''''*~Esikoishaaveista Plussanneet 8~*''''

moikka!

piti tulla tsemppaamaan teitä loppumetreillä olevia :hug: ja tietystu muitakin :hug:
tyty ja nibbe ei teillä enää kauaa mene ja sitten ne päivät lentää, aivan järkyttävää miten päivät vilahtaa ohi ja meidänkin pikkuinen on jo huomenna 4 viikkoa :)
mulla muuten tuli vasta sillon lauantaina, kun lähdin synnyttämään niin eka kunnon itkupotku raivari, eli jos oikeen vituttaa ja harmittaa, niin saattaa ennakoida synnytystä... no en tiiä, mutta mulla ainakin :)
ja tosta sheivailusta... mietin ihan samaa ja pitihän sitä ennen lähtöä vielä yrittää jotain siellä huitoa, mutta eipä sitä kauheasti sitten tullut paikan päällä mietittyä =) ja sitäpaitsi, pahempi musta oli kun siellä synnärillä ehti sänki kasvaa ja sitten kun itse näki miltä se näyttää ja kätilö teki sen kotiinlähtö- tarkistuksen, niin sillon hävetti :ashamed:
anteeksi sekava teksti, poika roikkuu tissillä, vähän hankalaa :)

meillä menee hyvin, poika kasvaa ja on alkanu jo kovasti seurailemaan mm. valoja jne. nyt lähdetään pojan ja koiran kanssa lenkille.

tsemppiä kaikille, palkinto on vaivan arvoinen :hug: ja oikein ihanaa viikonloppua :flower:

toivova ja"hermanni" huomenna 4 viikkoa

tyty ja nibbler :hug: tsemppiä.. en muuta oikee osaa sanoo...

alley :hug: voimia niiden kipujen kanssa.. mulla oli yhes vaihees toinen kantapää arka,ei pystyny kunnolla astuu.. mut meni ohi ku ei jalkaa rasittanu..

TB 26+5

Kiitokset kaikille lohdutuksista ja haleista =) !

Oon koko päivän siivonnu ja touhunnu, pesin jopa ikkunat.. :D eli huomaa että tekemiset on vähissä..noh tulipahan puhdasta taas =) Illan mittaa onki tullu suppareita, mutta ei mitään säännöllisyyttä..n.½-1h välein yks supistus..eli liian harvoin että synnyttämään vois haaveilla :headwall: ja nyt on tainneet kokonaan loppuu..selkä vaan on pirun kipee tosta siivoomisesta.

NIbbe en tiiä :LOL: oon vissii niin epätoivonen et ei helteetkä haittaa ku tekemistä pitää keksii..ja tosiaan järkyn kuuma ilma ollu koko päivän :eek: ovet auki oltu vaan, mutta kun ei oo läpivetookaa ku ei tuule :kieh:

tekis kyl mieli :)

tyty meillä kans kaikki mahdolliset luukut auki mut kyl täällä vaan kuuma oli. sit minä älypää vieläpä laitoin kuivausrummun päälle niin että varmasti ei ois kylmä :headwall:

eilen tää ois voinukki syntyä. koko päivän menkkakipuja, säteilevää selkäkipua, jopa muutama supistus. MUT EI! $stana ku ei.
weehee huomenna LA :)

Terveisiä tissi-angsti-landiasta :LOL: Toivotan Tytyn ja Niben mitä lämpimämmin tervetulleeksi joukkoomme :D Eli siis suppareita heitän näin aurinkoisen sunnuntaipäivän kunniaksi! :wave:

Vilma ja Elma joka alkaa osoittaa tulista luonnettaan 1 vko 4 pv

Joo eilen tuli illal ½h välei suppari..mutta yöstä en tiiä muuta ku et aina ku kuselle nousin ni supisti ja kävin 2h välei veskissä..eli aika heikkoo, noilla kyl ei tää pentu irtoo! Onneks enää pari yötä ni on tiistai ja EHKÄ pääsen siihe käynnistykseen..vedän kyl itku potku raivarit sinne äippäpolin lattialle jos ne laittaa miut viel kotia :headwall: ! Jospa tästä ottas kahvia ja kävis mietiskelee mitä hittoo sitä taas tänää keksis..ei taija olla enää siivottavaa :LOL: jos vaihtas petivaatteet ku ukko herää..ainii ja uhkasin miehelle että siivoon auton tänää :whistle: :LOL: joo ja IKINÄ en oo sovinnolla autoon koskenu, se on niin miesten siivous aluetta mutta taitaa olla jo niin pää sekasin hormooneista että ihan mikä tahansa aikaa vievä homma kelpaa..siin vaihees ku meen toho naapurii kysyy et voinko tulla siivoomaa ni mies saa viiä miut jo jonnekkii :LOL: :LOL:

Tyty ja Kitku joka poksuu :eek: :eek: 41+0 Kääk!

tyty kyllä ne ihan varmasti käynnistää kun se on jo monetta viikkoa vaikuttanu sun nukkumiseen :( ehkä ei just sillon heti, mut jonkunlaista päivämäärää ne vois sulle jo alkaa antaa.tuu tänne raivaamaan meidän apukeittiö.

Kiitos vilmav suppareista, innolla ootan koska ne tulee :D hyvää päivää tissiangstilandiaan :wave: :LOL:

jaa-a mitenhän sitä sais nää kaks viikkoa kulumaan? :/ pitäs alkaa joku projekti. siis sukkien neulomisen, mosaiikkitaulun ja kissakarikatyyritaulujen lisäksi. vois vaikka alkaa pitsiä nypläämään.... ai niin mulla ois se keittiönpöytä hiomatta vielä. ja varasto imuroimatta.

Tänään ollu masis fiilis koko päivän..itkee tihrustinki miehelle tätä oloo..ootan niin tuota tiistaista äippäpolille menoo, toivon todella et tää synnytys käynnistetään sillo. Taijan kohta mennä tonne jääkaapille ja sit kahtoo sormusten herraa, minkä oon jo nähny sata kertaa, mutta pakko vaan kahtoo ku on niin hyvä =)

Moikka!

Mä oon täällä vieläkin. Toisinaan supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ei edelleenkään tarpeeksi kipeästi.

Tyty tiedän tunteen mulla oli eilen samanalainen olo. Et sentään itkenyt, mutta kirosin koko yliaikaisuuden. Jos sua yhtään lohduttaa niin meillä täällä on eka kontrolli vasta 41+3 ja sit seuraava 42 tasan ja viimeistään käynnistetään 42+2. joka tarkottaa meillä vasta 19.8 keskiviikkoa. Joten sulla on todennäkösesti muhun verrattuna nyytti paljon aikasemmin sylissä. Jos siis joudutaan käynnistämään.

Mansikkatee ja Hippuli 40 melkein 41

Mansikkatee täällä kans toi yliaikais kontrolli rv41+3, miulla tulee tiistaina neuvola kortin mukaan toi 41+3, kun neuvolan mukaa vauvan LA 1.8, mutta ite pitäny LA:ta 2.8

Täällä kanssa tapana käynnistellä rv 42+2-3, mutta jostain ihanasta syystä se kätilö lupaili puhelimessa et voitas jo käynnistellä tiistaina..ja en todellakaan pistä hanttiin yhtään, olo on sen verta tuskanen et en jaksa yhtään enää :ashamed:

Voimia siulle sinne kans :hug: siulla myös pitkät viikot jo käsillä..

tyty vähän :D oi ku mä toivon että ne tekis jotain tiistaina sulle. kyllä sä oot saanu jo odotella. :hug:

mansikkatee ehkä te ette tarttekkaan mitään käynnistystä :) tuota tuota... mulla ei supistellu kipeeesti sillon ku käytiin synnärillä, riitti että oli kolme tuntia supistellu. eikä edes tasasesti vaan alle 10 oli väliä ja minuutin kesti :) ja paikkoja avas 2 cm.

oma napa pimpottaa sitte laskettua aikaa. pulla uunissani on siis valmis, senku nostaa liinaa ja ottaa. muttaku ei! koko yön mä makasin ja toivoin että tää lähtis nyt syntymään mutta tuolla se iloisesti vaan lilluu edelleen. lillukoot! mä en ala tämmöseen! on sitte tulematta. mä alan tekee toista :D

nyt kattomaan mitä KP:lle kuuluu.

