**Esikoishaaveista plussanneet**

Sorry kaverit tää totaaliomanapainen postaus, mutta eka ultra on nyt tehty ja kyllä se papu siellä köllötteli ja liikkuikin vähän, 25 mm, vastaa viikkoja 9+3.

Terkuin käsittämättömän onnellinen mariaana

p.s. kirjottelen myöhemmin lisää kun saan pään kuntoon :D
 
Tervetuloa uusille!! Päivittelen tuota listaa kunhan nyt saan aikaiseksi :ashamed:

Täälläkin dementia on jo tuttu kaveri, ja se kyllä näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä, valitettavasti. Unohdan koko ajan jotain, mutta huumorilla se on vaan mentävä :D

Kävin tänään kaverin kanssa lounaalla, ja vieläkin sellainen turvotus, ettei mitään rajaa. Ei saisi siis näköjään vetää pahoja ähkyjä, tosin mulla maha tuntuu turpoavan jalkapalloksi ihan pienestäkin määrästä ruokaa. Nyt en vaan jaksa enää peitellä sitä, vaan antaa ihmisten miettiä ihan itsekseen jos kiinnostaa olenko raskaana vai vaan turvonnut. ;)

Mulla on tullut kamala himo kalliisiin tuoremehuihin. Aamullakin oli pakko käydä aamulenkki koiran kanssa kaupan kautta, kun kotona oli tuoremehu loppu. TOinen himo on ollut näkkäri ja salmiakki.

neulainen ja klöntti 15+1
 
Onnea mariaana :flower:

neulainen: mä päädyin samaan, kyllästyin pitämään koko ajan samoja paria paitaa jotka on tarpeeksi löysiä peittämään etenkin turvotuksen. Siinähän ihmettelevät tutut ja tuntemattomat et oonko mä oikeesti näin läski vai mikä vaivaa :D

Löysin muuten jotain mulle ihan uutta. Kuviollisia ja värikkäitä harsoja!!! Mä oon ihan luullut että niitä ei ole kuin valkoisia mutta niitähän on vaikka mitä! Mainitsin asiasta kollegalle jolla on puolitoistavuotias poika ja yrittävät parhaillaan toista. Hän kertoi ostaneensa Anttilasta pliisun värisiä harsoja (jotka kuulemma näyttää pesukoneessa värjäytyneiltä ). Sanoi maksaneensa niistä 12 e/6 kpl. Mut kattokaas mitä mä löysin!

Name itin värikkäät harsot täällä: http://nameit.bestsellershop.com/EU/additional-items/newborn-10-pak-stofbleer/147476/147477
15e/10 kpl! törmäsin näihin eräässä blogissa (ei tosin näitä samoja). Myytäisköhän näitä Suomessa missään? :) Huuto.netissäkin oli vaikka mitä mutta aikamoisilla hinnoilla...

Tänään leffaan katsomaan Inception! Maha on vaan kipeänä, tuntuu kuin olis paljon ilmaa kiertämässä mutta ei vaan saa sitä ulos :/

pokemoni & myttynen 11+2
 
Täällä ilmoittautuu yksi esikoista odottava. Ikää on 27 vee ja 26.7.2010 tein ensimmäisen plussatestin. Sen jälkeen niitä on tehty vielä neljä ( :D ) ja nyt on pikku hiljaa pakko uskoa, että kyllä siellä masussa joku on. Kuukautisten mukaan laskettu aika on 23.3.2011 ja nyt olisi viikkoja 7+1, mutta luulen, että la tulee vielä muuttumaan. Ja synnytyssairaala on TYKS.

Oireina on rintojen turvotus ja arkuus, vatsan nippailu silloin tällöin ja tänään uutena oireena lähes jatkuva etova olo. Ei auta syöminen eikä juominen.

Ensimmäinen neuvola on 24.8.

