Esikoinen vuodelle 2015

Hitto mulla mitkään menkat alkanu :( Eilen tuli muutaman kerran pyyhkiessä sitä kirkasta valkkaria jossa seassa veriviiruja ja myöhemmin vaaleanpunaista verta?! Siinä se, tänään ei oo tullut enää mitään. Mutta kohdun kohdalta vihloo pahasti ja jonkinasteisia menkkakipuja on. Oli pakko testata taas äsken, nega tuli. Saas nähä mitä tästäkin taas tulee.
 
jaahans... mulla vähän sama kun sulla cypress! nyt siis menossa kiertopäivä 25/? laskettuna tyhjennysajankohdasta. eilen tuli pikkuhousuun ruskeaa tuhrua, mutta niin vähän ettei edes toiselta puolelta pikkaria näy. eikä sen koommin ole kuulunut mitään.

tein viime viikonloppuna raskaustestin (lähinnä siksi, että tm ohjeissa käskettiin 3viikon kuluttua testata varmuuden vuoksi), joka oli negatiivinen. onneksi ainakin tm on viimein ohi! nyt kuitenkin epäilyttää nää "valemenkat"... raskautta edeltävät kuukautiset oli marraskuun ekalla viikolla ja sitä ennen on ollut säännölliset ehkäisyrenkaan takia.

blue-bell (ja pakkauksessa kuumottelee se toinen raskaustesti)
 
blue-bell, on tää niin karseeta, eiks vois vaan meilläki olla semmonen kierto et joka kerta samalla kellonlyömällä alkais :kieh: Tää pistää ihmisen luonteen koville!

Enkä tiä mut jotenkin olo tuntuu oudolta. Mahasta nippailee taukoomatta, kohtua vihloo ja alamahaa sieltä sun täältä. Mietin jo että kun mulla se yks kierto oli 35 päivää niin oisko tääkin. Ja ovis ei ilmeisesti ollutkaan sillon kun sain ovisplussan, sen jälkeen en oo ovistetstejä tehny. Semmonen olo että menkat alkaa just ja tissit ilmottelee ittestään sillon tällön "pistelyllä". Ihan ku menkat mut erilaista silti. Ja se veri puuttuu.

En uskalla sanoo mitään ääneen mut tiedätte kyl mitä mietin :x

//muoks. Ja pakko oli tulla lisäämään et ihan ku ois taas jotain oviksen yritystä :O Yhtäkkiä hirvee määrä valkkaria ja outo olo. Mitäs tää nyt on?
 
Viimeksi muokattu:
Jembba: tsemppiä uuteen kiertoon :)

Cypress ja blue-bell: eiköhän ne kierrot sieltä tasaannu :) mää niin toivoisin että mulla olis vuorostaan edes jotain tuntemuksia jossain mutta ei..

täällä pitäis tädin tulla kyläileen mutta ei tunnu missään mitään.. sieltä se kuitenkin sunnuntaina kellolleen alkaa.. huoh.. paino oli taas tullu alaspäin eli onneksi edes joku onnistuu :) onneksi kevät tulee pian!! :) päivittelen listaa vlopun aikana :)
 
Joopa joo. Täällä uusi kierto. Onnistuttiin jälleen hyödyntämään ovis tehokaasti ja luteaalivaihe kesti sen parisen viikkoa. Ei silti tuottanut tulosta. Toivottavasti tämä kierto nyt olisi edes vähän lyhyempi, edellinen kun venyi 41 päivään. Eli...

Kp2/35 yk 9

Vauvat ympärillä alkaa tuottaa tuskaa entistä enemmän kun yrityksestä huolimatta ei vieläkään olla onnistuttu. Hankala myötäelää toisten onnea, toivottavasti ymmärrystä läheisillä riittää vaikkei yrityksestä olla kelleen puhuttukaan. Olisi niin kiva kyetä kommentoimaan jokaiseen iloiseen perhepotrettiin asiaankuuluvalla ilolla, mutta nykyisin se on entistä hankalampaa.

Jospa tää alkava nyt ois sit se meidän kierto! Miestäkin alkaa selvästi ihmetyttää, miksei sitä vauvaa kuulu.
 
