Esikoinen vuodelle 2015

Kiitos tsempistä Boni!

Hennaliina vielä on aikaista! Testatahan pitäisi "sääntöjen mukaan" vasta kun kuukautiset on jo myöhässä :)

Huomasin just että menkkojen pitäisikin alkaa lauantaina eikä torstaina. Vielä oudompaa siis että menkkakramppeja on ollu jo päiväkausia...

Viimeksi muokattu:
Bumby, mulla on eilen ja tänään ollut kuukautiskivut kaltaisia kipuja. Näin illalla selällään makaessa tuntuu kohdun paikkeilla sellainen tosi epämiellyttävä kramppi, ei kuitenkaan yhtä voimakas kuin kuukautisten aikaan. En tiedä mistä johtuu, raskautta en kuitenkaan epäile, kun taisi jäädä ovulaatio hyödyntämättä (jos oli kp 9) tai jäi koko ovulaatio välistä, taas. Tosiaan ihan noista omista haluista päättelen, kun normaalisti olen ovulaatiota ennen ja sen aikana aika herkillä hyppäämässä miehen kimppuun niin nyt jo loppu viikosta huomasin, ettei seksi kiinnosta ollenkaan ja paikat on kuivat vaikka mitä tekis... :/

Just tuli ekat veriviirut paperiin ja tiedän tasan tsrkkaan mitä se tarkoittaa :'( kohdunkaulakin tuntuu suht pehmeältä ja aukinaiselta. Haluan itkeä ja huutaa ja kirkua raivosta ja kiukusta ja katkeruudesta. Eiks ikinä tuu mun vuoro!!!???

Bumpy: Tulee se aika vielä!! Voimia, tää on raskasta, sen tiedän mutta joka kierto on uusi mahdollisuus. :hug:
Meropelle tsemppiä ettei menkat ala.

ON: Kerroin eilen kaverille meidän tilanteesta, oli helpottavaa. Tosin se tapahtu whatsapin kautta ja nähdään tänään :whistle: Vähän jännittää tuleva kierto kaikkine polikäynteineen ja hormoneineen, puhumattakaan stressistä mikä varmasti tulee! :|

diadora: Kiitti tsempeistä! Ja hienoa, tosi rohkeaa kertoa! Itse en ole kertonut edes lapsen yrittämisestä kun ihan omalle perheelle ja serkulle mutta tutkimusten aloittamisesta ei tiedä kukaan. Hurrrjasti jaksamista tähän kiertoon, joka tulee olemaan melkoinen rumba!

Merope ja Bumpy, mulla on ollut jostain dpo 12 alkaen kanssa menkkakouristuksia ja jossain vaiheessa tuli rusehtavat viirut pöksyyn. Siis enemmän kramppailee alavatsa kuin yleensä ennen menkkoja. Lisäksi on ollut välillä pää ja alaselkä kipeänä ja rinnat myös. Hermo palaa normaalia herkemmin joinain päivinä. Muita oireita ei mullakaan oikeestaan ole, ihan perus menkka-ajan oireita siis. Että kyllä se toivo elää vielä! :heart:

Kyllä se teidän vuoro tulee vielä! En halua hieroa tätä omaa onneani nyt teidän naamaan, mutta miettikää miten huonoilla lähtökohdillakin voi onnistua! Tää on tarkoitettu kannustukseksi :heart: Mullahan ei ollut säännöllisistä jos minkäänlaisista kierroista tietoakaan, eikä juuri oviksistakaan. Tälläinen ihme vetää mielen melkein uskonnolliseksi :D

Mä uskaltaudun nyt ehkä jo siirtyä tonne odottajien puolelle vaikka pelko keskenmenosta on valtaisa. Tulen varmasti vielä katsomaan mitä teille kuuluu ellen nyt itsekin bumerangina palaa kohta listoille :)

Mutta tosiaan kuten aiemminkin oli puhetta niin omasta kokemuksesta voin suositella kaikille mahdollisuuksien mukaan rentouttavaa lomaa hyvässä seurassa, sekä runsaasti macaa, kasviksia ja marjoja ;)

Puhisen teille miljoonasti raskautusmistaikapölyä ja plussatuulia **~*~~ :whistle:

