ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Suuren suuret onnittelut hempukalle!! :flower: ihana joululahja :heart:

YP onnittelut ovisplussasta! Nyt vaan makuukammarin puolelle kultsin kaa ;)

Duffy relax :p

Mä en ymmärrä..taas kuulin monta sellasta tarinaa, et ku olivat pitkää yrittäny vaavaa ja lopulta lopettaneet ressaamisen, ni naps, heti plussa testissä..eli mul ei sit varmaan tuu ikinä sitä plussaa.. :headwall:
 
Minäkin tulen mukaan äitienpäivä-plussaajiin!!! Voi, olisipa ihana jos JO silloin olisi raksaana tai saisi plussan!

Täällä ei mitään, tylsää alkukiertoa. Vähän kyllä pistää masentamaan, kai mekin joskus plussataan :/
 
Joo uskaltaskohan sitä itekkin toivoa, et ennen äitienpäivää plussa..
Tää on tavallaan niin hassua ja tavallaan ihanaa tää aika (loppukierto) , ku ei voi viel testata ja on niiiiiin raskaana..ku ei voi olla oikeeasti raskaana ja ni ollaa sit leikisti :p
 
No niin, sain relattua :D
Työterveyslääkäri soitti ja sain lopullisen varmistukse ohutneulanäytteestä, ei oo syöpää :D!!! Mut ei ne varmaksi osannu sanoa, että mikä patti tää on, siksi pyysinkin lähetettä kirran polille, että poistavat sen, kun en halua sitten miettiä että jos muuttuuki pahanlaatuseksi tms. Mies raukalla kivi vierähti sydämeltä, sano että on ollu välillä tosi ahdistunu, vaikka sieltä ultrasta tuliki hyviä uutisia, on se ihana :heart:
 
Yksin iltavuorossa, niin voi taas hengailla täälä koneella kun ei töitä kauheesti ole...
:LOL:
Joo, siis tästä tulee taas pitkät jorinat mun kohdalta. Eli olin noin 12wee kun jouduin sairaalaan pahojen vatsakipujen takia, ja lääkärit luuli että mulla umppari puhkee. Mulla oli tällöin jo säännölliset kuukautiset. Mutta kun mut illalla kärrättiin leikkuriin niin ei mun umpparissa ollut mitään vikaa vaan mulla oli kysta räjähtänyt ja vuotanut vatsaonteloon. No siitä sitten seuraavana päivänä mä menetin neitsyyteni ultrasauvalle :LOL: :LOL: kun kaikki kyseisen sairaalan gynekologit halus mua tutkia ja todettiin että munasarjojen toiminta oli täyttä häkää päällä. Siitä päivästä eteenpäin söin e-pillereitä aina välillä pitäen puolen vuoden taukoja tohon kesään -07 asti ja kävin sairaalassa tarkistuksissa 2-3krt vuodessa. Tämä pillereiden syönti tuli siksi että todettiin alkava pco, mutta helminauhat hävis sitten kun niitä pillereitä niin kauan söin ja "tauti" havaittiin alussa. Mutta mun munasarjat on edelleen hieman normaalia kookkaammat, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Nyt siis ongelmana ajoittaiset kystat mitkä sitten poksahtelee aina kuitenki(ainakin tähän asti) aina itekseen pois...Sori jos tuli taas pitkä ja omanapainen toimitus. :/

Onnea Hempukalle plussasta :flower: Luo kyllä toivoa :)

Ja joku täälä kyseli(sori en vielä muista nimi kunnolla) et onko tietoa luomuplussista pitkissä kierroissa. On kyllä, meistä tuli just pari viikkoo sitte sellasen ihmeen kummit. Laskettu aika siirtyi ultrassa 16päivällä kun kierrot oli mitä sattuu...
 
Simpson, ohhoh :eek: kerrassaan ihmeellinen juttu. Hyvä, että sulla saatiin se pco tavallaan pois, tai siis että ainakaan ei niitä helminauhoja kasva. Mulla on molemmissa munasarjoissa "kivat" nauhat :/
 
Onko sulla jotain coctailia meneillään tuohon pco:hon? Mulla on ylipainoon metut ja oonki saanu 7,5kg pois syyskuusta lähtien tähän päivään. Ihan hyvä tahti mielestäni, vaikka välillä puuduttaakin. Ja primolut mulla on vahvistamaan keltarauhasen toimintaa, kun mun progearvot on ollu niin matalat aina mittauksissa(s-prog 14 & 15 luteaalivaiheen puolivälissä)
Mä vannon leidit noitten metujen nimee...Tiedän ettei kaikille ole ollut apua mutta mä huomasin heti kun aloin niitä popsimaan, ja lisäsin liikuntaa.

