Esikoinen vuodelle 2015

En ole täällä kauheasti pyörinyt marraskuun jälkeen, kun olen yrittänyt olla liikaa ajattelematta vauvaprojektiamme. Olen yrittänyt olla stressaamatta koko asiaa ja muutenkin ottanut todella rennosti, olen syönyt vitamiineja ja gelee royalea ja ollaan miehen kanssa todella ahkerasti heiluteltu peittoja oviksen aikaan. Tuntuu, ettei enää omin avuin voi muuta tehdä ja siksi onkin niin kurjaa, että omat keinot ei tunnu riittävän. Edellinen kierto loppui täysin yllättäen jo 25. kp eli jäi todella lyhyeksi enkä sen aikana sitten edes kerennyt "jännäillä". Tämä kierto olikin sitten todella lupaava, ovulaatiokivut oli todella voimakkaat ja seksiä harrastettiin enemmän kuin ikinä ja rintojen kipu jatkui oviksen yli 2 viikkoa ja kierto päättyi tänään, kp30. Olen tänään märissyt koko päivän, koska jotenkin on alkanut tuntua siltä, ettei me tulla koskaan saamaan lasta ja se on kokonaan minun syy. Meillä alkaa ensimmäisestä yrityskerrasta oleen kohta jo 2 vuotta, ja vaikka pitkään oli periaattena tjot, niin silti tämä aika tuntuu ihan älyttömän pitkältä. Ja tuntuu niin väärältä, että ihmiset, jotka todella tahtovat lapsia eivät niitä saa, kun kaikenmaailman narkkarit tekevät jälkeisiä pitkän liudan.. Ja mulle sanotaan gynellä, että älkää miettikö raskautta tai vauvansaantia tai mitään.. Miksi ihmeessä naisen kroppa tekisi itselleen tällaisen tempun, että kun vauvaa todella toivoo ja kaipaa, niin kroppa päättää "stressin" takia, että vauvaa ei laitetakaan alulle. Mitä kiusantekoa tämä tällainen on?

Tässäpä teille tällaisia ääri-positiivisia mietteitä näitä uuden vuoden aluksi! :)
 
Moi kaikki! Ilmottaudun uutena mukaan. Palstaa olen seurannut keväästä lähtien, mutta en aikaisemmin uskaltautunut kirjautumaan ja kirjoittelemaan. Täälläpäin yritys alkoi viime elokuussa. Nyt tullee omaa napaa.. kenellekään en plussasta ole aikaisemmin kertonut, joten avautumista luvassa, pahoittelen jo etukäteen.

35 päivää tyhjennysvuodon jälkeen alkoi valkovuodossa olla ruskeaa mukana ja sellaiset todella oudot ja niukat menkat kesti 5 päivää. Seuraava kierto venyi 60 päivään, menkat sain kun söin aikaisemmin yli jääneitä teroluteja. Nyt "kiertopäivä 54" menossa.. Kierto oli siis täysin sekaisin, enkä bongannut yhtään ovista.

Nyt suureksi yllätykseksemme sain kaksi viivaa testiin! :) Ensimmäinen haamu tuli 27.12. eikä testiviiva ole vieläkään kontrolliviivan kanssa yhtä tumma. Näyttääkö rivi siltä kuin pitäisi? Olen vähän huolissani viivojen tummenemisesta.. Onko arvauksia/kokemuksia dpo:sta noiden testien perusteella? Oon aikamoinen himotestailija näköjään.. Testeinä Wondfoja aluksi, sitten yksi professorin testi ja loput Davidin herkkiä. Testit on otettu päivittäin 27.12. lähtien ja on kuvassa järjestyksessä ylhäältä alaspäin.
https://dl-web.dropbox.com/get/Camera Uploads/2015-01-02 00.52.36.jpg?_subject_uid=74716473&w=AADsy4s1ioTBGP84sH5a2O7eNMz9iY1GESM-GmJuF2C3LA

Huomenna soitto neuvolaan, ihanaa ja jännää. Kovasti paljon plussia toivon kaikille, etenkin teille, jotka olette joutuneet jo pidempään odottamaan plussaa. Itsestä tuo vajaa 5kk tuntui jo pitkältä ajalta, joten tsemppiä ja kärsivällisyyttä toivon teille.
 