Nyt toivotaan että kaikille kevät laittaa hormonit hyrräämään ja pullat uuniin ;)

Aika tuntuu kuluvan niin hitaasti, olen ottanut kaikki "uskomus hoito hömpötykset" käyttöön, juon joka aamu kreippimehua ja joogan stressin poistamiseksi :p miehelle ostettiin palautusjuomaa jossa sinkkiä enemmän :D muuten yritetään ajatella kaikkea muuta ja heiluttaa peittoa mahdollisimman usein :)

KP 6\30 eli 11 päivää laskennallisesti ovulaation ;)
 
Robusti: olen jostain lukenut että vauvojen hoivaaminen voi edistää raskautumisen mahdollisuutta (edelleen näitä mun uskomus hömppä ). Nyt vaan lapsi perheille kyläilemään! Ihmisen mieli voi saada ihmeitä aikaan ja vaikka ei toimisikaan saa nauttia lasten seurasta.
 
Kp 1/29-36 yk 14
Viime kierrossa olin aukiolotutkimuksessa, minkä vuoksi en voinu alkukierrossa napsia letrozolia, kuten muuten oon tehny jo monta kuukautta. Lääkkeettömästä alkukierrosta johtuen aukiolotutkimuksessa ei ollu johtofollia havaittavissa eikä sellaisen kypsymistä lähetty oottelemaan, joten primolutteja napsin loppukierrosta kuukautisten aikaansaamiseksi. Raskautuminen ei siis ollut edes mahdollista viime kierrossa ja nyt sit tähän kiertoon pitäis olla luvassa eka inseminaatio. Kirjoittelen tänne enää tosi harvoin ja oon päättäny, että joka tapauksessa en enää liity seur. vuoden esikoishaaveilijoihin vaan lueskelen lapsettomuuspuolta enemmän. Johan tässä on haaveiltu esikoista vuodelle 2014 ja 2015...
 
Hei!

Täällä on keskustelut hiljentyneet.. oon lueskellut taka-alalta nyt hetken kun meidän piti keväällä aloittaa inssit. Koko alkuviikon ollut outo olo ja pistin nyt töissä jylläävän noron piikkiin.
Tänää testasin clearblue raskaustestilla ja testi näytti että olen rasaana. Oon tällä hetkellä aivan ihmeissään enkä usko tätä ttodeksi.ajattelin ettei meille koskaan tule lasta. Nyt Sormet ristiin että kaikki menee hyvin. :)

Haluain kertoa teille tämän koska olemme yrittäneet melken kolme vuotta lasta. Meillä ollut käytösaä kaiken näkösiä lääkkeitä ja olimme luopuneet toivosta. Ite oon hirveen pessimistinen joka ei edes auta asiaa. toivotan tsemppiä kaikille teille yritykseen! Pitäkää mieli korkealla joka on kyllä helpompi sanoa ku tehty

Anteeksi omanapailu
 
  • Tykkää
Reactions: MooiMama
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

Keskiviikko 18.2.2015


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
blue-bell2231/??1tm
Cypress2436/??310/2014kilppari, PCO
esikoinenhaaveissa23337/2012
Intopiukka294/29-36149/2013mfo
Jembbba228/2849/2014
Kinder_Kitty2256/30-4011/2015
Kisikisi2321/??121/2014
MooiMama252/26-29115/2014
pipiipa2012/26-3312
robusti296/3595/2014
Sohwia2340/26-28311/2014
sporttimimmi2830/2886/2014
venla90239/3021/2015




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy
Mantzu_85
Sassa7
Tweety87
Dorin
Friquet
~SeaWind~



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
Diadora2114.12.2014
hopess1824.12.2014
ModusOperandi211.1.2015
 
Listaa taas päivitelty :)

Mitäs Sohwia:lle ja sporttimimmi:lle kuuluu? Toivottavasti plussauutisia!! :) Tsemppiä myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille :)

Niinhän se vain täälläkin täti tuli kyläileen jännityksen kera ku alkokin pari päivää myöhässä.. vähän kerkes jo suuria toivoa mutta huoh.. Eli yk 11 lähti käyntiin.. Että sellaista! Päätettiin miehen kanssa pitää pari kiertoa taukoa tästä vauvaprojektista, mutta aijotaan kyllä ovulaatiota bongailla, että toki jos se löytyy niin miksi sitä ei hyödyntäis :)

Ihania aurinkoisia päiviä!!
 
