Esikoinen vuodelle 2015

Moroo! Ajattelin päivittää omat kuulumiseni. :) Ensimmäinen täysin luomukierto menossa pitkään aikaan! Eli terot ovat jääneet ja jännitän, mitä tapahtuu. Olin jo luopunut toivosta koko oviksen suhteen. Nyt siis kp 23 menossa ja ovistesti näytti eilen vahvaa viivaa eli ovis lienee tänään (tai ainakin välillä kp 22-24). Se on nyt hyödynnetty ja täytyy varmaan varalta pupuilla tänään ja ehkä huomennakin. Nyt vaan jännitetään luteaalivaiheen pituutta ja tietysti toivotaan, että kierto olis terojen jälkeen heti normaali, mutta se nyt olisi jo aikamoinen ihme. Ja kun nyt oikein aletaan toivomaan niin toivotaan nyt samalla sitten, ettei menkkoja tulisi ollenkaan ennen ensi vuotta. :) Tänään nyt kuitenkin huomasin nännin aristavan, mikä aiemmin on kertonut siitä, että menkat alkavat noin viikon päästä... :( No päivä kerrallaan ja katsotaan, miten käy. Jos kerran raskausoireetkin voi kuvitella niin eikös menkkaoireetkin voisi kuvitella. ;) Olisi nyt edes pidempi luteaalivaihe kuin edellisessä kierrossa...
 
Hei vaan kaikille, pitkästä aikaa! Huomasin tänään, että ollaan siirrytty jo elokuun puolelle ja samalla tajusin, että meidän piti aloittaa uudelleen yritys heinäkuussa enkä minä ollut ajatellu/stressannut koko asiaa yhtään! :) Vaikka mitäpä se ois auttanutkaa, kun menkkoja ei vieläkään näy, kp 94 menossa jo. Kahden viikon päästä on rypäleraskauden kontrolli naisten polilla, jospa sielä selviäis mikä on vaivana!

Tänne on tullut ihan hirmuisesti uusia keskustelemaan, tervetuloa vaan kaikille! :) Jospa minäkin nyt pääsisin joukkoonne ihan viralliseksi yrittäjäksi pian!

Yritän joku päivä lueskella ketjua taaksepäin, niin tiedän missä mennään. Etenkin Valonkantajan ja Bumbyn tilanne kiinnostaa! :)
 
Hei siskot, tänään 1.8 olen saanut vahvistuksen lääkäriltäni, että raskaana ollaan :) nyt mennään rv4+5 ja alustava LA huhtikuun alussa. En ole koskaan ollu näin onnellinen... :heart:

Lisään vielä kuluneen viikon oireita
Vatsan turvotus
Itkuherkkyys
Jatkuva pissahätä
Rinnat todella kipeät
Pakkomielteinen himo meetwurstiin :D :D
 
Viimeksi muokattu:
puutarhassa, onnea. <3

Tänne ei mitään uutta edelleenkään. Huomenna helähtää kp100 mittariin, huokaus. Noh, viikon päästä on terkkariaika joten ehkä sen kautta saisi jotain avustusta asiaan, vaikka tuo terkkari onkin lähinnä koulun aloitukseen liittyvä juttu. Parisen viikkoa sitten, mökillä ollessa oli joitain outoja tuntemuksia, kuin ovulaation tapaista. Noh, jos se todella oli sellainen niin tän viikonlopun tai ensi viikon alun aikana pitäisi menkkojen alkaa. Tai ainahan se mahdollisuus on siihen plussaankin, kun ei me olla mitään ehkäisyä tänä aikana käytetty ja tuolloin parisen viikkoakin sitten kyllä puuhailtiin oikein olan takaa. :LOL:

No, vaikka menkkoja ei kuulu, ei näy niin painonpudotusrintamalla on tullut ihan kiitettäviä tuloksia. Heinäkuun tiputukseksi tuli 1,9kg ja tässä on huomioitava, että voisi olla peräti parempikin mikäli edeltävää viikkoa ei olisi viettänyt mökkimaisemissa kaikkea hyvää syöpötellen. Yhteensä on nyt lähtenyt 2,8kg. :)
Ihan kiitettävä suoritus 6 (tai 5) viikon aikana. Ainakin meikäläisen historialla, kun sataa grammaakaan ei saa yleensä irti kirveelläkään.
 
Onpas täällä ihania uutisia! Onnea puutarhassa! Aivan ihanaa :heart:

Loistava suoritus valonkantaja. Sulla on loistava asenne :) pienistäkin jutuista kuuluu ja täytyy olla ylpeä! Jatka samaan malliin!

