Esikoisesta pitkään haaveilleiden-pino vol.3

Täällä mennään nyt kp 31/29-32.. Välillä tuntuu että vois menkat alkaa, mutta tissit niin jumalauta arat ettei ikää, jopa heräsin siihen yöllä! Eilen tein jo testin, mutta nega... kai... Koko ajan siinä näky todella epäselvästi viiva, mutta en siinä kyllä olevinaan ainakaa väriä nähnyt!
Ja eipä raskaus nyt olisi eilen välttämättä vielä testissä näkynytkään... Jotenkin on toivoa nyt niin paljon enemmän ku aikasemmissa kierroissa!!
Lämpöä oli eilen 37.1, kun normaalilämpä on 36.6!! Toissailtana nippaili oikeanpuolen munasarjaa todella kipeesti välillä!!!
Oviksesta on nyt jo 18 päivää... Ja yleensä mulla on menkat alkanu kun oviksen oon tikuttanu niin viimestään 17 päivän jälkeen!

Mulla on kp 4 tänään, mutta vuoto on ollut aika outoa.. Pari päivää oli normaalihkoa vuotoa, mutta nyt on kaksi päivää ollut vaan sellaista tuhrua. Nyt aloin toivoa, että tää oiskin sitä alkuraskauden vuotoa. Hölmöhän se on, mutta kun mä niin toivon sitä vauvaa.. :|

Siullahan anu84oireet kuullostaa todella lupaavilta!!! Nyt peukut siulle pystyyn!!Milloin meinasit uudestaan testailla?
Tänne ei mitään ihmeellistä,kp 26 menossa mutta ovishan oli vasta kp 20-21....et ootellaan ja kahtellaan!!! :) :heart:

Meillä asiat taas nytkähtäneet aavistuksen eteenpäin. Tänään soittivat sieltä gynenpolilta. Aika kevyesti aloitetaan kyllä. Mun tarvii antaa nyt vain prolaktiininäyte ja mieheltä simppatesti. Sitten kun niistä tulokset tulleet, niin sitten polille aika, jossa tehdään myös folliultra. Siihen siis menee kuitenkin vielä pari kk, koska se pitää tehdä kierron 11-13 päivä ja nyt mulla kp12. Ei kerkeä miehen tulokset vielä ensi kiertoon. Iso miinus on se, että meidän sairaalassa ei simppatestejä tehdä. Ostopalveluna Kuopiosta ja Jyväskylästä ja muutaman tunnin ajomatka on molempiin...mutta eihän se auta kuin ajaa.

Tänään ovisplussa cb:n digillä ja se tietenkin hyödynnetty/hyödynnetään. Kovasti kyllä odotan sitä aikaa, että seksi on taas vain mun ja miehen välistä eikä siihen liity mitään muuta ts. sitä raskautumisen odotusta. En edes muista, milloin viimeksi olen ihan oikeasti sitä halunnut ja alkaa tämä tilanne vähän itseä jo ahdistaa.

Anulle :hug: tädistä.

Siili tuttu tunne toi toive. Mullakin tosiaan oli ihan kummat menkat viime kierrossa, mutta eihän se sitten mitään kuitenkaan merkannut. On tämä yrittäminen vaan välillä niin perseestä. Ja mä ainakin huomaan, että mitä enemmän on stressiä muussa elämässä, niin sitä enemmän miettii myös tätä vauva-asiaa. Sitten jos muuten on hyvä olo, niin ei tule niin paljoa vatvottua ja ahdistuttua.

Ajattelin etten mieti mitään "raskausoireita" tässä kierrossa,mut jotenkin kummasti tässä loppuvaiheessa tulee taas kehiteltyä monenmoisia oireita! Tänään miulla kp 28,ei menkkaoireita,oviksen tikutin kp 20 ja 21 joten eihän niitten menkkojen pitäisi vielä tullakkaan...Mutta mutta...muutamana päivänä olen tuntenut nyt ihmeellisiä repäisykipuja oikealla alavatsalla ylösnoustessa tai nopeissa liikkeissä!?Rinnat ei yhtään niin arat kuin yleensä ja aamusin mukamas huonoa oloa....Häh!?Ootteko kanssa samaa mieltä et testiä aikasintaan kp 34-35?? :) :heart:

