Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin!

Painoa +475g/viikko nyt yhteensä tullut vähän yli 5kg koko raskausaikana
HB 131
verenpaine 111/81
sf mitta 28
sykkeet 120-130

Lääkäri tuumas et iso poika tulossa, ja että eikös teille poikaa lupailtu, mä katoin sen päälle että ei me kysytty!! Se meni aivan vaikeeksi ja mä sanoin että jatka nyt kun alotit, niin meinas et sykkeiden ääni on saapasmainen mikä pojalla normaalisti on ja että tytöllä korkokenkämäisempi.. Mutta ottaa nyt sitten selvää....

Anu ja pikkuinen <3 26+3
 
Otokka
Neuvolakuulumisia: Neuvolan täti suositteli närästykseen Rennietä tai magnesiamaitoa.

Rv 32+6
Paino: 2kg lisää (Siis huhhuh, mitä helkuttia mä olen tässä kahden vkon aikana tunkenut kurkustani alas, kun on tollainen nousu!!! Onneksi kokonaisuutena painoa tullut vain n. 5,5kg)
RR: 120/75
Virtsa: puhdas
Sydänäänet:++
sf: 30
RT

Kaikki siis hyvin, seuraava neuvola kahden vkon päästä. Toivotaan, ettei paino nouse vikana kuukautena tätä tahtia...

Otokka ja Pikkarainen, kohta viikolla 34
 
Kopsaan tän toisesta ketjusta, en jaksa samaa kirjottaa näin sekavissa tunteissa.. :)

Moikka

Kiitos ensiks kaikille jotka on tukenu ja muistanu meitä tässä vaikeammassa asiassa..

Mutta kuten lupasin nii kerron mistä kaikki alko...

eli rakenneultra ei ollut niin onnellinen ultra kun kuvittelin. Vauvalla ehkä on molemminpuolinen huulihalkio ja meille tarjottiin sen perusteella jatkotutkimuksia eli lapsivesipunktiota, no otimme sen. Huoli oli kova ja mietin vain asiaa koko ajan, soitin sitten sairaalalle useamman kerran ja sain tietää että huulihalkio ei suinkaan ollut ainut löydös vaan löydettiin myös sydämestä golf pallo ja vauvan päästä plexus kysta. No, järkytyin aivan valtavasti... aika meni itkiessä ja miettiessä kaikkia vaihtoehtoja sairaaseeen lapseen ym. No, kun menimme lapsivesinäytteeseen meillä oli ihana lääkäri joka ymmärsi ja antoi toivoa kun sillä hetkellä tuntui että ei sitä enää ole. :(

No, tuloksien piiinaava odottelu ja unettomat yöt ja sekavat päivät sai onnellisen lopun, tänään saatiin tietoon että meille on tulossa kromosomeiltaan terve poika ! <3 MÄ OLEN MAAILMAN ONNELLISIN NYT!! :heart: ihanaa alkaa taas miettimään vauva juttuja (kerkesin jo kaiken hylätä) en ajatellut yhtään mitään vauvaan liittyvää kun pelkäsin että joudun siitä kluopumaan.

Mutta nyt mä oon onnesta soikeena ja tekstikin on sen mukaista, ettei siitä ota selvää! <3

Terkuin hyppy ja pelästyttäjä murunen 23+0 POKS
 
Ihana saada kuulla iloisia uutisia Hypyltä :hug: Uskon että on varmasti ollut todella raskasta tuo odottaminen, mutta onneksi se kannatti!

Apua kun teillä alkaa olla jo noin isot viikot :) Kohtahan ihan jännitetään vauvauutisia :) Ihanaa!!