Hips, tänne ei ainakaan mitään juhlittavaa kuuluu, same same. YK 9 alkoi ja nyt kp. 2/28-30. Harmittaahan se, joka kuukaus ovis tulee hyvin pongattua, kierto on tosi säännöllinen ja luteiinivaihekin pitäs olla riittävän pitkä,mutta aina ne vaan ne menkat tulee kunnon niagarana, plääh. No onneks tässä on myös muuta tekemistä, pitäs nimittäin väitellä tässä ennen kesää, ja töitäkin pitäs ettiä, olis vaan ollu niin ihana jäädä vaan äippälomille väikkärin jälkeen, mut ei, se on jo ohitettu....

Mutta huippu paljon onnea satyjo:lle! Harmittaa että olette noin kauan joutuneet odottamaan, teidän plussauutiset kuitenkin antaa toivoa myös meille muille että kyllä sitä voi raskaaksi tulla pidemmänkin yrituksen jälkeen, onnea suunnattomasti!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mukaan liittyy yksi 27 v haaveilija, jolla ei vielä tärppiä tullut. Toiveissa kuitenkin esikoinen vuodelle 2015 :) Olen pidemmän aikaa lueskellut näitä keskusteluja ja nyt ajattelin hypätä joukkoon ja kyselemään neuvoja ja mielipiteitä.

Vähän taustatietoa.. Täällä siis yritystä takana nyt neljän kierron verran, viidettä aloitellaan parhaillaan. Ennen yrityksen alottamista käytössä oli Evra-laastari n. 6 v ja suureksi yllätykseksi heti laastarin lopettamisen jälkeen kierto pamahti täysin säännölliseksi ja jopa kellontarkaksi (28 pv). Viimeisin kierto oli kuitenkin erilainen ja menkat alkoivat muutaman päivän myöhässä; ensin tuli vähän vaaleanpunaista verta, joka loppui ja seuraavana päivänä alkoi vasta lähes normaalit menkat, mutta lähestulkoon ilman kipuja (yleensä olen kaksinkerroin kivusta monta päivää). Lisäksi mulla on ollut useamman viikon ajan vähän väliä tosi huono olo, ja nyt kun menkat loppuivat, niin alavatsasta nipistelee erikoisesti. Menkkojen myöhästymisen yhteydessä tein testin, joka oli nega. Mitä luulette, kannattaisikohan näillä oireilla tehdä vielä uusi testi, vai uskoisiko vaan ettei sitä vauvaa sielä ole kun menkatkin tuli...
 
Tervetuloa joukkoon Mangou!. Minä varmaan testaisin uudelleen, jos on tosi erillaiset oireet kierrossa. Omista kierroista olen kyllä huomannut, että nyt yrittämisen aloittamisen jälkeen välillä on päivälleen tutut tapahtumat, välillä tulee ihmeoireita ja varsinkin tiputteluvuodon määrä/ajankohta vaihtelee vähän miten sattuun. Miulla oli tosi paljon "raskausoireita" ensimmäisten yrityskuukausien aikana, ja testasinkin joka kierrossa useastikin, mut näin jälkeen päin olen ajatellut että taisin vaan seurata omaa elimistöä vähän liiankin tarkasti, että varmaan ne vain johtuivat hermoilusta ja keltarauhasen kasvusta. Minulla raskausoireita ollut siis: närästys, heikotus, pieni pahoinvointi, pienet ja isot nippailut vatsassa, herkistelyt yms. mut ei oo vielä plussaa tullu. Nyt en enää jaksa vahdata oireita pilkun tarkasti, mutta oireiden perusteella voin kyllä aika hyvin oviksen tunnistaa (tikutettu), en myöskään testaa ihan joka kuukaus enää. Toivotaan että siulla oireet ois sitä itteensä! =)

Venla90 mie kanssa oon kaikkia ruokakonsteja yrittänyt: bataatti, greippimehu, punaviini, parsakaali yms. enää en kyllä enää niin tarkasti, mutta foolihappoa syön kyllä päivittäin.