Mulla on aina välillä tunne että nyt on kyllä tässä kierrossa tärpänny,alamaharepäsykivut,rintoja pistelee,valkkaria tulee jonkun verran jne....Ja toisena päivänä taas sata varma että kyllähän se täti tulee kuitenkin.... Mutta ajattelin malttaa testauksen kanssa keskiviikkoon tai torstaihin jolloin kp 34-35....14-15 vrk oviksesta!! Jotenkin sitä negaa aina pelkää....

Valvoin lähes koko viime yön vauva-juttuja murehtien. :/
Mulla on nyt kp 11/37, ahdistaa kun on vielä lähes kolme viikkoa aikaa ennen kuin menkat pitäis tulla. Jännittää että alkaako ne vai eikö ja jos alkaa niin tarkoittaako se, ettei vieläkään ole kunnolla käynnistynyt kropan luonnollinen hormonitoiminta. Viime kierrossa ovis oli, mutta pelkään että se oli vain joku "vahinko" ja nyt kroppa palaa taas siihen en toimi, et saa vauvaa-periaatteeseensa. (Mä oon vissiin vähän outo.) :LOL: No, yöllä sitten mietin että ehkäpä ostan niitä ovis-tikkuja, jos näkis että on ovis niin ei tarttis kierron takia jännittää menkkojen alkua.

Yöllä sain myös kunnon katkeruuspuuskan. :ashamed: Serkku kertoi vähän aikaa sitten ilouutisen, että hänen vaimonsa on raskaana. Se tuntuu niiiiiin väärältä, koska kumpikaan ei ole koskaan vaikuttanut lapsirakkaalta tai muutenkaan siltä että haluaisivat perhettä, ikinä. No, eihän näin saa ajatella enkä mä voi tietää heidän haaveitaan tai toiveitaan, saati sitten kuinka kauan ovat yrittäneet. Voihan se olla niinkin että vauva-aihe on ollut heille niin kipeä asia ettei siitä ole kauheasti halunnut puhua eikä ole kiinnostanut muidenkaan vauva-asiat. Mulla ainakin on nyt vähän sellainen olo, etten halua olla vauvojen tai ainakaan raskaana olevien kanssa tekemisissä, koska se tuntuu niin riipaisevan pahalta sydämessä.
No joo, mutta siis kihisin kiukusta että miksi ne saa vauvan vaikkei ne ees varmaan halua ja miksi me ei saada vaikka kuinka toivotaan. Samaan syssyyn alkoi ärsyttää kaikki sellaiset jotka tekee abortin esim. 30-vuotiaana (ihan nuorilla sen kyllä ymmärrän), alkoholisti- ja nistiäidit ja salarakasäidit jotka esittelee mahojaan ja tissejään ja vauvojaan seiskan kannessa. Kuinka katkera ja itsekäs sitä välillä voikaan olla oman ongelmansa vuoksi?! Hävettää. :headwall: :headwall: :ashamed: :ashamed:

Anteeksi tää vuodatus ja lähetän tässä saman tien serkulleni ja hänen perheelleen paaaaljon positiivisia ajatuksia korvauksena yöllisistä pahoista ajatuksista. :)

Älä Siili sure! Mun on vaikea uskoa, etteikö noi ajatukset olisi ihan jokaisen pitkään vauvaa yrittäneen mielessä ainakin ajoittain. Mun on nykyään vaikea olla onnellinen jos ekasta kierrosta joku pamahtaa raskaaksi, vaikka sitten kuinka haluisivat ja olisivat kunnon ihmisiä.Kuten kerran aikaisemminkin kirjoitin, niin voisi vähän tasaisemmin ihmisille suoda noita yrityskuukausia. Nämä tunteet varmaan on sellaisia, joista ei vaan niin paljon puhuta, koska sitä tuntee itsensä pahaksi ja itsekkääksi, mutta miksei ihminen saisi olla surullinen ja katkera, kun ei saa sitä, mitä niin kovasti haluaa. Ja kun asiaan ei itse periaatteessa mitenkään voi vaikuttaa, niin tuntuu niin epäreilulle, että joillekin suodaan lapsi niin helposti ja joillekin ei ollenkaan. :hug: Sinulle ja kaikille muillekin jotka sitä syystä tai toisesta tarvitsee :flower:

Viime viikolla tais olla ovis, mutta aika hiljasta oli peiton alla ku mies oli iltavuorossa :|
Meinas itku pärähtää viime viikolla töissä kun työkaveri vahvisti uutisen että on raskaana, ja ekalla yrityksellä! :kieh: Sitten vielä perään totes, että olivat miehen kanssa menneet aluksi shokkiin kun näin nopeaa tärppäs. Eivät olis toivoneet että näin nopeeta plussa tulee kun heidän esikoinen on syntynyt toukokuun lopussa ja tämän uuden tulokkaan LA on 2 kesäkuuta. Meinasin sanoa, että olisit tyytyväinen että tulit raskaaksi, toiset yrittää ja yrittää eikä mitään tapahdu! :(

Kiitos Marta lohduttavista sanoista! :hug: Sä osaat aina tukea ja olla niin empaattinen. Kiitos siitä. :heart:
Onko sun mies jo käynyt simppatestissä ja ootko sä jo antanut prolaktiininäytteen? Toivoisin niin että teillekin se plussa pärähtäisi.

Satsuma, tiedän kuinka raastavaa toi on! Mun työkaveri kertoi että heille tulee vauva, laskettu aika n. puolitoista vuotta ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Ja sitten tää työkaveri tuli päivittelemään mulle kuinka ei todellakaan ollut ajatus hankkia toista lasta heti ja nyt pitää ostaa isompi asunto ja pitää olla taas pari vuotta pois työstä ja blaa blaa blaa. Ja tää tyyppi tiesi että me yritetään lasta. Ei ollut kiva kuunnella.. Voimia. :hug:

Täällä odotellaan edelleen joko tätiä tai PLUSSAA! Nyt ois kp 33(viime kierto mulla oli tuon 28pv) mutta ovis oli nyt tässä kierrossa vasta kp 20 ja kp 21....Tää odottelu on vaan niin jännää!? Muita oireita ei ole kun tosi arat rinnat,mulla kyllä yleensäkin ennen menkkoja!Plaah!!Ajattelin jos testaisin torstaina tai jos malttaisin odotella tonne v.loppuun!!Saapi nähdä! :)

Sinirusko, tuu sitten kertomaan tuliko plussa. :)

Mulla saattaa olla ovis lähestymässä. Tänään on ollut ärsyttävää jomotusta oikealla alavatsassa, välillä nippaa tiukemmin. Ja kropassa on sellainen outo tunne, jota en osaa selittää. Tää outo tunne on myös tutun tuntuinen, mulla tais olla tällainen olo myös viime kierrossa noin viikon ajan mutten tajunnut kiinnittää siihen huomiota kun on niin epämääräinen.. (voisko olla sekavampi selitys! =) )

Mutta ovis olis tosi tervetullut, joten pidän kovasti itselleni peukkuja. =) Fertest-ovistikut odottavat kaapissa, varmaan sitten jo huomenna aamulla kokeilen että tuleeko vielä minkäänlaista viivaa..

Moikka! Mahtuuko vielä mukaan?? :wave:

Täällä uusi haikaran (toistaiseksi) unohtama!

Minä 20v. ja mies 27v. Uudeltamaalta heitettiin vauvatoive ilmaan jo kesällä -08, mutta edelleen odotellaan :) perustutkimukset tehty ja niissä kaikki ok, nyt mietitään otetaanko yhteys yksityiselle jatkotutkimuksiin (mm. munatorvien aukiolo) vai kokeillaanko vielä muutama kk... Eli jos vielä mahtuu niin tänne tuppautuisin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Siili H:
Valvoin lähes koko viime yön vauva-juttuja murehtien. :/
Mulla on nyt kp 11/37, ahdistaa kun on vielä lähes kolme viikkoa aikaa ennen kuin menkat pitäis tulla. Jännittää että alkaako ne vai eikö ja jos alkaa niin tarkoittaako se, ettei vieläkään ole kunnolla käynnistynyt kropan luonnollinen hormonitoiminta. Viime kierrossa ovis oli, mutta pelkään että se oli vain joku "vahinko" ja nyt kroppa palaa taas siihen en toimi, et saa vauvaa-periaatteeseensa. (Mä oon vissiin vähän outo.) :LOL: No, yöllä sitten mietin että ehkäpä ostan niitä ovis-tikkuja, jos näkis että on ovis niin ei tarttis kierron takia jännittää menkkojen alkua.

