Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Onnittelut MaryJanelle poikalupauksesta.:)

Täällä käyty myös tänään rakenneultrassa ja kaikki oli vauvalla hyvin. Pikkasen on viikkoihin nähden pienempi mutta niinhän se oli ensimmäisessäkin ultrassa joten ei paniikkia. Kovin oli vikkelä kaveri ja heilutti nyrkkiä ultraajille.:D

Sukulaiset ja kaverit olivat oikeassa sukupuolen suhteen ja tyttöähän meille lupailtiin.:heart: Itsellä ollut myös ihan tyttöolo mutta aamulla vielä suihkussa ajattelin et ihan varmaan siellä sitten on poika on kumminkin.:D Hemoglobiini on laskusuunnassa ja oli nyt 115 joten rautaa alan popsimaan. Toivon mukaan hieman olokin siitä piristyisi. Selkäkivut ne vaan jatkuu ja panacodia syön aika paljon.Itseäni oikein hirvittää mutta en pysty muuten liikkumaan yhtään, joten pakko ajatella hieman itsekkäästi.

Mua oikein hävettää kuinka paljon kiloja on tullut mutta toisaalta taas kun ei pääse kunnolla liikkumaan niin eipä ne kilot mihinkään häviäkään vaan lisää tulee sitten koko ajan. Syömisiäkään kun ei ihan hirveästi pysty järkeistämään kun on pahoinvointia heti jos jättää liian pitkäks ruokavälin ja hedelmillä en saa pahoinvointia pidettyä poissa.

Huomasin ultrassa että vatsan alue on todella arka ja muutaman kerran teki mieli ultraajalle sanoa että voitko lopettaa hetkeksi kun niin teki kipeää. Kipristin sitten loppuun asti kun kahteen kertaan ultrasivat kun oli harjoittelijakin mukana.:( Onkos muilla arkuutta vatsan alueella?

Onko muille muuten ketkä rakenneultrassa jo käyneet niin ultraaja kysynyt että haluaako tietää sukupuolen? Meillä ultratäti oli jo lopettelemassa kun sitten kysyin että niin onko mahollista saada tietää sukupuoli. Tuli sellanen olo ettei sillä ollut aikomustakaan kertoa ellen olisi kysynyt asiaa. :confused:

Hankinnoista ollut puhetta: Meillä tosiaan on kaikki isot tavarat ostettu jo ja nyt olen joitain vaatteita pikkuselle ostellut. Nyt tulee ostettua sitten enemmän kun tietää sukupuolenkin. Mitenhän sitä malttaa olla ostamatta liikaa kaikkea?!:) Viimeksi jo löysin kaupoista kaikkia ihania vaatteita ja miettisin valmiiksi että tulen ostamaan heti kun tiedän kumpi tulee.:D

susse83 & georgiina (ei voi olla enää george) 20+5
 
susse83 Onnea tyttölupauksesta :) Jossain sairaaloissa ne edes kerro, vaikka kysyisi. Kaikissa ohjeissahan on, että rakenneultra ei ole sukupuolen selvittämistä varten. Yleensä ne sen kertoovat jos kyssyy :)

MaryJane Onnea poikalupauksesta :)

Meillä oli ultran puolentoista viikon päästä, kyllä mekin se sukupuoli selvitetään, jos se näkyy.

keiju ja mahavauva 18+3
 
Maryjane Onnea Poikalupauksesta ja Onnea Susse83 Tyttölupauksesta :)