Täällä olis kp 13. Nyt on pari edellistä päivää ollu vv enemmän ja myös muniksia juilinut. Kn oli edellispäivänä tosi avoinna, pehmeä ja alhaalla. Joten aattelin, että ovis olisi aika ovella. Ollaan joka toinen päivä talleteltu. Viime kierto oli sen 28 päivää, joten en osaa veikkailla, että kuinka pitkä tämä mahtaa olla. Avoimin mielin , enkä ressaa!

Miehellä alkaa työt "virallisesti" pian. Ja veikkaan stressitasojen nousevan ainakin hänen puoleltaan hurjasti. Melko haastava ammatti kun on :/
 
puutarhassa hirmuisesti onnea plussasta! :heart:

ttaisku toivotaan kovasti sinullekin plussaa ! =)

Täällä dpo 6, eikä minkäänlaisia oireita, ei edes vatsaa nippaile :snotty:
eikä enää nännit ole kipeänä vain vasemman tissin laita, ei se auta kuin odotella mitä tapahtuu tässä kierrossa. Tallettelut tehty juuri oikeaan aikaan, joten toivoa on aina niin kauan kuin ei ole menkkoja ! :)
Tasan 2 vuotta sitten plussasin näihin aikoihin, päättyi kylläkin keskenmenoon :/
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 3.8.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2770/25-29X
Boni3016/28512/2013pco
bumpy2921/31161/20131 ku, mfo
Chuislean2127/28-3017/2014
diadora25?/29-3116
hopess2221/286/2013
Iiida2325/17-4699/2013
ilokilo2971/2717
Intopiukka2929/3079/2013mfo
Jammaillen2423/??42/2014
joa2415/26-3026/2014
KultaSieni2831/2744/2014
Malvankukka2543/2825/2014
Mantzu_852973/22-255
Mappis_882621/30148/2013
Merope2974/28108/2013kilppari
Minisport2817/33128/2013pco
MooiMama2523/32-3335/2014
Nalat-842961/38-6010/2013mfo
Nööse2525/2735/2014
Penni89255/?
piretti2320/302010/2012X1 km
robusti2921/3435/2014
sassa72524/3048/2013
satyjo2532/25-285/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2448/28812/2013
Sonde
taikakai3327/26-3144/2014X
ttaisku2415/??119/2013
Tikru-783664/28-3143/2014
Tweety872718/3526/2014pcos
valonkantaja23101/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
pipiipa
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
Liilja310.7.2014
evaparadise122.7.2014
puutarhassa101.8.2014
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!! Olen vastahakoisesti palannut sivistyksen pariin =)

Lista on käynyt kovin pitkäksi ja paljon on nimiä, joita en muista nähneeni pitkiin aikoihin. Ajattelin tässä piakkoin alkaa vähän poistelemaan ainakin niitä, joillä kp:t menevät jo sinne 70 yli. ELi ainakin anzkuliini, ilokilo, Mantzu_85, Merope, Nalat-84 ja Tikru-78 teiltä kaipaisin infoa siitä, että vieläkö olette ketjussa. Poistetutkin pääsevät toki aina takaisin listalle näin halutessaan! :)

puutarhassa onnea onnea onnea!!! :heart::heart::heart:

pipiipa toivottavasti puhti on palannut ja paljon onnea ja tsemppiä uuteen työpaikkaan! Tervetuloa takaisin kun yritys on taas ajankohtaista!

sassa7 mikä tilanne???

Boni ikävää, että rakkuloita on niin paljon :( Toivottavasti lääkkeillä saadaan alakerta tasapainoon!!

Valonkantaja olet kyllä ihanan positiivinen! Itse varmaan repisin jo hiuksia turhautumisesta! Toivotaan, että kuukautiset tai sitten se kaksi viivaa ilmestyisivät pian!

Intopiukka mulla ainakin tulee oviksen aikana tosi paljon kirkasta ja melko ohutta vuotoa.

hopess jännää nähdä toi donntest! :) oon joskus lukenut siitä ja ajatellut, että joopa joo mitä häränkakkaa... :D Mutta olin vissiinkin väärässä. Mistä noita saa?

Tervetuloa Sonde!! Pistähän tietoja punaisella. Ikäsi, monesko yrityskuukausi, yrityksen alkamiskuukausi/vuosi, tänhetkinen kiertopäivä ja jos on muuta taustatietoa :)

penni89 tsemppiä tutkimuksiin! Ja hyvä että kuukautiset alkoi luomusti! Itsellä ollut 2010 keskivaikeita solumuutoksia jotka hoidettiin sähkösilmukalla. Ei kuulemma sen ainakaan pitäis vaikuttaa raskautumiseen mitenkään.

Tosta vakuutusasiasta, mulla on terveysvakuutus ja olen saanut terot, clomit ja ultrat sitä kautta korvattua, koska mukava yksityislääkäri on kirjoittanut diagnoosiksi kuukautishäiriöt. Nythän siirryimme julkiselle puolelle, joten ei ole tarvetta enää saada vakuutuksesta. Mitään aukiolotutkimuksia sun muita vakuutus ei kyllä tietenkään korvaisi. Sellaista on hivenen vaikea väittää kuukautishäiriöön kuuluvaksi...

ON: Mökillä ei tullut ulkohuussissa tikuteltua ovista, mutta yhtenä päivänä (juurikin "oikeaan aikaan" eli kp 17) oli niin hirveää juilimista ja kipua muniksien kohdalla että jos ovulaatio tapahtui niin silloin sitten. Ja vällyissä tuli peukattua pariin otteeseen, pari päivää ennen oviskipuja ja sitten ihan kipupäivänä (auts...).

Mies vei simppanäytteen viime maanantaina, eikä kukaan osannut sanoa oikein tuloksista... Tosi outoa... Mieheltä oli kysytty että varattiinko viimeksi joku soittoaika tuloksille. ööh ei.. "noh voitte varmaan sitten kysellä niitä seuraavalla käyntikerralla" Aha!! Lääkäri myöskin unohti silloin käynnillämme katsoa labratuloksiani joten niistä ei mitään hajua... jokseenkin jäi sellanen fiilis että homma menee hutiloimalla! Noh jos (ja kun) mun kuukautiset alkaa niin soitan tyksiin ja tehdään aukiolotutkimus. Siellä sitten kyselen sekä labrojen että simppatestin tuloksia.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mahtuisinkohan minä mukaan?

Yritys aloitettu helmikuussa, sitten vedin kolmisen laattaa e-pillereitä välissä ja nyt on eka kierto pillereiden (uudelleen)lopetuksen jälkeen.

Tässä kierrossa ovulaatio bongattu. Nyt DPO 7, jännittää. Vaikka nyt ei tärppäisi, niin jännää kyllä taas millaset luomumenkoista tulee. Gyneltä hankin Cyklokaprilonit runsaisiin menkkoihin, onko kellään kokemusta niistä, onko ollut apua?

Jammaillen 24v kp 23/? yk 4 ya 2/2014
 
Heips!

Hieman asiasta poiketen, kysyisin, että onko kenelläkään kokemusta SI-nivelen sijoiltaan menosta?

Millasia oireita ilmeni?

Mulla siis jatkunut nyt neljättä päivää kamalat alaselkäkivut. Heijastaa ihana kantapäihin asti. Tuntuu kuin alaselkä olisi väärässä asennossa koko ajan.
Kärsin muutenkin yliliikkuvista nivelistä ja kaikki paikat normaalistikkin naksuu jatkuvasti.

Edellispäivänä mukaan astui kaulan ja niskan jäykkyys ja särky. Tunne samanlainen, kuin olisi kaularauhaset aivan turvonneet ja niskat jossain superjumissa.

Kävin alkuviikosta juoksulenkillä, aivan kuten teen joka viikko vähintään 3-4 kertaa. Sillonei tuntunut mitään erikoista , mutta seuraavana päivänä tää alkoi. Tuska!!

Kertokaa jos teillä on kokemusta tai tietoa voisko johtua tästä??
Kerran aiemmin ollut SI-nivel pois paikoiltaan, mutta ei heijastanut kyllä niskoihin.

Kiitti jo etukäteen!
 
bumpy täällä ollaan! :D Valitettavasti edelleen. Tänään taitaa olla vasta toi kp 62 ellen ole itse mennyt laskuissa sekaisin ja ikä on vielä joulukuuhun saakka 29v.

Missä mun kuukautiset viipyy?? :'( Näköjään en ole ainoa jolla menkat karkuteillä, itse luulin että viime kierto 60pv oli jotenkin poikkeuspitkä, mutta näemmä nää pitenee vaa entisestään :( . Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole ollut melkein kahteen viikkoon. R-testit olleet negoja, toissa päivänä käytin viimeisen. Ovistestitkin loppuu tän pv:n jälkeen (oon siis tikuttanut LH-tasoja joka pv). Oikeastaan aika ihanaa kun ne loppuu! En aio tilata lisää (ainakaan ihan heti ;D ). Ensi kierrossa tosin toi sylkitesti vois kiinnostaa, olis ehkä helpompikin käyttää kuin liuskat.

Me lähdetään ulkomaille 15.8. eli menkat varmaan alkavat juuri kun pääsen uima-altaalle ;D . Ajattelin reissun jälkeen soitella johonkin, varmaan ihan neuvolaan sitten että saisko lääkäriaikaa. Haluan selkeät ovikset ja säännöllisen kk-kierron. Olis niin hienoa kun kierto olis <30pv, helpottais yrittämistä kovin.

Ja hei onnea puutarhassa !! :heart:
 
puutarhassa, onnea onnea!! :)

Bumpy, siis mitä ihmeen sekoilua? ei osattu sanoa tuloksista?? :O kuulostaa kummalliselta.. mut toivotaan että johtuu vaan tästä ku on kesäaika. tuntuu että ei oikeen mikään pyöri normaalisti kesäisin!

tervetuloa mukaan jammaillen ! :wave:

ttaisku, en valitettavasti osaa auttaa :(

Nalat-84, voi toi on inhottavaa :( saattaa olla että liityn samaan pitkäkiertolaisten jengiin taas, kun seuraavien menkkojen pitäis alkaa ilman terojen apua..

Mulle voi päivittää kp 1/25.... näiden jälkeen sitten soittelemaan lääkärille että mistä tollanen tiputtelu johtuu kun ei oo koskaan sellaista ennen ollu.. terojenhan pitäis auttaa poistaa välivuodot - ei alottamaan niitä :D
 
Kiva kuulla sinusta Nalat-84! =) Ikävää, että kuukautiset on hukassa. Varmaan kannattaisi tosiaan soitella lekurille ja hakea vaikka terot palauttamaan kiertoa. HUomasin muuten, että ollaan aika samanlaisessa tilanteessa. Täytän 30 pari kk sua ennen ja mulla myös tuo rakkulaisuus kiusana.

Tervetuloa Jammaillen!! :flower: Lisäsin sut vielä tohon eiliseen listaan :) Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi söit välissä pari laattaa pillereitä yrityksen aloittamisenm jälkeen?

ttaisku mulla joskus myös vaivanneet alaselkäkivut ja ainakin oletin silloin oireiden perusteella että kysessä oli SI. Luin aika paljon aiheesta silloin ja tuntuu, että niiden aiheuttamat vaivat on suht yleisiä mutta monelle lääkärille aika tuntemattomia. Ehkä kiropraktikko olisi oikea auttaja? Kannattaa lueskella ja selvitellä, että kuka voi auttaa niiden kanssa parhaiten. Jos olet vaan jotenkin saanut alueem ärsyyntymään ja se on vähän tulehtunut, niin ei muuta ku buranaa sit vaan nassuun. Mulla muuten vuosikausia jatkuneet selkävaivat hävis melkein kokonaan kun vaihdoin sängyn uuteen. Maksoi ihan peevelisti, mutta hetkeäkään en kadu!

sassa sinuna katsoisin vielä tämän uuden kierron, että tuleeko taas tiputtelua. Olihan mullakin tossa välissä yksi ihan outo kierto, jonka aikana tiputteli kp 15-29. Tässä kierrossa ei taas mitääm tiputteluja. Voi olla että oli vaan joku satunnainen vuotelu. Vaikka parempihan se on kysyä oman mielenrauhan vuoksi jos asia vaivaa!

Täällä alkanut tuttu nännien aristelu, joka tulee lähes aina noin viikkoa ennen kuukautisia :( buu!!! Alan koko ajan olemaan enemmän varma sittä, että putket tuolla ovat tukossa. Noh, pianhan se selviää :'(
 