• Tykkää
Reactions: Merope ja Boni
Nalat-84: kiitti tsemppauksesta ja onnellista odotusaikaa! Älä vaan palaile meidän seuroihin muuta kuin silloin tällöin kertoilemaan huonoa oloa ;)

Täällä oli kyllä taas tunteet pinnassa. Koira puri sormeen ja kyllä siitä ihan paha jälki tuli, mutta mä ITKIN sitä. Mä en ikänä itke, enkä varsinka kivusta. No, ei tääkä nyt kivusta ollut. Kaikki tää henkinen taakka vaan purkautu siinä. Ku kuppi on täynnä niin ei siihen sitten enää mahdu pisaraakaan..

Noh niin, tunteiden vuoristorata viikko jo puolivälissä. Tänään viimeksi päätin olla stressaamatta raskautumista, mutta silti melkein kävelin apteekkin sisään hakemaan testiä vaikka tietää kristallin kirkkaasti, että ei se voi mitään näyttää :/

Ovulaation yritin nyt tunnistaa ilman liuskoja tämän ensimmäisen kierron. Mittailin sitten niin ahkeraa, että puraisin kuumemittarinkin rikki :D
Ma-ti hirmuiset päänsäryt ja ehkä ihan pientä juolintaa/vihlontaa vatsassa, mutta ei sellaista kuin välillä, että menee koko akka ihan kaksinkerroin vihlaisuista. Tänään selkeästi limaisempaa ja lukuunottamatta alkuviikkoa myös yritys on ollut kova.
Jos sitä nyt vaan rentoutuisi odottamaan tuota 23-24.9 jolloinka pitäisi kuukautisten alkaa ja yrittäisi olla miettimättä liikaa siihen asti taas.

Sydän kyllä täyttyy ilosta muidenkin puolesta täällä kun saatte plussauutisia <3.

Pakko muuten kysyä, tuleeko teille uniin raskaus/vauva-aiheita? Itselläni taas viimeyönä olin ottamassa papaa ja gyne totesi, että täällähän on kiinnittyminen käynnissä :D jestas mikä onnentunne pelkässä unessa vaikka jotenkin ymmärsi sen unta vaan olevankin.

Plussatuulia! <3

Bumby, kyllä se teidänkin aika vielä tulee, varmasti. Tämä on vaan äärettömän paskamaista, että jotkut joutuu odottamaan sitä vuoroaan niin paljon pidempään kuin toiset ja ymmärrän turhautumisesi täysin.

Tää on kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa.. Alkukierrossa on pettynyt ja vihainen, kierron keskivaiheilla toiveikas, loppukierrossa vuoroin varma ja onnellinen, että nyt vihdoin tulee oireita, mutta sitten toisaalta taas vuoroin pelkää, että ei sittenkään. Ja sitten se hirveä surun ja raivon määrä, kun ne menkat sitten alkaakin. Toivon todella, että me kaikki saataisiin pian vielä kokea se onnen tunne, kun kierto päättyykin toisin ja raskaustesti näyttää plussaa!

Täällä on vähän haikeat fiilikset, kun tajusin, että jos asiat ois mennyt vähän toisin, niin mulla olisi tässä kuussa tuhiseva nyytti sylissä. :/ Ja haikeammaksi vain mieli tulee, kun tajuaa, ettei tämäkään kierto voi toivottua tulosta tuottaa. Vaan kyllähän välillä pää tekee tepposet ja kuvittelen kaikenlaisia oireita, jotka viittaa raskauteen... On tämä ihmisen mieli vaan niin kummallinen kapistus! :)

Dpo 14 ja tyylipuhdas nega :( eiköhän jotain jo näkyis jos olis näkyäkseen.

Kiitos sanoistasi sinsin. Mullakin vois nyt olla puolivuotias vaavi...

muoks: ja sit kävi just niinku aavistelin.. eli tein testin heti aamulla ja siitä sit tunnin päästä alkoi vuoto.

Viimeksi muokattu:
Voi bumpy :hug: Uskon myös vahvasti, että kyllä teidän vuoro tulee!