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille, jospa ens kuussa....
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä täytyy mielenrauhan takia tehdä testi uusiksi tällä viikolla. Mulla oli ihan ekan yrityksen aikoihin kaikki mahdolliset oireet ja sitä mukaa tuli uusia kun täältä niitä muiden kokemuksista lueskeli. :D Nyt tosin näitä oireiluja tullut aika ihmeellisen paljon, vaikka on muuten kiireinen vaihe päällä eikä ole ehtinyt liikaa tätä asiaa ajatella. Toivotaan parasta, vaikka todennäköisesti kuitenkin oman pään tuotoksia. Tilasin myös ekaa kertaa noita ovistestejä, joten ne käyttöön tässä kierrossa.
 
blue-bell, ei kuulu mitään eikä menkat ala. Testaa ihmeessä, toivon että sulla olis tärpännyt! =)

Itsellä siis ei mitään menkka- tai raskausoireeseen viittaavaakaan. En jaksa enää ees testailla, ihan typeräksi tässä tuntee itsensä. Jotenkin en jaksa ees ajatella koko raskautumisasiaa, joka puolelta tulvii taas lisää vauvauutisia ja oon niin katkeroitunut ja tympääntynyt tilanteeseen että odotan vaan että tulis jo kp60 niin sais alottaa Terolutit. Oon taas vaihteeksi menettänyt uskoni ihan täysin tähän hommaan, olis ees menkat niin tapahtuis edes jotain ja olis jotain mitä odottaa. Noita vitivalkosia negatestejä tullut sen verran nyt tuijotettua että tällä hetkellä tuntuu siltä että testaan seuraavan kerran vasta kun oon ihan varma että oon raskaana ja sitä tuskin tulee tapahtumaan hetkeen. Melkein tekis mieli jättäytyä taustalle kun näemmä kropassa ei yhtikäs mitään tapahdu niin mitäpä tässä edes mitään kierto- ja piinapäiviä laskeskelemaan.

Positiivisempia ajatuksia muille.
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Ajattelin liittyä joukkoonne jonkin aikaa keskustelua seuranneena. Täällä ois piakkoin 22 täyttävä vauvakuumeileva nuori nainen. :) Vauvakuumetta on ollut jo yli vuoden, yritystä on kihlatun kanssa takana nyt marraskuusta 2014 lähtien. Pikkuhiljaa alkaa jo harmittamaan kun oikeastaan joka kerta sitä on ollut ihan varma että noniin, nyt tärppäsi ja kuukautisethan ne sieltä sitten tulee :(
Ollaan pohdittu että missä mahtaa olla vika, tietysti yritystä ei vielä ole takana kuin muutamia kuukausia, mutta jotenkin sitä kai yrittämistä aloittaessa ajatteli että kun ollaan molemmat nuoria, hyväkuntoisia ja perusterveitä ihmisiä, niin kyllähän sieltä pitäisi plussaa testiin tulla melko pian. Aloin sitten käymään eri mahdollisuuksia lävitse, ensimmäisenä törmäsin siihen, että kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa raskautumiseen. Minullahan on se joskus todettu, mutta lääkitys lopetettiin kaksi vuotta sitten kun arvot tasaantuivat kuulemma pysyvästi. Nyt sitten aion mennä vielä tällä viikolla verikokeisiin, aika on varattuna, mutta viimeksi on testattu viime vuonna ja eihän siellä silloin lääkärin mukaan mitään vikaa ollut. Kannattaisikohan tuloksia kysellessä mainita, että yrittää raskautta, että sitten varmuuden vuoksi antaisivat thyroxinit takaisin, vai onko sitten haittaa jos arvot ovat hitusen koholla?
Toinen mikä tuli mieleeni raskautumista haittaavana tekijänä on miehen tupakointi. Voiko sillä muka olla suurta vaikutusta? Siskonikin on kolme lasta saanut ja sekä hän että hänen miehensä polttavat kuin korsteenit. :D Itse en polta, mutta mies tosiaan aika runsaasti polttanut viimeiset kahdeksan vuotta. Nyt olen kuitenkin potkinut takamukselle ja yrittänyt kannustaa lopettamiseen ja onhan tuo nyt kohta puolitoista viikkoa mussuttanut purkkaa ja polttanut vain muutaman päivässä. Eli kai se tupakkakin on sitten seuraavaan ovikseen mennessä jäänyt, toivottavasti... Ennenkin kyllä mies yrittänyt lopettamista ja aina karahtanut kiville viimeistään sen kahden viikon kuluttua tupakan jättämisestä, toivottavasti parempaa onnea tällä kertaa kuin olisi lisämotivaatiotakin...
Kolmas mieleen tuleva asia on ehkäisypillereiden käyttö, ne olivat minulla käytössä 2010 lähtien aktiivisesti viime vuoden syksyyn asti. Olo parani rutkasti kun ne lopetin, mutta en kai sentään onnistunut niillä tuhoamaan hedelmällisyyttäni? Kaikkea sitä ajattelee, mutta kun alkaa pelottaa että olenko nyt mokannut jossain itse ja sen takia... Niin no.
Mietin myös, että minulla on myös ollut stressiä viimeisen puolen vuoden aikana ihan hirveästi, mutta kuukautiskiertooni se ei kuitenkaan ole vaikuttanut. Vaikuttaisiko silti raskautumiseen?
Lääkäriinkin menoa olen miettinyt, mutta toisaalta siihen ei ehkä vielä ole syytä. Kuukautiskiertonikin on äärimmäisen tarkka, tiedän melkein tunnilleen milloin se veri sieltä alkaa tulla jos on tullakseen. Kierto on 30 päivää ja mielestäni ihan normaalit kuukautiset, kesto on noin 4 päivää, vuoto aika runsasta ja myös kyllä varsin kivuliasta, aikoinaan pillerit sain siihen että vuoto hieman rajoittuisi ja kivut hellittäisivät. Kyllähän pillerit siihen auttoivatkin ja niiden lopettamisen jälkeen kipuja on tullut hieman takaisin, ei kuitenkaan niin vahvoina kun teinivuosina olivat, onneksi!

