♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä kp18 meneillään tätä kiertoa. Ikinä en oo itseltäni ovulaatiota tunnistanut, ei oo mitään oireita siihen viitaten. Nyt koittanut sitä tikutella, mutta ainakaan vielä en oo saanut testiin plussaa aikaiseksi. Tosin kierrotkin on mitä on, joten tuskin vielä tässä vaiheessa kiertoa ovuloisinkaan. Tätä kiertoasiaa koitettu selvitellä tässä ja labroissa kävin, niissä sitten hieman yllättäen olikin kilpirauhasarvot ihan selvästi koholla. Mitään tuollasta en osannut aavistaa yhtään, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta selittäis toki nämä kierto-ongelmat ainakin osittain... Maanantaina seuraava lääkäriaika ja siellä kaiketi lisälabroja määrätään otettavaksi.

Jotenkin stressaa tämä asia ihan tolkuttomasti. Vaikka yritystä takana vasta pari kuukautta ja alkuun oltiin sillä ajatuksella, että "tulee jos on tullakseen", niin yhtäkkiä tästä yrittämisestä on tullut asia jota en saa pois mielestä. Pelottaa se, että jos tämä nyt ei sitten ihan helpolla onnistukaan. Pitäis vaan osata ottaa rennosti, mutta minkäs teet... :LOL:
 
Mä oon kans sitä mieltä, että oma elämä ja parisuhde pitää olla mallillaan ennen lapsia. Kyllähän näitä näkee, että seurustellaan pari kk, tullaan vahingossa tai tarkoituksella raskaaksi ja erotaan vauvavuotena. Mut on tässäkin joukossa niitä, jotka pysyy yhdessä ja en näe siinä silloin mitään ongelmaa :)

Mekin oltiin seurustelu vain 5kk kun aloitettiin yritys, mutta molemmilla oli takana pitkä/pitkiä parisuhteita ja tiedettiin mitä se yhdessä oleminen on ja mitä elämältä ja kumppanilta haluaa. Nyt ollaan seurusteltu 2 vuotta eli lähes koko meidän seurusteluaika on mennyt tässä vauvaprojektissa :rolleyes: Ei olla naimisissa tai edes kihloissa, vaikka jotkut sitä pitää semmoisena asiana mikä pitää olla ennen lapsia. Mä tosiaan opiskelen, joten ei senkään puoleen olla kaikkien mielestä vielä valmiita. Miehellä kuitenkin hyväpalkkainen vakityö ja omistusasunto, joten hyvin pärjätään näinkin, vaikka vauva tuliskin. Vaikka koira onkin nyt vienyt ison osan meidän vauvasäästöjä, mutta onhan tässä näköjään aikaa säästää takaisin :D

Mun pitäis saada aikaiseksi soitella niitä lapsettomuustutkimuksia, mutta en vaan jotenkin halua myöntää, että tarvitaan apuja vauvan teossa. Senhän pitäis olla niin luonnollinen asia, niin tuntuu pahalta, ettei mun kroppa onnistu siinä :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Kumiankka1 Hyvä että ootte ryhtyneet ajoissa liikkeelle kun kumpikin sitä haluaa. :) Ja ymmärrän ton, että on vaikeeta myöntää itselleen että tarvitsee apuja. :unsure: Mä kuitenkin kannustaisin ottamaan sinne yhteyttä, se voi olla jostain pienestä jutusta kiinni miksi ei onnistu ja ne pettymykset on niin suuria.

Puhuitte täällä muutenkin elämäntilanteesta vauvaa yrittäessä. Meilläkin on tutkinnot, hyvät työt ja säästöjä, ollaan etsitty jo pidemmän aikaa omaa asuntoa mutta vielä ei olla löydetty sopivaa. Yhdessäoloakin on useita vuosia mutta ei olla kihloissa/naimisissa, ja lisäksi teen tässä vielä opintoja työn ohessa. Silloin ennen yritystä vauvakuumeillessani oon pohtinut paljon sitä, että milloin on sopiva aika. Oon omalta kannaltani tullut siihen tulokseen, että koskaan ei ole täysin sopiva aika, mutta tärkeintä on että on elämä hallinnassa ja sellainen kumppani kenen kanssa haluaa yhdessä lapsen kasvattaa ja sitoutua siihen. Nyt kun tässä ollaan yritetty niin oon vaan kiitollinen siitä, ettei viivytetty sen enempää tämän aloitusta.