Meillä oli myös rakenneultras sillo et piti kysyy et näkyykö siel kumpi on tulossa kun huomasin et kätilö oli lopettelemas niin äkkiä sit kysäsin ja sit se sano et haluatteko tietää ja sit se katto sen :) Susse83 mulla ei oo tuntunu kipua sillee mahal kun välil vihlontana..sama on sit et tulee välil vihlasu alapäähän kun esim kävelee..aika iljettävän tuntusta.. sillo ku kävin siinä omassa sydänultras niin voi hittolainen se oli kamalaa kun se mies paino sillä ultralaitteel minun tosta rintojen alta tosi kovasti..siinä sit yritin olla ettei sattuis mut oli vähän vaikeaa ja sit se mies tokas et tästä on tullu joillekki mustelmiakin et koita kestää vaan..sit siin oli joku opiskelija samal mukana niin sitä tutkintaa kesti vähän kaummin kun se selitti siinä sille samalla..ja meitsi siin oli iha tuskissaan :s selkä mullakin on ollu muute tosi kipeä..mies nyt aina hieroo ku pyydän mut ei se auta kun hetken..sit kipu taas palaa..not nice.. löydettiin muuten asunto!!rivitalo kolmio :) päästää pois tästä hometalosta..tai en mä tiedä onko tässä hometta mut niin minä uskon kun tunkkainen haju ja kaikki oireet mulla ja kun en allerginen ollu millekkää eläimellekkään niin varmasti kaikki on tän typerän talon syytä..yks yö melkee tukehduin muute :S olin ehtiny tunnin nukkua niin heräsin kun en saanu henkeä :( nousin istuvallee ja yskin kovasti ja nenä oli ihan tukos..se oli ihan kamalaa..mies siinäsit säpsähti hereille kun yskin keuhkot pihalle..ja keuhkoista kuulu ihan kamala ääni.. välil mua ahdistaa kun on kaikkii tälläsii oireit niin paljon ja ku oon raskaana viel niin kaikki on sit jotenkin tuplasti kamalampaa kun masukin niin iso niin se pahentaa mun hengittämistä..:/
mutta joo tosiaan 1.3 sit muutto uuteen asuntoon ja toivottavasti olo siitä helpottuu :) siitä ei kauaa enää olekkaan kun laskettu aika 26.4 iik :D mua pelottaa synnytys kyl niin kamalasti et huh huh..muutenkin mulla vähän paniikkihäiriö oireita niin jännitän enemmän..

 
Hei!! Mary Jane onnea poikalupauksesta ja susse83 tyttölupauksesta :)

Olisinpa itekin jo siinä pisteessä. Piinallista odotella aina seuraavaa vaihetta! Tapasin sitten elämäni ensimmäisen kerran ihmisen,joka arvaa pelkästään toisen näkemällä,että vauva on tulossa. Musta ei nimittäin vielä mistään kohtaa sitä huomaa,että odottaisin ja tämä kyseinen henkilö arvasi heti :) Luulin,että sellasia on olemassa vain elokuvissa :D

päivänsäde onpa sulla ollu kamala yö!! Onneks pääsette pois jos siellä on hometta. Sitä turhan monesti vähätellään valitettavasti.. Meilläkin tässä oikein näkyy pesuhuoneen ja makuuhuoneen ikkunassa homepilkkuja,mutta eipä nuo tee kosteusmittausta kun ei kuulemma ole syytä!! Onneks en kovin herkästi reagoi.. :) Mutta jospa se teilläkin helpottais kun pääsette muuttamaan!!

Mut nyt oon niin sekaisin kun pitäisi pakata ja ja ja kaikkee!! Meen käymään kotona äitin pöperöillä. Namnam ;)

 
Poksumaan tulin minäkin, tänään rv 22. Sen kunniaksi käyty shoppailemassa tulevalle vauvalle vaatteita. :) Vaikka en montaa tuntia liikenteessä ollut niin jalanpohjat on ihan tulessa. Olen kokeillut jo käyttää kaikkia omistamiani kenkiä liikenteessä mut aina tulee jalanpohjat kipeiks.:(

Susse83 & georgiina 21+0
 
NiQ
Hei ihanaiset naiset! :wave:

Täällä on tylsää, maha ei hirveesti vielä näy, ainakaan aamusta. Iltaa kohti vähä turpoaa. Liikkeitä ei tunnu, mikää ei tunnu miltään (siis hyvällä tavalla :D ), ihan niin ku ei raskaana olisikaa... Kauheesti oon yrittänyt kuulostella josko Pena siellä touhuis jotakin, mutta ei niin ei :D tullu varmaan äitiinsä ja nukkuu koko ajan... Ensi viikon tiistaina kolmas neuvolakäynti, josko siellä kuulis edes sydänäänet, onko se muuten tapana kuunnella joka kerralla?? Painoo on varmaan tullu kilo, joku on innostunut syömään :headwall: mutta eipä kai tuo kamalasti haittaa kun tuskin kumminkaan ekan neuvolan lukemaan yltää. (ärsyttää muuten suunnattomasti, kun ekassa neuvolassa vaan kysyttiin paino, ja mä tietty kerroin sit sen mikä oli aamulla ollu ennen aamupalaa ja ilman vaatteita, ja sit seuraavilla kerroilla pitää hypätäkin sinne neuvolan vaa'alle... olis ollu fiksu niin olis käyny siellä neuvolas vaan ekallaki kerralla niin olis vertailukelpoinen tulos...)
HUoh, olipas taas järkevää kerrottavaa :D