Yöllä sain myös kunnon katkeruuspuuskan. :ashamed: Serkku kertoi vähän aikaa sitten ilouutisen, että hänen vaimonsa on raskaana. Se tuntuu niiiiiin väärältä, koska kumpikaan ei ole koskaan vaikuttanut lapsirakkaalta tai muutenkaan siltä että haluaisivat perhettä, ikinä. No, eihän näin saa ajatella enkä mä voi tietää heidän haaveitaan tai toiveitaan, saati sitten kuinka kauan ovat yrittäneet. Voihan se olla niinkin että vauva-aihe on ollut heille niin kipeä asia ettei siitä ole kauheasti halunnut puhua eikä ole kiinnostanut muidenkaan vauva-asiat. Mulla ainakin on nyt vähän sellainen olo, etten halua olla vauvojen tai ainakaan raskaana olevien kanssa tekemisissä, koska se tuntuu niin riipaisevan pahalta sydämessä.
No joo, mutta siis kihisin kiukusta että miksi ne saa vauvan vaikkei ne ees varmaan halua ja miksi me ei saada vaikka kuinka toivotaan. Samaan syssyyn alkoi ärsyttää kaikki sellaiset jotka tekee abortin esim. 30-vuotiaana (ihan nuorilla sen kyllä ymmärrän), alkoholisti- ja nistiäidit ja salarakasäidit jotka esittelee mahojaan ja tissejään ja vauvojaan seiskan kannessa. Kuinka katkera ja itsekäs sitä välillä voikaan olla oman ongelmansa vuoksi?! Hävettää. :headwall: :headwall: :ashamed: :ashamed:

Anteeksi tää vuodatus ja lähetän tässä saman tien serkulleni ja hänen perheelleen paaaaljon positiivisia ajatuksia korvauksena yöllisistä pahoista ajatuksista. :)
Tämä on NIIN tuttu tunne... Hävetys :ashamed: :ashamed:

Siili H niistä meidän tutkimuksista kun kyselit, niin itse kävin verikokeessa tiistaina ja mies menee antamaan näytteen ensi viikolla. Niissä sen tuloksissa menee noin kolme viikkoa ja sitten katsotaan mulle se puolen kierron ultra, missä katsotaan, miten folleja kasvaa. Eli kyllähän tämä aika hidasta puuhaa on ja varmasti hidastuu vain jos lisää tutkitaan. Mutta se kyllä helpottaa omaa oloa. Vaikka omaa kroppaansa tietysti tarkkailee, mutta kuitenkin jos ei taaskaan tärpännyt, niin on kuitenkin tieto siitä, että asiat rullaa eteenpäin. Näin ainakin minulla.

Lumolle lämmin tervetulo toivotus, vaikka tietenkin toivoisi, ettei tätä pinoa tartteis olla ja se haikara osaisi suunnistaa kaikkien meidän luokse, eikä aina liihottelisi naapuriin.

Siniruskolle jaksamista taas uuteen kiertoon :hug:

Marta, kiva että teillä asiat hieman nytkähtäneet eteenpäin. Toivotaan että tutkimukset ovat kuitenkin turhia ja teillä tärppää pian.