Me käytiin viime maanantaina np-ultrassa ja sen mukaan vauvalla oli kaikki hyvin :heart: np oli 1,1 ja pääperämitta 60. Sattui aivan ihana kätilö, joka kertoi tosi tarkkaan kaiken mitä sieltä katseli ja mitä siellä näkyi. Nyt pitäisi siis vielä odottaa ensi viikkoon, että saadaan se yhteistulos siitä verikokeesta ja ultran mitoista. Vähän jännittää. rakenneultra on 9.6, toivottavasti sattuisi tuolloin sama kätilö. Kyllä tuntuu että aika menee nopeasti. Hyppy vai Niqkö sen totesi joskus aiemmin ja silloin tuntui että viikot matelee, mutta nyt tuntuu että hitsiläinen sehän on jo ihan kohta! Mutta olipas siis ihanaa nähdä meidän oma vauva masussa jumppailemassa, pakko ihastella kuvaa joka päivä ja nyt alkaa jotenkin tuntua paljon todellisemmaltakin tämä odottaminen!
 
Hyppy Ihanaaa :)

En olekaan käynyt pitkään aikaa lukemassa palstaa, viikkoon :( Porukoilla viikot asustelen, kun olen täällä viimeistä harjoittelua tekemässä. Enää 3 viikkoa ja toisen opparin jämät kirjottamatta.

Tänään neuvolassa kaikki ok, paitsi kaveri viihtyy poikkitilassa. Muuten voinnit ok. Painoo tullu jo ihan kivasti noin 8kg, nyt pitää miettii mitä syö ja hyötyliikuntaa kehiin.

keiju ja asukki 28+6
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi Hyppy toit hyviä uutisia! Ihana kuulla!

Oi, Päivänsäteellä on jo niin lähellä! Aika menee älyttömän nopeasti kuitenkin, vaikka alkuun tuntui matelevan!

En ole piiitkään aikaan kirjoitellut, vaikka ahkerasti olenkin käynyt teidän muiden kuulumisia lueskelemassa. Vointi on itsellä ollut äärimmäisen hyvä tähän asti, nyt alkaa olla pieniä vaivoja. Närästystä on ollut jo jonkun aikaa, mut nyt on alkanut särkeen alaselkä ja nivuset, jos kauheesti touhuaa. Ja vatsa menee ihan kovaks ja ikävän tuntuseks, jos kävelee pitkään. Oletteko te muut huomanneet, että rinnoista on alkanut tihkumaan?

Minulla viimeksi neuvolassa 28+1:
painoa tullut yht. 4,8 kg
RR 128/89
B-Hb 132
Kohdunpohja 27 cm
syke noin 140
liikkeet ++

espe ja poju 28+5
 
Terve taas pienen tauon jälkeen. Täällä voidaan hyvin. Painoa on tullut jo 10 kiloo...täytynee alkaa vähän kattomaan mitä sitä syö...: / Toi suklaa kun maistuis enempi ku tarpeeksi.
Sokerirasitus meni hyvin, eikä siellä kai mitään ollut, kun eivät soitelleet perään.
Vielä ois 2 kuukautta äippäloman alkuun ja onneks siitäkin on 2 viikkoa lomaa, jotenkin tää työmotivaatio ei vaan lähde nousuun. Kotona on sitten kyllä kiva laittaa pihaa ja muuta...
Seuraava neuvola 3.5 ja sen jälkeen sitten 2 viikon välein.

Aavistus+Otus 26+3
 
Hyppy voi kuinka ihana kuulla iloisia uutisia :)

POKS raskausviikko 39..kääk..joo-o viikko laskettuun aikaan :D ei eeees jännitä!! EIPÄ!! :D toivottavasti oon hyvis lääkehöyryis ja selviän kaikesta.. tänää oli neuvola..ei paljoa paino ollu viikossa noussu..viimeks oli paino 71.1 ja nyt oli 71.7..hemoglobia ei otettu kun se pysyny nyt tossa 124.ssä..verenpaine oli hyvä ja pissa normaali vaikka turvotusta on ihan saakelisti..iltaisin jalat on ihan tukit ja TODELLA arat kun nestettä niin paljon jalkateris..vauva on vähän osannu jo laskeutua alemmas..huomenna äippäpolille kattoo vauvan painoarvio ja samalla ne kattoo miten se on laskeutunu..uus neuvola onkin sit laskettuna-aikana eli tiistaina 26.4..saa nähä tuleeko pääsiäisvauva vaiko vappuvauva vaiko äitienpäivä vauva :D niin paljon juhlapäiviä.. :D