*muoks* väärä plussapäivä
 
mariaana, onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Almukalle onnea ja tervetuloa! :flower:

pokemoni, googlettamalla "harsot" tulee ainakin kaikennäköisiä kuviollisia harsoja ja värikkäitä kans. Katso esim. http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=67/

neulainen, mulla on ihan sama mahaefekti! Vähänkin kun syö niin kauhea pötsi. Mä kyllä vielä yritän peitellä, en halua että töissä vielä tiedetään...

Heipa 9+2
 
Tervetuloa mukaan [/b]Happyfeet, Heta ja Almukka! :flower:

Ja onnittelut
Marjaanalle ultrakuulumisista! :heart:

Täällä oli tänään toinen neuvolakäynti ja kuultiin ensimmäistä kertaa sydänäänet. :heart: :heart:
pitäisi varmaan alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että kyllä se pikkuinen on sieltä meille tulossa. =)
Vatsa alkaa ainakin turpoilemaan siihen malliin (ainakin iltaisin), että kyllä siellä joku tekee pesää.. :LOL:
Aivan ihania noi kuviolliset
harsot[/b]. Edelleen olis kauhea shoppailuhimo kaikkeen vauvatavaraan, mutta jotenkin olen edelleen niin epäuskoinen etten osaa tosissani ajatella hankintoja.. Muilla samanmoisia "ongelmia"?

Ninnu ja pikkuinen 13+3 (hui kun aika menee nopeesti!)
 
Almukka: tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower:

Heipa: onhan niitä mutta kaikki muut paitsi noi Name Itin harsot on joko tosi pliisun värisiä tai sit en muuten vaan tykkää niistä kuvioista. Mä haluan tosi värikästä isoilla kuvioilla :)

Mä lähden viikonlopuksi viettämään tyttöjen iltoja opiskelukavereiden kanssa toiselle paikkakunnalle, ja en oo netin ulottuvissa kun vasta taas sunnuntaina illalla. Joten älkää ihmetelkö jos on hiljaiseloa täällä suunnalla :) Vähän jänskättää, kukaan näistä kavereista ei vielä tiedä :)

pokemoni & myttynen 11+3 (200 päivää jäljellä!)
 
Huomenta! :wave:

Almukka Tervetuloa!

Heta83 Tervetuloa iloiseen joukkoomme :) Minulla ei ole kauheasti vielä raskausdementiaa ilmaantunut. Enemmäkin sellaista keskittymisongelmaa, kun ajatukset on koko ajan tuolla navansisällä ;)

Plink & Naneni Ihania ultrakuulumisia! Kyllä se vaan niiiiin ihana oli nähdä se pikkuinen. Jotenkin alkaa tajuamaan, että meille oikeesti tulee vauva ja musta tulee ÄITI!!

pMyy Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa jaksamiseen. Itselläni se on jonkin verran helpottunut tai sitten mulla on ollut nyt vaan niin paljon muuta touhua ja ajateltavaa, että se on sen takia jäänyt taka-alalle.

Neulainen Mulla on kans ihan järjetön himo niitä kalliita tuoremehuja. En vaan viitsi joka päivä ostaa, kun se purkki tyhjenee aika nopeesti ;) Toinen himo, minkä tajusin eilen, kun olin äidin luona, on piimä?? En ole moneen vuoteen juonut piimää ja nyt se maistui ihan älyttömän hyvälle. Sit taas heseruoka ei uppoa millään. Mies sai eilenkin syödä puolet munkin ateriasta.

Pokemoni Kyllä mä siitä hieronnasta selvisin vaikka ei se kivalta tuntunut näiden turbotissien päällä maata... :( Ei pystynyt samalla tavalla rentoutuun. Ihanaa se itse hieronta on kuitenkin. Täytyy katsoa, jos siellä kuitenkin jotenkin pystyisi käymään.