Tulin äsken ultraäänikuvien kanssa gyneltä, niissä vaan ei valitettavasti näy vauvaa vaan mun monirakkulaiset munasarjat :'(

Huvikseni varasin lääkärin yksityiselle, kun kierto venyy ja venyy, nyt menossa kp55. Lääkäri ultrasi ja totesi ainakin 12 follikkelia molemmissa, vasen munasarja vielä pulleampi. Kohtu ja endometrium sentään normaalit. En ole nyt varma että sainko varsinaisen PCO-diagnoosin, tossa lukee että molemmat munasarjat PCO-tyyppiset. Ylipainosta johtuu mitä ilmeisimmin, eli ei tässä nyt auta kuin aloittaa laihdutus. Ainakin motivaatio on parempi ku koskaan.

Puhuttiin vielä noista mun kilppariarvoista, vajaatoimintaan viittaavaahan mulla on. TSH-arvot oli viimeksi ihan perseellään, eli tyroksiiniannos nyt vasta säätövaiheessa. Sanoi vielä että toi kilpirauhanen saattaa jopa enemmän vaikuttaa tähän kiertoon kuin noi munasarjat. Mullahan oli viimeksi TSH 6.2 ja lääkärin mukaan raskautta yrittäessä sen arvon tulis olla 2-3, eli aika kaukana ollaan tavoitellusta...

Gyne kirjotti mulle nyt myös Terolutit, että saadaan menkat käyntiin. Äsken otin ekan tabun ja 10 päivää nyt noita syön. En oikein tiedä edes tosta lääkkeestä mitään sen enempää, ihan yllätyin kun mulle tollasen antoi. Menkkojen pitäis kuulemma parin päivän päästä nyt sitten alkaa, jos oikein ymmärsin.

Ystävälle äsken soitin ja itkin ihan kauheasti, tuntui ihan musertavalta tää juttu. Vaikka positiivista se on, että tää ei ole mikään maailmanloppu tai este saada lapsia, toivon että toi PCO korjaantuu kun saan painoa pois. Ja tyroksiiniarvotkin saadaan vielä jonain päivänä kohdilleen.

Parempaa tämän vuoden alkua teille muille, mulla ei kovinkaan riemuisasti alkanut. :ashamed:

Eli mulle saa päivittää että taustalla kilppari ja PCO.
 
Viimeksi muokattu:
Voi miun tekee ihan pahaa lukea teidän tarinoitanne tai siis myötä surua tunnen kovasti. Nyt vaan ei auta kun tehdä kaiken mitä voi ja sitä vartenhan täällä ollaan että toisia jeesitään ja tsempataan!

Mulla on vaan semmonen olo että nyt on tärpänny. En pääse mihinkään tästä tunteesta :D vaikkei oireitakaan vielä kummemmin. Edellinen peti kerta oli ihan uutta ja mahtavaa Ja ei voi mistään kohtaa edes muihin verrata. Ja tottakai vielä oma mies. Osasi yllättää. Nyt vähäj jännäillään ja tsuumaillaan. Itse käytän womanlogia ja tuijotan sitä jos ne päivät yhtä äkkiä kuluisi nopeammin kierron päättymistä kohti vaan ei oo auttanu hirveesti :D
 
Täällä menossa kp 38/30... r-testi näyttää puhdasta negaa. Kierto vaan venähtänyt. Vähän masentaa, juuri kun parin viimekierron perusteella ajattelin kiertojen säännöllistyneen.

