*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Moikka!

Etsintäkuulutus ainakin toiveilija82:lle, Juli05:lle, vauvikselle, Novelle78:lle, Jivelle, Tiniille, Veiled87:lle ja koiramammalle! Oli puhetta tästä jatkopinon perustamisesta, olisi nimittäin erittäin mukavaa jälleen olla koossa tälläkin puolella :)

Tämä pino on siis alunperin esikoisista kuumeilupuolen pinossa haavelleille, vauvaa esikoishaaveista plussanneissa odottaneille synnyttäneille =) Toki, kuten tuonne odotuspuolellekin, muutkin esikoisen äidit ovat tervetulleita mukaan välillä liiankin lennokkaaseen keskusteluun :p

Toivottavasti saadaan jälleen porukka kasaan, vaikka kaikki tietysti olemme kiireisiä tuhisijoinemme :heart:

Elokuu
Tinii & Ada Matilda 2900g 46,5cm 15.08.2008 (37+2)

Syyskuu
Koiramamma & Topi 3650g ja 52cm 16.09.2008 (40+6)

Joulukuu
DaylightDancer & tyttö 3380g ja 50cm 11.12.2008 (38+4)
Juli05 & poika 4075g ja 53cm 29.12.2008 (40+2)

Tammikuu
Toiveilija82 & poika 3050g ja 49,5cm 05.01.2009 (39+2)
mimmu84 & tyttö 3780g ja 51cm 06.01.2009 (42+1)
vauvahaaveita & Miia 3860g ja 50cm 07.01.2009 (41+3)
Jive & poika 3740g ja 51cm 08.01.2009 (42+0)
Veiled87 & poika 2395g ja 46cm 12.01.2009 (34+1)
Chamorphis & poika 3495g 52,5cm 31.01.2009 (41+2)

Maaliskuu

Zoe-F & poika 3220g ja 49cm 20.3.2009 (40+0)

Huhtikuu
SuukkoSuulle & poika 2620g ja 49cm 08.04.2009 (39+5)

Koristelen listaa enempi kun saadaan mukaan lisää äitejä ja vauvoja :)
 
Täällä :wave: Kiitti DD uudesta pinosta =)
Tänään tuli 2 viikkoa meidän poitsun syntymästä =) Arki on lähtenyt hyvin sujumaan. Mies oli puoltoista vkoa isyyslomalla, mikä oli aivan ihanaa :heart: Imetys ei alkuun ottanut sujuakseen siellä synnärillä. Puhuin kätilöille, et saakohan vauva ees maitoa, jne ja et pitäiskö ottaa punnituksia, et näkee mihin suuntaan paino menee. Kommentti oli vain, et ei vielä semmosta tarvi :eek: Sit yx aamu, ku mies oli vauvan ja kätilön kanssa aamutoimilla, oli otettu paino ja sehän olikin laskenut yli 300 g :eek: :ashamed: :'( Meillä miehen kans tuli tietty kauhea huoli tosta painon laskusta, ja mulla itku, ku imetys ei onnistunut oikein. Vauva oli kyllä tissillä, mut ote ei ollut oikea. Sit alko ne kolmen tunnin herätykset syömään, ja perhehuoneessa kun oltiin, kätilö tuli sinne oikeastaan vaan pyydettäessä, paitsi aamuisin. Mies sit haki aina kätilön avuksi, et saisin vauvan oikein rinnalle. Tietty oli tunteet pinnassa, ja sitä imetystä jaksoin itkeä, et miten ihmeessä voin lähteä vauvan kanssa kotiin, ku olin niin epävarma siitä imetyksestä. No, ne kätilöt oli sit semmosia, et voi, eikö meinaa onnistua, ja laittoivat nännin vauvan suuhun. Miten siinä oppii, ku valmiiksi laittavat :kieh: Onneksi oli pari semmosta kätilöä, jotka ottivat huolen tosissaan ja yhessä sit harjoiteltiin =) Siitähän se sit lähti sujumaan, onneksi =)
Toisesta tissistä pitää kyl imettää rintakumilla, ku vauva ei saa kunnon otetta nännistä, mut toisesta onnistuu ilman. Paitsi muutama poikkeus, ku nänni on ollu niin arka :/
Kotiin päästiin siis pe, ku biliarvot eivät onneksi nousseet =) Vauvan lähtöpaino oli 2825g. Terveydenhoitaja kävi ti, paino oli sillon 2930g, et hyvin on noussu =) Mut se imetys, siitä jäi jotenki pelko :ashamed: Eka ja toka iltana kotona alko illalla jännittämään tuleva yö, et mitenkähän se syöttö onnistuu vai onnistuuko :ashamed: Siitä nyt on onneksi päässyt, mut vähän harmittaa, ku olen yrittänyt istualtaan imettämistä, mikä ei oikein tunnu onnistuvan. Imetän siis vain makuultaan :/

Poika on aivan ihana :heart: On kyllä totaalisesti varastanut kaikkien sydämet :heart: Ois vaikka joka päivälle ihastelojoita, mut onneksi ymmärtävät, et ei joka päivä jaksa =) Yöt vaihtelevat; välillä nukutaan paremmin ja välillä ei :/ Pääasiassa syödään 2-3 kertaa yössä. Turhia ei itke, mut vatsanväänteitä kylläkin ähisee. Niiden luulen tulevan siitä, kun vauva hotkii maitoa imiessään, eikä sit aina röyhtäise :/
Ja sit vauvan tuoksu :heart: Ei mikään maailmassa tuoksu niin hyvälle :heart:
Ja voi sitä rakkauden määrää, mitä voikaan tuntea :heart: Aivan ihanaa!!!