Eilen kerrottiin miehen pojalle (13v.). Ei ollut ihan kauhean innostunut asiasta, mutta ehtiihän sitä sitten vähän kypsyä ajatukseen, ennen kuin se syntyy. Kerroin myös kummitytölleni (5v.) ja pyysin sanomaan äidille (mun veljen vaimo), että saa uuden serkun :D Mummi (siis minun äiti) lupasi muistuttaa, että kertoo sitten kun äiti tulee hakemaan. Kiva kuulla myöhemmin miten se tilanne meni =)

Mä oon nyt ihan sekaisin tuon lasketun ajan kanssa. Terkka laski kuukautisista 3.3. ja samalla laskulla vau.fi-laskuri antaa 4.3. Nyt eilisessä ultrassa siis mitan mukaan ikää oli 9+3, mutta lääkäri merkkas äitiyskorttiin tutkimuksen ajankohdaksi 9+5. En tajua. Miten te ootte ultran jälkeen niitä viikkoja laskeneet?

Mariaana ja papu (ja en tiedä mitä viikkoja ja päiviä käytän...)
 
Almukka, Happyfeet ja Heta tervetuloa mukaan =)

Mariaanalle onnittelut ihanista ultrauutisista! :flower: Mä aion tästä lähtien laskea viikot ton ekan ultran mukaan, eli meillä nyt tänään siis 10+1, vaikka raskauslaskuri antaa 11+3. Eipä kai se niin päivän päälle ole, mutta kyllä mua harmittaa toi viikon heitto silti, saisi olla jo pidemmällä :D

Dementiaa kyllä löytyy täältä! Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka, mutta pahimpana jo kahdesti tapahtunut auton ikkunan auki jääminen kadun laitaan pysäköityyn autoon. Meillä kun koirat matkustaa takapaksissa, niin näin lämpimillä keleillä avaan takaikkunan kokonaan jotta taaksekin tuulee kunnolla. Ollaan tultu kotiin, otettu koirat, ovet lukkoon ja se takaikkuna unohtunut auki, vaikka olen sen edessä seissyt koko ajan! Sitten seuraavalla kerralla autolle mennessä ihmetellyt, että kuka on autoon mennyt sisään... Onneksi mitään ei ole varastettu, vaikka arvotavaraakin autossa on. Jotenkin en luota itseeni enää ollenkaan, että muistaisin hoitaa jonkun asian, pää tuntuu olevan ihan totaalijumissa koko ajan enkä saa yksinkertaisimpiakaan ajatuksia kasaan, joskus lauseiden muodostaminenkin on hankalaa! :LOL: No, ehkä tää helpottaa jossain vaiheessa.

Toinen, mikä mua vaivaa hyvinkin paljon on järkyttävä väsymys. Nyt on muutamana päivänä jo käynyt niin, että olen nukkunut yöllä 8-9h yöunet, käväissyt muutaman tunnin töissä (5-6h), tullut kotiin, syönyt jotain pikaisesti, käyttänyt koirat pissalenkillä ja sipahtanut 3-4h päikkäreille! :eek: Ja silti nukahtanut täysin ongelmitta yöunille 22-23 aikoihin. Ja aamulla herääminen on täyttä tuskaa... Ihan järkkyä.

Pahoinvointi, tai se ällöttävä etova/kuvottava olo, mikä on ollut seurana viimeiset pari viikkoa, on mulla jo tosiaan lakannut lähes kokonaan. Ainoastaan silloin, jos syömisestä on kulunut tosi kauan aikaa, niin tulee paha olo, mutta sekin on ns. "normaali paha olo" eli tervetullut NÄLKÄ :D Syömisestä piti muutenkin mainita, että on tosi raivostuttavaa, että kaupassa ollessa alkaa tekemään mieli jotakin tiettyä ruokaa, ostetaan siihen ainekset ja sitten kotona kun tulee aika syödä sitä, niin mun ei tee enää tippaakaan mieli vaan kyseinen ruoka lähinnä etoo! :eek: Mies on ihan helisemässä, kun valitan jatkuvaa nälkää ja että tekee mieli sitä ja tätä, mutta kun sitten saan, niin en haluakaan enää. Tilanne on kuitenkin jo sikäli normaalimpi, että mulla on ihan oikea nälkä välillä ja tekee mieli sellaisiakin ruokia, mitä ei nyt oo viikkokausiin voinut syödä. Yksi "hälyttävä" esimerkki oli se, että meillä lojui monta viikkoa pari sipsipussia keittiön pöydällä, kun mun ei tehnyt niitä mieli! :D Yleensä kun sipsit häviää tästä talosta hyvinkin pikaisesti.

