Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Hyppy Halaus, ja hyvä että noin :hug:

Mj Ihana massu. Itelläkin kasvaa kamalaa vauhtia, mitenkähän isoksi se kerkiääkään vielä 10 viikon aikana kasvaa :)

Joo täällä oleiltu vanhempien nurkissa 2 viikkoa ja vielä olisi 2 viikkoa edessä, sitten opinnot suoritettu, niin iso JEE, kun vaan voi olla :)

Pääsiäistä vietetty täällä vanhempien luona ja juuri äsken mies lähti takaisin kotiin, vei vaunut ja pinnasängyn mukanaan, kun ne oli täällä porukoilla säilytyksessä. Eli kotona alkaa kaikki olla sitten valmiina, mitä nyt pieniä hankintoja edesssä. Patja, ja pinnasängyn pehmusteet yms. vielä pesemättä. Muuten kaikki jo kaapissa valmiina.

Mulla on nyt sitten 7 viikkoa ennen laskettua-aikaa "vapaata" tehdä vaikka mitä, mitähän keksi sinne tekemistä? Puunaan varmaan kämppää kuntoon mitä ihmeellisimstä paikoista :)
Uskon, etten kykene sairaalamaailmaan menenään töhin ennen tota äitiyslomaa...niin pitää vaan hengata. Tai lähinnä eivät oikein ota, kun möläytin tilanteeni. Kysyin nimittäin toukokuuksi töitä ja eivät osanneet sanoa, ja nyt kuulin, että toukokuuksi mun luokkakaveri menossa sinne minne kysyin. En ota henkilökohtaisesti, vaan ihan tämän "tilani" syyksi laitan.
 
noni raskausviikko 40 POKS ja kuuluisa laskettu aika päivä 26.4..kivuliaita supistuksia ei ole vielä ollut..vaan niitä että maha kovettuu ja kiristää..huomenna sitten olis äippäpolille meno tarkastukseen ja luulempa että jään sinne sisälle varsinkin jos sektio edessä..kirjottelen toki lisää jos huomenna vielä kotia takas tuun mut jos musta ei kuulu niin olen jäänyt sinne ja seuraavan kerran kirjoitan miten synnytys meni ja kuviakin varmaa pikkusesta tulen laittamaan <3 :wave:

 
Päivänsäteelle tosiaan tsemppiä!! Vaikka välillä sitä itsekin jo odottaa, että saisi pikkusen syliin, niin en kyllä ihan vielä olis valmis synnytykseen. Onneksi vielä on n. 3 kk aikaa valmistautua henkisesti...ellei kaveri innostu putkahtamaan ulos aiemin.

MJ Kiva kuulla, että jollain muullakin on kiloja tullut.

Täällä olo on ihan ok. Kyykkiminen alkaa olemaan hankalaa mahan takia ja selkä ei tykkää istuskelusta edelleenkään. Toivon kovasti, että pystyisin parin kuukauden ajan vielä sen verta kyykkimään, että saisin kasvimaan laitettua kuntoon. Ihanaa, että kesä tulee!

Aavistus + Otus 27+4
 
heips vielä!äippäpolilla käyty ja vauveli vieläkin tykkäs kölliä väärinpäin..ei kai kukaa mielellää halua et veri menee päähän kivempaa se on istua ;D heh..ne olis alkanu käynnistää mun synnytystä lääkkeillä mut sit avasin suuni ja sanoin että haluan keisarileikkauksen..ja siihen sitten päädyttiin..elikkä huomenna kello 7.30 meno äippäpolille ja tarkistus vielä ja sitten sektioon..huomenna meillä on sitten pikku nyytti!!<3 jännittää kovasti..mut jotenki musta tuntuu et isukkia jännittää enemmän..;D
 
Pikapikaa työpöydän takaa jos en illalla tänne ehdi:

Päivänsäteelle isot tsempitykset huomiselle. Mulla menee ihan kylmät väreet sun puolesta, aattele, huomenna susta tulee äiti ja sun miehestä isi. Huomenna Hän tulee. :heart: *pyörtyy onnisympatiasta*

MJ & Väinö 32+1
 
28.4.2011 klo 9.43 syntyi tyttö prinsessa keisarileikkauksella
<3 painoa hänellä 3110g ja pituutta 47.5.cm ja 10pistettä sai!! Aivan ihana täydellinen tyttö..olen niin onnellinen vaikka kivut olleet tän päivän erittäin kovat..kerron myöhemmin lisää..nyt pitää yrittää kokeilla nukkua!
 
