Tervetuloa kaikille uusille ja oikein paljon onnea plussista! Ihanaa, että täällä on jo näin paljon väkeä ja keskustelu käy vilkkaana.
Päivitin tuohon alkuun nyt kaikkien nimet ja lasketut ajat. Jos joku unohtui, niin vinkkaa mulle

Koitan päivitellä sitä säännöllisesti, kun vain muistan
Täällä on jo alkanut tuntumaan pikkuisen potkut ihan selvästi, välillä ihan tuntuu kättä vastenkin mahan päältä. Mies ei ole vielä tosin tuntenut niitä, sillä kunnon potkuja, jotka tuntuisivat vatsan päältä on niin harvoin vielä.
Mymmeliini, mullakin oli aluksi vain heikkoa viivaa, ja ostinkin sitten digitaalisen, ja testaisin parin päivän päästä. Edelleen on pienokainen mukana. Kyllä se viiva sieltä varmasti vahvistuu.
Monella on ollut tuntemuksia vatsassa alkuraskaudessa. Myös mulla oli ajoittain jo tosi aikaisin kovia vatsakipuja ja sellaista viiltävää tunnetta. Otin vain rauhallisesti ja koitin lepäillä. Toivotaan, ettei teille ihan kauheita vatsakipuja tai pahoinvointia tule. Mutta kyllähan se useimmilla helpottaa raskauden edetessä.
Ruoka-aineista sen verran, että ainakaan meille ei oo neuvolassa sanottu asiasta mitään. Tosin annettiin sellainen vihkonen, jossa tietoa raskausajan ruokavaliosta. Olen ymmärtänyt, että kaikkea voi periaatteessa syödä, mutta useita aineita täytyy välttää. Riippuu ihan ihmisestä kuinka tarkasti näitä kieltoja noudattaa. Itse olen kyllä jättänyt maksaruoat, graavikalan, tuorejuustot ym. joista voi olla vaaraa lapselle (esim. listeriariski) ihan kokonaan pois. Ehtiihän niitä sitten taas syödä kun ei ole enää raskaana.
Kivaa päivänjatkoa plussalaiset!
Emmuk 21+4