Imetyksestä vielä, mitäs ruokia olette välttäneet imetysaikana?
Itsellä on jäänyt pois ainakin kahvi, suklaa, ruisleipä, kaaliruuat, omena, mausteiset ruuat, ja sit sipulia en ole uskaltanut syödä :/ Mut mitenköhän toi sipuli, onko se vaan "raakana" kiellettyjen listalla? Miten esim. kinkkukiusauksessa peruna-sipulisekoitus?
Vähän hankalia asioita, kun haluaa kaikin tavoin välttää pikkuisen masuvaivat, mut mitä sit oikein uskaltaa syödä :ashamed: En tiedä olenko liian hysteerinen asian suhteen :ashamed:

Tänään aloitettiin Jekovit-tipat, saas nähä tuleeko siitä masuvaivoja :/
Miten teillä muilla? Mitkä D-vitamiinitipat käytössä ja onko aiheuttanu vatsanpuruja?

Tämmöstä täällä näin alkajaisiksi =) Varmaan tulee kohta vaikka mitä mieleen, mitä ois pitäny kirjottaa... :D
Joku päivä vois laittaa kuvan meidän ihanuudesta :heart:

Tulkaahan muutki kertoileen kuulumisia! =)

Toivis & pikkuherra :heart:
 
Voi kun kiva kun toivis löysit tiesi tänne näin pian! :D

Mulla vähän samanlainen kokemus imetyksen aloittamisesta, oli alkuun tietysti vaikeaa (niinkun varmaan melkein kaikilla). Tyttö kävi kyllä kiinni, mutta nukahteli usein ja alkoi kesken syönnin leikkimään nännillä. Alusta asti tuli sitä ensimaitoa reilunlaisesti, mut tyttö ei osannut keskittyä syöntiin. Minäkin sitä hoitsulle itkin, kun vauva itki nälkää eikä kuitenkaan syönyt kunnolla. Oli vaan, et ei sulta vielä maitoo tuu et annetaan korviketta, et se se ongelma on! Intin, et kyl maitoa on, auta tekniikan kanssa. Ei suostunut, vaan anto pakolla korviketta. Pyysin sitten imetyskonsulttia käymään (sairaalassa oli siis erikseen sellaset), ja nainen oli erittäin asiallinen, avulias ja muutenkin tuli tosi hyvä mieli. Kehui sitä mitä tein oikein, sanoi että maitoa tulee hyvin, ja kertoi miten tytön saa pysymään hereillä ja jatkamaan imua tarpeeksi kauan. Eli siitä se sit meilläkin lähti!

Vauvan tuoksu on kyllä ihanaa, tiedän mitä tarkoitat :heart:

Meillä on amerikasta sielt suositellut A, C, D -tipat, Tri-Vi-Solit, ja ne uppoaa tosi hyvin eikä masuvaivoja.. mut se tuskin sua auttaa ku ei varmaan kannata netistä tilata :p Vaikka ne siel murto-osan suomalaisten tippojen hinnasta maksaakin.

Mie en ole mitään ruokia vältellyt, kun ei meidän neidillä noita masuvaivoja ole ollut. Siinäkään en siis osaa auttaa :/

Mites sä olet toipunut sektiosta? Ja jaksellut muuten? Kiva että miehelläsi oli pitkä loma.

DD ja potkurineiti 1kk & 1 vko & 1 pvä :heart:
 
Heippa ja ihanaa kun löysitte tienne lopulta tänne :heart:

Meidän Ada on jo 5kk:tta vanha, joka tuntuu hullulta kun justhan tässä vasta yhdessä odoteltiin! Eli tiedot: Elokuu Tyttö (nimeltään Ada Matilda) 2900g 46,5cm (rv 37+2).
Nyt strategiset mitat on jo 7465g ja 62,5cm :D


Nyt neiti kutsuu joten täytyy kirjotella paremmalla ajalla mutta oli pakko näin pikaisesti moikata että hengissä ollaan!

Tinii ja Pingu nimeltään Ada 5kk + 4pv

Ps. Täältä löytyis kuvia meijän pikkusesta jos jotain kiinnostaa: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Tinii&album_id=2589575
Ja apua tulee kauhee vauvakuume kun teijän pikkuset on niin pieniä vielä!!

 
DD:täällähän minä :wave: Meille syntyi siis poika 29.12 (rv 40+2) 4075 g ja 53 cm.
Toiveilija: Meille ei käynyt nuo devitolit mitä saatiin neuvolasta.Tuli kauheat masukivut pienelle.Siirryttiin jekovitteihin ja niistä ei oo kyllä tullut masuvaivoja.
Poika kasvaa kovaa vauhtia ja 56 cm vaatteet alkaa jo kohta olemaan pieniä.Viime neuvolassa pikku ukko oli 55 cm pitkä.
 