Hellureii, täällä taas pienen tovin jälkeen!

Onnea päivänsäteelle ja koko perheelle :flower:

Keiju Onneksi olkoon, koulun pakettiin laittamisesta! :flower:

Mulla vielä jännitettävänä kouluhommissa yksi tentti. Tentti olis reilun viikon päästä ja sit vain toivotaan, että läpi menee ja, että minäkin vielä tässä toukokuussa paperit saisin :) .

Raskauden ihanuus on alkanut hieman vaihtumaan kaikennäköisiin "pikkuisiin" vaivoihin. Vielä pääse hyvin lenkille, mutta vauhtia on hidastettava. Pitkillä automatkoilla taitaa täälläkin jonkinlaista hermosärkyä (issias, iskias?) olla,kun vihloo ikävästi pakaraa ja reittä.

RD- mittaukst ovat pysyneet kotimittauksilla alle rajojen, JEEEE. Pääsin jopa ruokavalio muutoksilla hieman laihtumaan, mutta pääsiäinen korjas kaiken ja neuvolassa oli painoa kertynyt viikoa kohden 910g (sen vaa an täytyy juksaa) :) . Sf- mitta huitelee tällä bigmamalla (mies ruvennu huutelee minua tuolla nimellä :) ) 31.5 ja yläkäyrän ylle meni, että hujahti :D .

Se sitten vaihtui jo toukokuuksi ja seuraaavaksi odotellaan Elinal:n laskettua aikaa, Otokka tulee hyvin siinä seuraavana ja sitten se onkin jo oma kuuuuu :D

Hyvää Vappupäivää kaikille, taidan lähteä lenkille kun aurinko vielä paistaa! Hyvää ne sateetkin tekee,ilma puhdistuu ja luonto saa vettä!! :D
 
NiQ
Päivänsäteelle vaaleanpunaiset onnittelut :flower: Toivottavasti oot lähtenyt hyvin paraemaan sektiosta :hug:

Zannuli Hyvä että oot saanut sokerit pidettyä kurissa, nyt tarviis tämänkin mamman ottaa itsestään niskasta kiinni. Nyt on kaks kiloa päässy ihan huomaamatta lipsahtaan mittariin :( ens viikolla neuvola. Noh, toivottavasti tuo pari kiloo ei nyt ihan maailmaa kaada, kun ne on kumminkin ensimmäiset tulleet kilot lähtöpainoon.... Tsempit viimeiseen tenttiin, varmasti saat juhlistaa kesällä valmistumistasi :hug:

Vauvamasusta mulla ei oikein vieläkään ole kunnolla tuo masu innostunut kasvamaan, vyötärön ympärys on kasvanut kokonaiset 7cm :D

Se olis tosiaan reilut kaks kuukautta laskettuun aikaan, huisia! Joko on mammoille alkanut tulla jännitystä tai pelkoa synnytystä kohtaan kun ei tiedä täysin mitä on edessä..?

NiQ & Pena 29+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
NiQ
Ai niin, piti vielä Mary Janelle kommentoida ku tuskailit tuolla edellissivulla niitä isokokoisia mammavaatteita! Joo, vähäkö on menny hermo! Mä käytän normaalisti 44-46 kokoisia vaatteita, ja tän kokoiselle mammalle ei löydy sitte mistään mammavaatteita! Jokukin päivä seisoi tuolla H&M:n pukukopissa pienet 48 kokoiset housut puolivälissä kinttuja itkua pidätellen. Ja siis mullehan ei ollu siinä kohtaa vielä tullut yhtäkään raskauskiloa eli ei menny edes sen piikkiin että olisin muualtakin lihonut tms. Kyllä on sitten rasittavaa. No, eipä tässä ole enää ku 2,5kk laskettuun aikaankaan...
 