Nyt on lopullinenki pidätyskyky menny |O mie ilmeisesti kusin housuuni viime yönä ku vessaan olin menossa |O |O ei vittu! Oon miehelle sanonu et ootappa vaan, joku kerta en kerkee vessaan ku supistaa niin kovasti...ja kappas nyt kävi niin :headwall: hesärin kolmen aikaa supistuksee ja äkkii nousin ylös ku oli myös kauhee vessa hätä ja jotain vaan lorahti housuun väkisinki :eek: en mahtanu mitään..MUTTA, kun en oo varma oliko se pissiä :eek: vai lapsivettä..ihan väritöntä ja hajutonta ( joo eli siis kyllä tutkin tarkoin kusinko housuun vai enkö, sen verta hävettävä asia ) koko housut kastu, onneks oli ph-suoja. Hitto ku olin unesta ihan sekasin enkä olevinaan kyllä antanut pissin lirahtaa siinnä kävellessäni sängyltä vessaan..mutta kaipa se on ylpeys nieltävä :LOL: suppareita tuli kolme peräkkäi ton episodin jälkee, eile illal tuli 45min säänöllisii ennen nukkumaan menoo ja tänä aamuna muutama..tosin mitään ei oo enää lorissu pöksyyn.

Mietin et pitäskö äitipolille soittaa, mutta kun jotenkin vitun noloa mennä kysyy et "joo, en erota kusinko housuuni vai oliko lapsvettä mitä teen" :LOL: :LOL: luulis että sitä vettä tulis sitten lisää jos on tullakseen..ja huomenna olis klo.8:30 se aikaki sinne..

Nibbe onnee suuresta etapista :flower: =) se maaginen laskettu aika on ylitetty..nyt vasta aika mateleeki, tai ainaki miusta se mateli ton jälkee ja matelee edelleen..toivottavasti sie säästyt tylsyydeltä =)

Housuun kuseva Tyty ja Pössiin liimautunut Kitku 41+1 :D

Joo soitin äippäpolille ja sano että ei oo paniikkia..kotona voin olla, mutta pitää seurata tilannetta. Sano myös, että se on ihan normaalia jos pissit tuleekin housuun kun viikkoja näin paljon ( joo onpas kivaa..pisssiliisa )..juurikin vessaan mennessä tai poijes tullessa kun rakko ei kokonaan tyhjene. Kannattaa kuulema pitää ph-suojaa ja kahtoo et kastuuko se ja jos kastuu ni miten tiheesti..eli huomiseen saan ootella.

Moikkan taas!

Mulla kans kerran lirahti mökillä housuun matkalla vessaan. Siellä kun on kuitenkin pidempi matka veskiin. Sillon en osannut epäillä lapsivedeksi vaikka viikkoja oli aika paljon.

Sillon kun me käytiin viikko sitten käyrillä niin se kätilö kokeile ihan sillä sisätutkimuksella sen että kalvot ja lapsivesi tuntuu vauvan pään ympärillä. Silleen saa ainakin tietää sen.

Nibbler: Niin siis mähän saisin senttien puolesta jo mennä osastolle. Melkein kolmelle sormelle auki, mutta kaulaa on jäljellä 1.5cm. Joten sen takia täällä kärvistellään vielä.

