Esikoisesta pitkään haaveilleiden-pino vol.3

Heipparallaa kaikille!! Huomenna ois jo kp 28....Aikas jännää!!! Mut ajattelin olla maltillinen ja testata aikasintaan vasta viikon-parin päästä jos tätiä ei näy!Ei oo oireita kyllä vielä minkäänlaisia suuntaan tai toiseen...Tuntuu kyllä ihmeeltä jos tärppäis kun eipä se oo näyttänny tärppäävän tähänkään mennessä!? Tänään tilasin netistä niitä multitabs-raskausvitamiineja!Kaikki keinot kokeiltava... :) :heart: :heart:

Nyt pieni aamupurkaus..pahoittelen jo etukäteen. Eli purkauksen aiheena mun mieheni. Tai lähinnä hänen väsymyksensä aivan väärään aikaan. Mähän sain siis sen kauan odotetun ovisplussan keskiviikkona testiin ja pupuilua on ollu tiistaina ja keskiviikkona. Siinä cb:n ohjeessa kuitenkin sanotaan, että ovulaatio tapahtuu 48 tunnin kuluttua, eli mun älyn mukaan se olisi ollut eilen tai sitten tänään. Valkovuoto kuitenkin alkaa jo vähetä ja keskiviikkonahan mulla oli sitä ruskeaa vuotoa myös. Olen tässä nyt koko aamun miettinyt, että milloinkohan se ovis sitten oikeasti oli ja jotenkin tuntuu, että mun tuurilla varmasti just eilen, kun ei mitään touhuttu. Toki tiedän, että kyllähän ne simpat siellä elää ja voihan sitä tänäänkin vielä varmistella, mutta kuitenkin se ärsyttää, kun tätä yritystä jo on takana ja se nyt vaan ei naiselle ole niin yksinkertaista. Enkä sitten kuitenkaan halua tästä touhusta niin kliinistä, että pakotan toisen seksiin, vaikka se on ihan oikeesti tosi väsynyt (nukahti samantien kun laitto pään tyynyyn, ja tuli siis kotiin vasta yhdeksän aikaan).

Tai ehkä mua enemmän äsyttää nyt se, että olen koko viikon ollut niin hyvällä tuulella ja positiivisella mielellä tämän yrityksen ja nimenomaan tämän yk:n suhteen. Ja muutenkin ollut tosi ihana viikko kotona, niin en halua, että mua sitten alkaa oikeasti ärsyttää tämä asia. Enkä halua olla ärtynyt mieheen sellaisesta asiasta, missä hän ei oikeasti ole tehnyt mitään väärin. Olipas hankala saada ajatuksensa edes jotenkin järkevään muotoon.

Sinirusko Mä olen varmaan taikauskoinen tai jotain, mutta en ole halunnut noita raskausvitskuja ostaa, vaikka ne yrityksen aikaankin on suositeltavia. Itse menen ihan multitabseilla, e-epalla ja vehnänalkioöljyllä. Tämä asia koskee kyllä myös esim. vauvan vaatteita, joita en halua katsella kaupoissa enkä halua lukea mitään vauvalehtiä tai kirjoja. Tai ehkä se ei ole taikauskoa, vaan enemmän sitä, että haluan jotenkin säästää kaiken sellaisen sitten siihen, kun oikeasti olen raskaana. Vähän sama periaate jos on jotkut juhlat ja yrittää viikon pidättäytyä herkuista, niin ne maistuu siellä juhlassa paremmalta. Silly me :)

Mukavaa perjantaita kaikille :flower:

Luin netistä tuosta koti-inseminaatiosta.. Onko kukaan kokeillut ja jos on niin onko minkälaisia kokemuksia? Ite ajattelin pian kokeilla sitä....
Kp menee nyt 42/36 ja r-testi negaa.. Ovis testin tein kans tänään, haalea testiviiva tuli.... :eek:

Noniin,miulle voipi päivittää kp 1/28-30...Aamulla aivan kamalat vatsakrampit,kesti noin 10 min kovana ja sitten helpotti...Panadoliin jouduin turvautumaan! Tuhruvuoto alkoi äsken joten se siitä TAAS!!! Jotain positiivista kun yritän keksiä,niin kierron pituus taas tuttu ja normaali 28pv!!

Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Kysyin tätä jo aikaisemminkin, mutta mites teillä pitkä yritysaika on vaikuttanut siihen yritykseen? Tarkoitan siis sitä, että kun aikaa kuluu, niin onko teillä tullut kuvioon ns. pakkoseksi esimerkiksi vai onko ajatukset enemmän siirtyneet tjottailuun? Itse painin tämän asian kanssa, kun yk 11 nyt on menossa ja toisaalta on sellainen olo, että pitäisi yrittää vielä enemmän ja tosiaan vaikka hampaat irvessä pupuilla koko ovisviikko ja sitten taas toisaalta tuntuu, että mitä hyötyä mistään on, kun ei tässä ole tähänkään asti mitään tapahtunut. Hieman sekava selitys, mutta toivottavasti ymmärrätte, mitä ajan takaa.
Mä en edes tiedä monesko yrityskierto meillä on menossa, yritetty on vuodesta 2006 välillä tjottaillen, mut lähes 2 v. jo pakkoseksilläkin. Nyt viimeiset 1/2 vuotta on seksi luistanut ilman pakkoa, mutta ennen sitä mulla oli just tollanen olo kun mainitset. Ja mua ärsytti aina ottaa aloite kun tiesin missä vaiheessa kiertoa mennään. Sit sovittiin miehen kanssa, että merkkaan seinäkalenteriin otolliset päivät sydämmillä, niin että hänkin tietää paremmin missä mennään ja sen mukaan ollaan pystytty molemmat vähän piristämään seksielämää. Nyt ei enää tunnu pakkoseksiltä :)

Tsemppiä Halle! Ja toi on kyl niin totta ku kerroit et helpottaa ku joku tulee auttaan. Ite hakeuduin kans lääkärin puheille ku epäilin et mun ois endometrioosi (lähes kaikki oireet löytyny jo pitemmän aikaa) ja lisäks oon käyttäny ennemmin kierukkaehkäsyä, jonka aikana mulla oli tulehduksia mutten uskaltanu (miten tyhmä sitä voikaan olla...) mennä gynelle. Eli on ehkä ollu myös sisäsynnytintulehdus. Maanantaina lääkärin pitäis soittaa mulle läheteasioissa ja tarkotus olis et se tekee lähetteen jatkotutkimuksiin. Laparoskopiaan siis haluan ja tää lääkäri tuntu sen kannalla myös olevan. Helpottavaa todellakin, vaikkei lähetettä ookkaan vielä tehty, mut kun se lääkäri on jo luvannu sen tehdä. Toivottavasti pääsen sinne eikä jonot olis mitään tuhottoman pitkiä. Ja toivottavasti tekin saatte nyt tarvitsemianne apuja!!

Marta kiitos tsempeistä! Kyllä se epäitietoisuudessa eläminen oli tavallaan mukavaa, kun osas ajatella, et kaikki on kunnossa, kyllä tämä tästä...mutta toisaalta epätietoisuudessa eläminen ja tieto siitä, että voi olla ihan pienestä avusta kiinni se raskautuminen oli raastavaa.. sitä niin luuli, et lääkäri sanoo: "te ette voi ikinä saada lapsia" ja sit, ku se oliki tosi luottavainen sen suhteen, et me vauva saadaan, ni helpottunut onnenitku tuli :heart:
Kyllä siellä on sulla ollu ihan tarpeeksi veijareita kyttäämässä munista..b:)d

Paiju kiitos kommentista! Joo siis ens kierrossa aukiolotutkimus ja jos putket on auki, ni varmaan aika pian(toivottavasti) tehdään inssi ja mulle ehkä sitä Parlodel-lääkettä alentamaan maitohormonipitosuutta

Sinirusko :hug: tädistä..
mä joskus vertailin noita vitamiinipitosuuksia, ni Multivitassa on paras coctail ja siinä ei oo A-vitamiinia..
Tällä hetkellä mul on käytössä MultiVita, Cacicew D3 forte(tahallaan syön yliannosta D-vitamiinia uuden tutkimuksen vuoksi), LactoSeveniä ja Omega3-valmistetta

sasuma Ei olla kokeiltu sitä kotiinssiä..
haalee testiviiva ovistestissä on nega testas sillä ovista tai raskautta

Lauau kiitos:) ja samoin! toivottavasti pääset pian sinne jatkotutkimuksiin :hug: Ei luovuteta! Tästähän se taistelu vasta alkaakin!