Minäkin voisin ilmoittautua :wave:

Elikkäs tyttö syntyi 7.1 (rv 41+3) klo 14.09, painoa neidillä oli 3860g ja pituutta 50cm.

Arki on lähtenyt menemään aika ailahtelevasti...tänään on herätty klo 4 aamulla, ja joskus 7 aikaa sai nukuttua muutaman tunnin :ashamed:
Pikkusen on kätinä-iitan vikaa tolla neidillä...päivät nyt yleensä ottaen menee hyvin, ja kun nukkuu niin nukkuu monta tuntia putkeen. Enkkari on 6 tunnin päikkäri :D Mutta sitte nää yöt...ei oikeen malta nukkua pitkiä pätkiä, ja sit herää jo aamuyöstä pystyyn...
Kyllähän tuo vähän ottaa henkisesti koville, ku ite on väsyny ja rästissä 2 viikon univelat, ja sitä ei auta se että synnytys kesti 28 tuntia, ja siihen vielä päälle 12 tuntia valvomista osastolla, ja 4 tunnin unien jälkee uuteen päivään :(

Ootellaan tässä TH:n vierailua...varmaan kohta tulee.

vauvis neiti 13 pvä :heart:
 
Voih kun ihanaa! Tännehän on löytänyt tiensä moni vanha tuttu :heart: Pikaiseen ilmoittaudun, kun tuo neiti viekussa tuossa heräilee.

Tinii, sinustakin kuulee :) Teidän neidillä onkin sievä nimi. Ja miten iso tyttö on jo! Mites teillä on vauva-aika noin yleensä mennyt, onko Ada ollut mimmoinen tapaus? Kiva kun on täällä niin eri-ikäisiä vauvoja, niin voi sit kokeneemmat jeesata aloittelevia. Eikä meistä kukaan sit moralisoi tai kohtele kun tyhmää, kun kaikki esikoisen äitejä ollaan ja tiedetään miten ensimmäisen vauvan kanssa lähes kaikki alkuun on uutta =)

Juli05, johan on poika kasvanut! :) Mua ihan jännittää kuulla huomenna neidin uudet mitat, kun ei ole melkein kuukauteen vaa'alla käynyt tai pituutta mitattu. Viimeksi 26.12 oli se lääkäri!

Vauvis, jaksuja rytmin metsästykseen. Eiköhän se ajallaan löydy :hug: Keskity kaikkiin ihaniin hetkiin, ja vedä niistä energiaa. Tsemppiä myös th:n vierailuun :)

Täällä tosissaan jännitellään huomista neuvolaa, tullaan sitten kertomaan kuulumisia =) Eniten hermostuttaa, kun tyttö ei ole viikkoon kakannut. Pieree kyllä ( :p ), ja pissaa tulee enemmän kuin laki sallii. Märkiä vaippoja siis tarpeeksi, mikä nyt on ainakin hyvä. Silmissäkin kasvaa, eikä kitese. Niin luulisin että kaikki on hyvin, kun äitinikin kanssa puhuin ja olin itse ihan samanlainen - kakkasin kuulemma ehkä just ja just kerran viikkoon.. mut ihan hyvä musta on kai tullut :D Olin myös hyvin hoikka lapsi, ja siksi pelottaa että kun meidän tyttökin on suht siro, et jos painaa sit liian vähän ja neuvolantäti tuputtaa jotain lisärasvaa :/ No sen näkee. Maalaisjärjellä ajateltuna kun tyttö tosissaan näyttää kasvavan, kastelee ainakin 5 vaippaa päivässä läpimäriksi ja on tyytyväinen, niin ei pitäis olla hätää... niinhän?

Meillä on muuten kastejuhla 15.2 :heart:

DD ja potkurineiti 5vko 5pvä :heart:
 
Ensinnäkin: onnea vauvis tytöstä! :flower: Tulihan se sieltä :D!

DD, minä olen ymmärtänyt, että jotkut vauvat kakkaa tosi harvoin ja toiset taas jopa 10 kertaa päivässä. Se, että vauva kasvaa ja on tyytyväinen ja pissaa kertoo varmaan enemmän? Ymmärtääkseni tuo pissan määrä on tärkeämpi :). Julin vauva on kasvanut hienosti! Toiveilija82, onnea sinullekin pikkuisesta ja mukavaa kun imetys lähti alkuvaikeuksien jälkeen sujumaan :) ! Mullakin sairaalassa oli aika erilaisia kätilöitä sen suhteen, miten opettivat imetystä.. osa tyrkkäsi tissin vauvan suuhun, osa jäi ihan ajan kanssa neuvomaan ja opastamaan.