HaLPe
Oon miettinyt kans tota ressaamisen vaikutusta, mutta mun mielestä jos normaalia elämää ja parisuhdetta voi elää tekemättä lähipiiriä/miestään hulluksi, niin silloin ei pitäisi olla mitään hätää...Mun ehdottomasti pahin ressivaihe oli se kun reilu puoli vuotta yritystä oli täynnä. Vuosi rupes lähestyyn ja mieski vähä otti päähän ku tuntu ettei se halua tätä yhtä paljon ku mä ja tutkimuksiakin piti jo ajatella jne...Mut sitte ku miehen istutti alas, ja puhui tulevaisuudesta niin vaikkei se paljoa sanonukkaan mut se että se kuunteli ja kertoi et sekin lasta kovasti haluaa niin helpotti. Sillä on menty tähän asti..Mut tää on vaan mun mielipide ja mun tunteet :) :attn:
 
Simpson, mulla nyt terot apuna kiertojen tasaamisessa ja sit varmaan jossai vaiheessa clomit tulee mukaan. Mulla ei ole ylipainoa niin siihen en tarvi lääkettä. Multa ei ees otettu s-proggia ja olin ihan ihmeissään! Pelkkä prolaktiini ja tsh katottu. Miehen siittiöt pitäs käydä tutkituttamassa, ennen ku niitä clomeja alkaa syömään. Tai niin meidän gyne suositteli.
 
Duffy Joo, toi on kummallista et joissaain paikoissa se kuuluu perusmittauksiin ja toisissa ei. Mulla haluttiin selvittää se ennen minkään "vieraan" hormonin alotusta, et nähdää oma lähtötaso. Mulla oli ensin kans terot mut sitte rupes tuleen rinnoista maitoo, kun mun hormonit ryöpsähti käyntiin, niin vaihdettin ytympiin primoihin. Ei sitä ny valumalla tullut mutta vähä kuitenkin. :LOL:
Se simppatesti oli miehelle aika kova pala, vaikka sieltä normaaleihin viitearvoihin mahtuva tulos tulikin, niin...
 
Ihanaa kuulla että löytyy pitkällä kierrolla luomuplussaajia :heart: Kyllä niin antoi toivoa :) Jos vaikka tässä kierrossa ovulois..

Simpson Mitä ne metut on? Pudotetaanko niillä painoa vai..?

Sinikka kirjottelit et "hiphei, 35.7, eli luulisi, että tässä kierrossa olisi ovulaatio.. " Tarkoittaako lämpöjen alhaisuus sitä että ovis tekis tuloaan???? Voi vitsit, kun tunnen itteni välillä niin tyhmäks näiden asioiden kanssa *nolo* Ja aivan kauhealla gynellä oot käyny, jos se on lalkanu jostain sipsin syönnistä vaahtoon!!!! Huh! Mieki oon ylipainon puolella, kun menin niitä kiloja tos syksyn mittaan keräämään.. surku.. kesällä oltiin vielä normaalilukemissa :) Nyt mie puserran niitä vattalihaksia ja koitan syödä vähempi ja koitan tota koirulia lenkittää enempi.. saas nähä onnistunko..
 
Mii26Metut=Metformiini-lääkettä, mun lääkkeen nimi on glucophage, mutta sama vaikuttava aine. Se alentaa ylipainoisilla insuliiniresistenssiä, mikä taas aiheuttaa sen että oma keho pakottaa käyttämään varastossa olevaa ylimääräisiä hiilihydraatteja (rasvoja) energian lähteenä. Täten se joillakin auttaa painon pudotuksessa, varsinkin yhdistettynä liikuntaan, kevyeenkiin liikuntaan. Itse esim. olen opettanut itseni nyt siihen että puoli tuntia päivässä liikun, useimmiten iltaisin käyn pienellä happihyppelyllä. oon ollu aika kova kattomaan telkkua ja päätin et uutiset saa kerran päivässä jäädä näkemättä. Oon huomannu et en ole läheskään niin turvonnut kun syön vähemmän hiilareita, ja juon paljon vettä, kun mulla toi vatsan toiminta on aina ollut heikkoa :kieh:
 