Saako muuten udella, että oliko teillä jotkut hoidot menossa? Tai siis muistan, että simpat otitte ja oliko aukiolotutkimuskin, mutta mites jatko? Vaikka sinänsä eihän nää hoidotkaan mitenkään helppoja ole ja näissä vasta sitä sitten aatteleekin, että nyt täytyy tulla tulosta kun on vaikka mitä lääkettä vaikka eihän se todellakaan mikään tae ole...

Kiitos tsempistä Boni! Alkaa tosiaan olla semmonen olo ettei jaksais enää... on tää vaan niin rankkaa henkisesti joka helvatan kuukausi. Noh, ehkä kuukautisten loputtua mieliala taas nousee vähän oviksen lähestyessä. Meillä siis oli juu aukkari ja simpat katottiin. Teroja ja clomeja olen syönyt. nyt siirrytään letroihin. Sekin kyllä potuttaa, etten pääse niitä aloittamaan nyt tässä kierrossa heti koska totta helkutissa nää menkat alkaa viikonloppua vasten! Ongelmahan on siinä, että olen menossa vielä labratesteihin, jotka pitää ottaa kp 3-5. No kp 3 on lauantai joten vasta maanantaina pitää mennä labraan. Letroja ei saa aloittaa ennen, koska ne sit sotkee tulokset ja ne pitäis taas aloitaaa kp3 ja syödä kp 3-7. Rasittavaa!!
Gynehän sanoi, ettei vielä lähtis mihinkään rankempiian hoitoihin, koska kaikki näyttää kuitenkin ihan toimivan tuolla alakerrassa. Inseminaatiokin tuntui hänestä hivenen turhalta, koska miehen simpat oli niin hyvät.

No, mutta lohtu tässä kaikessa se, että tutkimuksia tehdään. Toki uskon, että on tosi turhauttavaa, kun mitään "vikaa" ei löydy. Tosin ei ole myöskään herkkua olla "lääketieteellinen poikkeus" yli 60 munarakkulan kanssa... Meillä on kovasti mietinnässä koeputkihedelmöitys. Kuitenkin päätettiin yrittää näin ovulaation induktiolla vielä pari kiertoa, kun lääkärin mukaan kuitenkin luultavasti munasolut ovat ihan kelvollisia, kunhan vain saadaan ne kasvamaan letroin ja piikein. No, tässä kierrossa on taas kaikki voitava tehty ja nyt taas aika kulkee hitaasti sen pari viikkoa ja enköhän sorru taas jo testaamaan liian aikaisin. Tosin ennen dpo 11 en edes testaa, kun sitä raskaushormonia on muuten vielä veressä ja sitten plussa vaan mietityttäisi, että johtuuko siitä vai olisiko siellä oikeasti joku.

Täällä yk3 kp2. Ei meinaa onnistua ajoitus kun ovisviikolla ei päästy vieraiden takia puuhiin. Ensi kierrossa sitten, mutta kyllä harmittaa :( Jostain syystä menkat olleet superniukkaat ja kivuttomat viimeiset kaksi kiertoa vaikka yleensä ihan päinvastoin, mikä lienee...

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 11.9.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3021/35612/2013pco
bumpy2930/31171/20131 ku, mfo
Chuislean212/28-3037/2014
diadora25?/29-3118pco
eläinystävä2721/26-2837/2014
hennaliina2627/2818/2014
hopess2233/286/2013
Intopiukka2932/30-3689/2013mfo
Jammaillen2434/??52/2014
joa2423/26-3036/2014
Kerttujulia2426/2618/2014
KultaSieni2840/2754/2014
Mappis_882633/??158/2013
Merope291/28148/2013kilppari
MooiMama256/2855/2014
niiskuilija2810/28-3019/2014
pipiipa2010/29-336
Penni892544/?
robusti2927/3445/2014
sassa72539/2558/2013
satyjo2545/25-285/2012
~SeaWind~2124/29-314/20141 ku
SinSin2919/28-30156/20131 km
Sonde2713/2828/2014
Syli2713/25-2619/2014
taikakai339/26-3164/2014
Tweety872714/35-4336/2014pcos
valonkantaja24140/27-3432/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
MiiSa-80
Kuusama

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014

Viimeksi muokattu:
tää mun vuoto on ollut tähän asti vaan tuhruilua, joten en nyt oikein tiedä laskenko tän päivän ekaks kiertopäiväks vai vasta huomisen.. Noh, kattoo sit ku hanat aukee kunnolla.
Merope juu maanantaiksi en saanut enää aikaa mutta onneks voi mennä myös ihan jonottelemaan vuoronumerolla.