Rinnat ollu nyt jo 3 päivää ihan hemmetin arat, ja limaa tuli melkeen koko viime viikon aika hurjasti.. Oliskohan se ovis nyt vasta sitten ollut..? :eek: En jaksanut nyt niin aktiivisesti tikutella, mutta peittoja on heiluteltu sitäkin aktiivisemmin ;)

No niin, nyt on lääkärillä käyty ja lähete tutkimuksiin saatu. Kävin tosiaan työterveyslääkärillä ja määräsi kilpirauhaskokeet, ei muuta. En kyllä muuta odottanutkaan. Sanoi, että parin vkon sisällä pitäisi tulla kirje, jossa aika gynepolille sitten on. On vähän hullu fiilis nyt. Vaikka ajatustyötä tämän asian kanssa on tehnyt jo kauan, niin nyt se on jotenkin ihan virallista, että me joudutaan (tai päästään, miten sen nyt ottaa) lapsettomuustutkimuksiin. Mun oloa tämä kyllä helpottaa paljon. Jos jotain löytyy, niin sitten sen tietää ja jos ei löydy, niin voi jatkaa yritystä tarvitsematta miettiä, että onko mussa tai miehessä joku vika. Hassua on se, että olen aina ollut varma, että minä en helpolla raskaudu ja tarviin siihen apua, niin nyt sitten näyttäisi, että tämä ennakkoaavistus on osunut ihan oikeaan. Mutta katsellaan, mitä tuleman pitää...

Mukavaa päivää kaikille :)

Heips,

minäkin nyt ilmottaudun tähän pinoon, jota olen käynyt lueskelemassa jo hetken.. Meillä yritystä takana helmikuusta 2009, vauva oli jo haaveissa vuoden verran ennen yrittämisen aloittamista. Yrityskertoja en tiedä kun kierto on ihan sekaisin ja välillä oon joutunut napsia Teroja, jotta täti on tullut.. Viikon kaks vielä pitää jännitellä tuleeko plussaa tai täti käymään, vai pitääkö taas marssia lääkäriin..

Musta tuntuu välillä, että pää hajoaa tähän yrittämiseen. Ja lähipiirissä on koko ajan joku raskaana. En jaksa enää esittää iloista toisten raskausuutisista, koska jokainen vauvoihin tai raskauteen liittyvä uutinen tuntuu siltä, että joku repii sydämen irti. Niinpä oon alkanut vältteleen kaikkia tuttuja, jotka on raskaana tai jotka yrittävät lasta. Ei hyvä..
Kaikki sanoo, että ei sais liikaa miettiä vauvajuttuja, mutta tuntuu että päässä ei muita ajatuksia olekaan. Miten te pidempään yrittäneet ootte saaneet päänne kestämään? Vai olenko mä vaan mahdoton Drama Queen? ;)

Tervetuloa Siili H :) Kyllähän tämä pitkä yrittäminen välillä aika hermoja raastavaa on..välillä taas menee pidempiä aikoja, ettei asiaa juurikaan jaksa miettiä ja murehtia. Mulla taisi se puolen vuoden rajapyykki olla kaikkein vaikeinta aikaa. Nykyään ovulaation aikaan asia pyörii päässä paljon ja sitten taas, kun menkat on alkamassa, niin silloinkin sitä miettii. Muuten on aika tasaista...osaa keskittyä muuhunkin elämään ja välillä jopa näkee hyviäkin puolia siinä, ettei ole vielä tärpännyt. Mutta helppo tämä vuosi ei kyllä tän suhteen ole ollut.

Hei, taidan kuulua tänne pinoon. Nyt kp1/28-29 yk 9.
Oikeastaan tuo aika on pitempi kun aikaisemmassa suhteessa oli 4 vuotta ilman ehkäisyä, mutta eipä silloin mitään yritystä ollut exän kanssa kun seksiä ehkä kerran kuussa :LOL:

Nyt siis miehen kanssa yritystä takana tuo 9kk ja jotain vikaa taitaa olla minussa koska miehellä 3,5 vuotias lapsi aikaisemmasta suhteesta. Tekkari kehoitti alkaa syömään sinkkiä ja foolihappoa, eipä niistä apua tunnu olevan.

7 vuotta sitten 17-vuotiaana tein abortin ja nyt sitten ei tietenkään raskaudu kun sitä toivoo.
Exän kanssa en edes miettinyt että minussa voisi olla jotain vikaa kun ainakin voin raskautua. Taitaapa sekin olla muuttunut.

Lääkäriajan varaan sitten kun yritystä takana ainakin se 12 kk.

Tervetuloa kaikki, joista tuntuu, että haikara on eksyny matkalla.

