Esikoinen vuodelle 2015

Aigle olette yrittäneet vasta pari kuukautta, joten ei kannata vielä murehtia. Sitten jos menee yli vuosi ilman raskautumista niin kannattaa miettiä tutkimuksiin menoa. Itse olen 23 (täytän 24v) ja yritystä lähemmäs kolme vuotta, eikä yhtäkään raskautta takana.
 
Täällä käyty gynellä! Oli kyllä niin ihana nais gyne =) Ultas alakautta munasarjat ja oikeapuoli näytti siltä miltä pitääkin, vasenpuoli piilotteli! Ei monirakkulaisuutta : ). Sain terolutit ja määräs verikokeisiin (kilpirauhas ja prolaktiini) ja verikoe onkin jo 2vkon kuluttua :). Jäi kyllä niin hyvä mieli käynnistä! Ei yhtään vähätelly ja sanonu no että oot nuori vielä : ) Käski terot alottaa vasta verikokeen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaako liittyä mukaan? Täällä kirjottelee 20 vuotias neitokainen (21 huhtikuussa), vauvakuumetta takana varmaankin 6 vuotta ja kun on vihdoin ja viimei löytyny rinnalle semmonen ihminen kenen kans haluaa vauvan ja mieskin siihen suostui niin tässä nyt sitten ollaan. :)

Olis kiva päästä jakamaan tätä haaveilua muidenkin kanssa... Ja nii, yk2, kp5/28 :)
 
Kiitos ttaisku ja esikoinenhaaveissa, vähän mieltä rauhoitti, nyt varsinkin kun taas hieman tasaantunut menkkojen alkamisen jälkeiset ahdistumiskohtaukset. :) Tosiaan tuli siellä labrassakin käytyä tarkistamassa kilpirauhasarvot ja eihän niissä nytkään mitään vikaa ollut. Sanottiin oikein että "sulla on nää niin keskellä viitearvoja kun vaan voi olla" :D ... Jaha, ihan hyvä asia sentään. Ehkä aavistuksen kyllä pettyi siihenkin kun mietti että sitten jos niissä häikkää, niin vois lääkitystä aloitella ja miettiä että ehkä vaikuttaisi sitten positiivisesti vauvankin yrittämiseen.
Osaltaan mulla tähän ihmettelyyn siitä miksen ole vielä tullut raskaaksi, on vaikuttanut paljon sekin, että lähisuvussa kaikki naiset ovat pamahtaneet raskaiksi ihan heti kun ovat halunneet, oma äitinikin ekalla yrittämällä vielä 42 -vuotiaana. Pistänyt miettimään että miksen sitten minäkin... :D Mutta nyt ainakin yritän pitää mielessä että eihän tässä pitäisi vielä olla mitään murehdittavaa ja monet yrittävät pidempäänkin.

Onko teille muuten koskaan käynyt niin, kun menette ostamaan apteekista raskaustestiä ja innokas apteekintäti tulee siihen sitten kyselemään voiko auttaa. Sitten siinä kysyy tädiltä että no mitäs testiä suosittelet ja saa pikku esitelmän testeistä. Täti sitten kysyy että "niin sulla on nyt sitten kuukautiset myöhässä?" mihin vastaan että kyllä ovat ja on syytä epäillä että voin olla raskaana. Seuraavaksi tulee "onko siis ihan käytännössä mahdollista että olet raskaana?" :LOL: Siinä kohtaa tuli pikkuinen heeetkonen -olo, ei kai sitä nyt mennä hakemaan testiä ellei oikeasti ole kunnon syitä uskoa että raskaus on mahdollinen? Mun mielestä ainakin testien ostaminen on jokseenkin ahdistavaa kun alan aina miettiä että kohta kumminkin petyn kun tulee negaa tähänkin. Tuolloin alkoi oikein harmittamaan että mitä mahtoi apteekintäti ajatella. Jälkeenpäin naurattanut :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kertokaapas keltanokalle että onko ihan normi saada ovistestiin aina vaalea plussa?
Joskus pillereiden lopettamisen jälkeen lääkäri kehotti testaamaan ovista koska oli outoja kipuja, ja sillon saattoi kiertokin olla välillä yli 100 päivää. Silloin sain aina haaleen plussan enkä osannut oikein ikinä sanoa tapahtuiko ovulaatio. Nyt kun on kuitenkin kierto normalisoitunut pillereiden jälkeen parissa vuodessa ja tunnen oviksen (ainakin luullakseni) voisi ensi kiertoon kokeilla miten kaukana ovis oikeesti on toista kiertopäivien mukaan lasketusta. :)
 