Syli kyllähän niitä vauvaunia tulee joskus nähtyä, mutta ei nyt mitenkään säännöllisesti. Eli ei ole raskausajatukset ihan hirveesti tunkeutunut uniin :)

Nonni, menkat alko eli kierto oli nyt 27 päivää. Täällä siis kp1/27-28 yk2. Mutta ihan ok fiiliksillä uuteen kiertoon, eihän se ollu kun vasta eka yrityskerta.. Pitäiskö ottaa tässä kierrossa käyttöön paljon puhuttu GREIPPIMEHU? Kokemuksia? Mistä asti ja minne asti sitä pitäis juoda ja paljonko? :)

Hehee, siitä on niin kauan (5kk), että en enää muistanut mitä oireita ovulaatio mulle teettää, mutta kyllä palasi eilen taas mieleen! Meinaan sen verran kipeästi särki oikealla munasarjoissa ja muutamat veritipat kertoivat tapahtuvasta ovulaatiosta. Mutta mutta, edelleen jää tämä kierto hyödyntämättä miehen vuoksi, hän oli liian väsynyt illalla ja nyt aamulla oli pompannut ylös ennen minua ja huitelee ties missä. Alkaa vähän epäilyttää tuo käytös, että onko hän kuitenkaan niin täysillä enää tässä mukana, kun väistelee seksiä noin kovin.. Edessä taitaa olla aika vakava keskustelu, alan nimittäin olla kurkkuani myöten täynnä tätä seksittömyyttä, etenkin näin ovulaation aikaan.

Kaunista lauantaita kaikille! Tämä lähtee nyt purkamaan kiukkuaan metsään! Taidan olla sielä koko päivän, sen verran nyt ketuttaa! :)

Mulla DPO8, oloja ei ole nyt pariin päivään ollut kun en ole ajatellut. Tein äsken digitestin "ei raskaana" kuinka pettyny voikaan olla, syvällä sisimmässään toivoo että nyt tärppäs, kaikki muut on raskaana paitsi minä. Ei ole reilua. Mä näen vauvaunia et ostelen vauvanvaatteita maha pystyssä :D Aamulla vaan tulee pettymys ja olo, että tuleekohan se koskaan olemaan totta. On tässä jo 3kk haaveiltu, kohta alkaa neljäs.

Täällä tänään DPO 10. Testata en vielä uskalla. Olen tehnyt itseni kanssa diilin että testaan vasta ensiviikon perjantaina, mikäli ei siihen mennessä ole kuukautisia kuulunut. Eilen tuli ykskaks autossa istuessa menkkamainen voimakas kipu alavatsalle, sitä kesti n. 5-10min, kunnes loppui kuin seinään. Mitään vuotoja ja tuhruja ei kuitenkaan ole tullut ja menkkojenkin pitäisi alkaa vasta tiistaina. Salaa toivon että tuo olisi ollut kiinnittymiskipua, mutta toisaalta mietin että tuskin kiinnittyminen voi tapahtua enää DPO 9 tietämillä, eikös se yleensä tapahdu jo aiemmin.. Noh, tässä sitä odotellaan ja jännäillään. Yritän olla tutkailematta oloja kauheasti. Toisaalta vaikka olisinkin raskaana, niin pitäisin varmasti tosi matalaa profiilia ja siirtyisin täältä plussaneisiin vasta varhaisultran jälkeen, niin suuri pelko on KU:n uusimisesta, oli se sen verran rankka kolahdus. Saa nähdä kuinka käy, iik! :(

