♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä kyllä katos ihan täysin se aiempi niin rento fiilis tähän vauva-asiaan :D:D Heräsin viime yönä siihen, kun alavatsassa ihan järkyttävä kipu. Oli semmoista kipua, että ei oo kyllä ennen ollut ja tosiaan ihan alavatsassa, että veikkaan, että ei ollut enää vatsaa ollenkaan vaan esim kohtu o_O Päätin, että on kiinnittymiskipua, kun päivät mätsäis just eikä melkein. Lisäksi tänään aamulla tuli hieman punaista vuotoa.. En oo kyllä täysin 100% varma onko ovulaatio ollut kp13 vai kp14. Joka tapauksessa tänään ois dpo7-8. Jännäääää, joko saa testata :whistle::whistle:
 
@Kumiankka1 kääk! Jospa siellä olisi joku :love: pidän peukkuja!

ON: kuulin eilen, että mulla ois ensi kesänä suuri todennäköisyys saada ylennys töissä. Mikä on toki hieno juttu, mutta pakostakin mietin, että jos olen raskaana silloin, niin noinkohan on ylennyksiä tiedossa. Ja tottakai haluaisin myös edetä urallani, mutta tämänkö takia pitäisi laittaa yrittäminen tauolle ensi kesään asti? Ollapa mies, ei koskaan tarvitsisi miettiä tämmöisiä. :poop:
 
@tilliina kumpaa pidät tärkeämpänä juuri nyt? Toisaalta kesään on tosi pitkä aika, mutta lykkäisikö yritystä vaikka ensi syksylle? Noi on kyllä isoja ajatuksia minkä kanssa painiskelet. Tsemppiä! :)
Miehillä kyllä tuntuu olevan helpompaa, haha. :ROFLMAO:

ON: testasin torstaina negan ja maanantaina pitäis menkat alkaa ja varmasti alkavatkin. Päätin, että ensi kierrossa en testaile ennen kun menkat on myöhässä. Harmittaa tietty, jos menkat alkaa, mut aattelin, että pystyy sitten siellä reissussa olemaan ilman pahoinvointeja ja syömään mitä tykkää. :whistle: Jotenkin on vaan vahva tunne ollu jo jonkun aikaa, että ens kierto vois olla se kierto. :whistle: Näin viimeyönä untakin, että meillä oli tooosi söpö tyttövauva. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
@Kumiankka1 oon mä testaillut, tänäänkin, mut ei ne testit oo muuksi muuttunut. Tänään dpo 13 ja huomiseksi odotan menkkoja. Toivottavasti letrot nyt toimis yhtä hyvin kuin clomit ovulaation aikaan saamisessa. On muuten tuntunut hirmu vauhdikkaalta tää kierto, kun tottunut paljon pidempiin kiertoihin :ROFLMAO:
 
@Kumiankka1 kääk! Jospa siellä olisi joku :love: pidän peukkuja!

ON: kuulin eilen, että mulla ois ensi kesänä suuri todennäköisyys saada ylennys töissä. Mikä on toki hieno juttu, mutta pakostakin mietin, että jos olen raskaana silloin, niin noinkohan on ylennyksiä tiedossa. Ja tottakai haluaisin myös edetä urallani, mutta tämänkö takia pitäisi laittaa yrittäminen tauolle ensi kesään asti? Ollapa mies, ei koskaan tarvitsisi miettiä tämmöisiä. :poop:
Ähh nämä on juuri niitä, joissa tasa-arvon toteutumiseen on kyllä pitkästi matkaa!

"Suuri todennäköisyys". Eli se ei ole varmaa? Entä jos ylennystä ei tulekaan, harmittaako, jos lykkäsit vauvaprojektia syksyyn asti? Ja totta tosiaan, ollapa mies, niin ei tarttisi miettiä tällaista! :poop:
 
Ähh nämä on juuri niitä, joissa tasa-arvon toteutumiseen on kyllä pitkästi matkaa!

"Suuri todennäköisyys". Eli se ei ole varmaa? Entä jos ylennystä ei tulekaan, harmittaako, jos lykkäsit vauvaprojektia syksyyn asti? Ja totta tosiaan, ollapa mies, niin ei tarttisi miettiä tällaista! :poop:
No sepä juuri! Tässä on niin monta näkökulmaa, että ei tiedä, mihin kannattaisi keskittyä. Tuo ylennyksen saaminen vaatii tiettyjen osaamisalueiden kehittämistä – ja niiden saavuttaminen lienee helpompaa, jos ei hengaa pää pöntössä oksentamassa. Saan siis ylennyksen, mikäli osaamisprofiilini kehittyy ensi kesään mennessä määritellyillä osaamisalueilla. Tästä minulla on mustaa valkoisella eikä "pelkkä" raskaus todennäköisesti pysty sitä estämään. Mutta mitä jos raskaus on vaikea enkä sen takia yksinkertaisesti kykene kehittämään itseäni firman toivomaan suuntaan?
 