Naneni ja pieni 10+1
 
naneni Meillä taas mulla on ollut suklaalevy kaapissa jo reilun viikon, eikä tee yhtään mieli syödä sitä. Yleensä meilläkään ei mikään hyvä pysy kauaa kaapissa, jos edes ehtii sinne asti :D

tää kirjoittelee lisää päivemmällä kun saa päänsä koottua.

neulis 15+2
 
kuviollisia harsoja myy ainakin Stokka, ovat merkkiä name it, mutta eivät pokemonin haaveilemaa mallia, mutta mielestäni melko ihania! hintaa ja märää en muista, mutta kaksi erilaista nippua (pun & sin) niitä on ollut

eilen kävin shoppailemassa itselleni H&M:n ä-paidan ja röpsökälle Lindexistä bodyn ja samaa kangasta puuvillapeiton... vauvaostokst olivat taas vihreä-valkoisia (kuten myös neulomukseni)

anna ja röpsökkä 6+0
 
neulainen, ton toisen ketjun postauksesta loksahti lopullisesti paikoilleen, että mä kans "tiedän" sut ;) Osittain jo epäilinkin sitä kun oli paljon yhdistäviä tekijöitä mutta en ollut varma, joten en sitä sen enempää selvitellyt... en esim. tiennyt että olet Tampereelta. Olen nimittäin seurannut kyseistä toista palstaa varmaan kolmisen vuotta hyvinkin aktiivisesti, mutta kirjoitan sinne todella harvoin, kun en oikein tykkää joidenkin hyökkäävästä asenteesta. Olen kyllä rekisteröitynyt (toisella nimimerkillä ) ja laittanut galleriaan kisujen kuvia. Muistan vaan kun aiemmin kirjoittelit sinne että yritystä on mutta ei tärppää ja pystyin hyvin samaistumaan. Tulee muuten ihan stalkkeri olo kun tällain "tunnistaa" leikkaa-liimaa-yhdistä-menetelmällä ;)

mariaana, sulla on kinkkinen tehtävä viikkojen laskemisessa :) Itse menisin ultraviikkojen mukaan niin kuin nanenikin sanoi. Ainakaan viimeisten menkkojen mukaan katsottuun laskettuun aikaan ei voi luottaa, kun se ei kuitenkaan kerro mitään ovulaatiosta (paitsi jos otetaan oikeasti mukaan kierron pituus). Neuvolaan soittaessa mun lasketuksi ajaksi annettiin 11.3. koska kierron lyhyyttä ei otettu mitenkään huomioon. Ovulaatiosta ja ultrasta laskettuna mun viikot ovat nyt 9+3 ja laskettu aika 8.3., neuvolan mukaan olisin vasta 9+0. Tiedän kuitenkin ovuloineeni kp12 enkä kp14-15, niin kuin yleinen oletus on. Mutta sulle ei käy nyt yksiin ultran ja lääkärinkään viikot noiden laskettujen aikojen kanssa... jos olit eilen viikoilla 9+3, niin sun lasketun ajan pitäisi kai olla 7.3. ja jos 9+5, niin 5.3.?

