Esikoisemme on todella lapsellinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanhempia hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanhempia hävettää

Vieras
Esikoisemme on 13-vuotias poika. Me vanhemmat häpeämme häntä todella paljon, koska hän on erittäin nolo ja lapsellinen. Hän esimerkiksi leikkisi innoissaan nuorempien sisarustensa kanssa, ellemme me vanhemmat estäisi sitä. Jopa pojan nuoremman sisarukset joutuvat usein kieltämään isoveljeään, että tämä ei saa tulla mukaan leikkiin, koska hän on jo liian vanha leikkimään. Tänäänkin pojan 5v pikkuveli oikein tuskastui isoveljeensä ja alkoi lopulta huutamaan tälle, että "Usko jo, että sinä olet liian vanha leikkimään! Me pois täältä (lastenhuoneesta), minä en halua sinua mukaan leikkiin".

Olemme mieheni kanssa alkaneet epäilemään, että poikamme on heikkolahjainen tai jotain, koska hän on niin lapsellinen että tahtoisi leikkiä. Koulussakaan hän ei pärjää kunnolla, koenumerot ovat aina sellaista 7½ tasoa ja jos numerona on 8, niin se on jo hyvin. Muutenkin hänellä on koulussa ongelmia, hän valittaa usein esimerkiksi, että häntä haukutaan luokkatoverien taholta tyhmäksi, lapseksi, jälkeenjääneeksi tms. Todella usein hän kantelee kotona, että häntä kiusataan koulussa, vaikka hänen pitäisi tietää hyvin, että hän on jo niin iso poika, ettei hän voi tälläisissä asioissa enää odottaa apua aikuisilta, vaan hoitaa asia itse. Niin on monta kertaa sanoneet hänelle sekä me vanhemmat että opettajatkin. Siis että hänen pitää itse tehdä asialle jotain, jos haluaa kiusaamisen loppuvan.

Yhteistyössä