Meille syntyi tosiaan 8.1 rv 42+0 klo 15.20 käynnistyksellä poika 51cm 3740 grammaa. Synnytys kesti 19 tuntia ja päätyi episiotomiaan+imukuppiin. Lopputulos on kyllä aivan ihana, mutta synnytys oli rankka kokemus, 9 pisteen terve poika kuiteskin syntyi :heart: . Elämä kotona on lähtenyt suht hyvin käyntiin, täysimetyksellä ollaan menty ja vauva on nukkunut öisin ihan hyvin, n. 3-4 tunnin pätkiä ja sitten herää syömään. Imuote on vaan huono ja rinnanpäät on aika kipeät, kovasti yritän imetystuen sivujen ohjeiden mukaan korjailla tuota otetta. Pyykkiä tulee ihan mielettömästi :D .
 
Mäkin ilmoittaudun tänne.

Meille siis syntyi poika 12.1, paino 2395g ja pituus 46cm. Syntyi viikoilla 34+1. Vielä en ole saanut häntä kotiin, kun hän on niin pieni ja paino ei näytä vielä nousevan oikein. Imettääkään en saa vielä itse, vaan joudun pumppaamaan maidon rinnoista, tosin se sitten syötetään vauvalle. Päivät menee sairaalassa vauvaa hoitaessa, yöksi täytyy palata kotiin. Vaikka vauva ei olekaan kotona, niin silti tulee nukuttua erittäin vähän, koska en vain saa unta, sillä mulla on ikävä vauvaa koko ajan.

Jive-: Mulla kanssa jouduttiin käynnistämään+imukuppi+episiotomia. Käynnistettiin lapsiveden menon takia.

Veiled & Ötökkä 9vrk
 
Piti tulla kertomaan niitä neuvolakuulumisia. Tyttö jo 4710g (3380g) ja 54.5cm (50cm), py 37.3cm (35.5). Hienosti kuulemma kasvaa täysimetyksellä. Neidillä kaikki loistavasti, äidillä ei. Mulla on paha rintatulehdus, eli nyt hoidetaan tissiä ja kuumetta antibiooteilla ja panadolilla. En siis jaksa kirjoitella tai päivitellä listaa... enkä edes hoitaa vauvaa. :'( Onneksi neuvolan lääkäri kirjotti vauvallekin saikkua, että mies sai jäädä kotiin hoitamaan ja mä voin levätä tän pois. Tervetuliaistoivotukset ja lämpimät onnittelut kuitenkin Jivelle (saitpas kauan kärvistellä!) ja Veiledille, voimia ikävän kanssa, voin vain kuvitella miltä tuntuisi.

lakanan kalpea DD ja potkurineiti 5vko 6pvä :heart:
 
Tulin pikaisesti toivottamaan kaikille onnea pikku nyyteistä ja tervetuloa :wave:
Ihanaa lukea muiden vauva-arjesta ja kuinka se on lähtenyt sujumaan =)

DD, harmi, et sullakin tommosia kokemuksia :hug: Ois kyl saanu Oys:ssakin olla tommonen imetyskonsultti :/ Ois varmasti monelle äidille tarpeellinen, varsinkin esikoisen.
Mukava, et sait häneltä apua ja imetys lähti sujumaan =) :hug:
Hyvin olen sectiosta toipunut, kiitos kysymästä =) Ja muutenkin ihan hyvin, mitä nyt on selkä ja niskat jumissa; tissit painaa varmaan tonnin :D :ashamed: Ei oo kyl kiva...
Mut toi sun rintatulehdus on varmasti kivulias :kieh: |O Mun siskolla on ollu kans sillon aikoinaan, ja osaa olla kuulemma kivulias, että kovasti haleja ja jaksuja sinulle :hug: Toivotaan, et lääkkeet tehoais pian :hug:
Ton takia mun piti laittaa villanen kaulahuivi rintojen ympärille, ku lähin käymään kävelyllä 15 asteen pakkasella :/ Voi kuulemma ottaa kylmän jo pakastimella käydessä :eek:

Nyt kuuluu sit ähinä sängystä, joku sulonen pikku herra on tissiä vailla :heart:

Äkkiä vielä, eli eilen kävi terveydenhoitaja kotona, poitsun paino noussu 2930g: sta 3230g:aan =) :heart: Nyt syöttöhommiin...
 
Chamorphis
Heh.. Piti ottaa varaslähtö ja tulla kurkkimaan jo tälle puolelle vaikka yhdessä kasassa vielä ollaankin! :D Onnittelut tännekkin puolelle vielä kaikille, jotka ootte saaneet jo vauvan syliinne! :flower: :heart:

Chamorphis ja Nasu 40+1
 
Dd: Inhottava vaiva tuo rintatulehdus.Mulla on ollu semmosia kovia kohtia rinnoissa välillä ja kyllä on kivuliaat rinnat silloin.Kipua on ollut lähinnä kyllä silloin jos vauva ei oo syönyt moneen tuntiin ja rinnat täynnä maitoa. :hug:

Meillä poika nukahti toisille unille.Soitin pojalle unimusiikkia. :whistle:
 


Tämmöinen kikkarapää meillä :heart:

Kivat tummat silmät vauviksen vauvalla :) Meidän neiti ei paljoa päälle viikkoa ollut kun päätään yritti itse pitää, nyt on jo useamman viikon ajan pysynyt ihan itse. Kova kiire näyttäis kummallakin olla kasvaa!

