Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Anteeks,kun nyt tulee vain pikaisesti omaa napaa.. :)

ON: Tänään oli rakenneultra ja vauvalla kaikki hienosti. Ihana nähä pientä taas,vaikka jo ensviikolla sen näkee taas uudestaan :D Kätilö valitettavasti muisti aina mainita siitä kuinka näkyvyys ei ole paras,kun on noita vatsanpeitteitä. Ei onneks kuitenkaan mitenkään valittamalla valittanu,vaan kannusti muuttamaan ruokavaliota säännöllisemmäksi.. Jospa se onnistuis.. Ei tarviis joka kerta kuunnella tuota uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.. :( Mulle sais päivittää poikalupauksen! niin ja synnäri on muuten k-pks Siellä melko selvät värkit näkyi jalkovälissä.. Oli sitten pakko käydä hakemassa H&M:ltä limenvihreä huppari+housut. :)

Taiska ja napero 20+3
 
NiQ
Taiskalle onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta ja poikalupauksesta :) Onkos teillä yksityisellä 4D vai miksi jo ensi viikolla näkee uudelleen? :) Ärsyttäviä noi valittajat :/ mullaki sattu vasta kasvukontrollissa ensimmäistä kertaa joku maailmanparantaja. Saako udella sun painoindeksiä? Itsellä on nyt toi 35 ja hyvin on vielä ainakin muut tajunnu olla valittamatta ;)
 
Mulla tulee maha tosi kipeäksi heti kun syö.. Kun saa röyhtäillä yksin rauhassa niin vähän helpottaa Onkohan tämä nyt sitten sitä ummetusta... Maha on niiiiin kipiä!!!! Mutta kun ei syömättäkään pysty olla
 
NiQ kiitos ja meijän neuvolassa on niin hyvät ultralaitteet,että nään pojan joka kerta,kun käyn vain neuvolassa.. Että siellä ei kuunnella pelkästään ääniä.. Neuvola siis viikon päästä maanantaina.. Siis mun painoindeksi on hävettävät 40 :( Lihoin ihan viimosen 3vuoden aikana yllättäin melkein 30kg..Mutta kait nää ite on nää läskit tähän kerryttäny,vaikka mulla pieni epäilys,että se PCO jotain vaikuttaa.. Kuuntelen toki neuvoja,mutta pahimmat joutuu laittaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,ettei ihan masennukseen sairastu..

anu eihän se oo närästystä? Mulla nimittäin tulee välillä närästyksestä pelkästään maha kipeäks ja rennien imeskely/samarin auttaa..
 
NiQ
Taiska ihanaa että näkee pikkuista niin usein <3 ootko ennen osannut itse katsoa kumpi siellä köllii vai kuulitko nyt vasta rakenneultrassa? :) No hei, ei tuo bmi maailmaa kaada (paitsi jollakin alan ammattilaisilla...). Ite joskus yo-kirjoitusten jälkeen kun meni ihan hermo omaan oloon ja ulkonäköön aloin laihduttaa, silloin oli bmi muistaakseni 42. "Parhaimmillaan" sain sen tiputettua 33. Kyllä sitä sitten ehtii riehua ja rääkätä itseään ku vauva on syntynyt :) tsemppiä kuitenki terveellisyyteen näin raskausaikana :)
 
kuulin vasta tässä ultrassa,kun en oo osannu kurkkia,että mitäs sieltä löytyy.. Nyt vain kun se näytti oikeen kuvakulman niin näky niin selkeesti sojottimet :D Kiitos tsempeistä.. Ja sitähän itsekin toivon ja haluan että saan sitten tän synnytyksen jälkeen itteni vähän paremmin liikkeelle ja sit kun aikaa suunnitella (ei ole siis työt esteenä,kuten nykyään) säännölliselle ruokailulle!
Sullahan on ollu mainio pudotus! Toivottavasti ei törmätä enää kumpikaan kovin yrmeisiin kätilöihin,päästäis hyvällä mielellä odotuksen loppuun asti!!
 