NiQ & Pena 17+2
 
Heippa hei kullannuput, kohta kommentoin juttuja mutta pakko oli tulla heti jakamaan teitin kanssa ekat ostokset! :) Käytiin kälyn kanssa sellaisessa puljussa kuin Pikkuponin Aarreaitta (Porvoossa), joka myy käytettyjä lasten- ja äitiysvaatteita (ja hevosvarusteita :rolleyes: ).

Allaolevat ostin yht. 11 eurolla, osa oli kuulemma vanhemmista äitiyspakkauksista, mutta mitäs sillä on väliä, olivat ehjiä ja hyväkuntoisia, ja musta nuo oli söpöjä. Erityisen ihastunut olen noihin vihreisiin sammakko-haalareihin, on senttikokoa 68 eli menee varmaan vasta ensi talvena, mutta maksoivat siis 2e joten pakkohan ne oli ostaa valmiiksi pois kuleksimasta. :D



 
Viimeksi muokattu:
Onnea susselle ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :flower: :) Eikö ookin ihanaa kun sitä liikkumista saa seurata, meillä laski keskittyneesti varpaitaan ja imi todella paljon peukaloa. :heart:

Mitäs sanotte, päivitetäänkö myös sukupuolilupaukset tuonne pinoon? Jos haluatte että lisään, niin laittakaa vastaus tänne että mikä oli ja että saa laittaa!

NiQ Mulla on kanssa aika huikea hyppäys painossa itseilmoitetun ja ekan neuvolassa otetun painon välillä. Mä olen yrittänyt olla ajattelematta koko painoa, sitä on lähtökohtaisesti liikaa ja varmaan tulee vielä lisää, mutta tämähän on ohimenevä vaihe elämässä. :) Olen ajatellut pudotella muutaman kilon pois sitten ennen töihin paluuta, ensi keväänä ja kesänä. Hyvähän se varmaan olisi tarkkailla, mutta kun ei jaksa viitsiä. :ashamed:

Päivänsäde Kovasti onnea asunnon löytymisestä, ihanaa kun pääsette pois sieltä! Me asuttiin Porvooss vanhassa kaupungissa vuokralla muutama vuosi, ja mulla kanssa meni viimeiset 6 kk selittämättömän yskän kourissa, joka sitten selittämättömästi loppui kun muutettiin pois...

Meillä ultraaja kysyi halutaanko tietää, ja saatiin vielä hetki pohtia kun ei sitten yhtäkkiä jostain syystä osattukaan enää päättää että halutaanko vai ei vaikka oltiin jo asia valmiiksi puhuttu... :rolleyes:

Mulla ei vatsan arkuutta ole, mutta turvotusta on suolisto-osastolla alkanut taas olemaan ihan kiitettävästi. :/ On tosin muutamana päivänä unohtunut ottaa maitohappopilleri, jospa se olisikin siitä kiinni.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille! :wave:

MJ & Salarakas 20+4
 
Viimeksi muokattu:
MaryJane: Mun osalta ainakin saa laittaa pinoon sukupuolilupauksen. Kivannäkösiä vaatteita olit kirpparilta löytänyt.:) Kävin myös eilen päivällä kirpparilla ja aika paljon löyty siistejä vaatteita pikku tytölle, jotka oli vaan pakko ostaa.

Painosta: Mä olen aina käynyt kotona vaa'alla ennen neuvolaan menoa, koska olin ennen ensimmäistä neuvolaa myös käynyt kotona punnituksessa. Joku kerta kävin ajan kuluksi neuvolan aulassa olevalla vaa'alla ja näytti monta kiloa enemmän kuin oma vaaka.Mistä sitä sitten tietää mikä on oikea paino?:D

Susse83 & georgiina 21+1
 
NiQ Kyllä ne kuunneellaan joka kerta, varmistetaan sikiön hyvinvointi. Mulla vähän sama meininki, oireetonta. Tai no liikkeitä olen tällä viikolla tuntenut joka päivä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Illasta asti oikeeastaan taas en yhtään... Mä olisin varmaan kuollut huolesta, jos mulla ei olisi tota doppelria, olen niin vainoharhainen.