Kiitos valaisusta :) Eipä taida olla miule sopiva lääke.. insuliiniresistenssi ei kuulosta kovin hyvältä diabeetikon korvaan :p

Duffylle piti viel kommentoida et miula terot teki aivan kauheat pms:t! Hirveitä raivareita sain, itketti, ja kun ne menkat lopulta tuli niin hyvä ettei jalat menny alta kun kivut oli niin kovat! Vaikka pakkausselosteessa ei mainita asiasta tuon taivaallista. Yasmin-aikaan oli tota pirstaamista menkkojen kieppeillä ja vähän kipuja. Näin luomuna ei juuri mitään oireita.. siks en taho teroja takas |O
 
OIh Duffy ihanaa, et ei ollu mitää vakavaa:hug:

Mii tsemppiä painonpudotukseen!! :)

Simpson vielä siitä ressaamisesta...en oo tekemässä miestäni hulluks(kai) ja päällisin puolin me ollaan aika hyvin jaksettu tää odottaminen..kummallakin äärimmäisen raskas vuorotyö ja kummatkin hyvin tunnollisia eli pelkästään siitä on kova ressi..sit must tuntuu, et mun kroppa on ihan kauheessa stressissä työn takii, ku se on niin perkeleen raskasta fyysisesti(henkisestä puolesta puhumattakaan)..lisäks viel tää kuumeilu tuo oman ressinsä..ei tää kyl oo onneks enää niin pahaa ku syksyllä, mut kuitenki tarkotan, et voikohan mun kroppa ja pää olla joskus niin relax, et voi tärpätä..entiiä ja voih, ku tuli sekava teksti.. :ashamed:
 
Mii niinhän se menee, että ovulaation aikoihin aamulämmöt romahtaa alas ja taas ovulaation tapahtumisen jälkeen nousevat hieman normaalia ylemmäs :)

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php tuolta saa aika hyvin infoa ovulaation tunnistamiseen! :)

ja HUOM! tuolla sivulla mainitaan tuo kotitesti.com, joka on siis virheellinen sivusto. oikea sivu on FI päätteinen!
 
No toi ressi on tosiaan sellaaanen juttu, et toisilla sitä on aina vähemmän ku toisilla ja se on paljon luonteestakin kiinni. Mä ite oon ollu aina sellanen mulle kaikki heti nyt tänne ja vähä äkkiä, mut oon aina sietänyt paineita hyvin, niin tää kuumeilu on tosissaan opettanu et hyvää kannattaa oottaa ja kun se vaan on niin ettei sille voi mitään ku se mahis on kerran kuussa. Tän syksyn aikana opittu lenkkeily on tehny mulle aivan äärimmäisen hyvää. Teen ite 2-vuorotyötä ja mies 5-vuoroo niin kyllä mä silti oon jostain se ajan ittelleni repiny. Mut se on mun keino...

Mä oon miettinyt että jos on normi ovulaatio, niin mikähän on sellanen keskiverto aika että meillä kaamos- suomalaisilla sitten tärppää. Varmasti yksilöllistä joo, mut kummastuttaa vaan ku se lapsettomuuspuolen gyne tuumas et jos puoli vuotta clomeja ei saa aikaan raskautta niin etteenpäin...se pistää kans omanlaisensa paineen sille seksille ja varmasti miehelle suorituspaineet ei ole ikinä hyvästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Simpson:
kun se vaan on niin ettei sille voi mitään ku se mahis on kerran kuussa.
*haaveilee tuollasesta tilanteesta..* perkele, jos tästä kierrosta tulee 80 päivänen |O Säännöllinen kierto olis jo puoli voittoa!

Kiitti linkistä sinikka meen sivistään itteeni :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :)

Ensiksi isot onnittelut Plussanneille :heart:
Ja vielä isommat :hug: uuden kierron taas alottaneille..