Tää mimmi meni muuten mukaan Ylen 100 päivää haasteeseen. Nyt olis sit edessä yli kolmen kk täysraittius :)
 
Hyvin hiljasta täällä (tai kun itse piinailen niin jatkuvaan käyn tarkkailemassa tilannetta) joten aattelin nyt avata teillekkin näitä oireitani ja tuntemuksiani.

Kp 20/27-33 menossa ja yk mikä lie mutta jokatapauksessa liian mones. Ja hyvin vahva tunne raskaudesta. Joka ajatuksena kyllä kuullostaa mahdottomalta kun kiertoa katselee. Ehkä se ovis onkin sattunut eriaikaan kun laskeskelin.

Viikon sisään on oireet alkanut. Tissien turpoamisella. Ruokaa voisin syödä hulluna tai mieli tekee ainakin vaan jää sitten kuitenkin leivät kesken. Maha on joka ilta todella turvoksissa vaikka söisin ihan normaalisti. Ei silleen kaasupinkeenä vaan turvoksissa. Unet on aivan mahdottoman ihania vauva unia. Ja nukkua voin kevyesti 18/24 h.. Järetön uupumus... Ja jos vähänkin pötkötän niin "sammun" hetkessä. Lisäksi massussa vihlaisuja ja nippailuja. Nenä tukossa vaihtelevasti.

Ystävälleni kerroin iltaisesta vatsa oireilusta ja hän tokaisi suoraan että olet raskaana.. :)

Testin lupasin itselleni perjantaille... Ja seuraavan sitten seuraavalle viikolle.

Mielentila on todella tyyni ja rauhallinen ja pyrin olla stressaamatta.

Mitä mie uskon vaikuttaneen mahdolliseen hedelmöitykseen?
Noh otimme puolitoista kuukautta sitten kissan pennun jolle on äiteilly minkä kerkiän.
Joululoma on rentouttanut minut täysin. Olen kuin eri ihminen. Paljon rauhallisempi ja neutraalimpi.
Seksiäkään ei harrastettu lapsen puitteissa vaan ihan rentouden ja rakkauden merkeissä.
Sitten olen käyttänyt macaa ja punajuurta ja bataattia ja syönyt terveemmin.
Ystäväni kertoi vauva uutisensa ja ilahduin! En edes tuntenut aikaisempaa kateutta.

Ja en pety vaikka testi olisi nega. Nautin nyt tästä tasapainoisesta olosta. Alkoholin jätin jo kokonaan pois ja tupakan kanssa ollut muutama tiukkapäivä vähentäessäni. Liian ison stressin saisin jos seinään lopettaisin.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 5.1.2015


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2458/35210/2014kilppari, PCO
Dorin2912/26310/2014
esikoinenhaaveissa23327/2012
Friquet2846/??310/2014
Intopiukka2916/29-36129/2013mfo
Jembbba2224/2839/2014
ModusOperandi2634/36211/2014X
MooiMama2514/26-2895/2014
pipiipa2021/27-3310
robusti2945/3575/2014
~SeaWind~2120/29-3194/20141 ku, pco
Sohwia2323/26-28211/2014
sporttimimmi2818/2876/2014
Tweety872740/3066/2014pcos




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy
Mantzu_85
Sassa7



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
Diadora2114.12.2014
hopess
 
Listä päivitetty :) Jos huomaa virheitä niin korjailen :)

hopess: ilmoitatko viel yk:n ja plussauspäivän niin saan nekin laitettua listaan :)

Vipinä: Ootko varma että haluat ilmouttautua tähän listaan, jos sulle tuli jo plussa ku me täällä ollaan vasta niitä jotka plussia odottelee :)