@Muro95 Onnea ihan hirmuisen paljon!!:love::love::love::love:

Mulla on muuten nyt aivan älyhyvä vinkki niille jotka ei tykänneet punaviinistä! https://www.alko.fi/en/products/659918/Pe-asol-Sangria-carton-package
Join kaverin luona tuota eilen lasillisen ja oli ihan mielettömän hyvää(y) Mä siis en voi sietää punaviiniä, mutta toi oli namia ja saatan jopa hakea nyt testiin!
Flon mukaan ovis tänään, mutta oireiden perusteella saattoi olla perjantaina. Molempina päivinä talleteltu ja nyt taas sormet ja varpaat ristiin. :rolleyes:
 
@tilliina sun täytyy miettiä kumpi on sulle tällä hetkellä isompi ja tärkeämpi asia; vauva ens vuodelle vai uralla eteneminen. Molempia voi lykätä, mutta kumman lykkäämisestä tulee pahempi mieli? Tietty jos miettii sitä kumpi on järkevämpi ratkaisu, niin työ menee varmasti edelle. Yritin omalle kohdalle miettiä vastaavaa tilannetta ja ajattelin, että vauva ensin. Töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin ja edetä uralla :) Tietenkään tää mun päätelmä ei voi ihan nappiin mennä kun vasta opiskelen tälle tulevalle työuralle, mutta teoriassa. Tuntuis vaan liian pahalta lykätä vauvan yrittämistä, kun sitä on niin pitkään halunnut :barefoot:

ON: Dpo9-10 ja alan kuvittelemaan raskausoireita. Valkovuotoa tulee normaalia enemmän ja kokoajan tunne, että taas pöksyt märkänä :D:D Yleensä siis ei tuu pöksyihin asti muuta kun vähän ovulaation aikaan ja nyt kokoajan pikkarit valkkarissa :unsure: Tän lisäksi perus päänsärkyä, palelua, tissikipua ja nenän tukkoisuutta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kumiankka1 no sepä. Haluaisin molemmat ja jos voisin luottaa, että työnantajani on reilu näissä asioissa, mun ei tarvis miettiä koko juttua. Jos tässä kierrossa pamahtaisin paksuksi, laskettu aika menisi heinäkuun loppuun ja ehtisin saada ylennykseni ennen äitiyslomalle jäämistä, jos voin raskausaikana hyvin ja pystyn hoitamaan hommani. Kaikki voisi siis mennä hyvin joka tapauksessa. Harmittaisi vain vietävästi, jos uralla eteneminen jäisi lapsen takia väliin, mutta toisaalta harmittaisi lykätä tätä lapsiprojektiakin. Ja kun tässähän saattaa edelleen mennä joka tapauksessa vuosia.

Ja hei toivottavasti nuo on raskausoireita! Täällä jännätään sun puolesta <3
 
@Kumiankka1 Toivotaan, että ovat raskausoireita (y)(y)

@Karla89 Kiitos punaviini vinkistä!

ON: Täällä menossa kp 27. Dpo ois 5 jos uskominen ovistestiin, mutta hieman kyllä nyt epäilen. Oikeastaan heti ovistestin plussaus päivän jälkeen, tuli tissikipu ja oikealla puolella alavatsaa juilinut. Nyt koitan ajatella pessimistisesti, että nämä vain lähestyvien menkkojen oireita.
 
@Jennipä höhh onpa ihan tyhmää, ettei ole tullut plussaa:cry::cry: Olin jotenki ihan varma, että nyt tulis teille tärppi.:(

@tilliina mähän sain keväällä uuden haastavamman työpaikan paremmassa asemassa ja mä en ole kyllä katunut, että laitoin yrityksen tän takia jäihin joksikin aikaa. Tuntuu, että oon tehnyt niin kovasti hommia, että pääsisin tähän asemaan ettei se hienoinen lykkäys ole liian kova hinta. :) Mutta sanon samaa, kuin kaikki, että vain sinä ite voit tietää kummasta pystyy luopumaan, jos ei ole mahdollista saada molempia. Tiedän kokemuksesta, että valinta on vaikea:D
 