Heipa ja möhis 9+3
 
Mä päätin nyt yksimielisesti itseni kanssa :D että elän nyt ultran mittojen mukaisesti tänään viikkoa ja päivää 9+4 ja laskettu aika 7.3. Ja niillä mennään loppuun saakka, ainakin tällä palstalla ;)

Eli neulainen vaihdatko mulle lasketuksi ajaksi 7.3. ja siinä pysyy. Eihän sitä sit koskaan tiiä, koska se sieltä oikeesti maailmaan tulee =)

Mariaana & papu 9+4

*muoks* kiitos Naneni ja Heipa laskuneuvoista ja sorry Heipa kun kiilasin päivällä sun ohi :whistle:
 
Mariaana nehän merkkaa sitten tuolla np-ultrassa sun neuvolakorttiin sen virallisen lasketun ajan sen ultran mukaan. Mulla nimittäin ainakin heitti päivät alkuraskauden ultrassa ja np-ultrassa, mutta virallisestihan mennään sen ultran mukaan. Tosin jos menkkojen mukaan lasketulla ja ultralla tulleella tuloksella on alle viikko eroa, niin sitten mennään virallisesti niiden menkkojen mukaan. Näin ainakin täällä, ja samaa olen ymmärtänyt ainakin tuon tammikuun ketjun juttujen myötä. Vaihdoin sulle kuitenkin nyt päivän, ja vaihdan toki uudelleen ihan riippuen sitten mitä ne sulle neuvolakorttiin laittaa. Se kun on sitten se virallinen päivä, minkä mukaan äippälomat yms. tulee. :)

heipa no jopas mua tunnistetaan :D Mä tarkoituksella otin tänne aikanaan eri nickin, kun arvasin että joku yhdistää kuitenkin. Se oli kuitenkin vielä sitä haaveiluaikaa, ja sai tämä nicki sitten jäädä. Vaikkakin mä olen tosiaan ihan kaikkialla muualla verski tai verskinen. Ja ehkä on ihan kiva, ettei kaikki kuitenkaan ihan heti liitä mua siihen palstaan, ainakaan automaattisesti.

Onpas muuten kiva, kun täällä on nyt yllättävän paljon tamperelaisia eksynyt tähän pinoon. Meidän pitää varmaan järjestää syksyllä sitten joku tapaaminen ;)

Itse olen vähän kuin lomalla, koira lähti eilen hoitoon ja itse lähdemme miehen kanssa huomenna sen puolen sukujuhliin. Tietenkään kaapista ei sopinut mikään mekko enää päälle, ei siis yksikään. Yhden hameen löysin, joka tosin mahan takia nousee nyt korviin asti, mutta eipä ole paljoa vaihtoehtoja. Olisin tietty voinut aikaisemminkin tämän tajuta, mutta onneksi kutsussa ei ollut mitään tarkkaa pukukoodia mainittu. Ottaa vaan päähän, kun huomaa että on lihonnut, mutta maha ei vieläkään näy tarpeeksi, ainakaan omasta mielestäni. :ashamed:

neulis ja klöntti 15+2
 
neulainen, on tää internet kyllä ihmeellinen ja pieni maailma :D Mun nimimerkki siellä on iidi, jos haluat käydä kattomassa kisujen kuvia ;) (kuvat on kylläkin aika vanhoja, en ole päivitellyt...)

Mun mielestä on kauhean kiva kun täällä on paljon Tamperelaisia, kun multa ainakin puuttuu "mamma-kaverit" *vink vink* :)

Mulla on ihan sama mekko-ongelma: ollaan menossa huomenna miehen kaverin häihin ja koko ajan olen ajatellut laittavani pari vuotta sitten ostamani silkkimekon. Noh, kokeilin sitä pari päivää sitten... menee just ja just kiinni, mutta kiristää aika lailla tosta rinnan kohdalta. No on mulle nyt pari-kolme kiloa tullut lisää, mutta silti... aion kyllä laittaa sen mekon vaikka väkisin, vaikka riskinä on, että se repeää :D Ensi kuussa on serkun häät, jonne on kyllä varmaan pakko ostaa uusi mekko...

Jaahas, ja eikun viikonlopun viettoon!

Ps. mariaana, no jopas kiilasitkin, millähän mä pääsisin takaisin edelle... täytyy varmaan synnyttää aikaisemmin ;) ;)

Heipa 9+3
 
Almukka tervetuloa ja onnea!

Ihana kuulla, että teillä on hyviä ultrakuulumisia :heart: Toivottavasti mäkin pääsen kertomaan samanlaisia ensi viikolla!