Mitäs muuta kaikille kuuluu, joko täällä on piinailijoita? :love:
 
Mä palaudun odottajista, en tiiä vielä että ryhdytäänkö tämän jälkeen yrittämään vauvaa vai ei (siis heti) Tosiaan tänään kävin varhaisultrassa 6+5. Kohtu vastas raskauden kestoa, mutta kohdussa ei ollut mitään. Yhtikäs mitään. Jään siis odottamaan vuotoja raskausoireiden kera.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja tosiaan
Karvakorvat 24v (mies 25v), ya 12/18, tm 1/19
 
Kiitos kaikille. Nyt jo alkaa parempi olo olemaan, nyt vaan peukkuja, että lähtee hyvin tyhjenemään (y)
Tässä nyt sitten tosi järkevinä pohditaan, pitäiskö yritystä lykätä muutamalla kuukaudella, että ei tulis loppuvuoden vauvaa :ROFLMAO: hölmöjä ajatuksia
 
@Karvakorvat pahoittelut keskenmenosta:cry::cry:
Tauon kanssa teette tietysti niin kuin sinusta ja teistä tuntuu. Kohdunulkoisen jälkeen kun solusalpaajahoidon asettama ehkäisypakko kun loppui niin laitettiin yritys tauolle, koska mua ahdisti pelkkä ajatuskin raskauden_mahdollisuudestakin_

Meillä miehen kans pohdintaa, että laitetaanko yritys tauolle taas... Viime keväisen kohdunulkoisen jälkeen oli taukoo ja nyt menossa yk5 tauon jälkeen. Tällä viikolla pitäisi selvitä, että saanko oppisopimuspaikkaa vai en. Flo ennusti ovista viime perjantaille, mutta oon aika varma, että se oli jo tiistaina illalla/yöllä kivuista ja limoista päätellen. Keskiviikkona tein ovistestin ja haalee viiva vain. Ja tosiaan loppuviikosta ei ollut mitään ovistuntemuksia. Tissit kipeyty jo keskiviikkona mikä mulla yleensä tapahtuu 1-8pv oviksen jälkeen. Ja nyt tää tissikipu on paljon kovempaa kun aiemmissa kierroissa, myöskin keltarauhasen jomottelun tunnen välillä vasemmalla puolella.
 
voi ei @Karvakorvat !! mitä lääkäri sanoi? saitko tyhjennyslääkettä jo vai odotellanko? Se ettei näy mitään niin voi olla kiinni laitteista tai etsijästäkin, varsinkin jos ei ole mitään erikoisempia kipuja. Näin mä ajattelisin... olitko yleisellä vai yksityisellä?
 
Ei olisi pitänyt googlaa raskauslaskuria, jos mun km olisi jatkunut olisin 20+5 nyt :confused: harmittaa mutta samalla tiedän että tämä oli varmaan tarkoitettua näin! Kohtalo saa nyt päättää miten menee...:geek:
 
voi ei @Karvakorvat !! mitä lääkäri sanoi? saitko tyhjennyslääkettä jo vai odotellanko? Se ettei näy mitään niin voi olla kiinni laitteista tai etsijästäkin, varsinkin jos ei ole mitään erikoisempia kipuja. Näin mä ajattelisin... olitko yleisellä vai yksityisellä?
Kävin yksityisellä , nyt ootan julkiselle lääkärin vastaanottoa että saisin lähetteen naistenklinikalle. Kyllähän sitä kummasti itekkin pari kertaa sitä mahollisuutta pohti, mulla vielä aika hankalan mallinen kohtu. Mutta tosin limakalvoilla näky jo pieniä viitteitä vuodosta. Ollaan kohta viisaampia, että saako lähetettä vai ei (y) tottakai siellä uudestaan ultraa
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Kävin yksityisellä , nyt ootan julkiselle lääkärin vastaanottoa että saisin lähetteen naistenklinikalle. Kyllähän sitä kummasti itekkin pari kertaa sitä mahollisuutta pohti, mulla vielä aika hankalan mallinen kohtu. Mutta tosin limakalvoilla näky jo pieniä viitteitä vuodosta. Ollaan kohta viisaampia, että saako lähetettä vai ei (y) tottakai siellä uudestaan ultraa
Toivottavasti saat selkeä vastaus sieltä. Kuulee aina näitä "olikin raksaana vielä" ja joku hematooma oli vuotanut tms. mutta nämä ovat vain poikkeuksia. Tärkeintä on kai ettei siellä ole nyt mitään tapahtunut ja että pääsette jatkamaan yritystä jos se tosiaan hyppäsi pois matkalla :love:
 
Hetken odotellaan naistenklinikalla jotta pääsee ultraan. Näki kyllä hyvin luukulla hoitajien ilmeestä, kuinka ei ole päivystysasia. Yritti kyllä peitellä, mutta näki pienen ärsytyksen ja katseiden vaihdon :ROFLMAO: Ymmärränhän toki, että maanantai iltapäivä ja ei kipuja tms. Mutta haluan vaan asian eteenpäin
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Hetken odotellaan naistenklinikalla jotta pääsee ultraan. Näki kyllä hyvin luukulla hoitajien ilmeestä, kuinka ei ole päivystysasia. Yritti kyllä peitellä, mutta näki pienen ärsytyksen ja katseiden vaihdon :ROFLMAO: Ymmärränhän toki, että maanantai iltapäivä ja ei kipuja tms. Mutta haluan vaan asian eteenpäin
Mun mielestä ihan oikein, ettei jää miettimään asiaa liikaa mutta jos ei ole akuuttia niin ei kannata odottaa että pääsee heti lääkärille. Tsemppiä kuitenkin!! :)
 
Oon tosi pahoillani @Karvakorvat :cry: saitko lähetettä tai ootko päässy jo mahdollisesti käymään naistenklinikalla?

Täällä menossa kp 11/29-33. Ovista tikutin eka kerran eilen ja aika tummaa viivaa näytti jo, ei toki tummempaa kun kontrolliviiva mut hyvin lähellä (n)

Miten muilla menee?
Mulla vähän seuraaminen jäänyt viime kierron jälkeen, ollut kaikkea muuta elämässä tällä hetkellä niin ei oo tullu ajateltua koko yritystä edes :unsure: ehkä ihan hyvä niin, on saanut tavallaan "hengähdys tauon" tästä projektista. Toivon silti kovasti plussaa :love::barefoot:
 
@Bambinen pääsin heti maanantaina käymään, eilen oltin cytotecit ja vuoto alko iltapäivällä. Eilen oli runsaat vuodot ja ajoittain kovia kipuja. Tänään vuodot ja kivut loppu. Joko kohtu tyhjeni tai sitten keskeyty keskenmeno. Mikäli ei nyt ala uudestaa vuoto niin pe-la meen takas niin ultrataan.
 
Kiitos tsempeistä! Harmin yli päästy ja nyt tikuteltu kolme päivää ovista, menossa siis kp12. Tikut ollut negatiivista, äsken iltatikutus hailu testiviiva, josko ennustelis jo jotain parin päivän päähän. Tikutatteko kaksi kertaa päivässä vai kuinka? Taustailin tylsän alkukierron, mutta kävin lukemassa teidän viestejä. Tietojen päivitys: Marjusk oma ikä 28, yk 3 km jälkeen

Keskustelua elämästä, parisuhteesta, johon vauva voisi tulla. Me ostettiin asunto, jossa olisi tilaa vauvalle, itellä vakityö, miehellä ei. Ei olla kihloissa, eikä naimisissa, seurustelua kolme vuotta. Naimisiin mennään jossain vaiheessa. Opiskelen myös työn ohessa, joten ei varsinaisesti ole tasainen vaihe, mutta vauvakuume ollut vajaa pari vuotta ja viimeinen vuosi on tuntunut oikealta nyt molempien mielestä lasten hankinnalle.

@Bambinen ja @Hipposka meillä näyttää olevan kierrot lähes samassa vaiheessa, kuinka pitkiä teidän kierrot yleensä on ja mikä kp ovis? Mulla oli kp 17 viime kierrossa. @Bambinen aion muutes samaa, etten testaa ennen kuin menkat pari päivää myöhässä! Kärsivällisyyttä sinnekin!

Mites @StellaMom oireet tällä hetkellä, tuntuuko plussanneelta? Ja oltiinkos me samassa kesäkuisten ryhmässä, kun itellä ois vajaa +20 raskausviikot myös, jos ei olisi tullut keskenmenoa. Sain juuri kuulla entisen koulukaverin odottavan ja la kesäkuussa, tuli taas elävämmin ja syvemmin suru omasta keskenmenosta, vaikka se ei enää päivittäin mielessä olekaan . Tsemppiä sulle:love:(y)

@Karvakorvat olen pahoillani:unsure:, tsemppiä teille!

@Myrd täällä ihan samat fiilikset ton yrittämisen ja tulee jos on tullakseen fiilikse kanssa, kauheet paineethan tässä on:ROFLMAO::ninja:. Toki itellä vaikuttaa, kun km tuli, niin ehti jo hetken tottua todella ajatukseen kesävauvasta

Plussatuulia kaikille meille !:rolleyes::love:
 
Tsemppiä @Karvakorvat ! Toivotaan, että asiat ois ok ja pääsisitte pian uuteen kiertoon.
@Marjusk mulla ovis vaihdellut useammalla päivällä. Womanlog ennustelee tuonne kp20 ovista ja flo taas kp 16. Yleensä se on ollut tuossa kp 16 molemmin puolin. Minä oon yleensä tikuttanut kerran päivässä ovista. Sen kun näkee milloin viiva alkaa haalistumaan, niin tietää periaatteessa että ovis ollut todennäköisesti edellisenä päivänä tai yönä :) ompa kiva kun meillä kierto suunnilleen samassa menossa, niin päästään yhdessä piinailemaan :LOL:
Niin ja kierto mulla yleensä 28-33 välillä
 
Kiitos tsempeistä! Harmin yli päästy ja nyt tikuteltu kolme päivää ovista, menossa siis kp12. Tikut ollut negatiivista, äsken iltatikutus hailu testiviiva, josko ennustelis jo jotain parin päivän päähän. Tikutatteko kaksi kertaa päivässä vai kuinka? Taustailin tylsän alkukierron, mutta kävin lukemassa teidän viestejä. Tietojen päivitys: Marjusk oma ikä 28, yk 3 km jälkeen

Keskustelua elämästä, parisuhteesta, johon vauva voisi tulla. Me ostettiin asunto, jossa olisi tilaa vauvalle, itellä vakityö, miehellä ei. Ei olla kihloissa, eikä naimisissa, seurustelua kolme vuotta. Naimisiin mennään jossain vaiheessa. Opiskelen myös työn ohessa, joten ei varsinaisesti ole tasainen vaihe, mutta vauvakuume ollut vajaa pari vuotta ja viimeinen vuosi on tuntunut oikealta nyt molempien mielestä lasten hankinnalle.

@Bambinen ja @Hipposka meillä näyttää olevan kierrot lähes samassa vaiheessa, kuinka pitkiä teidän kierrot yleensä on ja mikä kp ovis? Mulla oli kp 17 viime kierrossa. @Bambinen aion muutes samaa, etten testaa ennen kuin menkat pari päivää myöhässä! Kärsivällisyyttä sinnekin!

Mites @StellaMom oireet tällä hetkellä, tuntuuko plussanneelta? Ja oltiinkos me samassa kesäkuisten ryhmässä, kun itellä ois vajaa +20 raskausviikot myös, jos ei olisi tullut keskenmenoa. Sain juuri kuulla entisen koulukaverin odottavan ja la kesäkuussa, tuli taas elävämmin ja syvemmin suru omasta keskenmenosta, vaikka se ei enää päivittäin mielessä olekaan . Tsemppiä sulle:love:(y)

@Karvakorvat olen pahoillani:unsure:, tsemppiä teille!

@Myrd täällä ihan samat fiilikset ton yrittämisen ja tulee jos on tullakseen fiilikse kanssa, kauheet paineethan tässä on:ROFLMAO::ninja:. Toki itellä vaikuttaa, kun km tuli, niin ehti jo hetken tottua todella ajatukseen kesävauvasta

Plussatuulia kaikille meille !:rolleyes::love:
Se voi olla että oltiin samassa ryhmässä silloin. La oli kesäkuussa juuri. Nyt on sellainen "the tunne" oikein vahva. Ollut menkkajomotuksia ja vatsaa turvottaa paljon nyt illalla. En uskalla dpo 8 testailla, ja lupasin vähän etten testaa ennen ku on kuukautisten alkamispäivä :coffee::D
 
@Marjusk mun kierto on ollut normaalisti 33 päivää, mutta nyt se on ollut aivan sekaisin. :( Ovista Flow on näyttänyt yleensä kp 20, mutta nyt on sekin turjake aivan sekaisin. :cautious:

Tänään kävin terveydenhoitajalla joka ohjasi lääkärille. Kävi tuuri, että sain ajan jo ensi viikolle ja samalle ihanalle lääkärille, jolla kävin papan ottamassa! (y) Tuntuu aina ihanalta jutella tästä vauvaprojektista terveydenhuoltohenkilöstön kanssa, kun he ovat niin innostuneita asiasta. Kaverit ovat niin eri tilanteessa, että lähinnä kauhistelevat asiaa. :(

Meiltä taitaa jäädä aktiivinen yrittäminen nyt parin kierron ajaksi, sillä lokakuussa olisi tiedossa lomamatka Espanjaan. :LOL: Mutta luotan kyllä saapuvaan kevääseen ja lisääntyvän valon voimaan! Viimeistään 2020 joku tuhisee remontoidussa lastenhuoneessa (siihen mennessä se on varmaan valmiskin!). :love:
 
@Karvakorvat Toivottavasti olo alkaa jo helpottaa ja pystytte suuntaamaan katseet pikkuhiljaa tulevaan <3 Tsemppiä!

@Hipposka Pääsitkö siis terkkarille/lääkärille sen vuoksi että kierrot on sekaisin, vai jotain muutakin? Ihana ajatus tuhisijasta uudessa huoneessaan :love:

Tulee pysyteltyä taustalla etenkin arkena, kun en oikein ehdi käydä kun välillä selailemassa eikä omassa tilanteessa taas tapahdu oikein mitään. Tänään taitaa olla kp18, katsotaan josko ovistikku vahvistuisi jo plussaksi. Vauvauutisia satelee joka suunnalta, mikä on toki iloinen asia mutta aiheuttaa myös surua :unsure: Toisaalta tässä on oma elämä ollut niin hektistä että välillä ei ehdi ajattelemaan koko vauvaprojektia, mikä on tuntunut ihan hyvältä. :)
 
@peanut_butter Mäkään en joka päivä ehdi käymään ja se hankaloittaa etenkin Toiveena vauva -keskustelun seuraamista. Se kun on niin aktiivinen! :LOL: Lääkärille menen siis siksi, ettei menkat lopu ollenkaan, vaan joulukuun alkupuolelta on ollut päivittäin rusehtavaa vuotoa. Myös aiemmin päivän tarkat kierrot on menneet yhtäkkiä sekaisin (venyvät 50 päiväisiksi), mitä ei ole koskaan tapahtunut. :alien: Jokin siis mättää ja tämä vuoto on kyllä saatava loppumaan, on nimittäin todella raivostuttavaa! :mad:
 
Dpo 11, ei ole oikeastaan raportoitavaa. Tässä menossa nukkumaan ja ei ole oikeastaan oireita ollut tänään. Illalla tutkin paperia hetken että oisko ollut hieman vaaleanpunaista limaa mutta en tiedä. Jään odottamaan!
 

Yhteistyössä