 
Sokerirasitus ohi ja litku oli jopa oikein juotavaa!! D
Tulokset:

0h saa olla 5.3, mulla oli 5.3!!!
1h saa olla 10, mulla oli 9.1
2h saa olla 8.6, mulla oli 6.5

Mitenköhä tuo paastoarvo joka oli justiin tuon 5.3, niin tuleekohan siitä jotain seuraamuksia?? Tuo oli joku toinen neuvolantäti joka mulle noi arvot sano, ja ei oikein tiennyt juuta eikä jaata....
 
Päivänsäde: Hyvin se tulee menemään! Täällä kaikki tsempataan sua! :)

Anu: Miullakin oli sokerirasitus viime perjantaina. Jouduitko siekin juomaan semmosta vadelmanmakusta litkua? Oli alkuun ihan ok, mutta loppu meni kyllä aika nihkeesti alas ja tuli kyl tosi huono olo siitä, pitikin pötkötellä sen toisen verikokeen jälkeen,ku meinasin pyörtyä kupsahtaa sinne odotusaulaan. Voih, ja vielä pitäs isommilla viikoilla käydä sit uudestaan. Onneks nyt oli kaikki hyvin.

ON: Täällä ollaan sairaslomalla koko viikko. Viime viikolla ajattelin että tää pahoinvointi nyt helpottui, mutta toisin kävi viikonloppuna ja oksentelu vain kiihtyi. Sunnuntain ruoat ei enää mitkään pysynyt sisällä ja eilen olikin sitten pakko käydä ottamassa hieman nesteytystä päivystyksessä. Korjasi kyllä oloa ja tämä aamu menikin hyvin ja sain syötyä, mutta nyt illalla taas oon jo oksentanu 3kertaa. Voihan kurjuus, minua jo ihan pelottaa tuo oksentaminen, kun se on niin inhottavaa :( Pitää jo valita sellaisia ruokia, joita on helpompi oksentaa pois... huomenna pitäs käydä verikokeissa katsastamassa onko nestetasapainoarvot minkälaisessa jamassa..
 
Hyppy ihanaihanaihana,että kaikki on hyvin!! Et uskokaan,miten onnellinen oon teidän puolesta,kuten varmaan todella moni muukin!! Ja voin vain kuvitella,miten huojentuneita ite olette :) Iloiseksi sai noi uutiset!

mimmu Voi kuinka mukava,että ultrassa kaikki hyvin!! :) Ja kauhee toi sun pahoinvointi! Ei käy kateeks :( Suosittelen syömään jugurttia.. Mulla ainakin helpottaa oksentamista,vaikka eihän se krapulaoksu ookkaan sama asia,muttei se tunnu sit niin pahalta (siis en oo ryypänny sitten viimevuoden,mutta kyl varmaa melkein kaikki muistaa miltä se krapulakin tuntuu :D)

espe mulla on ainakin rinnoista tihkunu jo monta viikko ja joutunu käyttää ihan liivinsuojia.. Ja jos oot ilman liivejä,niin paita kastuu kyllä.. Mulla on kyllä paljon vähemmän viikkojakin kun sulla.. Mutta näinpä kaikki ollaan erinlaisia..

ON: Lääkärineuvolassa käyty ja voin kertoo,että loppupäivä on menny kipuillessa,ku se lääkäri oli niin kovakouranen :( ETTÄ AUTS!! Muuten kaikki ihan hyvin,tai niinku pitääkin... Sf-mitta oli 24 jo viime viikolla ja sit tutkailin (jostain netistä),että se on jossain paljon normaalia suurempi.. Th vain sano,että se on normaali.. Mulla tosin vaikuttaa noi omat makkarat jonkun verran mittaan,mutta enpä mä tosta mitasta perusta,ku en siitä ymmärrä.. :eek: Kait ne sit sanois jos tarvis kovin huolissaan olla.. Ja verenpaine! kotona mitatessa hyvä (128/70) mut neuvolassa 141/86.. Että justiin..

