♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päätettiin miehen kanssa ettei ainakaan ehkäisyvalmisteeseen palata, varmaan mennään keskeytetyllä yhdynnällä (meidän käytössä hirveän epävarma, kun unohtuu välillä se ilmeisesti aika oleellinen keskeytys kohta..:ROFLMAO:) mutta tulkoon sitten vauva, jos on tullakseen:)

Mulla on tänä aamuna paha olo:sick: Miehellä oli mahatauti, että varmaan siitä johtuu. Tulee mulle seuraavaksi, kiva. Ei ole vieläkään alkaneet menkat kp45 nyt. Hirveän ärsyttävää:(

Täällä on kp58 ja tuskastuttaa! Alkoi ärsyttää vaan ne ovistestitkin, kun yhdessä oli jo aika vahva viiva ja seuraavana päivänä ihan hailurainen viiva vain. Jotain nippailujakin olin tuntevinani, mutta varmaan ihan kuviteltuja nekin. Odotan vaan niin kovin, että lähtisi se yk2 käyntiin :unsure:

@eevas muistan jostain lukeeneni et jos puoleen vuoteen ei näy menkkoja ehkäsyn lopetuksen jälkeen niin on hyvä käydä lääkärissä.. mutta sit taas olen lukenut niinkin et jo 3kk jälkeen voi yrittää mennä esim. terveyskeskuslääkärille..mutta jos gynelle menee yksityiselle niin sieltä ainakin saa jo jotain apua esim.teroluteja.. mun eka luomu kierto oli pillerien lopetuksen jälkeen 40pvää ja alkoi siis joulukuussa 2014(pillerit jätetty marraskuussa 2014) ja seuraava kierto sitten venyikin eikä helmikuuhun mennessä ollu vuoto alkanut..eli silloin marssin ekan kerran gynelle ja sain teroluteja. helmikuun 2015 lopussa kävin gynellä ja kp oli jo sillon varmaan joku yli50 reilusti..

Täällä vaan odotellaan koska alkaa kp1..nyt dpo 14 ja r-testit negoja kaikki..mää oon niin surullinen,vihainen, pettynyt elämälle..tuntuu et elämä tekee kaikkensa etten mää saa sitä mitä eniten haluaisin ja toivoisin..eilen oli oikeen itkun täyteinen romahdus itkin varmaan puoli tuntia... uus kierto alkaa taas ja sekin päättyy pettymykseen kuten aina...onneks on ensikäyntiin lapsettomuuspolilla enää vaan 3vkoa aikaa niin pääsee kuulemaan et mitä lääkärit meille suunnittelee

@Kinder_Kitty voi että, mä niin toivon sulle omaa nyyttiä niin pikaisesti kuin mahdollista, oot kuitenkin kärsivällisesti jaksanut yrittää ja yrittää. Hyvä että ootte saaneet ajan tonne lapsettomuuspolille, toivottavasti sieltä löytyy nykylääketieteen keinoja jotka mahdollistavat teille oman pienen :)

@eevas toivottavasti unohdettu keskeytetty saa teille aikaan beben :rolleyes:

Mies sai annettua vihdoin simppanäytteen :). Saa nähdä tuleeko kutsu millon postissa vai onko ne jo ehtinyt unohtaa meidät siel lapsettomuuspolilla :ROFLMAO:. Kp 22, piti oikein tarkistaa monetta päivää mennään kun ei enään jaksa pysytellä kierrosta perillä, ei se toimi normaalisti kuitenkaa.

Kauanko simppatestin vastauksissa yleensä menee? Pari viikkoa? Vähemmän?

Mistä tietää, että on roikkunut liikaa vauvapalstoilla? Kun Lidlin työntekijän selässä lukee Terolut.. eikun hups, tuoretta:ROFLMAO:

Puhelimella vaikea selata edellisiä kirjoituksia, niin en muista tarkkaan kuka kirjoitti mitäkin, mutta tsemppiä kaikille pitkiin kiertoihin. On varmasti tuskastuttavaa odotella noin pitkään menkkoja.