Tervetuloa koiramammalle, sua kaivattiinkin! :D

Ja kiva kun Cham tuli moikkaamaan, kohta ootkin täällä ihan virallisesti :) Jaksuja viimemetreille!

Toivis, kiitos tsempityksistä. Ihana kuulla että voit noinkin hyvin! Mulla myös selkä vaivaa, joka ilta on ihan paikoiltaan lapaluiden välistä ja miehen täytyy napsauttaa paikoilleen. Eikä ihme, kun tissit on hurahtaneet ennen raskautta D-kupista nykyiseen G/H-kuppiin (mun tän hetkiset mitat on 164/55)ja tarpeeksi tukevia imetysliivejä en ole löytänyt. Myydäänköhän missään 70G/H kokoisia sporttiliivejä, ne vois tukea vähän näitä "toppimaisia" yöliivejä paremmin? Hyvin kasvaa muuten teidän prinssi!

Pikkuhiljaa näyttäisin paranevan, tissi tosin vielä punainen, kuuma ja kipeän pinkeä. Kuume pysyy onneks hyvin hallinnassa antibiootein ja panadolein. Juli05: toi on täysin normaalia toi kipu sillonkun tissit täyttyy :) Itse yritin ohjeiden mukaan sillon aina pumpata jos ei vauva juuri sillä hetkellä halunnut syödä, mut silti tässä tilanteessa ollaan. :( Tätä tuskaa en toivoisi kellekään!

Onneksi sain viime yönä NUKKUA! Neiti kävi untenmaille hiukan ennen 23, heräsi ekan kerran tissille vasta 6:40 ja sit toisen kerran melkein ysiltä! (nyt taas samalla imetän kun kirjotan) En ees muista millon oon viimeks nukkunu näin hyvin, ku koko raskauskin oli yhtä vessarallia.

Niin, ja sitä kakkaa tuli eilen oikein kunnon satsi, eikä tyttö ähissyt tai itkenyt sitä puskiessaan :D

DD ja kikkarapää 6vkoa & 1 pvä :heart:
 
Heippa neitoset,
Kirjotan pikaseen jos neiti nyt malttais hetken pyöriä yksin tuolla lattialle.
Onnea kaikille kovasti vauvautumisesta :heart:

DaylightDancer jo kyselikin että minkälainen tapaus Ada on ollut niin vastaus on että hyvin haastava mutta aivan ihana. Meillä on kyllä ollut tosi rankkaa tää alku mutta pikku hiljaa alkaa helpottaa. Masuvaivat ja koliikki varjosti pienen elämän kuutta ekaa viikkoa ja se olikin aivan hirveetä aikaa. Neiti oli siis sen 6vkoa 24/7 miehen tai minun sylissä, ei pystynyt nukkumaankaan missään muualla. Ja kun mies palasi töihin isyyslomalta niin jäi yöt aikalailla minun hoidettavaksi joten aika jolloin olisin saanut nukkua oli klo 18-24 ja silloinhan ei sitten uni tullut silmään, hyvällä tuurilla nukuin 2h/vrk. Lopussa alkoi olla jo sen verran zombi olo että alkoi ihan pelottaa omakin terveys. Koitettiin kaikki mahdolliset hoidot ja lääkkeet mutta lopulta eksyttiin OSTEOPAATIN vastaanotolle josta löytyikin sitten todellinen ihmeparannus, kahden käynnin jälkeen vaivat oli poissa ja pieni on siitä lähtien nukkunut yönsä sängyssä!
Kaikkea muutakin on tässä tullut vastaan mutta niistä joskus paremmalla ajalle.

Adalle tuli ensimmäinen räkätauti tossa ti-ke välisenä yönä ja sen kanssa on nyt yritetty selvitä. Raukka on ollut ihan sylivauva kun tukkoinen nenä vaivaa niin. Lämpö on heitellyt siinä 37,9 paikkeilla, joka Adalle on jo aika korkea kun on samanlainen viileälämpöinen kuin minäkin normaalisti.

Aivan ihania vauveleita vauviksella ja DD:llä, tässähän meinaa ihan vauvakuume iskeä :ashamed: Totuus kylläkin on että vaikka oltiin ajateltu että kakkonen vois tulla aika pian perään niin ei kyllä nyt saakaan. Alku oli niin hullu Adan kanssa että en kestäis samanlaista pätkä jos vielä olis toinen ihan pieni hoidettavana. Palaankin siis töihin 1.9.09 ja vauvahaaveet saa siirtyä tuonnemmas, hauvahaaveet sen sijaan on kovasti pinnassa :heart:

Ada on syönyt jo 4kk:n ikäisestä kiinteitä ja hyvin on mennyt koko aika. Välillä ei uppoa millään ja kaikki syljetään pihalle mutta eipä sillä niin väliä, tissimaito on kuitenkin vielä se pääruoka neidillä. Periaatteessa syö jo 2annosta kiinteitä ja illalla riisipuuron mutta nyt kipeenä on uponnut vaan hedelmäsoseet.