Nyt rupesin sit täs miettimään,että millanen on synnytystapa-arvio? Mitä sillon tehään ja yms? Tietääkö joku??

Taiska ja napero 22+4
 
Mimmu joo kyllä jouduun juomaan, mut mun mielestä se oli sellasta imelää sitruunanmakuista!?? :D Ei mulle tullu siitä mitään huonoo oloo tms!! Aika vaan meinas käydä pitkäks odotella sen kaks tuntia yhteensä!! Mua nyt vaivaa se paastoarvo et joutuukoha nyt sit seurailemaan... No viim. to oon viisaampi!
 
Päivänsäde IIK! kohta aika käsillä!! aivan käsittämätöntä! huh... :) :flower:

Kiitos tsempeistä, teidän viestin saa niin hyvälle tuulelle kun ne lukee <3 kiitos.

Taiska mullaki sf mitta huiteli Rv (22+4) 28!!! ja sit ne mittas uudestaan nii tuli 23-24, mut empähän tiiä onko tuohon luottamista.. hui. Kyllä säikähin.. ja arveluttaa toi mitta vieläkin..

Espe ootko hoitoalalla ku kirjoitit nuita neuvolakuulumisistas verenpaineen RR.. Tuli vaan mieleen että ite oon vahingossa monta kertaa kirjottanu RR :D

Hyppy ja muru 23+5
 
onneks olin viisas ja tallensin koko kirjotukseni kun usein käynyt niin että netti poikennut ja kaikki teksti menny taivaantuuliin..:D ja niin kävi nytkin..:D

noniin tuli sit käytyä siellä äippäpolilla ja siel meni semmonen 4tuntia :D en olis ihan heti uskonu et niinkin kauan mut hyvin se aika riensi kun paikasta toisee pomppi..noh ekana ne otti vauvan sydänfilmin..makasin sängyl kyljelläni ja johdot mahassa..15min..sydänfilmi oli hyvä..sitten odottelin että lääkäri kutsuu mut haastatteluun ja sit tehtiin sisätutkimus ja kaikki oli ok ja paikat kiinni ja sitten ultrattiin ja mitä ihmettä se pikkunen on pylly edes innokas tulemaan jossai vaiheessa ulos..voi että! se oli väärinpäin..ei ollu pää alhaalla...:S neuvolassa ne on sitä pyllyä luulleet siis pääksi! kun ovat mittoja ottanut..onneksi eilen neuvolassa kysyin että onko tietoa paljonkohan vauvalla on painoa ja ei osannu siihen sanoa ja antoi sitten mulle ajan äitiyspolille painoarvioon ja hyvä että antoi kun nyt tämä selvisi että vauva on väärinpäin!mitä jos en olis menny kun vasta sit kun synnytys olis alkanut :S jos vauva ei edes mahdu tulee väärinpäin ulos ja joudutaan keisarileikkaa..vauvahan ei enää tässä vaiheessa itse osaa kääntyä kun jo iso..ja sain sitten piikin pyllyyni :D ja jouduin makaamaan sängys kyljellään pääalaspäin puoltuntia! :D ja sitten lääkärit tuli ja alkoi painaa mun mahaa kun yrittivät kääntää vauvaa..ja sano et ilmoita jos sattuu että tän ei kuulu sattua et se kääntyy jos kääntyy..noh mä siinä olin aika tuskissani! :D nimittäin ne ei olis pystyny tekee yhtään mitään jos olisin sanonu että sattuu..se oli niin epämiellyttävää alusta lähtien..ne ei sitten sitä saanu käännettyä oikein päin mitenkää ja sit taas ne otti uuden sydänfilmin vauvalta kun sitä joutuvat sorkkimaan..siinä taas toiset 20min makoilin..:D ja seuraavaks oli röntgenin vuoro koska ne joutuu kattoo mahtuuko mun lantiosta vauva tulemaan väärinpäin ulos..jos mahtuu sillon lääkäri joutuu auttaa vetää vauvan ulos kun se tulee pylly edellä..se on kuulemma nopea toimenpide sillon..tai sit jos mun lantio on liian kapea mikä voi hyvinki olla mahdollista koska oon laiha niin sitten se olis keisarileikkaus edessä..että sellasta tälläkertaa.. ja vauvan painoarvioksi saatiin ultrassa 2900g..aika sopiva mun mielestä..itse kun oon kuulemma painanu 3200g kun mä synnyin..:p
 
