Hei Miracle ja muut tässä pinossa olevat.
Tulin vain kertomaan surulliset uutiset meidän kohdalla. Kävin tänään gynekologilla ja ultrassa todettiin kipujen aiheuttaja: jälleen yli 8 cm munasarjakysta, sekä jokin nestepussi. Eli tätä meidän iloista vauvakuumeilua sai kestää vajaa 2 kk. Nyt on pohja viety kaikelta. Mua on Crohnin taudin takia leikelty paljon, ja alavatsassa on kiinnikkeitä, jotka sotkee koko toiminnan. Kunhan tästä järkytyksestä selvitään, pitäisi sitten miettiä jaksetaanko lähteä munatorvitutkimukseen, joka mun kohdalla on ainoa mahdollisuus tehdä avoleikkauksena, pitkine toipumisaikoineen. Gynekologi sanoi, että jos biologisesta vauvasta haaveillaan, olisi nyt syytä mahdollisimman pian selvittää toimiiko mun munatorvet ollenkaan vai ei. Samalla kun vatsa avataan, olisi mahdollista ehkä tehdä jotain kiinnikkeille, eli vapauttaa niitä. Kaikki on pelkkää sekamelskaa päässä. Mun edellisestä vatsaleikkauksesta on kulunut 1,5 vuotta. Psyyke ei oikein nyt meinaa jaksaa. Varsinkin kun tämä leikkaus voi yhtä hyvin olla niin, että todetaan vain että munatorvet on tukossa, ei onnistu, ja vatsa kiinni. Huuhtelu ja niiden avaaminen mun kohdalla tuskin tuottaa toivottua tulosta. Koeputkihedelmöitys olisi sitten ainoa vaihtoehto, raskas ja vaikea prosessi tulisi olemaan sekin. Mieliala ei ole nyt korkealla. Haave ja toive omasta, biologisesta lapsesta on ollut niin kovin voimakas, että suru on suuri.
Kiitos että sain hetken ajan tuntea tällä palstalla itseni normaaliksi, terveeksi naiseksi, ja sain haaveilla raskaudesta ja vauvasta normaaliin tapaan.
Kaikkea hyvää teille jokaiselle.
t. Lumikeiju