tilliina painin saman asian kanssa, meille oli tarkoitus aloittaa yritys kesällä. Noo kesällä kuulin että vuoden vaihteessa mun työkuviot tulee muuttuu ja palkka nousee samalla.. laitettiin yritys hetkeksi tauolle, ainakin nyt tuohon vuoden vaihteeseen että varmasti saan paikan. Minua pelotti että 'tipun' firmasta jos tulisin raskaaksi, en saisi uutta paikkaa firmasta (en varmasti olisi saanutkaan). Ja nyt kun on asennoitunut uudelleen että yritys alkaa vasta vuoden vaihteen jälkeen on helpottunut olo, kun tietää että sitten työasiat on kunnossa ja pystyy jäämään hyvin mielin pois töistä ja kiva palata :) mutta jokainen tekee tietysti mikä parhaalta tuntuu. Tsemppiä päätöksen tekoon, ei varmasti ole helppoa.
Olen yrittänyt vältellä näitä vauva keskusteluja, mutta aina välillä eksyn lueskelemaan ainiin mikä helpotti myös minua niin tein säästö suunnitelman vauvalle, että tietty raha summa "pitää olla" ennenkuin yritys alkaa, se auttaa vähän tähän odotukseen
 
Kirjoitetaas ny tännekin. Esikoisesta siis haaveillaan ja vasta yk1 menossa mut toiveet nopeasta tärppäämisestä tietysti isot! Jännää myös 12 vuoden jälkeen olla ilman pillereitä ja kuulostella kroppaa. Seksihalut palasivat heti ja ovisoloja ollu. Nyt kp14 ja ovulaatio oletetusti ehkä to-su akselilla olojen perusteella. Laskurin mukaan huomenna.

Tsemppiä kaikille jännääjille ja ihanaa tämmönen palsta ku ei oikein voi livenä kellekään näitä puhella ku mies ei ymmärrä ollenkaa vaikka vauvaa toivookin kovasti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89 ja tilliina
Täällä olen sivusta seurannut keskusteluja ja vihdoin itekin rohkenin keskusteluun mukaan.
Täällä ensimmäinen yrityskerta menossa. Katsotaan miten tää lähtee tästä etenemään!
Vauvasta ollaan pitkään haaveiltu, mutta nyt tuntuu oikealta hetkeltä aloittaa yrittäminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Tervetuloa uudet! Toivotan nopeaa plussaa(y)

Unohtui ura-avautumiseen lisätä, että mun näkemys tästä työuran priorisoinnista vaihtelee kierron mukaan. Menkkojen aikaan ja kierron alussa oon ihan valmis oottaan vielä muutaman kuukauden ja oviksen aikaan, sekä kierron loppupuolella oon ihan valmis äidiksi:LOL::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
 
Haha @eevas ymmärrän sua ihan täysin! Mulla on tällä viikolla ovulaatio ja mietin vaan, et ehkä kaikki kuitenkin menisi parhain päin :ROFLMAO: tosin tämä on ensimmäinen yk, kun en oo suunnilleen aikatauluttanut seksikertoja tai aikeissa kaivaa ovistestejä kaapista. Ehkäpä pannaan, jos siltä tuntuu ja jätetään panematta, jos ei jaksa. Onko tämä nyt sitä tjottailua sitten? Lisäksi mun usko nopeaan tärppiin on jo haudattu, joten tuskinpa tässä edes ollaan raskautumassa lähitulevaisuudessa, vaikka ei ehkäisyyn enää palattaisikaan. No, saa nähdä.

@pepsimax kuulostaa hyvältä! Onneksi vuodenvaihde on ihan nurkan takana (y)
 
Tervetuloa uusille!(y)

Mä oon siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, kun on vakituinen virka kaupungilla, että jos en alanvaihdosta ala haaveilla niin työkuviot on oikein mallillaan. Palkka nyt ei päätä huimaa, ei minulla tai miehellä, mutta pärjätään kuitenkin varsin hyvin. Toki toiveet siitä että lasten kanssa saisi olla sinne 2-3-vuotiaanksi saakka kotona jäävät taloudellisista syistä varmaan haaveeksi.

On: Kroppa temppuilee taas oikein kunnolla! Nyt kun en tikutellut ovista, niin oireiden perusteella se oli to-la. Eilen illalla alkoi polttava tunne alavatsassa ja selässä. Tänään olen käynyt kolmesti vessassa tarkistamassa alkoivatko menkat.. ja arvatkaa nouseeko taas toiveet nollasta sataan, että no nytkö:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Joo eli yk 13 alkoi tänään. Olikin päivää pitempi kierto, kuin odotin, eli menkat alkoi dpo 15 vaikka normaalisti ne on alkanut dpo 14. Nyt sitten letroilla eteenpäin, toivotaan että ne tepsis yhtä hyvin kuin clomit tai mielellään vähän paremminkin.
 

Yhteistyössä