Seuraavan ovulaation pitäisi olla 8.3, sitä odotellessa. Tässä selailen netistä kaikenmaailman jippoja mitä muka kannattaisi tehdä, onkohan niissä mitään järkeä? Ajattelin yrittämista aloitellessamme, että jatkaa eteenpäin täysin normaalisti vain, ehkäisy vain pois, niin olen kuullut että parhaiten toimii. Mutta kai sitä tarvii sitten jotain erikoisempaa että se plussa sieltä testiin tulisi :/

Aah, yritin nyt tässä laskea näiden lyhenteiden mukaan että missä ite mennään niin vissiinkin ois mulla järkyttävän huonon matikkapääni mukaan YK 4 KP 5/30.
P.S. Iiiks minkä romaanin kirjoitin... Noh, kai sitä asiaa vaan sitten oli... :D
 
Viimeksi muokattu:
voih miten harmi cypress :((( tosiaan se voisi helpottaa jos yrittäisi olla ajattelematta koko helkkarin asiaa! mä en taas tiedä mikä mun kropalla oikein on... kaavinnasta siis 38 päivää, pari päivää tuli tuhrua kaksi viikkoa sitten, äsken tein r-testin jonka tulos joko viivanpaikka tai hyvin aikainen haamu. enkä oikein ymmärrä, jos olisin raskaana niin eikös pitäisi olla jo aika vahva viiva näillä päivillä? ja sitten jos "menkat" olikin ne tuhrut niin olisi liian aikaista positiiviselle...

noooh eikai auta kun odotella ja katsoa josko se tuosta vahvistuisi. eihän tietty sen kierron tarvitse aina olla just 28 päivää että raskautuisi..? (varalta voisin ruveta napsimaan kumminkin taas niitä mamatabletteja. ei ne huonoksikaan ole)

blue-bell
 
Tervehdys taas tännekin pitkästä aikaa. :)
Tulen omanapailemaan.

Tänne sen verta uutta on, että eilen tuli käytyä siellä gynellä. Siellähän selvisi se mitä jo tässä ollaan epäiltykin: polykystiset munasarjat. Teroja vuoden reseptillä eteenpäin, jos puoleen vuoteen ei tunnu ovulaatioita tulevan niin clomeja naamaan, se tuttu juttu. Kunhan saisi ne terot haettua apteekista ja vuodon alkamaan niin pitäisi vielä labrassa käydä ja katsotaan sitten mikä on se lopullinen diagnoosi. Mullahan oli sen pitkän vuotamattomuuden jälkeen viimein menkat tuossa tammikuun lopussa eli näillä hetkillä olisi pitänyt seuraavien tulla. Ultra kuitenkin sanoi, että hiljaista on; ei munasolua lähtenyt liikenteeseen, ei merkittävästi limakalvoa kohdussa. Tässä ei siis ilmeisesti olla ovuloitu n. vuoteen, sitten pillerien lopetuksen. Kuullostaa erittäin kivalta...