venla 90 kyllä se on ihan normaalia saada vaalea plussa, elimistö erittää jatkuvasti testattavaa hormonia, minulla ainakin jatkuvasta haalea viiva testissä. Juuri ennen ovulaatiota tulee piikki tässä hormonissa ja silloin viivan pitäisi olla reilusti tumma, yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, ainakin testeissä jota itse käytän. Ovulaatio tapahtyy yleensä vuorokauden kuluessa tästä piikistä. Joskus sitä ei välttämättä huomaa ollenkaan jos testaa liian harvoin. Itellä yleensä ennen piikkiä ei juuri mitään oireita, paitsi nyt seksiä tekee enemmän mieli, mut yleensä plussatestin jälkeen seuraava päivä mahassa selvästi juilii. Tsemppiä pongauksiin.

Sama juttu Aigle älä turhaan tressaa vielä, vaikka tunnistan kyllä tuon hyvin omasta kokemuksesta, into on niin suuri alussa. Toivotaan että nappaa nopeasti!

Itellä pitäs tässä ovis olla ihan kohta käsillä, peittoa on heiluteltu :D.

Plussatuulia kaikille! Vielä ehditään vauva tälle vuodelle!
 
Paljon onnea blue-bell! :)

Kerroin omalle äidilleni että yritetään, oli äiti vähän innoissaan. :) Ensimmäinen lapsenlapsi tämä hänelle olisi ja niin myös miehen vanhemmille. Miehen vanhemmille ei kerrota enne kun on varmaa, koska heillä ollut kaikenlaisia vaikeuksia viime vuosina. :\

Kiitti ovulaatio testi neuvoista :)
 
kiitos :)

meillä sama juttu, sekä mun että miehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi! mutta he tietävät kaikki kyllä että yritetään, koska ehdittiin paljastaa uutiset talvisesta raskaudesta juuri ennen keskenmenoa :/ en tiedä sitten koska tästä kerrotaan. varmaan omalle äidilleni aika pian.
 
Hmm.. Ovis bongattu eilen KP 23/28-30 Onkohan kierto nyt vähän sekasin? Tuntuis vähän, että kierto on alkanu nyt pitenemään. Ihan mielenkiinnosta tein eilen ovistestin ja yllättävää kyllä, siihen pamahti kaks aivan tummaa viivaa. Ja kylläpä siinä päivän mittaan muitakin ovisoireita alkoi näkyä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taitaa kierto olla nykyään 30 päivää. Täällä taas odotellaan menkkoja alkavaksi, kivut siitä kertoo.. Eli lähipäivinä starttaa yk 5. Muoks. Tänään (18.3.15) starttas kp 1 ja YK 5.
 
Viimeksi muokattu:
Mut saa siirtää hiljaisiin haavelijoihin.

Kilpirauhasarvot ihan taivaissa, viimeksi oli TSH 3,1 ja nyt oli yhtäkkiä noussut 7,8:aan. Lääkärikin totesi että paha vajaatoiminta ja että ihme jos edes kuukautiset tulee tällä arvolla, saati raskautuu. Terolut-kuuri nyt menossa mutta ihan sama.

Nyt ei oikeesti kiinnosta mikään. En laihdu, turvottaa, masentaa ja jotenkin tosi sairas olo. Ilmottelen taas kun asiat menee edes jotenkin mallilleen, jos koskaan menevät.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin.. Täällä tänään käyty verikokeissa.. ja tekstarina sain jo TSH:n tuloksen ja sepä oli 3.7! Muita tuloksia en vielä tiedä.. mutta en oo kyllä tyytyväinen tohon.. ihan viiterajojen yläpuolella.. Ei mulla oo mun mielestä mitään vajaatoiminnan oireita.. No täytyy soitella sille gynelle jolla kävin ja kysyä, että oisko mahdollista saada kilpirauhas lääkitys. Tänään myös alotin ne terolutit.
 
