♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jennipä Yritän kanssa odotella sinne asti.. Vähän mietin, että ihan aikaisintaan perjantaina uskaltaisi, niin voisi toisen sitten tehdä sunnuntaina :whistle:

@voittamaton Mulla ollut elokuussa 1.9, marraskuussa 3.03 ja joulukuussa 3.33, niin laittovat mut thyroxin -kuurille, kun pitäis olla jonkin verran kuulemma matalampi. Eivät ilmeisesti katsoneet noita elokuun arvoja, kun eri kaupungissa olin silloin. Aika iso heitto sulla tossa noissa arvoissa kuitenkin, niin kumma etteivät sanoneet mitään... (n)
 
Mua kovasti ihmetyttää tosiaan tää että oon tuntenu oviksen nyt viimeset neljä kiertoa vasemmalle puolelle. Ja nyt päivittäin tulee semmosta samanlaista kipua kun oviksen aikaan, mutta paljon vaimeampana, ja vasemmalle puolen ja säteilee nivuseen/lonkkaan. Tätä on siis myös negakierroissa ollut.

Voihan se olla että ovuloin myös oikealta mutta kroppa vaan heijastaa mulle kivut tonne vasemmalle alas. Enemmän kyllä ehkä mietityttää nää ”välikivut” eli kivut jotka ei oo oviksen eikä menkkojen aikana vaan niiden välissä. Kiinnittymiskipuinahan nää menis mutta tosiaan kun negakierroissakin välillä on näitä. Ovat siis semmosia maks 20sekuntia kestäviä ja tulevat sillon tällön. Ehkä useimmiten sillon kun rakko on täysi, mietinkin että voisko mulla rakko vaan painaa johonkin sopivaan kohtaan..

Tein tossa päivällä piruuttani myös ovistestin kun oli vähän semmonen ovis olo, mutta siitä tuli onneksi nega (ihmetystä olisi meinaan aiheuttanut kaksi ovisplussaa samaan kiertoon)

Sunnuntaina ajattelin testailla ekan kerran, sillon olis laskujeni mukaan dpo12.. toivon vaan kovasti että maanantaina olis joko plussa tai alkais menkat, ettei ainakaan myöhästyis kun ollaan lähdössä keskelle metsää sit ensi viikolla loppuviikosta.

Jännitystä jännitystä
 
voittamaton

Mulla TSH oli pari vuotta sitten ensin jotain 4.8, sitten mitattiin pari kertaa uudelleen, olisko ollut n. 7. Sain lääkityksen testiin ja käytin sitä n. vuoden, mutta lopetin sitten. TSH laski lääkityksellä vähän alle 4, ja tuntui ettei sillä ollut ollut mitään vaikutusta ja kun siirryin sädesienityöpaikasta pois, niin oireet loppuivat (lääkitystä tässä vaiheessa takana vuosi) ja lopetin lääkityksen. Sen jälkeen piti kai käydä mittauttamassa vielä arvoja, mutta en ole käynyt.

On kyllä käynyt mielessä, voisiko tällä olla yhteyttä siihen, että raskauden alkamisessa kestää (toki alle vuosi vasta mennyt..).
 
Käyn kerran kuussa fyssarilla hierottavana selän ja hartioiden takia. Kyseessä on paljon jaloista opiskellut ammattilainen. Hän sitten tutki tota mun vasenta jalkaa kun pohkeessa on ollut nyt varsinkin levossa semmonen puristava tunne kun olisi suonenveto tulossa. Selvisi sitten että lonkka oli niin jumis että hermo oli pinteessä ja se säteili koko jalkaan.

Mielenkiintoista tästä olojeni osalta on se että nyt saan seurailla täs että katoaako ne mun vasemman alavatsan/ lonkkaan säteilevä kipu. Että onko mun olot vatsaankin ollu kiinni tosta lonkasta.o_O

Mutta luoja että on vaikeeta olla mahallaan siinä pöydällä ilman liivejä kun nännit on niin kipeet että selkää hieroessa teki hieman häijyä :D
 
@Emmae, on tämäkin vaihtoehto käynyt mielessä. Vielä nyt, kun nämä "menkkakivut" ovat jonkin verran hälventyneet enkä ns. normaaliin aikaan kyennyt ovulaatiota bongaamaan on päässä pyörinyt että jos ovulaatio onkin venynyt tänne asti ja kaikki oireet johtuvat siitä... kummallista vain (n) mutta toisaalta, onhan 25v jo niin vanha että kai sitä alkaa hormonitominta jo heikentyä ja kierrot heittämään häränpyllyä:ROFLMAO:
 