Kuulumiseni vauvanteon saralta eivät ole mitenkään mieltä ylentäviä tällä hetkellä. Ei sillä ettäkö olisi uusi kierto alkanut kuten ainakin Meropella ja Bumpylla? vaan olin gynellä alkuviikosta kun kierto huiteli jossain 30 kieppeillä enkä ollut ovista siihen mennessä bongannut. Edellisissä letrokierroissa (2tbl kp3-7) ovis oli noin kp17 ja 23 ja siis soitin tämän kierron alussa gynelle ja kerroin, että pelkään kierron taas venyvän entisestään että jatketaanko samaan malliin. Lääkärin mielestä kannatti jatkaa samaan malliin vielä sillä seurauksella, ettei ovista koskaan tullut ja menin gynelle aivan liian myöhään (kp30?) kun ajattelin että silloin voisi vielä olla jotakin tehtävissä. No eipä ollut. Ovis on voinut jossain kohtaa tapahtua, mutta hyvin todennäköisesti kroppani on jo tottunut letroihin sen verran ettei sitten tällä kertaa riittänyt kuuri buustaamaan ovista. Limakalvo oli jo ehtinyt ohentua (?), joten mitään tehokuuria oviksen saamiseksi tässä kohtaa ei ollut järkeä ottaa. Näin ollen lääkäri määräsi 10pvän primolut-kuurin, jonka jälkeen menkkojen pitäisi alkaa ja seuraavassa kierrossa sitten letroja 3tbl päivässä ja ultraan kp11-12 katsomaan onko jotain tapahtunut ja jos ei niin sit on onneks asialle jotain tehtävissä kun ollaan ajoissa liikkeellä. Mä olen asioinut kahdella eri gynellä samassa puljussa (ovat siellä vuoroiltoina käsittääkseni) ja tämä jonka nyt näin oli eri jonka kanssa viimeksi puhuin ja jolta mielestäni sain riittämättömät ohjeet jatkon kannalta. Olisin toivonut, että hän olisi sanonut puhelimessa jonkun takarajan sille milloin pitää tsekata tilanne, jos en ole ovista bongannut. Uskon nimittäin, että tämä kierto olisi voitu "pelastaa", jos olisin mennyt ajoissa gynelle. Se täytyy kyllä sanoa, että molemmat gynet ovat alansa rautaisia ammattilaisia ja tekevät työnsä nimenomaan kaltaisteni lasta yrittävien naisten kanssa, joten luotto on heihin tosi kova, vaikka nyt olinkin pettynyt puhelimitse toiselta saamaani palveluun. Olin käynnillä tosi rikki tällä viikolla ja valtavan pettynyt, että taas meni yksi kierto harakoille ja että nyt pitää odotella menkkojen alkua sinne ensi viikon loppuun, eli seuraavaan ovikseen on vielä pitkä matka. Siinä vastaanotolla itkiessäni lääkäri osasi valita sanansa hyvin ja mietin hänen sanomisiaan vieläkin päivittäin. Hän mm. sanoi, että edellytykseni raskautua ovat todella hyvät. Vaikka niin kauan kun en ole raskaana niin se tieto ei auta yhtään. Oltiin kuitenkin käynnin päätteeksi yhtä mieltä siitä miten nyt jatketaan ja voi olla, että tulen käymään joka kierrossa gynellä niin kauan kuin plussa saadaan tulemaan. Sitä oikeastaan olen toivonutkin niin ei tarvitse enää arvuutella mitä kropassa tapahtuu. Sain vastaanotolta myös spermapurkin mukaani eli jos ja kun seuraava kierto alkaa niin selvitetään myös simppojen laatu samantien. Viikko on siis ollut raskas tämän asian tiimoilta kuten oikeastaan koko kierto, varsinkin viimeiset viikot kun tajusin ettei sitä ovista oikeasti kuulu, kuten pelkäsin jo kierron alussa. Toivon, että fiilis taas tasoittuu kun mennään lähemmäs uutta yritystä. Olen pohtinut tuonne lapsettomien kuumeilijoiden puolelle kirjoittelua, missä nämä vastoinkäymiset ovat vielä useammalle tuttuja kuin täällä, mutta katsotaan. Pianhan se vuosikin tulee täyteen siitä, kun ehkäisy jätettiin pois ja lasta alettiin yrittämään.

Bonille pidän kovasti peukkuja, että tarvittavat toimenpiteet tuottaisivat tulosta tässä kierrossa!

Kaikille oviksen ohittaneille malttia testeistä erossa pysymiseen! ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä