Esikoisesta haaveileva

Tää taitaa olla väärä ketju mut kirjoitan nyt kuitenki jos joku vaikka vastais (asiallisesti kiitos).
Eli oon 18v ja mies on 26v. Ollaan yhessä oltu jo yli 3 vuotta joista 2 vuotta ollaan oltu kihloissa. Saman katon alla asuttu jo reilu vuosi. Esikoista yritetään :) Tänää ois pitäny alkaa menkkoja edeltävä tuhru mut eipä oo alkanu. Normaalisti alkaa 2 päivää ennen varsinaista vuotoa. Viime kuun 28 päivä tuli liman sekaista verta pari tippaa pyyhkiessä n. Viikko oletetun ovulaation jälkeen. Pian tämän jälkeen alkoi nämä oireet:
- palelu/kylmät väreet
- nännien pistely
- rintojen turvotus
- nännipihat vähän suurentuneet
- menkkamainen jomotus/pistely (mitään vuotoa ei ole tullut)
- valkovuodon lisääntyminen
- lievä etova olo.
Testiä en vielä ole tehny enkä tee ennen kun on kunnolla myöhässä :) Pistää vaan miettimään, että onkohan tuolla joku? :)
 
Kannattaa tehdä testi :)
Itsellä oli kuukautiset myöhässä 1-2 viikkoa kunnes tein testin. Ja raskaanahan mä olin. Tiesin sen kyllä itse että olin raskaana, koska tajusin heti oireista. Okei, kuukautisten loppumisesta ei voi koskaan olla varma, onko raskaana vai ei, koska jollain saattaa kuukautiset alkaa silti vaikka odottaisi lasta.

Mulla oli siis ensioireina tukalaa/etovaa oloa, valkovuodon lisääntyminen, rinnat olivat herkät sekä turvoksissa ja alavatsaa pisteli, ihan kuin kuukautiset alkaisi.

Itse plussasin kesä-heinäkuussa ja nyt menossa rv 27+5 :)
Itse oon nyt 19-vuotias, täytän 20 vuotta n. 3 viikon päästä :D mies on 28v.
 
testiä en oo vielä tehnyt mut torstaina aattelin tehä, sitten on menkat 6 päivää myöhässä :) Joten eikös sen sitten pitäis jo näkyä testissä?
Tässä ihmettelin yhtä juttua kun ihan mielenkiinnon vuoksi laskin vau.fi:n laskurilla (oletetun hedelmöitys ajankohdan mukaan, jonka oletan olleen 21.10.) kuinka pitkällä raskaus ois. Sen mukaan huomenna alkais rv 7!! o_O
28.10. Tuli sitä vuotoa (kiinnittyminen?) Eli sillon ois ollu rv 4. Siitä lähtien ollu kaikenmoisia oireita, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oksentaa ei oo tarvinnu keraakaa vaik lähellä ollu, semmosta yökkimistä tää on ja oksu nousee välillä suuhun. Huimaa, väsyttää, valkovuoto lisääntynyt, alavatsaa nipistelee, rinnat kipeet (ilman rintsikoita ei pysty olla) eikä puhettakaan että nakuna vois nukkua, ku tuntuu et jäädyn :D Vessassa ramppaan useemmin ku ennen n.2 tunnin välein. Ja onhan niitä muitakin. Viimeiset menkat alko 17.10. Oon ihan ymmälläni (n) kuinka luotettava tuommonen laskuri on?
 
Viimeksi muokattu:
En ite oikein luota niihi laskureihin :D itse tein positiivisen testin 19.6. eli kesäkuussa. Soitin heti seuraavana päivänä neuvolaan ja sieltä sitten kerto millä viikolla oon. Teet sen testin ja soitat oman paikkakunnan neuvolaan, nii sieltä ne osaa sanoa varmimman raskausviikon :D mutta kyllä noi oireet kuulostais et oottaisit ^^
 
Tää taitaa olla väärä ketju mut kirjoitan nyt kuitenki jos joku vaikka vastais (asiallisesti kiitos).
Eli oon 18v ja mies on 26v. Ollaan yhessä oltu jo yli 3 vuotta joista 2 vuotta ollaan oltu kihloissa. Saman katon alla asuttu jo reilu vuosi. Esikoista yritetään :) Tänää ois pitäny alkaa menkkoja edeltävä tuhru mut eipä oo alkanu. Normaalisti alkaa 2 päivää ennen varsinaista vuotoa. Viime kuun 28 päivä tuli liman sekaista verta pari tippaa pyyhkiessä n. Viikko oletetun ovulaation jälkeen. Pian tämän jälkeen alkoi nämä oireet:
- palelu/kylmät väreet
- nännien pistely
- rintojen turvotus
- nännipihat vähän suurentuneet
- menkkamainen jomotus/pistely (mitään vuotoa ei ole tullut)
- valkovuodon lisääntyminen
- lievä etova olo.
Testiä en vielä ole tehny enkä tee ennen kun on kunnolla myöhässä :) Pistää vaan miettimään, että onkohan tuolla joku? :)
Hauska lukea tarinaasi sillä olen melkein samassa tilanteessa=) olen itsekin 18v. (ihan kohta 19) ja mieheni 27 ja olen ollut mieheni kanssa 3 vuotta josta 2 kihloissa=)) Vauvakuume on molemmilla, mutta vielä ei ole sen aika (koska lukio kesken). Toivottavasti olisit raskaana! Itselläni kuitenkin tulevat kaikki nuo oireet ihan vaan ennen menkkoja=P mutta jos ei ole menkkoja kuulunut niin ehkä siellä jotain on=)
 
Heippa! Heräteltäisiinkö tämä ketju eloon? Onko täällä nuoria kuumeilijoita? Olen nyt pariin ketjuun kirjoitellut, mutta mukava olisi saada vertaistukea toisilta nuorilta.
Itse olen 19v, mies 22v. Pillerit jätetty 12/2018. Siitä asti menty kumilla tai keskeytetyllä. Itsellä on kova vauvakuume, tuntuu että välillä sekoaa siihen tunteeseen. Mies ei ole vielä ihan niin innoissaan. Sanonut että voi mennä vuosiakin ennen kuin haluaa vauvaa. En tiedä onko lähipiirin vauvat vaikuttanut asiaan, mutta nyt sanonut että katsotaan sitten kun hänen työasiat selviää. Toki jos "vahinko" käy, niin se on iloinen juttu, mutta vielä ei tosissaan yritetä.
 

Yhteistyössä