(.) Täällä käyty gynellä, mitään hälyttävää ei löytynyt, mutta epäili epäsäännöllisen kierron perusteella, ettei munarakkulat kasva tarpeeksi isoiksi, ja siten eritä tarpeeksi keltarauhashormonia.. Laittoi lähetteen verikokeisiin, joihin loppukierrosta tarvitsee mennä. Tän kierron loppu osuu juuri uudenvuoden tienoille, joten täytyy lykätä siellä käymistä tuonne tammikuun lopulle asti.. Sitten jos selviää hormoonin vähyys niin luultavasti saan Clomeja kuurin..Se vielä sanoi, että kyllä me sinut raskaaksi saadaan tavalla tai toisella :) Toivottavasti! :)

Mutta nyt taas touhuamaan, jospa nyt saisin uutta puhtia tähän yrittämiseen ja lupailisin palailla palstailemaankin ahkerammin :)
 
Joo mä kans poden ressiä vähän koko ajan. Teen kans vuorotyötä ja tosiaan henkisesti aika kuormittavaa työtö teen. Asiakkailta tulee paskaa naamaan, mutta niin tulee vielä esimiehiltäkin. Kaikki menee AINA vaikeimman kautta, siis töissä. Yritäppä pyytää esim joku vnloppu vapaaksi esim häiden takia, niin kyllähän on töitä lätkästy sinne! Sitten joudut pistämään hirveen shown pystyyn ja uhkaileen saikulla, että saat sen vapaaksi, ärsyttävää!! :kieh: :kieh:
Että en tosiaankaan malta odottaa, että tulisin raskaaksi ja pääsisin hus hittoon tuolta |O

Kiitos kun sain avautua :D
 
Simpson mul on kaksi koiraa, joita saa kyl oikee kovasti lenkittää ja kävelen/pyöräilen työmatkat..kerran, ku mul oli askelmittari koko päivän, ni kerkes nollaantuu jo hvyissä ajoin iltapäivällä (20 000 raja) :D en mä varmaan jaksais tota työtä ilman hyvää kuntoa..

Duffy joo meillä myös niin, et jos on toivonu iltavuoroja, ni varmasti on aamuvuoroja ja jos ei oo toivonu esim. jouluaattoa vapaaks, ni sillo se saattaa olla vapaa, mut jos toivoo, ni ei käy..mä halusin kans taukoa työelämästä..huoh..

 
Heinu ja Rosetta taisin unohtaa sanoo teille kovasti tsemmpiä tulevaan ja ihana, ku asiat alkaa selviimään..kyllä tääl on paljon vahvoja naisia :)


muoks. Mii no mitä sä sit täällä teet? eiku kuksimaan ;) :p
 
heih.!
sinikka, Duffy ja HaLPe, mulla ei oo KOSKAAN näyttäny ovistesti näin aikasin yhtään mitään... eikä mulla ees oo niin epäsäännöllinen kierto, että siks ois toi ovis millon sattuu.. ääh, ei tajuu :D

ON: ihan hirveetä, vatsassa on kamala paineen tuntu aika ajoin... varsinkin sillon kun tekee nopeita liikkeitä tai nostaa jotakin painavaa. tunne on vaikea selittää, mutta ei tosiaankaan ole mikään miellyttävä tunne...!! mistä vois johtua.? :eek: tuun hulluks kohta tän kropan kans :D
 
Huomenta kaikille!

Sinikka ja Duffy
En oo lähdössä yhtään mihinkään :) Toi äitienpäivä vois vaikuttaa aika hyvältä aikataululta. Siihen mennessä ollaan tyhjätty sitten tämä pino tonne plussanneiden puolelle!!

Mulla on tänään ihan tyhmä aamu. Riideltiin eilen miehen kanssa kotona ja tuli sitten taas suutuspäissään sanottua mitä sylki suuhun toi :ashamed: Mutta mun mielestä mulla oli myös puolittain oikeus, kun eilen taas keskusteltiin niihin hoitoihin menosta ja sitten se vaan yhtäkkiä tokas, että mä en sitten mihinkään lääkäriin mene kuuntelemaan mitään vittuilua (anteeksi ruma sana). Yritin selittää, että ei siellä kukaan mitään vittuile, että ne on siellä sitä varten, että ne auttaa meitä. Tämän jälkeen sain vastaukseksi vaan välinpitämätöntä tietokoneen ruudun tuijottamista. Ja sitten mulla palo käpy totaalisesti :x

Kertokaa te ihanat ihmiset, miten ootte saaneet miehenne tutkimuksiin?
 

Yhteistyössä