painosta Sanoin painoni terkalle ja sitten ekalla käynnillä oli siitä kotipainosta nousut 4kg ja toisella neuvolalla käynnilla näytti samaa kun edellisellä kerralla, ja ensi viikolla kolmas neuvola niin siihen tullut lisää noin 2 kiloo, eli yhteensä 6kg...no nou stressi :)

turvotus siis välillä ihan kamalaaa, olo niin tukala, odotan vaan sitä kun maha oikeesti iso ja minne se turvotus sitten mahtuu. Olen turpoavaa sorttia siis ilman raskauttakin.

vatsa kivut mulla on siis sellanen pallonapa, mutta se on siis pysynyt vatsalihasten asiosta syvällä ja näyttänyt normaalilta ennen raskautta. No nyt se luonnollisesta alkaa pullottaa, ja välillä sitä sitä alkaa "vetää" tai krampata..outoa, pitää sanoo nuo neuvolassa. Kuhan ei mitään napatyrää teettäisi, ainakin se pallukka vielä vasta reilun senti halkaisijaltaan.
 
NiQ
Mä nyt stressaan tuosta painosta muutenkin, kun lähtöpainookin on sen verran liikaa (bmi 34) ettei varmaan ihan hirveesti tarviis lisää tulla näillä alkukuukausilla :) kauheet kammot kouluterkkareista, jotka urputti (en kyllä tajua et miks sellainen valitus, muistan yläasteella olleeni 173 pitkä ja painaneeni 85kg...). Nyt enää vain haaveleilen tuosta 85kilosta :D

Mä oon ihan hurahtanut tuohon huuto.nettiin, mä oon tilaillu sieltä vaikka kuinka paljon jo äitiysvaatteita, että kohta oon jo niin sekaisin että mikä on maksamatta ja mikä tulematta :D

Aamulla mietittiin miehen kanssa nimiä, tytölle keksisi vaikka kuinka monta ihanaa nimeä, mutta pojalle ei yhtään. Yksi pojan nimi tuli mieleen mikä oli molemmille sellainen "nojoo, ihan ok"... kyllä tulee vielä iso ongelma asiasta... Jokos muut ootte miettiny valmiiksi nimiä tai jopa päättänyt?

NiQ & Pena 17+3
 
Kohta alkaa mulla raskausviikko 29 :eek: oho :D kyllä se aika rientää :D saa muuten jännittää tuleeko pikkunen ulos kuukauden etuajassa koska mies on ite syntyny kuukautta ennen laskettua aikaa ja sehän on kai geeneissä et sillo voi syntyä mullaki ajoissa :eek: jännittääkö teitä synnytys?
on muute huvittavaa ku napa tulee ulos ku masu kasvaa :D ja varsinkin jos on makaamas selällää ja sit nauraa niin se napa oikee pullahtaa sieltä :D :D ja saa lisätä listaan Tytön <3 Ja nimikin me ollaan jo keksitty valmiiks tytölle :) ei oo ihan perus suomalainen nimi :p halusin jonkun erikoisen jota ei ihan jokaisella ole :) pojan nimikin tosin on mietitty valmiiks jos sieltä nyt poika sittenkin tulisi :D
 
Kyllä tänää taas ollu sellane päivä ettei olis tarvinnu edes herätä.. Kaikki päin sanonko mitä.. Kiva kun mulla on kaverilta lainas se koti doppleri, niin sekin nyt ilmeisesti otti ja hajos.. Viimeks kun kuuntelin toimi ok, tänään otin pakkauksesta, ja laitoon vauvaöljyä mahaan ja kuulokkeet korville, niin huutaa vain ku vappupilli täysiä eikä mitää muuta ääntä.. Kiva ku vielä lainas oleva tavara.. Patterinki vaihdoon niin ei mitään apua!!
 
NiQ
Se olis huomenna aamusta heti neuvola. Taas se sama jännitys nostaa päätään että kuuluuko se Penan syke ja onko kaikki hyvin. Mun alkava vauvamasukin on kadonnut ja painoa tippunu taas meilkein pari kiloa, joten turvotusta taisi se vaan ollakin :D

Anu eipä noi onneksi kalliita ole, niin voit ostaa kaverilles uuden :D (nimim. mä kaadoin joskus lainassa olleen moottoripyörän, sen ostaminen maksoi 3000e :D ), Koska teillä on rakenneultra?

NiQ & Pena 17+4
 
Heippa!

Np-ultra takanapäin, pikkukaveri siellä heilutteli ja sinkoili suunnasta toiseen ettei meinattu saaha mitattuu :p mutta lopulta, turvotusta oli 1,3mm. CRL oli 59,5. La pysyy samana kun ei ollu kun kahen päivän heitto. Mutta Rakenneultra ois sitte maaliskuun lopussa! iik. :D

anu Voi :( mut onneks kotidopplerit ei oo kovin kalliita. Tai jos siinä ois vaan joku tilapäinen häiriö :D

NiQ mie kans oon ihan hurahtanu huutonettiin! dopplerikin on sieltä :) heh..

MaryJane Ihania pöksyjä oot ostellu! aaaa miten söpöjä :heart:

( . ) ei täälläkään hirveesti uutta, oireetonta menoa on ollu pääosin.. mitä nyt kahvi tökkii. :eek: vaan eipä muuten, vaatteet alkaa kiristää ja puristaa joten pitäs jotain mammapöksyjä ostella. Töissä yks kaveri kysy että olenko raskaana ja mitäpäs sitä kiertelemään :D no, ensmäinen joka uskals kysyä suoraan :LOL: Ja niinku sanoinki ultra meni hyvin.. ja dopplerilla oon kuunnellu ehkä liikaakin sydänääniä, mutta mun mielestä se on vaan niin ihanan kuulosta! :)

<3 : lla Hyppy ja kirppu 13+4
 
NiQ
Hypylle iso :hug: onnistuneesta ultrakeikasta :) Kyllä se iso kivi aina vierähtää pois sydämeltä kun kuulee että yksi asia murheista vähemmän pois.

Meitsillä neuvola takana, paino oli viime kerrasta tippunu 1,5kg, eli kokonaisuudessaan on nyt joku -5kg raskausaikana. Mulla on kyllä vahva tunne että ei se enää kyllä tipu :D :D Hb oli 149, paineet vähä yläsuunnas niin ku aina neuvolas mitatetessa ja mikä parasta, Penan sydän jumpsutti 150. Kohdun korkein kohta oli jo navan kohdilla ja ei kuulemma enää mee kauaa että vauvavatsa alkaa näkyy :) Seuraavaksi sitten rakenneultra 4.3, iiks!

NiQ & Pena 17+5
 
NiQ Todellakin kivi vierähtää sydämmeltä, ja tuntuu että nyt vasta alkaa nauttia tästä raskaudesta <3 Tää ei kuitenkaan loputtomiin jatku, ja ihanaa kun on niin monta jännittävää asiaa eessäpäin kuten rakenneultra, liikkeiden tunteminen ... :) Hyvä että neuvolakäynnit menny hyvin! Älä stressaa painostas, raskauden aikana se saa ja pitääkin nousta! <3 Toivotaan et synnärille jää turhat kilot!

Mun mielestä on niiiiiin ihanaa kun maha alkaa näkyä niin saan pitää kireitä paitoja joista oon aika tykänny, mutten oo kehannu kun oon sit makkara nakin kuoressa, mut nyt on lopua näyttää pullealta! <3
 
Joo mutta ottaa päähän, kun rahalle olis kyllä muutakin käyttöä!! Joo onneks ei ihan 3000€ maksa!! :D
Rakenneultra on mulla 10.3, että kk pitääs jaksaa vielä odottaa! Seuraava neuvola on 16.2 ja sielä nyt pitää ottaa mun puheeksi tuo alapäänkirvely aikaajoin, olisko emätintulehdusta tms..
Saatteko te muut ravata vessas kuinka.. Öisin saa käydä 2-3 kertaa kun muka pissattaa ja sitte ei tuu kun jokunen tippa!! Ärsyttävää!! :/ Pienenpieniä hipaisuja masussa jo tuntuu välillä, ja hetkittäin on niinkuin "elohiiri" mahassa!! <3

Anu ja pikkuinen :heart: 17+3
 
NiQ
Hyppy mä odotan kans että saa alkaa käyttämään kunnon mammavaatteita (mulla on niitä jo rekkakuormallinen ku oon vähä innostunu huutiksesta huutelee :D). Terkka (joka oli vaihtunut aivan ihanaan nuoreen naiseen <3) lohdutteli että ei mee enää ku pari viikkoa niin vatsa näkyy. Nyt on vaan tollanen ylikorostunut makkara :D Mutta kyllä me kohta saadaan vetää mammakuteen päälle ;) ihanaa kun tulee kevät!!

