Esikoiseni aloittaa 23.8 päivähoidossa.. mitä mukaan ? :)

Minun pieni-iso-tyttöni aloittaa ens viikon maanantaina päivähoidossa.. Suunnilleen nyt tiedän mitä kaikkea tarhaan pitää kotoa laittaa mukaan, mut jos joku kokeneempi/viisaampi viittis vielä laittaa vinkkejä, olisin tosi kiitollinen !?

Lähdössä tänään vielä viime hetken ostoksille, niin tietää sit mitä kaikkee viel puuttuu ja pitää ostaa.. =)
 
v
Tossut, sadevaatteet, vaippoja jos käyttää, unilelu ja jo em vaihtovaatteet. Meidän tarhassa sisä ja ulkovaatteet pitää olla erikseen ja vaatteisiinhan pitäisi rustata se nimi..
 
juu

vaihtovaatteita riittävästi, sisätossut, sadevaatteet (takki, housut, hanskat) + kumpparit, unilelu. vaippoja jos niitä tarvitsee. pari valokuvaa ikävää helpottamaan. :)
 
kahden äiti
- reppu
- kuravaatteet (housut, takki, rukkaset, saappaat)
- sisätossut
- ulkoiluvaatteet (nyt lämpimillä vain toinen "sisä"vaatekerta, tai esim. pitkät housut ja huppari), kengät (esim. lenkkarit)
- vaihtovaatteita (parikin vaatekertaa kannattaa viedä, jos on hyvät lokerot käytössä)
- aurinkorasvaa ja/tai perusrasvaa, jos sellaisia tarvitsee muuten
- xylitolipastilleja/-purkkaa
- kansio
- unilelu
- pienten puolelle yökkäri
- vaippoja, tuttipullo (jos vielä käyttää)
 
Maija
Lapsella pitää olla erikseen sisähousut ja ulkohousut. Kuravaatteet ja kumpparit olis hyvä olla ja sitten vaihtovaatteet sekä sisätossut tms. Ja unilelu. Noilla pääsee jo aika pitkälle :)
 
no meillä menee aina

- ulkoiluvarusteet (sadevaatteet, vk-haalari, lenkkarit, pipo, hanskat, kypärälakki ja villavaatteet) Saavat itse sitten aina laittaa säänmukaiset vaatteet päälle kun menevät ulos.

- vaihtovaatekertoja yleensä kaksi

- tossut/jarrusukat

- unilelu/tutti/vaippoja jos näitä tarvitsee vielä

Mä oon pakannut isoon laukkuun joka kyllä mahtuu roikkumaan naulakossa, sieltä löytävät tarvitsemansa.

xylitolpastillit/purkat meillä tulee päiväkodin puolesta.
 
Ei olla päästy vielä edes tutustumaan, ku ei vielä olla saatu edes tarhapaikkaa tietoon ! Tänään pitäis selvitä minne lähitarhaan tyttömme 1 v 3 kk menee.. :) jää aika viime tinkaan tutustuminen, mut ei voi mitään :/ Täällä kova pula päivähoitopaikoista..

Eli vaipat tarvitsee kotoa viedä, kiitos tiedoistanne !

Ja sadeasuja ajettelin hankkia kaksi, että on sitten sekä kotona, että tarhassa omansa.. mut just tosiaan senkin takia kyselin, etten laita liikaa tavaroita mukaan, koska kuitenkin tarhoissakin (yleensä) pienet säilytystilat yhtä lasta kohtaan.. :)

 
ja sen verran vielä että tosi monessa päiväkodissa halutaan että lapsella on kurahousut, vaikka ulkovaatteet olisivatkin vedenpitävät. Samoin jostain syystä niillä on kumpparifiksaatio, ei meinaa millään mennä jakeluun että voi olla hyvät ja vedenpitävät kengät muutkin kuin kumpparit. Villasukkia myöskin rakastavat, ne on ängettävä kenkiin kuin kenkiin...

en alkais ostaa kahta sadeasua, kyllä yhdellä pärjää. Ei se ole iso homma sitä ottaa mukaan kotiin jos vielä aikoo illalla ulkoilla, tai perjantaina kotiin viikonlopuksi.

Mä otan muutenkin aina viikonlopuksi kaikki kotiin. Päivittäin kannattaa vilkaista onko jotain likapyykkiä tullut.
 

Yhteistyössä