ompa tullut nyt luettua netistä kun vauva on perätilassa..siellä ne on kirjoitellut että eivät ole suostuneet että lääkärit ovat yrittäneet kääntää vauvaa..ja kuulemma siinä joku viikko rajakin??36-38raskausviikkona..ja että kääntäminen voi käynnistää synnytyksen tai että napanuora voi mennä vauvan raajojen ympäri..ja mä oon jo viikolla 39+1! eli siinä kääntämisessäkin on riskinsä!mun tietääkseni ne ei edes kysynyt että suostunko että yrittää kääntää kun oikeestaan en edes tajunnu mitä ne yrittää :S ne vaan kysy että onko mulla nyt kiirettä..ja eihän mulla kiirettä ollut ja se piikki minkä ne muhun pisti oli supistuksia estävä piikki.. ja sitten ne yritti kääntää mut vauva kovasti pisti vastaan..ja luin netistä että moni ei ole suostunut synnyttämään alateitsi perätilassa ollutta vauvaa vaikka sairaalassa ne on yrittänyt suostutella vaan että ne on halunneet suoraan sektion..ja sitten lääkärit on vaan todennut että hyvä kun valitsit sektion että vauva ei olisi tullut edes pylly edellä vaan jalat edellä..ja että jollakin oli sellasessa asennossa että olisi jäänyt leuasta kiinni ja vauva olisi siinä voinut tukehtua..ihan kamalaa.. minä kyllä nyt aion vaatia sittenkin sen sektion ihan suosiolla kaikkien noiden lukemani perusteella..en halua että käy mitään että vauva jäisi jumiin ja sit jouduttas tekee kiireellä hätäsektio!ja sitten olis kaikkien henki vaarassa..kaikkea sitä ehtiikin tapahtua loppu metreillä..:/ nyt jännitän yötä ja toivon ettei synnytys vielä ala että huomenna saan puhua niiden kanssa sektiosta kun ne soittaa aamulla mulle niitä tuloksia.....
 
Jestas Päivänsäde! Onneksi hoksasivat nyt, en siis piruja halua seinille maalata mutta nyt ainakin ehdit edes vähän valmistautua henkisesti, joko sektioon tai vähän erilaiseen alatiesynnytykseen. Aika outo meininki että päättivät sitten tuota kääntämistä yrittää, olen kanssa jostain lukenut että sitä ei enää pitäisi noilla sinun viikoilla yrittää. :| Tuu silti pois sieltä netistä, ei kannata pelotella itseään turhan takia, varmaan kaikki menee ihan hyvin. :heart:

Hyppy tsempitykset vielä täältäkin, kauheata tuollainen säikyttely. :hug:

espe mulla on tihkuttanut ja ihan valunutkin about viikolta 22 esimaitoa. Joudun käyttämään liivinsuojia, ja kotona kun en suostu liivejä käyttämään niin on paidat ja lakanat aina sotkussa. :kieh:

mimmu Jaksamista pahoinvoinnin kanssa. :hug: Jogurttia minäkin suosittelen, jos ei muuten niin ainakin on mukavampi oksentaa kuin jotain kiinteetä...