Anu mun mielestä on ihan p*rseestä kun täällä sjoella venytetään noi rakenneultrat niin myöhälle. Mulla oli alunperin se rakenneuä 9.3, mutta mä fiksuna ajattelin sitä aikaistaa ja valehtelin (hyi mua!!) siellä että mulla on menoa tuolloin ja että saisko sen aiemmaksi. Ei meinannu täti millään laittaa sitä aiemmaksi, vaan yritti siirtää eteenpäin. Loppuviimeks sain sen 4.3 jolloin on kasassa 21+1 ja se täti sanoi että missää tapaukses ei saa olla alle 21+0 ku se tehdään... mut miks sitte niissä lapuissa lukee että viikoilla 18-22 tehdään rakenneuä??! ootteko ajatellut kysyä sukupuolen jo pikkukaveri suostuu näyttää?

NiQ & Pena 17+5
 
Onko sulle niq tullut sieltä jo jotkun laput tuosta rakenneultrasta niinkuin niskapoimu-ultrasta tuli?? Mulle ei ainakaan ole!! On kyllä aika myöhään joo tuo aika, mutta eikö sinne malta odottaa!! :D
Mä niiiin haluaisin tietää sukupuolen, mutta mies on nyt sitä mieltä että ei oteta selville! :/// Mä haluaisin ihan sillä että sais laittaa kaiken valmiiksi, eikä tarvisi käyttää neutraaleja värejä tms!!
 
Hei Mammat!

Onnea vielä poika- ja tyttölupauksista!! :heart: Toivon, että meilekkin kerrottas sukupuoli. Mä näin unta viimeyönä et työntelin tyhjiä vaaleanpunaisia vaunuja. Kaverille ilmoitin sit ääneen et joutuu kyllä varmaan vaihtaa väriä pojalle sopivammaks kun lapsi syntyy, ne vois vaik värjät pesukonees tumman sinisiks :LOL: ...ihanuus tämä oli ensimmäinen uni tulevasta vaavista, painajaisunet ovat loppuneet!!!

Voi että et tuo painon nousu vain ahistelee mielessä vaik kuin yrittää et ei. Jeees tiedän itse minä tämän painonnousun aiheutan!!! :ashamed: Nyt aattelin et en kotona käy enää vaalla ja lopetan tuon namin mässäilyn vaavin vuoksi (heti kun vain tuon huomisen ruotsin risteilyn saan pois alta :) ) sokerirasitukset on mullakin edessä,seuraavassa neuvolakäynnissä 25.2 tulee varmaan puheeksi.

Että mä odotan tuota rakenneultraa joka on jo ens tiistaina,mä olen sit viikoilla 20+5 ja mua jännitttääää!!! En ole kuullukkaan et ennen viikkoja 21 ei tulisi käyda 2 rakenneultrassa.

Heiii huomenna poksuuu ja puoles välis mennään!!
zannuli & pallero 19+6 =)
 
NiQ
Anu mun mielestä se kätilö silloin sano joka tuon ajan antoi heti nt-ultran jälkeen että laittaa ylös tarkasti kun siitä ei enää muuta lappua tule. Tai sit muistan väärin... Odotellaan ja katotaan miten käy. Meillä kans mies vähä meinas että ei kysytä sukupuolta, mä oon ite vähä kahden vaiheilla... ehkä kuitenkin haluaisin tietää...

Zannuli Tää on varmaan joku seinäjoen keskussairaalan oma tyyli, kun en kans oo kuullu että muualla näin myöhään olis rakenneultrat

( . ) mä taisin eilen illalla nukkumaan mennessä havaita ekat liikkeet, se tuntui ihan tuossa navan alapuolella vähä elohiirimaista tunnetta, mutta paljon hitaampaa ja se toistui 2-4 kerran nopeina hipaisusarjoina muutaman kerran ja sit loppui. Olin kyllä just minuutti aiemmin esitellyt miehelle Penan yksiön rajoja ja mieskin innostui painelemaan kohdun seinämiä, olisko Pena siitä sitten vähä tykännyt kyttyrää kun ahdisteltiin :)

NiQ & Pena 17+6
 

Yhteistyössä