Mulla ei vielä ole kovinkaan pahana tuota dementiaa havaittavissa, jotain pieniä normaaleja unohduksia lähinnä tähän mennessä. Puoliso oli sitä mieltä, ettei raskausdementiaa ole olemassakaan, etten voi syyttää raskautta unohtelustakin (nythän raskaus toimii syynä lähes ongelmaan kuin ongelmaan ;) ).

Mä alan olla pikkuhiljaa epätoivoinen tämän atooppisen ihottumani kanssa. Se leviää leviämistään, kutiaa ja meinaa alkaa jo märkääkin pukkaamaan. Yöllä herään yleensä itseäni raapien, mutta välillä menee tovi ennen kuin tajuan edes lopettaa! Nämä miedot kortisonit ei tunnu auttavan mitään ja odotan tiistain neuvolalääkärikäyntiä kuin kuuta nousevaa, josko se osaisi antaa jotain neuvoja tai helpotusta. Ihotautilääkäreitä ei näyttänyt tällä paikkakunnalla olevan taaskaan tarjolla yksityiselläkään, joten sieltäkään ei apua ole tarjolla.

Pahoinvointi on pysynyt edelleen loitolla, vaikka ruoka ei maistukaan ihan entiseen tahtiin. Tänään olen syönyt jo vähän lämmintäkin ruokaa, mutta vielä pitäisi syödä enemmän, että saavuttaisi työkunnon. Töitä saattaisi siis olla luvassa, tänään haastattelussa lupailtiin töitä vuoden loppuun asti, mutta täysin en ole vielä riemastunut, koska sopimusta ei ole kirjoitettu. Sanoin raskaudestakin, vaikka ei olisi kannattanut. Huomasi heti, että alkoivat miettimään vaihtoehtoja voisiko jonkun muun ottaa. Onneksi heillä on suuri tarve saada joku pian, joten toivon etteivät löydä viikossa minun tilalle ketään (viikon päästä olisi siis työsopimuksen kirjoitus edessä ). Tiesin kyllä, ettei raskaudesta kannata kertoa etukäteen, mutta ajattelin olla rehellinen, kun arvelin saavani edes lyhyempiä sijaisuuksia, jos tämä olisi mennyt myttyyn.

pMyy 8+6
 
Lauantai-iltaa leidit!

Heipa Ehkä mä muutan taas la:ta seuraavan ultran jälkeen ;-) jota siirrettiin muuten viikolla eteenpäin, että viikot varmasti riittävät turvotuksen tarkistamiseen. Eli 24. päivä olis nt. Mä elän vieläkin kolme päivää sitten tehdyn ultran huumassa, oli se niin ihanaa :heart:

pMyy Mukavaa että pahoinvointi on vähän hellittänyt. Mä yökkäilen edelleen, mutta ihan pöntönhalailuks ei oo vähään aikaan menny *koputtaa puuta*. Toivottavasti saat apua lääkäriltä ihottumaasi.

Mä innostuin tänään aloittamaan vauvan peiton virkkaamisen :) Virkkuukoukku on ollut kädessä viimeksi 10-15 vuotta sitten. Aika kökkäriltä tuntu aluks, mutta eiköhän se tästä kun pääsee vauhtiin. Teen sen isoäidin neliöistä niin on aina pieniä etappeja kerrallaan eikä tunnu, että peitto ei etene lainkaan. Siitä tulee harmaanvalkoinen unisex-peitto ja ajattelin ommella siihen vuorinkin että voi käyttää sitä vaikka pelkästään. Virkkaaminen on kyllä ihanaa hermolepoa.

Soitin tänään "anopille" ja kerroin vauvasta, oli kovin iloinen meidän puolesta. Huomenna kerrotaan mun isälle ja sitten onkin jo kerrottu kaikille jolle halutaan itse kertoa. Aaapua, paitsi työnantajalle kertominen on edessä maanantaina. Se kyllä pelottaa, kun olisin jäämässä äitiyslomalle vuoden kiireisimpään aikaan. No, ei se mua nirhatakaan voi... kai...