@Jennipä @emppu11 Täällä myös täsmälleen sama dpo8 :D Meidän pitää sopia joku yhteinen testipäivä selvästi ;)

@Jocrow Äläpä höpötä siellä, 25v on vielä nuori! En suostu ajattelemaan itseäni vanhana, tänä vuonna 27v :eek:

Täällä mies aikoi varata "lastin heittämisajan" (niinkuin itse kutsuu :ROFLMAO:) ensi viikolle, että osuu mun menkkojen kanssa päällekkäin. Ei halua ylimääräisiä seksitaukoja :ROFLMAO:

Oon ollu tosi pahalla päällä nyt kaksi päivää ja välillä vaan purskahtanut itkuun. "Kaveri" josta kuuluu parin kuukauden välein ja joka ei ikinä kysy mitään mun elämästä (siksi en itse pidä enää yhteyttä) lähetti yhtäkkiä kuvan positiivisesta raskaustestistä tekstillä "en tajua miten mahollista kun ei olla harrastettu seksiä tyyliin ollenkaan". Semmonen vahinko. Kyseinen kaveri tehnyt aiemmin kaksi vai kolme raskaudenkeskeytystä ja tämän aikoi pitää. Ymmärrätte varmaan miksi suututtaa. Kerroin tänään kuitenkin meidän vauvahaaveista ja kaveri laittoikin, että hävettää nyt oma suhtautuminen tähän vahinkoon ja siihen miten kertoi mulle. Vieläkin vähän ärsyttää, mutta olen jo kuitenkin onnellinen toisten puolesta ja ainakin pääsen nuuskuttelemaan vauvaa :love:

On se kuitenkin niin väärin, että toiset yrittämällä yrittää moooooonta kuukautta ja toisilla käy tuommonen vahinko parin kuukauden seurustelun jälkeen. :cautious: Onneksi tänne saa avautua, kun mies ei enää jaksa aina kuunnella ja sanoo vain "älä mieti sitä". :ROFLMAO:
 
@Jocrow milloin aiot testata uudelleen? :)

@atvk87 oikein kovasti tsemppiä siihen suuntaan. Olisi kiva jos joskus tänne puolelle kävisit silti kertomassa kuulumiset <3

@Kumiankka1 oi ei, en edes osaa kuvitella että miltä tuo mahtoi tuntua :( Tuo jos mikä varmasti kyllä tuntuu epäreilulta. Kuinka voi olla että toiset raskautuu lähes Neitsyt Maria -meiningillä seksiä harrastamatta ja toiset joutuu yrittämällä yrittämään?! Ei mene tasan kyllä asiat maailmassa...
 
@Kumiankka1 Ymmärrän todella hyvin. Tuttavapiirissä monta plussannutta viime aikoina ja itse miettii miten asia minkä pitäisi olla luonnollista ja helppoa voi joillekin olla näin vaikeaa....
Miehen siskosta saanut keskustelu ja tsemppi tukea, kun heilläkin kesti monta vuotta, mutta nyt LA ihan juuri. Pääsee sit nuuskuttelemaan pikkusta :love: Kovasti toivotaan, että serkuille ei kauhee ikäero tulisi, ja peukuttaa että mekin onnistutaan.
 
@atvk87 Tsemppiä!

@Kumiankka1 Oho! Miten meitä onkin näin monta tasan samalla päivällä :D Olis hyvä se sovittu päivä, niin sais vähän jotain järkee tähän testauskuumeeseen.. Voitais sinnitellä sinne lauantaille?

on: Tosiaan tänään dpo8 ja taidan olla tulossa kipeäksi. Ihan törkeä väsymys sekä kuumeinen olo ja huomenna pitäisi lähteä viikoksi reissuun, voisikohan tämä olla jotain oiretta (n)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille TSH kysymykseen vastaajille. Varsinkin @emppu11 sai mut vakuuttuneeksi, että kyllä tuo mun arvo taitaa liian korkea olla. Ihmetyttää vaan edelleen miten lääkärit piti mun arvoja vielä ihan normaaleina eivätkä halunneet edes seurata tilannetta. Onneksi keksin itse alkaa selvittää asiaa. Mitä jos @Puukiipijä kävisit myös varmuuden vuoksi vielä selvittämässä tämän hetkisen arvon? Olisi yksi helposti selvitettävä asia vähemmän murehdittavaa.