Osaako joku teistä infota noista ovulaatiotesteistä..? Oon lukenut monia ovistesteihin liittyviä keskusteluja täällä ja tuntuu että kaikilla on vähän eri kokemuksia/tietoa niistä.. Eli mulla on Fertest-nimisiä ovistestejä, aloitin keskiviikkona (kp 13), silloin tikkuun tuli vain yksi viiva. Perjantaina ja tänään on sitten tullut kaksi viivaa, mutta testiviiva on ollut aika haalea. Ovis ei siis ilmeisesti vielä ole ollut, mutta voinko jo juhlia sitä että ovis tosiaan on tulossa? Se olis niin helpottava tieto, että kroppa on vihdoin toiminnassa.. Ja toinen kysymys on, että kuinka monta päivää noita haaleita viivoja saattaa tulla ennen kunnollista viivaa? Olisin tosi kiitollinen vastauksista. :)

Huomenta! Nyt on tädin vierailusta melkein taas toivuttu ja elämä hymyilee! Nopea oli kyllä tädin vierailu tällä kertaa,kolme päivää pientä vuotoa....!? Nyt kaikki keinot tähän kiertoon kiitos!Eli vinkkejä kaipailisin kovasti mitä voisin tehdä paremmin!?Ovistikkuja ajattelin taas käyttää ja greippimehua juotu kp 1 lähtien...multitabs-raskausvitamiineja syöty viimekierrosta lähtien...ja ja mitäs vielä...ahkeraa peittojen heiluttelua suunnitteilla, ja se yksi eli STRESSI pois,mutta siihen en varmaankaa pysty.... :LOL:

Siili H hommaa tueksi CB:n digitesti jos ei viivat ala tummua. Mulla on ollu käytössä mammaksin testit ja niihin en ole ikinä saanut tasavahvoja viivoja. Olin jo ihan romahduksen partaalla, mutta kun tein sillä cb:llä, niin johan alkoi ovis löytymään. Se paketti on kallis, joten olen tehnyt sillä vain tarkistuksia eli ensin tikuttanut liuskoilla ja kun viiva alkaa olla melkein yhtä tumma, niin sitten digitarkistus. Ja ne haaleat viivat on ihan kierokohtaisia ollut mulla. Viimekierrossa taisi olla neljä päivää haaleaa ja tässä kierrossa tein ma testin, jossa oli vain yksi viiva, tiistaina sitten plussa.

Sinirusko otapa vielä arsenaaliin E-vitamiini. Se on kunnon hedelmällisyysvitamiini. Itse olen käyttänyt vehnänalkioöljyä ja sitten apteekista ostin viime viikolla Ido-E nimisiä pureskelutabletteja, joita mun vyöhyketerapeutti suositteli. Olen käynyt keväästä asti ja huomenna menen koittamaan Shindo-hoitoa, kun olen ollut niin hiton kireä töiden ja koulun takia. Rentoutumiseen sopii todennäköisesti paremmin kuin vyöhyketerapia, joka voi välillä tehdä tosi kipeää.

Mulla myös käytössä Multi-tabs raskausvitsku ja Efamol-jättihelokkiöljykapselit (luontaistuotekaupasta) joiden olen kuullut ainakin joillakin auttaneen raskautumisen kanssa... Purnukassa ainakin luvataan olevan hyväksi hormonitasapainolle :)

Täytyypä sitten ensi kierrossa ostaa toi cb:n testipaketti, kiitti vinkistä! Aika kallishan se on, mutta eipä sillä rahalla niin väliä.. Syödään sitten vaikka hernekeittoa pari viikkoa. :LOL:
Tai siis tietystikään mun ei niitä tartte ostaa kun nyt tästä kierrosta tärppää. Eikös niin? ;)

Mua nyt jotenkin kovin paljon stressaa ovis, koska on niin tärkeetä että se tulis ja hormonitoiminta olis palautunut.. Ovisoireita oli jo alkuviikosta, nyt ei enää oo ollut minkäänlaisia oireita mutta ovistikkujen mukaan ovis on kai vasta tulossa. Hmm..? No, jatkan vielä tikuttelua, ehkäpä sieltä vielä sellainen kunnon ovisplussa pärähtää.

Mä en ole käyttänyt itse mitään tuollaisia "poppaskonsteja" kuten raskausvitamiinia tai greippimehua. Jos (kun) tästä kierrosta en tule raskaaksi niin tuota Efamolia voisin kokeilla.

Yhteistyössä