Aavistus Mä olen ottanut ekasta neuvolasta 15 kg painoa lisää. :D Olen ylipainoinen jo lähtökohtaisestikin, eli nyt on painoa yhteensä 105.1 kg. Jepajee. Näiden kanssa on kiva alkaa tappelemaan sitten syssymmällä. Silti mulla oli sokerit erinomaiset, ja verenpaine vaan laskee koko ajan.

Kaikille muille: Moi! :wave:

( . ) Mä oon V-A-L-T-A-V-A! Oikeesti. Ihan mieletön aavikkolaiva. Yritän ottaa kuvan tässä viikonlopun aikana. Asiakkaat on jo sen näköisiä etteivät uskalla tulla multa mitään kysymään kun pelkäävät että synnytän siihen paikkaan... :ashamed:

Väinö-rakas pyörii ja hyörii ja hössöttää ja hikkaa mahassa niin että äiteellään meinaa välillä palaa sekä hihat että käpy, mutta on se vaan niin mahtava fiilis. Ei paljoa työnteko enää kiinnosta, istun tässä pöydän takana ja katselen vaan kun maha muuttaa muotoaan. :)

SF-mitta menee yläkäyränkin yläpuolella, ja vaatteiden kanssa alkaa olla jo tosi hankalaa. Onko kukaan muu isompi naishenkilö muuten huomannut, että äitiysvaatteita on tosi hankala läytää isoina kokoina? Onneksi äitiyslomaan on enää 3 vk, kun jään kotiin kietaisen vaan jonkun lakanan toogaksi ja muuten annan olla.

Oma fyysinen vointi siis hyvä oikean puolen ajoittaista iskias-särkyä lukuunottamatta. Närästää, pissattaa, harkkasuppareita tulee ajoittain ja hgb on enää 100, mutta muuten ihan niin kuin näillä viikoilla sopii odottaa.

Lievä masennus on tullut kylään, kun olen joutunut antamaan periksi sille tosiasialle, etten enää jaksa lähteä ex tempore ostosreissuille ja lenkeille, vaan kaiken fyysistä rasitusta vaativan toiminnan joutuu ennakoimaan ja suunnittelemaan tosi tarkkaan. On vähän sellainen oman-kehon-vanki -olo. Mutta onneksi tätä ei kestä enää pahimmillaankaan kuin reilut 10 vk... KÄÄÄK!!! Minne tää aika oikein meni?

MJ & Väinö 31+2
 
ne sit soittivat niitä tuloksia tänään ja sano että hyvin mahtuu synnyttää alatiesynnytyksellä..että ne varaa mulle nyt ensviikon keskiviikolle ajan puol 9 ja ottaa sillo sydänkäyrän taas ja kattoo miten paikat auki koska perätiesynnytyksessä ei voi paljoa mennä yli lasketun ajan..siinä sitten mainitsin siitä et miten jos haluaa keisarileikkauksen..niin se sano että ei ne suosittele sitä jos on mahdollisuus normaali synnytykseen että lääkäri siinä auttaa vetää vauvan ulos ja itse punnistan myös mutta ei ne ala pakottaa jos haluaa sen välttämättä mutta siihen on ne riskit että kun synnyttää joskus uusiks niin istukka voi kasvaa väärin tai jotai se selitti..ja että sit se on vaarallista sikiölle ja se voi jopa kuolla.. huoh kun mä en oikeesti nyt tiedä yhtään mitään miten haluan synnyttää...:( suoraan sanottuna paska fiilis.....:/ ja jos synnytys nyt alkaa käynnistyy tässä viikonlopun aikana että supistuksia alkaa tulemaan niin omalla autolla voi hyvin lähtee mut jos lapsivedet tulee niin sit tilattava kuulemma ambulanssi koska perätiesynnytyksessä vauva tulee sillon nopeemmin ulos ja ei tietoa miten paikat sillon olis jo auki joten sillon pitää mennä ambulanssii että saa maata.. Auttakaa ! miten te ite tekisitte jos olis teillä vauva perätilassa??
 