Noh, teroilla mennään ja toivotaan, että kroppa heräilisi tajuamaan tehtävänsä. Koko homma tosin on nyt vähän ristiriidassa sen kanssa mitä alustavasti miehen kanssa sovittiin; että vältettäisiin lapsen aikaansaamista ainakin syksyyn saakka, jotta minä ehtisin valmistumaan koulusta ennen kuin teoreettinen mukula syntyisi. Noh, tällä haavaa musta tuntuu, että todennäköisempää on, etten tule raskaaksi ennen syksyä kuin, että tulisin, vaikka harrastettaisiin seksiä kuin pupujussit. :kieh:
Mutta, vaikka ihme tapahtuisikin, olisi se ihan sallittua, koska erinäistä ehkäisyä emme käytä. Eli jonkintasoisessa tjottailulla mennään edelleen.

Onneksi sentään pääsin pääkopassani ylitse pahimmasta vauvakuumeesta eikä tämä koko ruljanssi (juuri tällä hetkellä) tunnu niin pahalta. Ajattelin nyt keskittyä enemmän painon tiputtamiseen ja toivoon siitä, että jo terot vähän herättelisi kroppaa. Positiivista oli, että huomattavastikin ylimääräisestä massastani huolimatta ei gyne sanonut asiasta halaistua sanaa... :O
 
KP 17\30!!! Laskennallinen ovis, luulen silti että oikeasti ovis oli toissapäivänä (tuntemuksista vaan). Hyvin on nyt kuitenkin hyödynnetty ;)

Piinailen nyt vain tenttejä ja yritän unohtaa koko bebe projektin (mitä nyt mies katselee vauvan vaatteita ja minä silitän mahaa)

Seuraavaan kiertoon kokeilen sitä mehiläisten emomaito hommaa. Oliko kukaan kuullut?
 
Viimeksi muokattu:
Moipöö! Mites täällä jaksellaan? Oon suht säännöllisesti edelleen käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Nyt näyttää, että plussia ei kauheesti ole tullut, mutta toivotaan kevään auringon tuovan uudet aallot!
Paljon onnea Satyjo :heart:

Halusin kommentoida Aigle noihin sinun pohdintoihin.
Sinuna en vielä kauheasti murehtisi mahdollisia "vikoja". Jos olet lopettanut juuri ennen yrityksen aloittamista e-pillerit ja yritystä muutenkin takana vasta 3-4kk, niin en olisi vielä huolissani.
Keskimäärin raskautumiseen menee 6-12kk. Varsinkin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen voi raskautuminen kestää hieman kauemmin. Vaikka olisikin nuori ym.

Hieman omaa taustaa. Söin e-pillereitä n. 10vuotta ilman isompia taukoja. Lopetin siis pillerit 9/2013 ja positiivisen raskaustestin tein 8/2014 eli melkein tarkalleen vuosi hormonaalisen ehkäisyn lopetuksesta. Vuosi piti sisällään varmaan satoihin tikkuihin pissimistä ja hajoilemista, koska itekin olin siinä uskossa, että oon 24v ni miten muka en tule nopeesti raskaaksi.. Jepjep, ei ihan menny niin helpolla kun luulin :D

Älä siis murehdi vielä :heart: vaikka ne oireet ym herättää joka kuukausi sitä inhottavaa toivoa ja sitten se saakelin tätimonika sieltä tulee, niin jaksa kuitenkin vielä! Ei ole helppoa, tiiän!
Oikeestaan vasta 1vuoden yrittämisen jälkeen voidaan alkaa tutkia "lapsettomuuden" syitä. Karua.

Täällä huidellaan viimestä kolmannesta ja sunnuntaina alkaa rv33. Apuaa! Ei ole mennyt ihan kauheen kivasti tämä loppuraskaus, joten ihanaa kun kohta ollaan jo viimisillä metreillä!
Täällä sodin mun esimiesten kanssa sairaslomanpalkoista, joista he kieltäytyi maksamasta! Long story ja oikeusjuttuhan tästä taitaa tulla jes!

Voimia ja jaksamista kaikille :heart: mä pidän peukkuja, että seuraava kierto olis mahdollisimman monille se THE ONE!
 

Yhteistyössä