Nopeasti kesken töiden täytyy tulla kysymään. :) Erityisesti viivallisia ovistestejä käyttäneet. Oletteko huomanneet, että samat testi ilmaisisivat oviksen eri tavalla eri kierrossa? Vain kahden kierron perusteella on vaikea sanoa, joten enemmän testanneiden kokemuksia kaipailisin. :) Ensimmäisessä kierrossa kp 15 eteenpäin viiva tummui vähitellen ja oli tummimmillaan kp 20. Nyt toisessa kierrossa viiva oli haalea, kunnes kp 22 se yhtäkkiä tummui ja seuraavana päivänä oli taas haalea. Lähinnä siis mietin, onko tällainen normaalia/yleistä, että saman naisen testeissä ovis näkyisi milloin mitenkin vai voisiko terojen lopettamisella olla tämän kanssa jotain tekemistä? Kamalaa ylitulkintaa taas täällä harrastan. :LOL:
 
bumpy, tosiaan jos voisin nyt päättää, niin en olisi aloittanut pillereitä uudestaan. Sain keväällä uuden työpaikan ja kuvittelin, että pystyisin lykkäämään tätä vauvaprojektia sen takia vuodella eteenpäin, ettei tarvitsisi "heti" jäädä äitiyslomalle. Enpä pystynyt.. ;) Samalla risoi todella runsaat ja kivuliaat luomumenkat, jotka koin jo elämää rajoittaviksi, joten sorruin takaisin pilsuihin :D Toivottavasti noi Cyklokaprilonit auttaa noissa menkoissa.
 
puutarhassa Onnea!!! Ihania uutisia. :)

bumpy Ihana, kun jaksat päivitellä listaa ja kommentoida vielä kaikille. Toivottavasti loma pois sivistyksestä oli rentouttava! Ainakin säät on tainneet koko maassa suosia.

Kuulostaa mustakin kyllä tosi oudolta toi tutkimustulosten kanssa sekoilu. Toivottavasti saatte pian vastaukset sieltä.

valonkantaja Hieno suoritus! Tsemppiä jatkoon! :)

ON: meillä oli siis ultra to ja edes piikit eivät ole saaneet rakkuloita kasvamaan. :( Ensin oli koko munasarjat ja kohtu kateissa ja tosi kauan joutui lääkäri etsimään että löytyivät. Sitten muuta kehitystä ei tosiaan ollut kuin toisella puolella yksi n. 6mm iso eli vieläkin kovin pieni. No, ei muuta kun lisää piikkejä ja huomenna taas ultraan. Mä en haluaisi enää yhtään piikkiä, kun joinain päivinä ne sattuu niin, että itku tulee -välillä taas ei tunnu juuri mitään.
 
Puutarhaan suuret onnittelut ja paljon tsemppiä jatkoon! ;)

Boni, ikävä kuulla etteivät letrot ja piikit ole vielä tuottaneet toivottavaa vastetta. :( Pidän peukut, että pikkuinen rakkula olisi kasvanut viime viikkoisesta! Tulethan kertomaan ultrasta taas pian? Eikö ne piikit muuten maksa jotain 40-50€/kpl? Yhtään en oo siis vielä pistäny tai ees ostanu, mutta luulen sen olevan edessä seur. kierrossa. Nyt oviksesta noin viikko eikä mitään merkittäviä tuntemuksia, joten pakko taas valmistautua henkisesti pettymykseen...
 
intopiukka Kiitos tsempistä! Toivon tosiaan, että huomenna uutiset olisivat paremmat. Ongelmallista on kun lääkäri ei uskalla määrätä isompaa annostakaan etteivät sitten kaikki 30 rakkulaa rävähdä kasvuun!

Ne piikit on mielettömän kalliita... :( Viiden ampullin paketin omavastuu on 94€! Onneksi lääkäri vinkkasi, että jotkut apteekit voivat suostua myymään niitä myös yksittäin -yritin tätä mökkimatkalla apteekissa ja ensin farmaseutti oli sitä mieltä, että eivät he niin tee, mutta sitten kollega vierestä opasti, että tämä ja joku toinen lääke on ainoat mistä heillä on ohje, että voivat avata pakkauksen ja myydä tietyn määrän. Näin ollen otin sitten kolme kun sen verran ainakin sillä hetkellä vain tarvittiin lisää.

Älä kuitenkaan stressaa, jos saat piikit ensi kiertoon -ilmeisesti harvalla tämä on näin ongelmallista kuin mulla (siis sekä kipu pistoksissa että huono vaste)! Ja jos se sitten toimis sulla hyvin, niin kyllähän se kannattais. :) Tosin muistelen, että sanoit, että sulla jo Letrotkin aiheutti rakkulan kasvun?
 