Mariaana + papu 9+5
 
Säännöllinen arki töissäkäynnin merkeissä tekisi jo varmaan hyvää. Tämä lomailu kun niin häiritsee vauvapalstan lukemista ja kirjoitteluun osallistumista. :) Just oltiin viikko molempien lapsuudenkodeissa käymässä ja eihän siellä uskalla käydä vauvasivuilla, ettei joku satu huomaamaan. Ainakin pitäisi olla hurjan tarkka tietokoneen muistin tyhjentämisestä jne...

Me ei tosiaan haluta kertoa vanhemmille ennen 12 viikon ultrakuulumisia. Muutama kaveri ainoastaan tietää.

Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :flower: Hienoa, että täällä pinossa ollaan vältytty huonoita uutisilta. Tuolla maaliskuisissa, jota myös seuraan, on niitä kyllä tupsahdellut aivan liian usein - kuten Heipa silloin mainitsitkin.

Jossain vaiheessa täällä oli keskustelua syömisistä. Itsellänikin käy vähän väliä mokia ruuan suhteen ja raejuustoa en myöskään osannut edes ajatella. Maistoini eilen juustonmakuisia maissinachoja... kunnes rupesin miettimään niiden turvallisuutta. Ehdin jo syödä jokusen ja päätin olla murehtimatta. Mutta tuskin enään toista kertaa syön.

Katselin just tuota alle 20 -viikkoisten masukuvapinoa. Aivan ihania pallomahoja joillain jo tosi varhaisessa vaiheessa. Itse en huomaa vielä mitään. Rinnatkin olivat paljon turvonneemmat silloin plussaushetkellä. Nyt olo jokseenkin oireeton, lukuunottamatta satunnaista äklötysoloa ja öisin lisääntynyttä vessassa käyntiä. Kyllähän tuo vähäoireisuus jonkun verran stressaa... Mutta enpä näytä olevan ainoa stressaja. =)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Heinähattu ja Vilttitossu 8+3



 
merkmerk.. Täällä otetaan rauhaksiin :) Paahde täälläpäin ihan kamala, mitään ei voi tehdä, kun kamala hiksa päällä :/ Onneksi supistuksia ei ole tullut taas :) *sormet ja varpaat ristissä* :)

piupula ja leevi 18+2
 
pMyy, tsemppiä atopian kanssa! Mulla nää helteet ja hikoilu on nostanut näpyt ja sitten tehnyt koko keskiruumin kuivaksi kuin sahara. Voi tätä kutinaa! Koko ajan saa rasvata kun muuten alkaa kutisemaan.. Huomenna käyn hakemassa reseptin Aqualan Plussaan, en ole sitä testannutkaan vielä.

Mua alkaa inhottaa levinnyt pötsi. Ei ole vielä mitään vauvamahaa vaan turvonnut löllykkä, ja painoa on tullut muutama kilo. En haluaisi niitä vielä tulevan.. Pitäisi alkaa liikkumaan vähän enemmän, neuvolatäti sai piston sydämeen :) Tulisi jo vaavimaha!

Tänään tajusin että hei, huomenna tulee 9 viikkoa täyteen! Sitten on muutama viikko enää, niin on ultra. Ja sitten onkin kohta taas neuvola. Kyllä aika kulkee nopeesti loppujen lopuksi.

tupunen ja rymy 8+6
 
Heips!