Mä oon shokissa. Tää ei voi olla mahdollista.

image

MÄ OLEN RASKAANA! :O

Söin Terolutit loppuun ja oon tässä ihmetellyt kun menkat ei ole niistä huolimatta alkaneet, kuuri loppui jo perjantaina. Menkkaoiretta sen sijaan on ollut riittämiin, tissit aivan mielettömän kipeät, mikään aiempi tissikipeys ei vedä tälle vertoja. Kuukautiskipuja jne. mutta ei menkkoja. Oon tässä vaan ajatellut että vissiin oma hormonitoiminta niin pysähtynyt ettei edes Terot riitä menkkojen käynnistykseen.

Työkaveri sitten äsken väläytti töissä että ootko testiä tehnyt. Lisäksi oon mennyt joka ilta kymmeneltä nukkumaan, väsymys ollut kova, vaikka yleensä valvon aamuyöhön jos ei ole töitä.

Äsken sitten tulin töistä ja tein testin. Ihan selvä POSITIIVINEN. Ja just kun kerkesin luovuttaa ja vaipua masennukseen. Teilläkin on rakkaat yrittäjät toivoa :heart: Mä olen nyt todiste siitä että plussa tuli kiertopäivällä 70 pco:sta ja kilpparista huolimatta!

Eli plussattu 24.3.15. :heart:

//muoks. Oli pakko käydä vielä hakemassa Clearblue Digital ja sieltähän tuli "Raskaana 1-2". Eli kyllä tää nyt vaan todellista on =)
 
Viimeksi muokattu:
Tosi ihanaa Cypress! Onnea! :)

Mulla taitaa nyt sitten olla yk 5 ja 3/30... Tosi paljon nyt ahdistaa kun viime viikolla aivan selkeitä raskausoireita (aivan erilainen olo mitä yleensä ennen menkkoja) ja sitten vielä menkat oli hiukan myöhässä mitä ne ei oo juuri koskaan olleet, niin pisti tosi pahasti harmittamaan kun vuoto alkoikin... Lisähuolena nyt sitten vielä se, että maanantai-iltana oli järkyttävät kivut ja erityisen runsas vuoto, olin lähdössä jo päivystykseen kun alkoi hiukan helpottamaan. Sai sitten epäilemään että mitä jos sittenkin olin raskaana ja kyse keskenmenosta... Lisäksi on murehduttanut että kuukautiskivut ovat nyt olleet hieman erilaisia, eli jotain varmaan on hieman hullusti. No, joka tapauksessa tässä menossa käymään gynellä pian niin eiköhän sitten selviä asioita. Muuten ajateltiin yhessä miehen kanssa että otetaan pieni tauko lapsen ajattelustakin, en laske ovista, en tikuttele, lopetan täyslakkoni alkoholiin toistaiseksi, seksiä harrastetaan silloin kun siltä tuntuu, ei tiettyinä päivinä lapsi mielessä jne. Vähän stressilomaa!
 
Eikä, esikoinenhaaveissa!!! ONNEA! :heart: Aivan ihania uutisia! Sulla pitkä yritys takana, varmasti tuntuu ihan mahtavalta! Me plussattiin siis peräkkäisinä päivinä eli suurin piirtein vissiin samaan aikaan olis LA? Mä oon melko varma ovisajankohdasta, eli mulla ois nyt aika lailla menossa 4+0.

Oon niin onnesta soikeena muiden ja omista uutisista! =) Varasin jo neuvolankin, 13.4. olis aika.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa mennä melko lähelle laskettu aika. Mulla taitaa olla 3+6. Alkio tosiaan siirrettiin 17.3, että en tosiaan tiedä koska on kiinnittynyt. Mä menen tiistaina verikokeeseen ja sen mukaan varailen aikaa. :) Mulla oli vain tunne, että olen raskaana kun oireita ei ole.
 

Yhteistyössä