa, että kierto venyi näin pitkäksi. Alkaa vähän pelottaa, että mussa on joku vikana.
 
Hei! Ajattelin että täältä voisi löytyä vähän apua, kun esikoista kuumeilette, niin tietäisitte hormonaalisen ehkäisyn lopetukseen liittyvistä jutuista. :)

Oliko teillä kun lopetitte ehkäisyn, minkäänlaisia tiputteluja? Lopetin ehkäisyrenkaan 15.päivä ja nyt on siis joku kp 16 menossa ja mulla on ollu about 3 päivän ajan sellaista tiputtelua, mutta kun tulee ihan sellaisia "limaklönttejä" (sori ilmaisu!!), niin onko se ihan normaalia tiputteluvuodolle?
 
Heippa! Nyt kun tänne muitakin uusia ilmaantui, niin rohkeninpa minäkin neljän kuukauden taustalla olon jälkeen kirjautua ja yrittää hieman aktivoitua itsekin. :) Minullekaan nämä kaikki palstatermit ei aluksi meinanneet aueta millään mutta nyt pikkuhiljaa niitä oppinut, vaikka joitakin vähän omassa käytössä vierastankin. Palstan kautta olen kyllä valtavasti oppinut uutta! Oikein ihmetyttää, että miten sitä voikaan yllättävän vähän tuntea omaa kehoaan, jossa on jo 27 vuotta tullut eleltyä. Itselläni takana n. 10 vuotta ehkäisypillereitä, joten oman kehon tarkkailu oli jotenkin rutiininomaista. Kun sitten pillerit jäi pois maaliskuun lopussa, olikin jopa hieman hämmentävää huomata, ettei kaikkea voikaan kontrolloida ja ennakoida.

Olin osannut aavistaa, ettei raskaaksi tulo tule olemaan välttämättä helppoa. Monilla omilla tutuilla on ollut paljon haasteita raskaaksi tulemisessa ja niitä joilla on tärpännyt heti, on tosi vähän. Osasin siis mieheni kanssa varautua siihen, että jätetään pillerit pois ja katsotaan mitä tapahtuu ihan rauhassa. Tällä hetkellä tilanne on sellainen, että pillerit jäi maaliskuun lopussa pois, jonka jälkeen tuli normaalisti tyhjennysvuoto. Sen jälkeen olikin parin kuukauden "kuiva kausi", eli kuukautisia ei kuulunut, kunnes nyt normalisoitunut ainakin kaksien kuukautisten verran kierto 32 päivään. Ovulaatiota yritän opetella tässä samalla tunnistamaan ja kaikkea muuta mitä tämän lajin rakettitieteeseen kuuluukaan.. ;)

Eli mukana ollaan, toivottavasti ei tässä kuumeilijoissa liian pitkään silti!
 
Mulla nyt siis menossa kp 23 :) Viimeinen yövuoro edessä ja tänään jo dpo8! Toivottavasti tässä kierrossa tärppäisi mahdollisimman monella, käy jo hieman rasittavaksi piinailla kuukaudesta toiseen ilman että mitään tapahtuu...
 
Uusille tervetuloa :) Mukava kun saadaan uusia kuumeilijoita joukkoon, toivon,että vierailu palstalla jää lyhyeksi :)
Sandri valiettavasti minulla ei ainakaan oo ehkäisyrenkaasta kokemusta,itse käytin ennen pillereitä ja ei koskaan niiden aikana eikä niiden lopettamisen jälkeen tullut tiputteluvuotoa,mutta kaveri on tuskastellut tiputteluvuodon kans joskus ja kertonu sen olevan "paksua tuhrua"..en sitte tiä onko normaali vai ei? Tietääkö joku muu :) ?
Tärppi onnea Fujin sullekkin..totta on,että piinailu alkaa tuntua jo turhauttavalta..Sanoinki miehelle, että jos tästä kierrosta raskaudun niin tuleva lapsi on kyllä oikee tekemällä tehty..En kyllä tiiä miten sitä taas jaksaa jos menkat parin viikon päästä taas tulee. Välillä sitä pelkää, että jos itessä on joku vika ja vuoden yrittämisen jälkeen selviääki,että kaikki on ollu turhaa,ettei voikkaan saada lapsia..No eipä sitä tuommosta kannata etukäteen ajatella ja pelätä :) Mutta väkisinki tulee välillä mieleen kun on se lapsettomuus niin yleistä kuitenki..tunnen kolme itseäni vanhempaa naista, jotka eivät voi saada lasta :'(
No mutta jottei aivan negatiivis-sävytteinen tästä tekstistä tulisi niin, ajattelinpa vielä mainita sen,että tuumasin aloittaa kutoon pienet vauvan villasukat =) Onko kukaan muu neulonu tai ostanu mitään "varastoon hypisteltäväks" ?
Niin joo ja mulla on jo KP 20 Dpo:sta en oo varma..oisko joko dpo 4 tai 5 :)
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**



>> TORSTAI 1.8.2013 <<

NIMIMERKKI JA IKÄKPYK/YA
Fujin 24 v25/26-32
Myy87 26 v22/30YK 3
Paloma84 28 v15/30-35YK 5, YA 2/13
Hilda-Maaria 27 v43/21-37
Kiharapää 29 v71/28-35
Maijams 25 vKP?/?-?YK?, YA?/13
Veepu123 25 vKP?/?-?YK?, YA?/13
Daalia_ 27 vKP?/?-?YK?, YA3/2013


















PLUSSANNEET :heart:
Myyttynen
Mary866
Mijau
Miss_Piggy
Mayinka
Maamis
Audree
Tituleena

KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS! :kiss:

Päivittänyt: Hilda-Maaria
 
Toivottavasti nyt kohta me kaikki pitkään täällä roikkuneet päästäisiin plussanneiden joukkoon! Toivotaan parasta. Mua ainakin tällä hetkellä turhauttaa niin paljon, että tekis mieli hylätä koko palsta :) No, ei vaan.. tästä on paljon vertaistukea, kun ei voi oikein kellekään muulle kun miehelle puhua vauvatouhuista mitään.