NiQ
Ja noi mun kilothan on lähteny 8-10kg kerrallaan ja sit taas odottanu sitä laihdutusintoa joka tulee yleensä syksyisin. Eli vähän kerrallaan, jostain syystä painon "pitäminen" samassa on mulle ollu aina helppoa. Toivotaan meille kaupungin mukavimmat kätilöt sitte :) (no, okei.. muille kans!)
 
taiska87 no en kyllä oo varma mitä on, mutta tosi inhottavaa ja kipeetä, tuntuu olo ihan possulta ku koko aika vaan röyhtelen mutta se helpottaa... Ja kyllä mä luulen et se sitä ummetusta vaan taitaa olla.. Turvottaakin mahasta heti niin että!!!! Aamulla apteekkiin hakemaan jotain mikä auttais!!
 
taiska87 Onnea poikalupauksesta :)

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin, olin siellä ehkä 5min. Kyseli voinnit, kuunteli sydänänet, katsoi kohdunsuun ja kyyläsi mun pukaman. Joka kuulemma ei ärtynyt, vatsa vaan pehmeällä ja rasvailua kuulemma :) Hemppari noussut 123:sta nyt 139:sään

paino Mulle tullut painoa noin 8 kiloa, ja toivon että en painaisi yli 70kg lopussa. Eli saa tulla vielä 6 kiloa, mutta en siis stressaa painosta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa,

tuun kertomaan nyt tännekkin vähän ikäviä uutisia. Aiemmin kirjoitin jo tonne toiseen pinoon mutta en oo jaksanu muualle kirjottaa.

Eli meillä sattui niin että rakenneultrasta löytyi jotain, mitä en tässä nyt kirjoita (tuun myöhemmin kertoilemaan) ja sen takia lapsivesitutkimuksiin. Nyt odotellaan tuloksia, ja olen vaan itkeny, itkeny ja itkeny. Miettiny miks meille sattuu näin, miks en voi olla onnellinen. Ja varsinkin, kun olen näin pitkällä raskautta niin miksi vasta nyt selvisi ikävät uutiset.. Toivon vaan sydämestäni että kaikki olisi kunnossa ja pääsisin nauttimaan tästä raskaudesta.

Eli nyt oon vähän aikaa poissa täältä, oottelen tuloksia ja yritän keskittää ajatukseni muualle. Mutta ihanaa odotusta teille nyt kuitenkin ja palailen vielä kertomaan myöhemmin.. <3

Hyppy ja rakas 22+0
 
katso liitettä 12542
heippatirallaa! täällä mennään jo 37 + 4..laskettuun aikaan 2 viikkoa ja 3 päivää.....huuuh..saa nähä tuleeko aiemmin vaiko tykkääkö asua yksiössä kauemmin..:LOL: tää aamu oli ihan kamala..heräsin eka puol 7 kun pissattaa ja samalla join limua..jatkoin unia ja herään taas vähä vaille 9 vessahätään ja kamala närästys tai en tiedä mikä lie oli mut kitkerää litkua tuli röyhtäillessä suuhun..ja nälkäkin oli vähäsen..siinä sit söin aktivia luumu jugurtin(niitä kun on nyt pakko syödä päivittäin että maha toimisi edes jotenkin) ja hetken päästä onkin sitten pakko oksentaa..selkääkin särki niin paljon että nukkuminen oli vaikeaa..onneks sit sain jatkettua unia kun olin oksentanut kun olo hieman helpotti..en tiedä mitä se oli..olin jo paniikissa et synnytyskö nyt käynnistyy vai mitä tää on..tiedä sit sainko vaan jonku mahapöpön jostai..

hyppy ikävä kuulla tuollaisia uutisia..paljon voimia sulle <3 toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin :hug:
 
keiju kiitos..

otokka ihana massu. Ja närästys on erittäin veemäistä. Mietin,että paljonko mä tulen siitä kärsimään kun näillä viikoilla se on jo melkein päivittäistä.. :/

Hyppy samaa kun sanoin toisessakin pinossa,paljon voimia molemmille ja toivon sydämestäni,että kaikki on parhainpäin!! :hug: Oot ollu mielessä monena iltana,miettiny,että miten siellä jaksellaan. Hassua,vaikken sua tunnekaan..

Justiin tänää mietin,että kuka "meistä" synnyttää ekaks ja kävin kurkkaa.. Mietin sitten,että onkohan jotain jo tapahtunu! Ei mikään ihana yö sulla kyllä ollu päivänsäde mutta jospa ne ei toistuis kovin useasti. Onnea synnytykseen,jos sinne kerkeet karata,ennen seuraavaa päivitystä ^^ Ja aivan ihana massu sullakin :)