Aattelin pompata tähänkin pinoon mukaan, maaliskuisissa oon käynyt kirjoittelemassa, mutta välillä siellä tuntuu niin ulkopuoliselle, kun valtaosa odottaa toista tai kolmatta jne. Eli siis olen 23 v., LA on näillä näkymin 24.3. ja synnytyspaikka tulee olemaan HYS, jos kaikki vaan menee hyvin :)

Ylihuomenna olisi edessä ensimmäinen neuvola. Jännittää, kun ei yhtään tiedä, mitä siellä tapahtuu.. Mieskin lupautui mukaan, se on varmaan seonnut :LOL:

pMyy, heti bongasin kohtalotoverini! Mulla kans atopia ja iho kukkii ja kutiaa niin, etten tiedä miten päin olla. Eikä ne helteet auta tippaakaan. Erikoista on, ettei naamassa ole ollut ihottumaa nyt raskausaikana ollenkaan, vaikka muut paikat kutiaa. Mun pitäis saada jotain isompaa helpotusta tähän, yleensä napsin allergialääkkeitä, kun liikaa öisin kutiaa, mutta nyt nekin on poissuljettu, ainakin niin kauan, että pääsen lääkäriin. Huh, tsemppiä meille kutisijoille! |O

Mömmis 7+4
 
Huomenta pinoon :wave:

uusille tervetuloa ja onnea :flower:

Plink, naneni ja mariaana Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: On se oma pieni papu ihana nähdä "livenä" :heart:


Anna-79 Ihana toi kirja :heart: Ajattelin käydä kirjastosta lainaamassa sen :) Kiitos siis vinkistä :)

harsoista Oli kyllä ihania noi kuviolliset :) Mietin vaan, että voikohan noi värit aiheuttaa allergiaa?

Ninnu Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :heart: Se jumputus on ihanaa kuultavaa :heart:

Naneni Oon kans raahannu kaupasta vaikka mitä kotio, mitä ei sitten oo tehnykkään mieli :LOL:

LA ite oon mennyt nyt neuvolan ja nt-ultran antamien tietojen mukaan :) Ite kyllä ovulaation katsoin tapahtuneen 5päivää myöhemmin, mutta ei kait tässä, ei olis kuitenkaan laskettua aikaa muuttaneet :)

pMyy onneksi pahoinvointi taantunut :hug: ja tsempit, että ei nyt mitään kummallista työpaikan kanssa käy :heart:

(.) Nyt on ollut niin tapahtuma rikas viikonloppu, että ei muuta Käytiin pankissa kysymässä isompaa lainaa, josko muutettais isompaan, eikä mitään ongelmaa ollut. Nyt siis rivarikolmioo katsellaan Aivan ihanaa Kämppä laitetaan lomamatkan jälkeen myyntiin, eli 5viikon päästä ja nyt tässä katsellaan, mitä on tarjolla ja pyydetään hinta-arvioita ja kilpailutetaan välittäjät Senkintakia pitänyt laittaa kämppää edustuskuntoon Ihan erinäkönen asunto taas,kun oon raahannut kaiken turhan pois ja vaidoin järjestystä Vauvan vaatteetkin jouduin viemään varastoon, niin ei enää niitäkään pääse hiplaamaan :p Pääsen sitten työttömänä laittamaan kaikkea kotona kuntoon, mikäs sen parempaa :] Tänne ei muuten mitään ihmeellistä, aikalailla samaa rataa menee, energiaa tuli rautakuurin myötä enemmän ja olo aika tasainen muuten

piupula ja leevi 18+3
 
Piupula Toivottavasti löydätte mieleisen uuden kodin ja tsemppiä vanhan asunnon myyntiin. Ihanaa kun saatte sitten mukavasti tilaa vauvalle.

Mömmömmöö Welcome vaan tähänkin pinoon!

Huh huh, nyt on sitten kerrottu koko perheelle ja tänä aamuna työnantajalle. Kauheen stressin siitäkin otin, mutta onneksi otti hyvin. Nyt saa relata ja toivottavasti tämä pahoinvointikin tästä jo hiipuisi niin pääsisi oikeesti nauttimaan raskaudesta. Odotan jo sitä ihanan pömpön pyöristymistä. Vielä on ihan littee maha (paitsi iltaisin usein kova turvotus) .

Nyt saa sitten vaan rauhassa odotella nt-ultraa ja tän viikon jälkeen olis vielä yksi lomaviikkokin jäljellä.

Mariaana & papu 10+0 *poksista vaan*
 

Yhteistyössä