Mulla meneillään kp43. Eli tällainen ihmeellinen pitkä kierto tässä meneillään. Mulla tais olla tosiaan ovulaatio tuossa muutama päivä sitten, mutta en jotenkin oikein tajunnut, että se oli se.. hämmennyin niin kovasti tästä pitkästä kierrosta. Ei pystytty hyödyntää sitä taaskaan samoista syistä, kun aiemminkin. Meillä oli TAAS vieraita. Nyt ootankin sitten ensi viikolla menkkoja alkavaksi, mikä olis tosi hyvä juttu. Sais uuden kierron käyntiin sitten.

Mites muilla?
 
Täällä dpo11 ja testissä kurkkaa hailakka viiva kontrolliviivan lisäksi.. Joten toiveet on ylhäällä! Mutta katsotaan miten käy, aiemmasta raskaudesta viisastuneena mikään ei ole varmaa ennenkuin nyytti on käsivarsilla. Kovasti silti huhtikuisten joukkoon olen menossa ja toivon todella että sinne pääsis tästäkin pinosta mahdollisimman moni! Huomenna testailen uudestaan ja varmaan vielä miljoona kertaa senkin jälkeen, koska onhan tää nyt aivan mahdottoman uskomatonta :D
 
  • Tykkää
Reactions: audree
Onnea Fujin :heart: Hieno juttu! :) Mulla pitäs tod.näk alkaa menkat perjantaina..ennen sitä en ajatellu tikutella. Viime torstaina tuntu sellasia voimakkaita repäisy kipuja ja vessassa käynnillä paperiin tuli ihan pieni kirkas veritippa..toiveena tietenki,että ois ollu kiinnittymisvuotoon liittyvää.. Muuten ei oo mitää erikoisia tuntemuksia ollu,tänää pientä menkkatyylistä juilintaa hetken. No perjantaina sitä on viisaampi taas. :) Mites muilla menee?
 
Onnea Fujin plussasta! Tosi ihana juttu :) Mulla on sellainen tilanne, että lopetan toistaiseksi tämän palstailun. Kävin lääkärissä viikko sitten ja mussa todettiin sellaista vikaa, että lapsen saamiseen voi mennä nyt vähän kauemmin ja mahdollisesti tarvitaan hoitoja. Koen että tää ketju ei ole nyt mulle hyväksi, kun mieli on niin surullinen. Plussaonnea kaikille! Käyn kyllä täällä lukemassa välillä ja mahdollisesti jatkan myöhemmin kirjoittelua. Tuun myös kertoo jos nyt ihme tapahtuisi ja lähiaikoina plussaisin.. Jos ne menkat nyt ees alkaisi niin pääsisi uuteen kiertoon. Ajattelin kertoa tästä tilanteesta niin ei tarvi ihmetellä miksi musta ei kuulu. Mut voi poistaa listalta ja laittaa vaikka taustailijoihin. Kiitos kaikille keskusteluista!
 
Voi onpa ikävä kuulla Hilda-Maaria :'( Todella pahoillani olen sinun puolesta, hirveesti voimia ja jaksamista sulle. Ja pidän peukkuja yllä, että kaikesta huolimatta sulle se plussa sieltä vielä tulee. Kiitoksia sulle kans keskusteluista.


Tuntuu vähän kurjalta tähän heti perään kertoa,että itse sain eilen clearblue digiin raskaana 1-2 vkoa. Olo on hämmästynyt ja onnellinen tietenkin,mutta ei uskalla vielä hirveesti tuulettaa..juuri mitään oloja ei oo. Ehkä vähän enempi oon väsyny..mutta eipä juuri muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Olen ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt päivittämään kiertopäiviä.
KP 10/28-35

Edellinen kiertokin oli 29 päivää vain. Olin yllättynyt. Mutta onneksi ne oli silloin, niin ehti olla ennen reissuja.

Meillä on ollut vähän murhetta, kun meidän auto hajos ja kesti 2 viikkoa saada kuntoon. Meiltä on aika hankalaa liikkua koirien kanssa minnekään ilman autoa. Matkat kestää kauan, kun kestää min. puoli tuntia päästä keskustaan, missä taas pitää vaihtaa autoa, eikä välttämättä osu sopivasti vaihdot.
 
Hei vaan, pakko nyt imoittautua kuumeilemaan.
Hornomiehkäisy vasta jätetty pois ja tässä odotellaan miten hormonitoiminta nyt normalisoituu ja tasaantuu. Asiat siis vielä täysin alkutekijöissään, mutta pakko päästä jakamaan jäänitystä! :)
 

Yhteistyössä