pakko tulla hihkasemaan, että TSEMPPIÄ KOVASTI Päivänsäde82 :heart: kohta on tämän pinkan eka vauva ulkona, jippii :D

ja Hyppy, ihania uutisia, aivan ihania, oon täällä käyny kurkkimassa sua vähän väliä ja nyt olikin tullut hyviä uutisia, aivan mahtava kuulla! :heart: onnea terveestä pojasta :)

kaikille muillekkin paljon onnea poika ja tyttölupauksista ja ennen kaikkea tsemppiä loppuodotukseen :heart: mie se vielä oon tuolla vauvakuumepuolella mutta joskohan sitä joskus pääsisi tännekkin! :)

oikein mukavaa pääsiäistä! :)

ja anteeksi ku näin tunkeuduin tänne :ashamed:
 
Tiuhti oi, kiitos :heart: pitää toivoa että kaikki muukin vauvalla olisi sitten hyvin! tod.näkösesti meille tulee kuitenkin huulihalkiovauva, mutta se on pientä tän kaiken rinnalla mitä ollaan jouduttu kokemaan..

Päivänsäde Mä luottasin hoitohenkilökuntaan ihan täysin. Kyllä se vauva sieltä perätilassakin tulee varmasti hyvin pois! <3 Älä nyt stressaa, (hyvä ite täällä sanoa joo :D ) mutta mä pidän peukkuja! :heart:

Hyppy ja muru 24+1
 
NiQ
Mä oon nyt ihan pihalla mitä kenellekin kuuluu, kun oon ollu yli viikon täältä pois. Luin kyllä teidän tarinat mutta rvaa muistanko enää mitää :eek:

Päivänsäteelle nyt ainakin kovasti tsemppiä tulemaan perätilasynnytykseen tai sektioon, ihan miten nyt päätätkin sitten asian kanssa <3

Ja Hypylle ihan mahottoman suuri halirutistus siitä, että ei todennäköisesti mitään isompaa ole vaavilla, huulihalkiothan pystyy hyvin korjaamaan ja senkin kanssa oppia kumminkin elämään :hug:

Mary Janella ihana masu, kurkin tuolta masuketjusta <3 Mun masu ei vieläkää näy kunnolla :/

ON: Oltiin tosiaan Turkissa lomalla viikko, mä sain tietenkin siellä tapani mukaan kunnon flunssan, ja sitten kun se helpotti vähän niin alkoi mahatauti. Onneks siinä vaiheessa oltiin jo Suomen puolella, tosin 5h ajomatka kotiin oli aika tuskaa ja sivutiet houkutti ylllättävän paljon. Montakohan kuusta on kuollu sillä matkalla ku oon niitä myrkyttäny mahanesteilläni. Nyt siis mahatauti paremmalla puolella jo, nyt vaan mies valittelee mahaansa :/ Vähän kyllä pelottaa että jos olikin jotain muuta, llsteriaa tms vaikka parhaani mukaan yritin vältellä kaikki ihmeruoat.

NiQ & Pena 28+2
 
MJ haha joo :D voi olla :D tosin maha on muutenki vähä jotenki epämuodostunut välil kun se taitaa heitellä siel kuperkeikkaa tai en tiiä mitä se siel oikee tekee kun potkut tuntuu mitä ihmeellisimmis paikois :D jotenki tuntuu et se on siel sivuttain joskus kun vasempaan kylkeen tonne taakse tulee iskuja :D ja sit keskellä mahaa tuntuu isompi muhku en tiiä onko se sit pää vaiko kylki :D jänskää jänskää..päivät loppuu..;D ja oon tainnu tulla siihen tuloksee et jos se pikkunen ei nyt halua kääntyä yllättäen oikein päin ja tule ulos pää edel niin sit mennään sektioon mut jos se kääntyy niin sit normaali synnytys alateitse..

 

Yhteistyössä