heippatihei! kerkiän käväsee nopeesti tässä kirjottelee vähä synnytyskertomuksia..^^
eilen siis kotiuduttiin..:) seinäjoen sairaala täyttyi synnyttäjistä!! :D salit oli siis ihan täynnä ja huoneet myös..sieltä lähti eilen kotia 10!
sairaalaan saavuttiin siinä 7.30 ja siitä sitten menin ekaksi ultraan tarkastettiin onko vauva vielä perätilassa ja olihan se..sitten kätilö lähetti meidät vierihoitohuoneeseen ja sain vaihtaa vaatteet sairaalavaatteisiin..jotka on erittäin SEKSIKKÄÄT :D joo huh huh ei taida olla ei :D ja sitten olikin katetrin laiton aika..ja se oli jotain niin kamalaa että menin aika hysteeriseksi..koska mulla ollut ummetus ja tunne kokoajan että jotain jumissa suolessa..ja sitten siihen päälle virtsarakon tulehdus tunne..joka mulla ollut monta kertaa ja se on kamalaa..ainut mikä helpottaa on istua vessanpöntöllä suihkuttaen kuumaa vettä..mulla kävi mielessä että revin sen katetrin irti..siinä sitten itkin kun jouduin kävelee kippurassa hyvä että pääsin sänkyyn makaa takas..sit mun mies meni juttelee hoitajille ja sit sinne tuli mun leikkaava ylilääkäri ja hän mua rauhoitteli hoitajan kanssa..sit ne toi mulle diabamia..en tiedä rauhoittiko se yhtään mun mieltä mut sitä epämiellyttävää tunnetta se ei poistanut..jouduin siinä odottaa hetken aikaa että pääsin saliin..sit mua lähdettiin viemään ja mulla oli päällä vaan pitkä paita mikä oli selästä auki..eli kaikki näky..sitäkin jännitin kovasti kun tiesin että siellä oli mieslääkäri joka sitten synnytyssalissa pesi mut desifiointiaineella..sitten menin kyljelleen ja piti kumartua niin paljon kun pystyi ja sain spinaalipuudutuksen..ja sit olin taivaissa kaikki kipu hävisi navasta alaspäin..sitten leikkaus alkoi..ja ei mennyt kauaa 5min ja lääkäri sanoi "No hei vauva" ja sitten kuului se ihana rääkäisy ja ilmoitettiin että tyttö tuli ja multa valui kyyneleet..:´) (niinkun tälläkin hetkellä kun kirjoitan tätä) mieheni istui mun vierellä kokoajan ja piti kädestä kiinni ja häneltä myös tuli kyyneleet<3
sitten vauva tuotiin mulle näytille ja kerrottiin että 10 pistettä sai!sitten mun mies lähti hoitajan ja vauvan kanssa punnitukseen yms..mua jäätiin ompelemaan..siinä meni about 40min..sitten mut vietiin verenpaine mittaukseen..ja sen jälkeen omaan huoneeseen..en hirveesti muista tosta lopusta kun menin omaan huoneeseen..mutta kaikki siis meni loppujen lopuks hyvin vaikka alku oli aika kamala ja olin paniikissa..muutenkin kun mulla ahdistuneisuus häiriö ja jännitän vieraita ihmisiä..niin ja siis mahaan tuli niitit..ja nyt keskiviikkona tulee neuvolatäti kotikäynnille ja poistaa samalla niitit..sellainen synnytystarina siis mulla! ja nyt tulee kuvia pikkuisesta! :)

katso liitettä 12704katso liitettä 12705katso liitettä 12706katso liitettä 12707katso liitettä 12708
 
NiQ
Päivänsäde onnea vielä kerran. Aivan ihana on hän <3 Millaisia kätilöitä siellä (meidän) synnärillä oli? kiireestä huolimatta? Mullaki yks kaveri oli siellä synnyttämässä alkukuusta ja silloinki oli niin ruuhkaa että se jouduttiin heittään sieltä sektiota seuraavana päivänä ulos :/
 
Päivänsädeaivan valloittavan kaunis prinsessa teillä, Onnea vielä kerran!! Minullakin tuli kyynel kun luin synnytyskertomuksesi :), kaikkea hyvää teille!

Tää bigmama lähtee nuuhkimaan 2 kk:tta vanhaa poitsua :D
 

Yhteistyössä