Taiska ja napero 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti taiska87 ja NiQ kyllä jänskättää ja kovasti :D en oo mitää toivelistaa laatinut ja en käynyt niissä valmennuksissakaa kun sain lapun neuvolasta kun mä jännitän kaikkii tollasia tilaisuuksia nii paljon kun oon ujo..:rolleyes: sit kun synnytys lähenee ja sairaalaan lähtö tulee niin siellä sit otan ainaki epiduraalipuudutuksen tai spinaali ja ilokaasua ja toivottavasti ne leikkais alapäätä ettei paikat repeä..ainaki kaveri sai kaikki nuo..:D niin toivottavasti minäkin..ja mies tulee synnytykseen mukaan..:) oon miettinyt tota lapsivesi juttua et huomaako sen miten jos se tiputtelee?kun luin että sitä on vaikea erottaa runsaasta valkovuodosta..ja mulla on runsas valkovuoto ja joudun pitää pikkuhousunsuojia..tosin joku sano et se taitaa olla vähän vaaleanpunaista..ja kaveril tuli yöllä ainaki sänkyyn tulva kun lapsivedet tuli :D joten kai se pitäs huomata :D
 
NiQ
Mä kirjoitin juuri päinvastoin siihen sairaalan toivelappuun, että leikkaisivat sen epparin sit vasta jos ihan oikeesti näyttää siltä että tarvii. Oon kuullu että luonnollinen repeäminen paranee nopeammin ku se eppari. Ja jossain sairaaloissa se tehdään vähä liian helpolla, Seinäjoen tapaa toki en tiiä... Ja mä luotan siihen että mulla on yhtä venyvä kudostyyppi ku äidilläni, sillä ei oo revenny ku vasta ihan vähä tästä iltatähdestä ja siinäki varmaan jo vaikutti pitkä synntysväli ja liki 40v ikä. Mä oon aatellu kans sen epiduraalin ottaa ja sit kirjoitin kas toiveisiin että sais avautumisvaihees kokeilla sitä ammetta :) Hirvittää ja jännittää mutta odottaa innolla synnytystä... katsoo nyt alkaako panikoimaan ku viikon alkaa loppua...
 
NiQ
Ai niin piti tuosta lapsivedestä vielä kirjottaa että kaverilla ekassa raskaudessa se lähti tulemaan niin hitaasti ettei se ees tajunnu sen olevan lapsivettä ja tokasta sillä holahti kaikki yhtäkkiä lattialle ja hirvee lammikko alla...
 
Tää taitaa olla ihan hyvä aika nousta näin sunnuntai aamuna!! :D Oon pyöriny sängys puoli 5 asti, vauvaa potkii niin lujaa kylkiin että ei puhettakaan että sais kummallakaan kyljellä nukuttua, mahallaa ei pysty ja selällään niin huono!!! Taidan mennä syömään!! :D
 
Otokka
Hyppy: jaksamisia teille :|.

Itse poksautan käyntiin raskausviikon 33 *poksista*. Sen kunniaksi kävin puolentoista tunnin hot joogassa ja kaverin polttareilla, jossa käveltiin kohtuu paljon ja jossa pääsin koittamaan tankotanssia (ihan muutama helppo liike vain, sattuneesta syystä en voinut/ saanut tehdä useimpia juttuja). Noh, voin tänään kertoa, että ei ollut hyvä idea noi kaikki. Lonkat ja nivuset on niiiiiin kipeät, ettei mitään rajaa. Musta tulee rampa, jos tää jatkuu tätä menoa. Yöllä piti mennä peruuttaen vessaan, kun se on jostain syystä helpompaa kuin etuperin tai sivuttain kulkeminen :D.

Eilen käytiin Jorvin ylimääräisessä synnytysvalmennuksessa ja tutustumisessa (liittyy johonkin tutkimusryhmään). Se oli tosi hyvä käynti. Meitä oli kuusi pariskuntaa ja meille esiteltiin paikkoja ja synnytykseen sekä kivunlievitykseen liittyviä välineitä. Synnytysjakkara tuntui hyvältä ja hyvä ajatus on myös jumppapallon päällä istuminen suihkussa. Sitten sieltä saattaa saada halutessaan akupunktiota (jos sitä osaava kätilö työvuorossa) ja testatiiin ohjattua rentoutustakin, joka tuntui hyvältä. Päälle vielä kuunneltiin pikkaraisen sydänäänet ja saatiin kokeeksi tömpsyt ilokaasua, joka tulee olemaan mun paras kaveri synnytyksessä :whistle:. Pari tuntia sai jutella kätilön kanssa mielessä olevista kysymyksistä synnytykseen liittyen ja tutustua oikeasti synnytyshuoneeseen ja välineistöön. Helpotti oloa ja nyt on paljon varmempi mieli kohdata tuleva synnytys!

Otokka ja Pikkarainen 32+1
 

Yhteistyössä