Esikoisesta haaveilevat:

kiharapää.............................yk23
Louvre..................................yk13
HaLLeBeRRy.........................yk22
Peppi1981............................yk52
anu84...................................yy18
Rosetta.................................yk19
kaz........................................yk14
Siniviuhka.............................yk20
yöperhonen-........................yk19
Paiju.....................................yk17
Orion....................................yk28
HappyFeet...........................yk8
Devi......................................yk8
Ibu........................................yk12
Pipopi....................................yk14
mely......................................yk6
Laulau...................................yritystä 11/08 alkaen
HayLina.................................yk9
Sinirusko...............................yk10
Diodium

PLUSSA PÄRÄHTÄNYT:

Talvis....................................yk5
masuha1...............................yk6
Daadeli................................. yk8
nibbler..................................yk18
baby butterfly......................yk5
Ouska...................................yk8
Hempukka87........................yritystä n.2 vuotta
arianrhod..............................yritystä 11kk
Mii26.....................................yk5
Kuumeilija.............................yk12
pippur1...................................yritystä useampi vuosi

TAUSTAILEVAT:

Lupu.....................................yritystä 08/07 alk.
napsuneiti............................yk24
papaijaa81............................tjottailua takana reilu vuosi
Heinu....................................yk15
Santtuli.................................yritystä 1v. 3kk
Simpson...............................yritystä 1,5v.
Taikapapu............................yritystä 10kk
onlyer...................................yk41
Duffy...................................yritystä 03/08 (kirjoittelen lapsettomuus.puolella)

aikasemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1254818[/quote]

Tervetuloa kaikki, joista tuntuu, että haikara on eksyny matkalla.

Esikoisesta haaveilevat:

kiharapää.............................yk23
Louvre..................................yk13
Peppi1981............................yk52
anu84...................................yy18
Rosetta.................................yk19
kaz........................................yk14
Siniviuhka.............................yk20
yöperhonen-........................yk19
Paiju.....................................yk17
Orion....................................yk28
HappyFeet...........................yk8
Devi......................................yk8
Ibu........................................yk12
Pipopi....................................yk14
mely......................................yk6
Laulau...................................yritystä 11/08 alkaen
HayLina.................................yk9
Sinirusko...............................yk10
Diodium

PLUSSA PÄRÄHTÄNYT:

Talvis....................................yk5
masuha1...............................yk6
Daadeli................................. yk8
nibbler..................................yk18
baby butterfly......................yk5
Ouska...................................yk8
Hempukka87........................yritystä n.2 vuotta
arianrhod..............................yritystä 11kk
Mii26.....................................yk5
Kuumeilija.............................yk12
pippur1...................................yritystä useampi vuosi

TAUSTAILEVAT:

Lupu.....................................yritystä 08/07 alk.
napsuneiti............................yk24
papaijaa81............................tjottailua takana reilu vuosi
Heinu....................................yk15
Santtuli.................................yritystä 1v. 3kk
Simpson...............................yritystä 1,5v.
Taikapapu............................yritystä 10kk
onlyer...................................yk41
Duffy...................................yritystä 03/08 (kirjoittelen lapsettomuus.puolella)
HaLLeBeRRy........................yritystä 03/08 (kirjoittelen lapsettomuus puolella)

aikasemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1254818[/quote]

Tänään oli sitten eka työpäivä 2vko:n sairasloman jälkeen.. Jännitti aika pirusti mennä ku kuulin että alueita on muutettu.. Ja muutenki jännitti noin pitkän saikun jälkeen mennä. Kaikki meni onneks ihan hyvin, pomo ei ollu koko päivänä paikalla;varmaan päivän paras uutinen :D

Tervetuloa joukkoon, Siili H !!
Mulla tais vaikeinta aikaa olla reilut puoli vuotta yrittämises, varmaan 7kk ja välis tuntu et pää hajoo siihen miettimiseen ja murehtimiseen. Sit opin asennoituun asiaan vähä erilailla vaik välis tuntuu pahalta ku jatkuvasti kuulee lähipiristä raskausuutisia. Niin ja joskus 9. tai 10.kk paikkeilla oli paha, sillon pohdin ääneen miehellekin et jos olis ekasta kerrasta tärpänny ni meillä olis jo vauva...mut sen koommin en oo turhia jännäilly. Nyt odottelen kutsua gynen polille, lääkäri teki lähetteen ku pyysin et tutkittais onko endometrioosia (melkeen kaikki oireet on) ja ittellä on vahva epäilys myös sairastetusta sisäsynnytintulehduksesta). Olo on nyt aika helppo vaik aina kuukautisten kaks ekaa päivää on vaikeita, oon niin tosi kipeenä aina kaks ekaa vuotopäivää ettei ajatuksia saa pois kuukautisten alkamisesta ja pettymys vaivaa sillon. Oon silti huomannu et asioiden turha pohtiminen jää aina ku kivut helpottaa. Mut päättäväisyys kasvaa vaan koko ajan, nyt melkeenpä toivon et lääkäri löytäis jotain tutkimuksis että vika voitais korjata tai sit alottaa IVF tai jotain...

Yhteistyössä