Meijän Hippulihan oli sillon alussa liki viikon myöhässä, joten se alkaa vasta nyt olemaan kokonaan valmis. Ei sinne vielä kukaan koskaan ole jäänyt. :LOL:

Mansikkatee ja Hippuli 41 tasan

tyty semmosella gynekologi topsilla ne ottaa näytteen kohdunsuulta :) mut se voi olla vetistä valkkaria, tai sitte pissaa. mä oon huomannu että jos on vessassa, ja koittaa katkasta sen suihkun niin ei onnistu vaikka kuinka pinnistäis :D

mansikkateeno ei sulla enää kauaa oo jälellä sitte :) vaikka ei varmaan lohduta ollenkaan.

mut nyt me ollaan kyllä tarpeeks kauan surkuteltu oloamme, ku kaikki uusraskaat on kaikonnu :D laitetaampa piristävä galluppi pystyyn:

mikä on ollu kaikista parasta/ihaninta koko raskaudessa?

mä sanon että eka ultra. kunhan olin tarkestellu vauvaa näytöllä hetken ja katoin mieheen niin näin oikeen miten se rakastu lapseen :heart: ja siitä päivästä lähtien se rakkaus on vaan kasvanu ja kasvanu koko ajan. ja miehen henkistä kasvua on ollu ilo kattella :)
ja vaikka tää on ollu yhtä seilausta tunteiden kanssa, niin mulla on ollu koko ajan semmonen fiilis että viimeinkin asiat menee niinku mä oon haaveillu. vähän niinku että tän kuuluu mennä näin... vaikee selittää. mut henkisesti tuntuu samalta ku sängyssä löytää hyvän asennon :D

taustalla kuikkuavat lapsen saaneetkin saa vastata :)

Heips! Ja toivottavasti varsin jakautuvaa viikkoa kaikille...!

Täällä miehen "pitkä" to-su välinen kesäloma pidetty. Yritettiin mahollisimman paljon keksiä yhteistä tekemistä ja käytiinhän me leffassa, biljardia pelaamassa, kahvilla, kaupoilla jne... Eli ihan kiva kun oli miehellä ees pari päivää vapaata, niin sai viettää vielä tätä rakasta parisuhde-elämää ilman lapsia. Nautittiin kyllä yhteisestä ajasta. Mutta lauantai yönä tein sitten sen päätöksen, etten enää lähe minnekään ilta yhdeksän jälkeen: joka ikinen kerta on sitten yö menny ihan pipariksi, kun tulee pahoinvointia ja supisteleekin herkkään... Eli nyt loppu tän mamman iltariennot! :)

Mutta tän päivän neuvolakuulumisiin:
rv 30+4 (suluissa edellinen eli rv29)
paino 64,2kg (63,8kg) painoa tullu ensimmäisestä neuvolasta 9,4kg, mutta varsinaisesta lähtöpainosta n. 7kg.
RR 118/77 (114/73)
proteiinit ja sokerit miinusta
SF 28 (27)
tarjonta PT :(
Liikkeet ja syke plussaa, mutta:
taas kuulu vauvalta se lisälyönti ja otettiin yhteyttä sitten äitiyspolille. Sieltä tuli sellainen neuvo, että seurataan "joku aika" ja jos ei lisälyönti häviä, niin uudestaan äippäpolille ultraan ja tarkempaan seurantaan ilmeisesti. Huolta ei miulla oikeestaan oo, koska sydämen rakenteet on nyt kunnolla tutkittu ja todettu täysin normaaleiksi (vaikka eihän kaikkea voi aina ultrallakaan varmasti havaita, mutta silti...). Liikelaskentaan anto ohjeet, eli sitä on nyt JOKA ILTA tehtävä, että ei sitten pääse ahdinkoa vauvalle tulemaan (kun kuitenkin on se vaara, että sydän ei lyökään ihan normaalisti)...

Nibben, mansikkateen ja tytyn mie voisin kyllä jo hyvillä mielin lähettää synnyttämään. *käyttää maagisia voimiaan ja lähettää KIVULIAITA suppareita heille ajatuksen voimalla*

Yhteistyössä