@eevas se voi nyt just hyvinkin tärpätä kun ei ehdi asiaa liikaa pohtimaan. Minäkin sain niin hyvän työtarjouksen, että vaihdan työpaikkaa jo ennen edellisen sopimuksen loppua ja saan olla edellistä sopparia vähän pidempään töissä. Mietityttää sama, että jos ekan pätkän jälkeen saakin jatkaa niin ei haluttaisi kuitenkaan olla heti raskaana. Työ on tosi mieluista niin toisaalta haluais nyt antaa ensin täyden panoksen siihen ja myydä itsensä pysyvästi sisään ja vasta sen jälkeen alkaa suunnittelemaan vauvaa. Toisaalta taas tämä aika tuntuu yritykselle just oikealta. Tiedäppä tässä mitä pitäis tehdä:censored:

Gah, tämän kierron teemana on stressi, ja nyt se sitten näkyy: kp17 tänään, eikä ovulaatiosta tietoakaan. Testit on viidettä päivää hailuroita, eli odotettavissa on joko pitkä tai pidempi kierto, riippuen siitä että tuleeko ovis myöhässä vai jättääkö kokonaan näyttäytymättä. Ei voi kuin sanoa että plääh. No, ainakin tuli tilattua lisää ovistestejä mamin testeistä, siellä on loppuunmyynti tjt, halpoja olivat (y)

Heippa kaikille taas :)
Nyt on toisen keskenmenon jälkeinen vuoto loppunut,kesti viikon. Nyt sit vaan kohti uusia pettymyksiä. Ahdistaa jo koko ajatus koko prosessista :unsure: vuosi tuli täyteen yritystä, siihen mahtuu kaksi raskautumista ja kaksi keskenmenoa. Plaah.

Tsemppiä kaikille loppuviikkoon :)

Puhukaa mulle järkeä, mua hätähousututtaa :D nyt meneillään kp 25/29 (oviksen ajankohdasta ei tarkkaa tietoa) ja kaapissa olevat raskaustestit kuumottelee, tekisi mieli huomenaamulla tehdä yksi. Mitään raskausoloja ei ole, tänään kyllä heräsin kummalliseen nivuskipuun jota kesti aamupäivän, sen jälkeen on tuntunut muutamia teräviä tuikkauksia vasemmalla alavatsalla. Päivälämpö oli vähän päälle 37 astetta, aamulämpöä en oo muistanut mitata.

Onko muita piinailijoita? :geek:

• Tykkää
Reactions: ToukkaHaave87
@eevas Kiitoksia, tänään oli lähes yhtä vahvat, eli eiköhän huomenna tummu loppuun asti! Kp 20 siis luultavasti dpo0, tullee ensimmäistä kertaa kapselin poisoton jälkeen mulle "normaali" kiertopituus. Tää on niin rasittavaa kun ei oikeesti tiedä että onko tää nyt vaan paluu vanhaan normaaliin vai stressin takia hiukan edellisistä pitkittynyt kierto, vai mitä kroppa yrittää :alien:

@Shara Malta mielesi? (Eiks oo kivaa kun ihan päinvastoin neuvotaan :ROFLMAO:) Tää http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/ sivusto on aika mielenkiintoinen kun testipäiviä harkitsee, dpo perusteisesti näkee todennäköisyyksiä väärille negatiivisille ja mahiksille saada aikainen plussa. Neljä päivää ennen menkkoja eli mahd. dpo 10 on toisaalta jo 2/3 mahdollisuus nähdä miten on käynyt :sneaky:

@Leikkuri Voih, toipumisia niin fyysiselle kuin henkiselle puolelle, toivottavasti ensi kerralla kaikki menisi parhain päin!

Voi, voimia @Leikkuri !

@Shara täällä piinaillaan vasta ovista:ROFLMAO: mitä olette testeistä mieltä ja mitenkähän nopeasti se "romahdus" käy oviksen jälkeen? Kipujen perusteella olisin voinut vannoa oviksen olleen eilen illalla, mutta tämän aamuinen testi oli vain hiukan eilistä vahvempi. Onkohan siis tulossa vai menossa? Olis houkuttanut tehdä viimeinen testi eilen illalla, mutta säästelin sitä aamuun. Kp tänään 17 ja WomanLoginkin mukaan eilen olis ollut. Kuvassa ylempi on eilinen ja alempi tän aamun.