Voih nyt pikkunen tais kumauttaa itteään helistimellä päähän joten kutsu käy, anteeksi kun tuli niin omanapaista! Ensi kerralla taas enemmän :)


Tinii+ Ada 5kk + 1vk + 1pv :heart:
 
Nostellaampas vähän, ku oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle :attn: :D

Kiitos Cham =) Kyllä sinäkin pääset varmasti piakkoin tänne puolelle =) :hug:
Ellet ole jo "tositoimissa" :heart:

Ihania tylleröitä teillä DD ja vauvis :heart:
Mitkäs fiilikset sulla jäi vauvis siitä Oysin imetyshommasta? Saitko tarpeeksi apua ja opastusta? Kummalla osastolla olit? Tiä vaikka törmättiin siellä :D

Kuis DD:n olo? Jokos olet parantunut?
Mullaki oli eilen pelko alkavasta rintatulehduksesta, ku oikea rinta oli kipeä ja sit nousi kuume; 39 astetta :ashamed: Oli tosi kiva imettää, ku paleli niin että tärisin.
Mutta, ku otin kuuman suihkun ja hieroin rintaa, kipu hävisi, samoin kuume :eek:
Oisinkohan vain kävelyllä palelluttanu itteni ja rinnassa oli tukoksia, jotka aukes :/
Vieläkös muuten syöt niitä maitohappobakteereja? Etkös syöny jo odotusaikana?
Oon muuten kans yrittäny katella sellasia tukevia liivejä, mut en oo viel ainakaan löytäny :/

Kiva lukea Tinii teidänkin kuulumisia =) Ihana nimi tytöllä :heart:

Jahas, nyt kävi kutsu... Tiedätte varmaan kuka kutsuu :D :heart: :wave:
 
Tervehdystä!

Jospa nyt kerkeisi muutaman sanasen sanoa meidänkin elämästä kun poju vetää tuolla sikeitä. Meillä on ehkä maailman helpoin vauva ja ollaan sopeuduttu todella hyvin vauva-arkeen. Lähinnä on ruvennut ärsyttämään kaikien varoittelut että kyllä se viimeistään murrosiässä näyttää luontonsa :kieh: ihan kuin se olisi jotenkin väärin että meillä ei ole ollut koliikkia, parisuhdekin voi suht hyvin tai poika nukkuu yöt läpeen ja kasvaa käyrällä! Siitä puheen ollen viimeisimmät neuvola mitat 4,5kk oli seuraavanlaiset:

Paino 8410g
Pituus 67cm
päänympärys 43,3cm

Meillä ei olekaan siis ihan mikään pieni jätkä :D huvittavaa on että Topi on nyt jo painavampi kuin mun serkun lapsi vuoden ikäisenä :eek: :D on ollut enemmän kuin kotona ruoka aikaan! Tässä juuri hehkuttelin kuinka jätkä nukkuu yönsä klo 22-8 asti heräämättä niin eiköhän pirulainen ole tällä viikolla aloittanut uudelleen tuon yökukkumisen :headwall: saakeli! Mä päätinkin että aloitan tuolle puuron ensi viikolla jos meno jatkuu eikä tämä ole vaan jotain tiheän imun kautta, tuntuu ärsyttävältä kun kuitenkin jo nukkui läpi yön reilun kk ajan. Soseita yritän vielä vitkuttaa vaikka neuvolasta siihenkin jo luvan antoivat, vaikka tuolla puurolla mentäisiin ja sitten kuukauden päästä alettaisiin niitä kiinteitä syömään.

Imetysliiveistä käytän ainoasta Carriwellin soft liivejä, eli näitä verkkokalsareiden nököisiä rumiluksia! Voisihan noita dropcuppeja kokeilla, viimeksi vaan tuntui niin saamarin pahalta päällä (niin kuin kaikki muutkin liivit )

DD:llä oli kyllä mielettömän söpö pikkuinen :heart: samaten vauviksen tyttö isoine silmineen :heart:

Nyt täytyy lähteä kaivamaan lihan palaa jätkälle suuhun kun näytti heräävän!! Jaksakaahan!!

Koiruus ja Topi the Tuttiritari 4,5kk

 
toivis...sain mä siellä oyssissa opastusta, mutta ku ei tullu maitoo ollenkaa kokoaikana, ja tyttöhän ei tykänny lutkuttaa turhaa, joten hermostu hiiteen aina ku piti alkaa "syöttään", ja rauhottu ku sai sitte ruokaa (pullosta).
Olin muistaakseni 13/1 osastolla =) ...jos oot ollu samalla osastolla, nii luulenpa että pakostaki ollaan jossain väiheessa törmätty :D
DDllä ihana pikkuinen :heart: , samoten [/b]koiruudella :heart:

toivottavasti
cham liittyy pian seuraamme!..paljon supparituulia... :whistle: :hug:

vauvis neiti 3vk ja 2päivää :heart:
 
Kiitti Juli vinkistä =) Ne ovat enemmän ku tervetulleita =) Kuis teidän arki on lähtenyt sujumaan?