Boni, hyvä tietää tuosta piikkien pakkausten myynnistä, tosiaan tyyristä touhua siis. :(
Mulla joo viime kierrossa oli ne kaksi isoa rakkulaa kypsymässä, mutta en tosiaan tiedä suositteleeko lääkäri seuraavaan piikkiä kun kahdesti sitä on jo mietitty. Oon ymmärtäny et piikki auttais kypsynyttä rakkulaa irtoamaan ettei se sit jäis sinne vaan hengaamaan niinku mulla on saattanu käydä. Eli ovis tullu myöhään, jos ollenkaan.
 
Ja tänään ultrassa näkyi yksi rakkula 14mm. Menopur loppui tähän ja nyt piikitellään Ovitrelleä ensin pienet annoksen kaksi päivää ja sit varsinainen irrotuspiikki. Ensi kiertoon sitten clomit, jos tästä ei tärppää, kun ne letrot ei mulla toimineet. Irrotuspiikki maksoi sen päälle 50€, jos joku on kiinnostunut... Se Pregnyl olis ilmeisesti vain 5€ mutta tätä mulle määrättiin ja kolme apteekkia kävin läpi ennen kuin tätä löytyi varastosta.
 
En tiedä pitäisikö sitä tuntea olonsa helpottuneeksi vai kärsiä jo valmiiksi pakokauhusta, kun teidän tuota lääkerumpaa lukee... helpottuneeksi siksi, että itsellä on "vasta" ½ vuotta tulee jos on tullakseen-tyylistä yrittämistä takana ja noita lääkkeillä avustamista ei tarvitse tod.näk. miettiä vielä pitkään aikaan.... vai panikoida jo valmiiksi, koska jotenkin vaan sellainen pelko persuuksissa, ettei tästä mun kropastani kuitenkaan ole aikaansaamaan raskautta luomusti. :headwall:

Omanapailua: Tulipa tässä tosiaan tajuttua, että eilen tuli tasan ½ vuotta siitä, kun jätin pillerit. Kuukauden päästä onkin sitten taas varsinainen juhlapäivä...½ vuotta siitä plussasta... Ja mikä on saldoni tältä puolelta vuodelta? Yksi keskenmeno ja yhdet omat menkat! Siis tarkalleen ottaen kolme vuotoa; pillerien jätön jälkeinen viimeinen välivuoto, keskenmenovuoto ja sen jälkeiset menkat... Ainakin kolme yrityskertaa on jo kulunut näitä saamarin seuraavia menkkoja odotellessa. Alkaa ihan oikeasti jo vähän turhauttaa, vaikka yritänkin olla niin, että tulee kun on tullakseen ja plää plää plää...
Toisaalta koetan ajatella, ettei mun tilanne kuitenkaan ole niin paha kuin monella muulla. Sentään vaan vasta puoli vuotta takana... jotkut ovat joutuneet odottamaan useita vuosia ilman mitään.

Kasautuva jännitys koulun alusta ja kaikesta muusta mitä siihen liittyen pitäisi vielä selvittää (lähinnä kappas kappas raha-asioita) alkavat taas kuormittaa tätä pääkoppaa liikaa. Viime viikon painonpudotuskin jäi vähän vaisuksi, sama paino oli kuin edeltävänäkin viikkona... toisaalta positiivisesti ajatellen ei ollut noussut. :)

Boni nyt kovasti lähetän onnensäteitä, että se yksi rakkula sieltä nyt lähtisi kunnon kasvuun ja olisi teidän ensi vuoden beibe. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Boni
Boni, tsemppiä yhä vaan rakkulan kasvattamiseen! Mitä kokoluokkaa sellainen irtoamiseen kypsä rakkula onkaan? En tiennytkään, että noita piikkejä on monenlaisia, mulle siis tietääkseni puhuttu siitä irrotuspiikistä nimenomaan.

Valonkantaja, mun mielestä gyneltä kannattaa hakea apua heti vaan kun oma kierto tekee jotain omiaan (keskenmenon jälk varmasti eri asia), koska silloin on todnäk jotain sellaista pielessä mikä tekee raskaaksi tulosta entistä haasteellisempaa. Mä menin gynelle ekan kerran näissä asioissa neljännessä kierrossa kun kierrot oli venyvää sorttia (24,32,39) ja gyne oli samoilla linjoilla että mitä sitä turhaan päätä hakkaamaan seinään ensin vuoden verran, jos kerran heti voidaan auttaa. Eli kannustan kaikkia hakemaan gyneltä (erityisesti lapsettomuusasioihin erikoistuneelta) apua mahd pian kun jotain hämärää on kierron kanssa tekeillä. :)
 

Yhteistyössä