@Eela- Aika paha, yksilöllistä vaihtelua on niin paljon! Mulla noi molemmat olisi aivan selviä negoja, ei oo lähellekään yhtä vahvat, mutta voihan olla että sulla ei vaan nouse piikki kovinkaan korkeaksi? Teitkö siis ton toisen aamuvirtsasta? Ovistestejähän ei pitäis heti aamusta tehdä, vaan vasta myöhemmin päivällä. LH alkaa usein nousta aamuyöllä, jolloin se näkyy virtsassa vasta sitten päivemmällä. Ja muistathan että ovulaatio ylipäätään tapahtuu vasta 12-36 h positiivisesta testistä, eli jos eilen illaksi ajoitit sen kipujen perusteella niin silloin tikussa olis pitänyt olla plussa toissapäivänä tai jo aikaisemmin... Tässä syy miks mä mittaan aamulämpöjä, siinä sentään saa jälkijättöisesti tietää oikean vuorokauden lopulta :ROFLMAO:

Ai vitsi tää on ovulaatiosysteemi on mulle vaikea sisäistää, ei tahdo aueta ollenkaan:ROFLMAO:
Nuo on siis tehty molemmat aamupissasta peräkkäisinä päivinä @Tuimatar
Minä oon tohinalla just oottanut aina aamua, kun ohjeissa luki että voi tehdä millon vaan ja ajattelin jotenkin LH olevan korkeimmillaan silloin, huoh.. oon testaillut 6(?) päivää putkeen ja nuo oli tähän mennessä vahvimmat, eli ei ainakaan ole mennyt vielä. Kävin ostamassa Apteekin ovulaatiotestejä ja tein yhden päivällä. Ehkä hiukkasen vahvempi kuin tuo tämän aamuinen, mutta toki eivät oo kovin vertailukelpoisia kun ovat eri merkkisiä. Jatkan testailua siihen asti, että viivat lähtee haalenemaan. Siitäkai sen näkee sitten oliko tuommonen hailakka viiva mun plussa vai saanko aikaseksi vielä vahvempaa(n)

@Eela- Noooh, ei siitä haalenemisestakaan välttämättä osaa vielä ovulaatiota päätellä - plussa kun voi olla useampana päivänä ja noita melkein-plussia sit vielä useampana :ROFLMAO: Älä silti vajoa synkkään alhoon, sillä samassa veneessä täällä ollaan: eilen mä sain ihan-melkein-plussan ja tänään sama. En todellakaan tiedä näiden perusteella, että oliko ovis, tuleeko se vielä vai jääkö kokonaan väliin. Ovistestit ei vaan yksinkertaisesti voi sitä luotettavasti kertoa, ei vaikka olis millainen tulkitsijavelho. Tässä kierrossa en oo ite saanut varmistettua tulkintojani myöskään ovulaatiolimoilla, koska näemmä greippimehun loppuminen kesken oli huono juttu. Vasta aamulämmöistä 3-4 päivän päästä voin (melko) varmasti sanoa että tapahtuiko vai eikö, ja nekin voi nousta niin hitaasti ettei täysin tarkkaa päivää voi vieläkään sanoa.

Kaikesta tästä herää taas kysymys, että miten IHMEESSÄ niitä muksuja tehtiin ennen modernia teknologiaa?!!?

On tämä kyllä yhdenlaista rakettitiedettä koko ovulaatio!:cautious: ehkäpä se lastensaanti oo ollut ennen just siks helpompaa ettei oo ollut kaiken maailman tikkua ja tökköä stressaamassa ja viivyttämässä ovulaatioita ja kiertoja. Eikö päivän aikana juodut nesteet laimenna LH-pitoisuutta? Olet kyllä @Tuimatar sissi kun jaksat vielä noita lämpöjäkin mittailla, arvostan! :D

Me etsiskeltiin Pinterestistä jo inspistä miten kerrotaan isovanhemmille raskaudesta sitten kun sen aika on. Pari hauskaa ideaa löydettiinkin. Nyt vaan on sellainen fiilis, ettei oo tärpännyt kun niin vähän nähty miehen kanssa työkiireiden vuoksi. Tänäänkin nukkumaan mennessä mies huikkasi, että koitetaan vielä huomenna ehtiä talletella tai sitten taas kuukauden päästä:ROFLMAO: mitä sitä turhaan välissä rehkimään..

• Tykkää
Reactions: Tuimatar

Yhteistyössä