Kiva kun Koiramammakin kertoili kuulumisia =) Hyvin on poitsu kasvanut =)
No ompa kyllä tympeitä tommoset varoittelut :kieh: Jätä vaan omaan arvoonsa :/ Parempihan se on, kun on kiltti vauva :heart: Ihanasti, ja jämerästi poitsu pitelee tutteja käsissään :heart: Sulonen on =)

Oltiin sit vauvis samalla osastolla :D Mä katoinki yhtä naista, et kovasti muistutti sua =) Yritin kovasti muistella, et miltä näytit siinä kerhopuolen kuvassa, mut en sit ollu varma olitko se sinä :/ Me oltiin 3 huoneessa. Sanohan, et olit 4:ssa? :D

Laitampa minäkin meidän pikkuisesta kuvan, tänään otettu; 3 vkoa & 4 pvää :heart:



 
Laitampa tännekin ( laiskana kopioin ) vähän kertomusta...

Sectiosta sen verran, et su mentiin Ouluun, ku ma oli suunniteltu leikkaus. Illalla otettiin käyrää ja käytiin läpi seuraavan päivän juttuja ja leikkausta. Ja kyllä, jännitti!
Ja itketti, niin hassulta kun se kuulostaakin, itkin sitäkin, et seuraavana päivänä sitä ihanaista vauvamasua ei enää olekkaan :ashamed:
Noh, puolen yön jälkeen en saanut enää syödä mitään, vaikka leikkaus olisi vasta puol 2 aikoihin; pitkä aika ilman ruokaa :eek: Hyvin kuitenkin jaksoin =)
Aamulla siinä sitten suunnittelin suihkuun lähtöä hyvissä ajoin, et kerkeä hyvinkäydä ja kerkee hiuksetkin kuivaa. Siinä tulin sit suihkusta, ja mies meni seuraavaksi.
Kohta koputettiin oveen ja joku nainen asteli sisään, esitteli itsensä, ja tuumas et joko hän tai joku muu leikkaa, ja et onko kysyttävää, ja kun ei ollut, sit tokas, et voisit alkaa valmistautuun lähtöön, hakijat on jo oven takana :eek: Siinä meni sitten viimestään pasmat IHAN sekasin! Apua, nyt, herranen aika, mies on vielä suihkussa, se täytyy oottaa!
Tulikin onneksi pian. Ei siinä sitten muuta kun miehelle sairaalan kamppeet päälle ja menoksi. Jännitti, pelotti, itketti... Kerkesin käydä vaikka mitä tunteita läpi, kun kärräsivät sinne leikkaussaliin.

Siellä oli jo ovella melkonen tiimi vastassa, kaikki kättelivät ja esittelivät ittensä =)
Ei muuta, ku leikkauspöydälle kyljelleen ja epiduraalia kehiin. Tais olla vielä spinaalikin minkä laittoivat, muistaakseni :D Ei ollu kyllä mikään kiva tunne, ku laittovat niitä |O
Siitä sitten jonku ajan päästä tisseistä alaspäin olin aivan tunnoton. Siinä juttelin miehen kanssa, ja meinas tulla ihan paniikki, ku tuntu, et olis pakko liikuttaa jalkoja, ja vaikka kuinka yritän, ei mitään liikettä. Hui mikä tunne :ashamed: Onneksi se meni ohi. Olivat siellä verhon takana touhuilleet mulle katetrin paikoilleen, ei mitään tietoa siitäkään :D
Tokaisin vaan miehelle, et tekeekö ne jotain siellä :D Hyvin toimi puudutteet :LOL: Onneksi!

Siinä sitten tuli leikkaava lääkäri ja esitteli itsensä, ja ei muuta toimeen...
Tuntu kuinka vello mahaa, mut kipua ei tuntunu. Välillä oikeastaan aika epämiellyttävä tunne :$ Miehen kanssa juteltiin ja katottiin toisiamme :heart:
Välillä tuntu, et kylläpä kestää |O Kunnes sitten... klo 11.12
Onneksi olkoon, poika tuli :heart: Siinä jo tuli itku :heart: Siinä sitten odotettiin sitä ensimmäistä parkaisua. Kuului aika kauan ( tuntui pitkältä ajalta ) imemisen ääni, kunnes sitten, vihdoin ja viimein, rakkaan poikamme parkaisu :heart: :heart: :heart:
Sillon valu kyyneleet, se tunne oli aivan jotain käsittämätöntä, ei voi edes yrittää kuvailla :heart: Meidän poika, rakas pieni poika :heart:
Sain nähdä vauvaa hetken ajan ennen kuin lähtivät iskän ja kätilön kanssa :heart:
Voi sitä tunnetta, ihana sulonen poika, ja jo niin rakas :heart:

Se aika minkä olin vielä leikkaussalissa, se tuntu ikuisuudelta! Mielessä vain pyöri vauvan kasvot :heart: Siinä sitten yllätykseksi selvisi, että mulla oli ollu kiinnikkeitä, joista ei ollu mitään tietoa :eek: Kesti vielä vähän kauemmin, ku ensin poistivat ne kiinnikkeet ja laittoivat tikit, ym.
Siitä sitten vihsoin ja viimein heräämöön, jossa kattelin koko ajan yhdelle ovelle, et millon mies tulee vauvan kanssa käymään. En malttanu millään nukahtaa, ku niin odotin.
Kohta toisaalta kuuluu ihanointia, vilkasin, mies siinä seiso vauva sylissä ja heräämön naiset ihastelivat poikaa :heart: Ja taas pääsi itku, sain vihdoin ja viimein vauvan viereeni.
Olin niin onnellinen, väsynyt ja kipeä, mutta äärimmäisen onnellinen :heart: :heart:
Tuntu että rakkaus miestäkin kohtaa vain syventyi, jos enää siitä rakkauden määrästä voi syventyä :heart:

Siinä sain olla jonku aikaa miehen ja vauvan kanssa kahdestaan.
Kätilö laitto vauva rinnalle, mutta eihän sieltä vielä tullu oikein mitään :ashamed:
Lähtivät sitten osastolle ja minä jäin nukkumaan ja odottamaan puudutuksen loppumista.
Vähän väliä yritin liikuttaa jalkoja, että joko, joko, mutta ei.
Sitten vihdoin ja viimein, kun sain jalat liikkumaan, ajattelin, että kohta pääsen osastolle miehen ja vauvan luo. Mutta...
Kipua oli kuitenkin sen verran, että laittoivat kipulääkettä, joka turrutti uudelleen, enemmän toista jalkaa |O Taas piti odottaa, että puudutus häviää.
Pitkän odotuksen jälkeen, ja kauhean ikävän saattelemana pääsin vihdoin ja viimein rakkaiden miesteni luo :heart: :heart: :heart:
Siellä oli iskä jo muutaman tunnin kerinny hoitaa pikkuista :heart:
Siellä makoilivat vierekkäin; poika nukkua tuhnutti kapaloon käärittynä iskän vierellä :heart:

Mulla meni pari päivää ennen kuin pystyin ite alkaa hoitamaan vauvaa.
Kävely oli tietty vaikeata, sängystä nouseminen, kylkeä kääntäminen, aivastaminen niinku niistäminenkin kävi ihan tuhottoman kipeästi. Mutta pakko oli alkaa liikkumaan, että toipuminen ei pitkittyisi, ja sitähän ei kukaan halua =)

Miehenki piti tulla muka ti kotiin ja ke töihin, mut eihän se raaskinu jättää meitä sinne, vaan jäi itekkin. Haki vaan kotoa vauvan turvakaukalon ja vaatteet =)

Noh, nyt tää katkeaa tähän, kun eräs pieni herra, arvaatte varmaan kuka, haluaa päästä tissille :heart:
 
Voih, ihmettelin kun täällä oli niin hiljasta niin johan alkoi höpinät. Ihana kuulla teidän kaikkien kuulumisia! :heart:

Komiat pojat koiruudella ja toiviksella! Toivikselle myös kiitos kertomuksesta :heart: Mun synnytyskertomus on tuolla odotuspuolen pinossa myös.

Juli05: Kiitos todella paljon vinkistä! :flower: Mähän pinkaisen jo nyt vkonloppuna varmasti tuonne Changeen. Sieltä kun saattais saada mun kokoakin.. en ois ilman sun neuvoa tiennyt että niil on myös imetysliivejä :)

Toivikselle vielä, löysin prismasta Triumphin imetysliivit 30e. Tukee loistavasti, vaik kuppi onkin hivenen liian pieni. Ei kuitenkaan purista liian paljoa. Olivat viimeyön pesussa ja kuivaamassa, ja mulla oli mun vanhat liivit.. ai sitä kipua kun heräsin. Näistä siis on tosissaan apua. Käyn hakee viel toiset sit changesta, josko alkais lopullisesti helpottaan tää selkäkipu :)

Kiitos kun niin kivasti kehuitte meidän neitiä :heart: Oli mukavaa että bb:kin pistäytyi, varmaan aika menee taas niin nopsaa et oot säkin jo ihan kohta täällä :D

Mitäs meille.. samaan malliin kuin ennenkin. Miehen kans ollaan ihan vastarakastuneita, ja tää on ihan totta mun elämäni onnellisinta aikaa. :heart: On myös tosi hyvä fiilis muutenkin, kun oon laihtunut jo alle lähtöpainoni (tosin enää ei sais hirveesti tippua, 3kg niin alipainon puolelle mennään) ja oon onnistunut hyvin opinnoissani. Tentit meni LOISTAVASTI, vaikken hirveesti malttanutkaan lukea. Parille luennolle ja laskuharjoituksiinkin ehdin kun mies sen aikaa hoitaa tyttöä kun käyn yliopistolla. Paria tuntia enempää en kyllä malta millään olla neidistä erossa, enkä jätä vielä kellekään muulle kuin miehelle. =)

Nyt vkonlopun viettoon, palaillaan ihan viimeistään keskiviikkona kun mulla ja tytöllä on lääkärit (mun jälkitarkastus). Tuun kertoilee miten menee!

DD ja potkurineiti 7 vkoa ja 1 pvä :heart: :heart:
 

Yhteistyössä