Tänne ei edelleenkään kierron puolesta kuulu mitään uutta. Kp 115 taitanee olla tänään eli neljän kuukauden rajapyykki lähenee vääjäämättä. Itseasiassa se on kyseisenä päivänä tulee samalla 2v täyteen, kun tavattiin miehen kanssa ja alettiin seurustelemaan. Tässä nyt olisi tarkoitus vielä hetken odotella, vaikka aika epätodennäköistä on, että mitään tapahtuu. Jos syyskuussa ei menkat ole vihdoin ja viimein alkaneet niin sitten lääkäriin ja terolutit kouraan, kiitos. Samalla voisin ilmaista epäilyni pco:n mahdollisuudesta...
Kävin nimittäin viikolla siellä labrassa ja sain niitä tuloksiakin jo. Olivat aika yllättäviäkin. Multa otettiin paastoverensokeri, kolesteroliarvot, ne kilppariarvot eli TSH ja T4V sekä perusverenkuva. Näistä ehkä eniten jännitin tuota verensokeria, koska meillä on suvussa paljon verensokerihäiriöitä (diabetesta niin 2.tyypin kuin raskausdiabeteksen muodossa) ja, kun mulla tätä ylipainoakin on mikä siihen voisi altistaa. Toinen oli tietty nuo kilppariarvot.
Verensokeri oli kuitenkin 5,5 eli hyvä ja kilppariarvot olivat suorastaan hämmentävät verrattuna parin vuoden takaiseen. Pari vuotta sitten TSH oli 3,6 ja T4V 15 eli olivat vielä arvojen sisällä, mutta etenkin TSH aikasen korkeahko jo. Noh, nyt ne olivat sitten TSH 2,6 ja T4V 16,2. (Viitearvothan ovat n. TSH 0,3-4, mutta esim. kilpirauhasliiton mukaan parempi kun on alle 2 ja T4V:n viitearvot 10-22) Toisin sanoen jotain tässä parissa vuodessa on tullut tehtyä oikein, kun nuo ovat noin huisisti parantuneet. Eiväthän ne nyt ihan vielä ihanteelliset ole, mutta pirun paljon paremmat. Se varmaan paljon selittää sitä, ettei mulla ole enää niin vahvoja kilpparin vajaatoiminnan tyylisiä oireita kuin joskus aikaisemmin...
Kolesteroliarvokin oli 4.0 ja, vaikka huonoa kolesterolia oli ehkä ikkupikku liikaa niin suhteet oli hyvät ja arvotkin alle yläriman. Hemoglobiinikin peräti 139. Ei huono.
Ainut missä oli pientä häikkää oli trombosyyttien (verihiutaleen) määrä. Oli vähän alakantissa. Todennäköisesti asiaa kontroloidaan vielä jossain vaiheessa.
Kaikin puolin siis olen ns. terve ylipainoinen.
Ainut ongelma on siis vain tämä kierron häiriöisyys ja nyt, kun kilppari ei välttämättä ole syypää niin ajatukseni hiljalleen kallistuvan mahdollisen pco:n puoleen. Lähinnä ehkä sen takia, kun silloin keskenmenoultrassa se lääkäri sivumainintana totesi monirakkulaisuutta. Muita PCOS:n oireita mulla kyllä ei ole... tai siis en ole vyötärölihava. Vyötärönympärykseni on kyllä enemmän kuin 80cm, mutta vyötärö-lantio-suhde mulla on normaali. Päärynä olen siisen. Hirsutismiäkään mulla ei ole, jos nyt kahta hassua tummempaa karvaa navan alapuolella ei lasketa. Eikä ole erityisemmin akneakaan. Joskus teininä kyllä oli finnejä, mutta ei mitenkään ylenpalttisesti...
Noh, näitä asioita sitten syyskuun puolella tutkimaan.
Onnea kauheasti plussanneille. <3
Ja niin tänne voisi päivittää jo
iäksi 24v, koska mulla on synttärit ensi keskiviikkona.