Itsellä tosiaan verikokeet perjantaina aamulla, tuun kertomaan tulokset heti kun ne vaan tulevat :)

@atvk87 meinasin pahoitella, mutta en ehkä pahoittelekkaan ivf-jonoon joutumisesta, ainakin teillä lähti nyt asiat rullaamaan. Jaksamista hirmuisesti (y)
 
Kiitos tsempistä kaikille! :)
Ja tottahan se on, @voittamaton että tää on aika ristiriitainen fiilis. Parhaassa tapauksessa meillä on pian vauva tulevien hoitojen ansioista, mutta tuntuu pahalta, ettei voida saada sellaista omin avuin alkuun, ehkä koskaan. Vähän kun ois saanu jonku sairausdiagnoosin, mut siihen sairauteen lääkityksen samalla. Lääketiede <3
 
@Kumiankka1 oli tarkoitus olla hieman sarkastinen :D mutta eikös se ole että fyysisesti naisille paras aika saada lapsia oli jo jossain 20 ikävuoden tienoilla...

@Emmae näillä näkymin perjantaiaamuna. Viikonlopuksi tarkoitus lähteä mökkeilemään ja tulee usein muutama juoma otettua vkl aikana niin meinasin testailla ennen lähtöä. Toisaalta, vaikka näyttäisi negatiivista niin en tiedä viitsiikö sitä alkoholia ottaa jos ei vuodotkaan ole alkaneet... (n)

Olen tässä myös alkanut mietiskellä että koskakohan sitä kehtaa olla yhteydessä lääkäriin? Toki joka paikkakunnalla omat käytäntönsä, mutta varsinkin näin kun raskaus olisi suunnitelmissa niin olisi mukava tietää mielummin ennemmin kuin myöhemmin jos jotain on vialla/olenkin raskaana testeistä huolimatta. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että yleisesti kehotetaan odottamaan vielä seuraavia vuotoja ennen lääkärikäyntiä? Se 30pv tuntuu vain pirun pitkältä ajalta odottaa epätietoisuudessa :LOL:
 
@Jocrow terveyskeskukseen eivät taida huolia ellei menkat ole olleet tosi pitkään poissa (muistankohan oikein että jopa 6kk o_O). Jos ei ole rahasta kiinni niin suosittelen käymään yksityisellä ultrauttamassa, näin tein itsekkin kun kierto venähti. Ultralla saa selville mikä mättää, onko ovulaatiota tapahtunut, tai onko munarakkula jäänyt puhkeamatta ja aiheuttanut kystan joka myös estää vuodon. Raskaana tuskin olet jos ei testit sitä näytä, ellei ovulaatio ole ollut myöhässä. Tosin odottelisin vielä viikon-pari rauhassa, koska jos nyt on menkkaoireita, niin kaipa siellä ovis on tapahtunut, myöhässä vain.
 
Moikka.
Täällä uusi kuumeilija :) Vauvakuume ollu jo jonkin aikaa ja vihdoin sain viikositten mieheltä luvan lopettaa minipillerit, joita söin reilu 1,5v.
Eli listaan vissiinkin sitten meistä: mää oon 24v ja mies 22v, yritys sii aloitettu 1/18 ja yk1 menossa.
Kierto ollu minipillereillä viimesen 4kk 29-31pv, sitä ennen menkkojen väli oli vaihtelevasti 1-2,5kk. Eli viimesimpien kiertojen mukaan oviksen pitäis olla ens viikon lauantaina. Kauheesti en keksi mitään kirjotettavaa viel näin alkuun, ehkä myöhemmin sitten :)
 
@Jocrow jos perjantain testi näyttää negatiivista (toivottavasti tosin ei näytä!) niin uskoisin että hyvin uskaltaa alkoholia nauttia :)
Itse kävin pari kuukautta sitten yksityisellä gynellä työterveyden kautta, kun vasemmalla puolella munasarjoissa oli pitkään ollut nippailuja. Ultrattiin ja tarkistettiin että kaikki oli ok. Joskaan mitään syytä kivuille ei löytynyt, niin oli tosi mielenkiintoista kuulla minkä kokoinen ja kummalla puolella follikkeli oli ennen ovulaatiota ja minkä paksuinen limakalvo oli jne. Joten jos on mahkuja niin melkein yksityiseltä varailisin aikaa niin saapahan tietää, mistä kierron venyminen johtuu. Ilmoittelethan perjantain testin tuloksesta! :)

Tervetuloa @Päppyrä :)
 
Moikka kaikille! Olen seurannut keskustelua sivusta syyskuusta 2017, jolloin mieheni kanssa jätimme ehkäisyn ja lapsi sai tulla. Söin pillereitä 9 vuotta ja täytän tänä vuonna 28v ja mieheni vuoden vanhempi. 10/17 kävin omalla gynellä perustarkastuksessa ja kerroin vauvatoiveista. Tämä ultrasi ja kaikki oli kunnossa eikä löytynyt estettä raskaudelle. Hän oli myös kannustava, kertoi, että vuosi on normaali aika yrittää ja sitten voi palata vastaanotolle jos ei tärppää tuon vuoden sisällä. Nyt käynnissä yk6 kierto ollut 23-27 päivää, mutta nyt kahtena viime kiertona 25. Tässä plussaa toivoessa on kyllä tajunnut, että lapset on lahja ja pelko ettei omia lapsia voi saada on nostanut päätään... No nyt ei voi muuta kun toivoa... Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa @Päppyrä ja @Toiveli!

Toiveli, hyvä että teillä näytti kaikki olevan kunnossa, mutta ikävää, että yritys silti kestää. Tuo on kyllä inhottavaa, että (gynen mukaan) on nykyään ihan normaalia, että yritys kestää vuoden. Se on todella pitkä aika yrittävälle ja toisaalta itseäni ärsyttää ehkä enemmän se, ettei sitä voi ikinä varmaksi tietää, tärppääkö heti ekasta kierrosta vai vasta vuoden päästä. Perheenlisäys on kuitenkin niin suuri elämänmuutos, että olisi kiva pystyä suunnittelemaan sen ajankohta itselle sopivaksi. Jos tietäisi, että vuosi menee, aloittaisi toki vuoden aikaisemmin yrittämisen eikä stressaisi asiasta. Mutta vuodessa elämäntilanteet voivat muuttua aika paljonkin opiskeluiden, töiden tai vaikkapa muuttojen takia niin, ettei oikeasti voi aloittaa vuotta “liian aikaisin”, jos sitten kävisikin se tuuri, että tärppäisi heti. Tsemppiä teille yritykseen, toivotavasti tärppäisi pian!
 
Pitkasta aikaa taas taalla...
Oon kylla koko ajan lukenut (liiaksikin) mutta en nyt pysy taysin mukana keilla mikakin tilanne... Joten, kollektiivisesti onnittelut plussanneille (tuntuu etta aalto jaanyt viime aikoina valiin).. ja jaksamista kaikille muille!!

Omaa napaa voimakkaasti: Kuudes clomikierto (ja viimeinen) menossa ja ei uskoa etta tastaKAAN tarppaisi.
... niinpa ti oli tapaaminen hedelmallisyysklinikalla ja ensi kuussa eka aukiolotutkimus (ihmettelin taas miten tata ei olla tehty aiemmin mutta kuulemma todella pienet todennakoisyydet etta olisi tukossa jollei koskaan sairastanut klamydiaa ja koska kivulias, haluavat valttaa turhaan...). Sen jalkeiseen kiertoon sitten inseminaatio, hormonipistosten kanssa (eka kasvatetaan ja sitten irrotetaan). Clomit jai nyt tahan ja olen kylla tyytyvainen - tassa kierrossa ja kamalat kuumat aallot, outo olo ja voimakkaat mielialavaihtelut. Itkettaa myos tosta vain.

Vaikka tama inseminaatio nyt oli mita toivoin seuraavaksi (sain itse valita miten jareat aseet otetaan kayttoon ja otin sitten jareimman tarjottavista koska mahdollisuus 4 % korkeampi tasta kuin muista), niin silti olin aivan masiksessa kaynnin jalkeen - etta tahanko on nyt tultu etta oikeasti ei toimi ilman tata. Selittamattomia kun ollaan tassa vaiheessa - kroppa toimii kuin kello eika pitaisi olla mitaan syyta miksi en olisi tullut raskaaksi viimeisten kuukausien aikana.

Pitaisi nyt keskittya johonkin ihan muuhun kun tahan, mutta minkas tekee kun ymparilla vain vauvoja ja loput laheisimmat ystavat juuri nyt raskaana.

Sanoivat etta voihan tietty olla etta olen tasta kierrosta tullut raskaaksi (ensi viikolla menkat), mutta en halua nyt nostattaa toiveita kun niin aina putoaa korkealta. Vatsaa nipistellyt koko ovisviikko ja sen jalkeen ollut myos hassun tuntuinen, mutta en usko etta mistaan kertoo. En myoskaan tieda tarkkaan onko nyt DPO 5 vai 8....

Ehka sunnuntaina dippaan kinkkihalpistikkua - yhtaan kallista raskaustestia en tee ennenkuin naen jotain muuta kuin mielikuvitusviivoja noissa kinkkitikuissa.

Sorry vuodatus, on vaan kylla raskasta - lapsensaannin piti olla kiva asia mutta nyt koettelee kylla mielenterveytta ja parisuhdettakin...

Toivottavasti muilla parempi tunnelma!!
 

Yhteistyössä