Cypress: tosi kurjaa että vauvaa ei näkyny, mutta jos jotain positiivista pitää löytää niin tiedätpähän nyt ainakin mistä voi johtua ettei vauvaa näy :) Nyt tiedät, että mitä mahdollisesti pitää tehä, että se edesauttaa plussaamista :) Painonpudotuksen suhteen kyllä kannustaisin osallistumaan johonkin painonpudotusryhmään :) Itellä ei olis todellakaan lähteny tuota -16kg ilman vertaistukea ja personal trainerin tukea :) Tällä viikolla aloitan uuden ryhmän ja tavoitteena on pudottaa toinen 16kg seuraavan 12vkk:n aikana :) Toki tsempataan myös toinen toistamme täällä! :) Vinkkinä voin sanoo, että juo paljon, syö 2-3tunnin välein pieniä ruokia ja suosi vähähiilihydraattista ruokavaliota :)

pipiipa: Toivottavasti sun tuntemus pitää paikkaansa!! <3 Pidän peukkuja pystyssä että nyt on tärpänny!! :)

SinSin: Voimahaleja täältä sinne!!

Nyt vähän omaanapaa: Täällä pitäis olla ovikset käsillä :) Jonkin verran ollaan hyödynnetty mutta ei kyllä tarpeeksi, joten kierrolta ei mitään erityisodotuksia ole :) Mieli on ollu vähän maassa ku se mun raskaana ollut ystävä synnytti kuukauden etuajassa pienen pojan joka joutui heti teholle :/ Tosi kurja juttu, mutta onneksi vaavi on nyt hyvissä käsissä kuitenkin..

Aloitin 1.1. 100päivää herkuitta haasteen :p Tervetuloa mukaan!! :) tarkoituksena on (yrittää) olla 10.4. asti syömättä makeita herkkuja :) Aloitan tällä viikolla uuden painonpudotusryhmän ja tarkoituksena olis saada vielä toiset 16kg pois seuraavan 12vkk:n aikana :) Motivaatio on vielä tosi korkealla tän projektin suhteen ja toivon, että siinä myös onnistun :) paino tällä hetkellä 82,5kg ja koska pituutta on vain 157 niin jos saisin vielä ton 16kg pudotettua niin johan alkais oleen BMI kohillaan ja toivon että sen myötä myös tärppäis :)

Toivottavasti me saatais nyt alkuvuodelle paljon uusia plussia, ettei meijän kenenkään tarvis enää siirtyä uudelle palstalle, joka pitää kait avata joskus maalis/huhtikuussa?? Mutta ei viel mietitä niin pitkälle :) Päivä kerrallaan!! :) Ihania aurinkoisia alkuvuoden suopeita päiviä meille odotusta odottaville!! <3 Ootte tärkeitä!! <3
 
MooiMama Sulla on hieno haaste meneillään, tsemppiä siihen! Munkin piti aloittaa herkkulakko kans tuolloin 1.1, mutta en vaan pystyny, että josko tässä vielä tässä kuussa pystyis sen aloittaa.. Ite kun oon niin makean ystävä, että ei tekis kyllä yhtään pahaa olla herkuista erossa.. Ite yritän palata ruotuun sen verran, että yritän tarkemmin kattoa mitä syön ja sallin itelle kerran viikossa herkuttelupäivän. Ja yritän harrastaa urheilua 5-6 kertaa viikossa..

Mutta siis täällä odotellaan tai no ehkäpä pelätään tädin tuloa, sillä tää on se viikko, kun ne pitäis alkaa, tosin vasta loppuviikosta. Minkäänlaisia raskausoireita ei oo ainakaan päivittäin ollut, mitä nyt välillä rintoihin koskee, alavatsassa ihme kipuilua, väsymystä ja tukkoisuutta.. Mutta emmä jotenkin usko, että oisin raskaana sen verran skeptiseksi oon jo tässä parin kuukauden aikana tullut, että oli mitä oireita vaan, niin uskon vasta sitten raskauteen, kun testi näyttää positiivista. Mutta onhan tässä koko vuosi aikaa saada ne kaksi toivottua viivaa raskaustestin, toki sitten pitäisi jo siirtyä esikoinen 2016 ryhmään kirjoittelee..
 
Oon nyt kyl vähän myöhässä, mutta hopessille hurjasti onnea! Toivon, että muillakin jännäävillä olisi tärpännyt! Samaistun kyllä pipiipan kommenttiin tuosta myötäsurusta, mullekin tulee suru puseroon kun lukee muiden vastoinkäymisistä :c Mutta tosiaan, sitä vartenhan täällä poristaan, että saadaan sitä vertaistukea ja kannustusta.

Mooimama, tsemppiä hirmuisesti urakallesi! Hirmusen hienostihan oot jo pudottanu painoa, en epäile yhtään ettetkö onnistuisi karistamaan loputkin ylimääräisiet! :)

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille!

On: Mulla pitäisi kuukautisten alkaa ihan tässä näitä aikoja, mutta eipä kyllä näy eikä kuulu. Ei mitään sinnepäin viittaavaa oirettakaan ole havaittavissa. Ajattelin tässä nyt ihan rauhassa ainakin tän viikon odotella ja katsastella. Tosi ärhäkän virtsatietulehduksen kyllä sain tälleen uuden vuoden kunniaks ja nyt napsin sitten antibioottia siihen. Ihmetyyttää vaan, kun ei mulla ole koskaan aikaisemmin ollut tämmöstä (no, kerran vuodessa jotain lieviä oireita, mut ne oon aina selättäny reilukätisellä karpalomehun ryystämisellä) ja nyt sit ihan kerrasta lävähti niin pahaksi että ihan päivystykseen piti lähteä. Jostain luin että saattas liittyä alkuraskauteen, jotain ph-tasojen vaihtelusta johtuvaa kai. En sit tiiä.
 
Hyvää tätä vuotta kaikilleja onnea plussanneille! Itsellä kierto vaan venyy... tein taas viime viikolla hätäpäissäni testin ja nyt päätin lopettaa tuthat testailut. Uuden toisen projektin myötä alkoholikin saa kesään asti jäädä, joten eiköhän ne raskausoireet itsestään ilmoita jos näin on!

Cypress, itselläni olisi suunnitteilla myös yksityiselle gynelle ajan tilaus, mitä sulla maksoi se? Itse en ole koskaan käynyt kuin kunnallisella eikä ikinä ultrattu..
 
Saa nähä miten käy.. Ovulaatio kolkuttelee ovella (todnäk huomenna/ylihuomenna), viimeeks maanantaina tullut urheiltua. En jaksa kauheesti uskoa että riittävät huomiseen/ylihuomiseen asti. Mieskin sopivasti lähti maanantaina reissuun ja nähdään vasta pe iltana seuraavan kerran. Kierto on näköjään pidempi kuin aiemmin, tänään kp14, joten kierto venynee johonki 30päivän tietämille. Yleensä kierto siis 26-28päivää. Tylsää. Tuntuu että aina menee menot jotenkin ristiin just ovulaation aikaan :D

Muoks: vuorokausi olikin jo vaihtunut, eli kp15 siis tänään (8.1)
 
Viimeksi muokattu:
Kamalia nämä oireet. Juuri ja juuri jaksan töissä käydä ja heti kun kotiin pääsen niin unta palloon. Eilen alko pahin ikinä kokemani tissi kipu ja onhan nuo arpeutuneet ja vähän niin kuin kovettuneet (tai ei silleen enää niin löysää kun aiemmin) ja toinen nänni tummumaaan ruvennu. Vattan kanssa tapetu illat miten päin olla jottei sattus. Huomiseks oon antanu itelleni luvan tehä testin ja sit seuraava vasta ke menkkojen oletettuna viimesenä päivänä. Voi herttylei
 
Kiitos vastauksesta Cypress! Tein varmuudeksi testin ennen gynelle soittoa eilen illalla. Hailakka vaaleanpunainen viiva tuli davidin puikkotestiin ja aamulla myös. On kyllä vaaleita, mutta selvästi nähtävissä molemmissa! Kp omien laskujen mukaan 47, negatiivinen testi tehty kp 38.... hämmentää.... mitään oireita ei ole ollut, muuta kuin eilen juoksulenkillä kipristi vasemmalle alavatsaan. Ja tänään on ollut maha kuralla jännityksestä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Dorin
Pikainen päivitys perjantai-illan keskeltä, että mulle saa laittaa tälle päivälle (9.1.) kp5/35 yk 8. Kierto oli pitkä kun nälkävuosi ja menkat niukat ja kivuliaat. Jospa tässä kuussa sitten saisi bongattua oviksen, niin olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia. Vaikea on kyllä löytää positiivisuutta ja uskoa luomuplussaan.

pipiipa, onko uutisia? Täällä jännäilen puolestasi. Ja onnittelut Friquetille vaaleasta plussasta, jotain siellä nyt tapahtuu.
 
Voi ihana robusti!
Eilen illalla tein rfsu:n testin. Ne mitä sai cm:stä kaksi per paketti ja negaa näytti. En jaksa uskoa todeksi sitä kun nyt vaan tuntuu että ens keskiviikkona joutaa uuen tehä (oletettujen menkkojen vika päivä). Jostain luin että siinä ois herkkyys 50. Ja kuitenkin menkat pitäs alkaa vasta ensviikon alusta. Virhe ostos vaan halvalla sain :D TISSI KIPU IHAB TÖRKEÄ!! En saa illalla unta kun mahallaan tykkään nukkuu vaan en todella voikkaa ajatella. Kyljellään oltava ja joa vähänki meinaa väärin kääntyy niin auuu. Mieskään ei uskalla koko koskea miuhu ku huuan kipua. Lisäks eilen ihan lievästi vasemmalla repäisy kipu yskästessä. Nenä tukossa aamuin ja illoin. En yleensä syö aamupalaa vaan nyt on ollu pakko syödä kun olo muuten huononee. Hengästyttää tosi herkkään. Huhhuh
 
Heips kukkuu... Onnea Hopes, ihanaa!!! Mie kanssa myötäelän muiden vastoinkäymisiä, harmittaa ja surettaa teidän puolesta, kun tietää miten kovasti myö kaikki sitä vauvaa halutaan! Toisaalta sitten iloitsen suuresti muiden onnistumisesta! Siksihän täällä kirjotellaan että saadaan ilot ja surut jakaa! Tervetuloa myös uusille ja tsemiä vasta yrittämään aloittaneille, ekat kuukaudet pää on ihan sekaisin ja niin kroppakin kun toivo on niin kova, toivotaan että nappaisi nopeasti.

ON: joululomalla tuli tuttavapiiristä 3 vauvauutista ja vielä pariskunnilta jotka vaikuttivat "ei meille lapsia" tapauksilta... Olen kovin iloinen heidän puolestaan, mutta kyllä sitä vaan mietityttää että miks ei meillä nappaa, miekin halluisin. Kyllä tässä alkaa jo mietityttää että mikähän on vikana, kun ei nappaa, miulla on menkat kuitenkin tosi säännölliset ja pystyn ennustamaan ovulaationkin 2 päivän tarkkuudella (tikutettu), mutta ei nappaa ei. Olen alkanut epäillä että kieliikö kivuliaat kuukautiset jostain ja pitääkö todellakin odottaa että vuosi tulee täyteen? Ei ole päivää jolloin ei vauva ole mielessä....

Plussatuulia meille kaikille ja positiivista tammikuuta!
 
sporttimimmi: kivuliaat kuukautiset voi viitata pco/endometrioosiin. Ja yleensä täytyy kyllä vuosi odotella, jotta pääsee julkiselle.. Jos olisi jotain selkeitä oireita, niin sitten pääsee aiemmin (ei kuukautisia, välivuotoja, ei ovulaatiota).. Tsemppiä. Rankka tie tämä on.
 

Yhteistyössä