Esikoinen vuodelle 2015

Bumpy: Wau, tosi hienoa, jos sen oikeasti noin hyvin tunsit! Ja eilen talleteltu, sekin ihan mahtavaa! Ja juu-u, kannatan myös iltakellistämistä! Hitsi, sulla onkin sitten tooooodella jännä kierto! Mutta onneksi kivut siis hellittivät! Nymmää pidän niin maan perskuleesti peukkuja, jotta saadaan vahva plussa sulle myös raskaustestiin!

• Tykkää
Reactions: bumpy
thanks! Edelleen vähän ihmettelen miksei oo seurantaultraa ekassa clomikierrossa, sen perusteella mitä oon kaikenmaailman ketjuja niistä lukenu esim siitä "hyperoviksesta". Toisaalta kaiken tän yrittämisen jälkeen siinähän tulee sit vaikka neloset jos on tullakseen :D

• Tykkää
Reactions: Boni ja MooiMama
bumbylla ollut villit tuntemukset! :D

Täällä ei ole tunnettu mitään muuta kuin eilen illalla alkanut (hormoni?)päänsärky joka koettaa vieläkin jyskytellä taustalla, vaikka jo särkylääkettäkin otin. Oli aspiriinia tosin ja se ei nyt olisi sieltä parhaimmasta päästä ku tulehduskipulääke on, mutta pakko mikä pakko. Ja hitto, että oli eilen tosi paha olo, hyvä etten ykännyt. Kärsin päänsäryistä ja etenkin pahoinvoinnista tosi, tosi harvoin. :p

Varmaankin oon kipeäksi tulossa, koska eihän nyt saakutti vieköön vielä pitäisi mitään än äs raskausoireita olla! Nyt on vasta dpo 7 eikä sekään edes varmaa. Menkkojakin voi lähteä tässä odottelemaan torstaista lähtien. Jos niitä ei ala kuulumaan ensi tiistaihin mennessä (olen nyt koiravahtina kaukana sivistyksestä eikä autoa käytössä, viikon päästä palaan kotiin) niin kai se on harkittava sitten seuraavana aamuna testin tekoa.

Hassua on vaan tää olotila ku en ole oikein varma kumman tuloksen haluaisin nähdä, sen negatiivisen vai positiivisen....

Hei taas pitkästä aikaa!
Aattelin et jos tuun tänne manaamaan niin ehkä kroppani heräis ja menkat vihdoin tulis? :D Nyt siis mennään jossain kp60 hujakoilla ja ootan menkkoja saapuviksi enemmän kuin koskaan. Tämä siis se kuuluisa välikiertoni kun en halunnut loppuvuoden muksua ja tiesin odottaa et kierto venyy kohtuuttomiin kuten ennenkin mut nyt vois pikkuhiljaa alkaa jo tapahtumaan. Täällä pillerit siis jätetty pois syyskuun lopulla ja sen jälkeen jokainen kierto ollu edellistä pidempi, eka 24 ja viimeks 48. Ja joo, gyneltä oon saanu apuja kun kävin siellä tammi vai helmikuussa, mut en ottanu niitä käyttöön viel tähän kiertoon vaan tarkoitus aloittaa nyt seuraavassa kun se vaan alkais. Eli nyt naiset, jos muille toivotte plussia testiin niin toivokaa pliis mulle tätiä kylään että päästäis taas hommiin! :p

Tervetuloa kaikki uudet, joita on jo vaikka kuinka! :)

Intopiukalle siis menkkapuhuria täältä lähettelen :D harvoin näin voi sanoo.

Bumby toivottavasti oli hyperovis nuo sinun tuntemukset! Mitä muutakaan se voisi olla! :) mä ilmeisesti itsekin tunsin sen selvän oviksen, mutta ei siitä varma voi olla kun aiemmin ei oo tullu ees etsineeks mitään tuntemuksia.

Täällä dpo päivien alussa on tylsäääää... Tylsempää kuin kierron alussa, silloin voi sentään jo aika pian tikutella ovista. Nyt siis dpo 4.

Onneks saa joka päivä seurata miten muilla miten palstalaisilla menee, käyn aina vilkuilemassa muitakin keskusteluketjuja. Tästä on tullu harrastus :D

Muoks. Eiku herranjesta tänäänhän onkin jo dpo 5! Väsyttää vaikka nukuin päikkäritkin ja aamulla on tosi vaikee nousta vaikka meenkin joka päivä vasta ysiin kouluun.

Viimeksi muokattu:
Ihana Bumpy sun jutut on saanu mut hymyilee joka kerta "Uikaa siittiöt uikaa" :D

Mulla on kyllä ollut elämäni hirveimmät ovis kivut! Mä oon ihan tosissaan joutunu ottaa parasetamolia, kun kivut ollu sitä luokkaa että hyvä kun pystyy käveleen edes! Eilen siis tikkuun tuli kaksi tummaa viivaa, joten ovis ei sittenkään ollut silloin aiemmin, vaikka olin ihan varma siitä silloin (kaikki oireet ainakin oli sen puolella) Ja mielelläni olisin ollut ilman näitä uusia kipujakin!

Täälläkin pääsee siis jännäilemään pariksi viikoksi :D

Mulla on pää niin jumissa nykyään, etten edes tiedä mitä mä täällä yritän kirjottaa, nooooh... Eiköhän tää tästä ala asettuu pikkuhiljaa.

Intopiukka onpas sulla pitkäks venähtänyt kierto! Toivon sulle menkkoja että pääsette puurtamaan ;)

Bumpy hurjaa että tunsit ovulaation noin, ois kiva itsekin tietää miltä se oikeasti tuntuu, osais ehkä vähän tähtäillä :)

Mulla on menossa kp4/33 ja on ollu järkyttävät nää neljä päivää. Ihan kamalia kipuja ja kuitenkin ihan erilaisia ku menkkakivut mulla yleensä. Jotenkin alavatsalla tuntuu sellanen kova alue mihin sattuu, esim salilla en pystynyt tekemään puoliakaan sarjoista mitä yleensä teen vaikka menkat oiskin. Tiistaina mulla on gyne ja oma lääkäri sanoi eilen että mahdollisesti vois olla lähete munatorvien aukiolotutkimuksiin. Kohtutulehdus voi kuulemma joskus vaikuttaa siihen, ja mullahan oli se joulukuussa. Katotaan. On ollu aika tunnemyllerrystä tää aika.

Hei taas, kanssa kuumeilijat! (;

bumpy Itsellänikin on tarkoitus lähteä kokeilemaan tuota karppausta heti ensikuun alusta. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa nutrilett- kuuri siihen saakka, eli loppu kuukaudeksi. Tiedän ettei tämmöiset pussikuurit pidemmänpäälle ole hyvä juttu, mutta mukavan motivaation ne antavat aluksi, ja poistuupahan ylimääräiset nesteet kehosta. Ja juu kyllä mulla on clomifemit. Itseasiassa nyt seuraavasta kierrosta aloitan, kunhan ensin saan seuraavan kierron käyntiin. Mullahan tosiaan kierrot on venyny välillä todella pitkiksi, ja siihen sain nyt terolutit kaveriksi.

ON: Omista taustoista tosiaan voin kertoa sen verran että mulla on ollut ylipainoa aika kauan, itseasiassa niin pitkään kuin vain voin muistaa. Ollaan oltu tässä miehen kanssa vuosi ihan ilman mitään ehkäisyä, periaattella tulee jos on tullakseen, ja nyt vasta päätettiin alkaa ihan aktiivisesti yrittämään. Viimeisen vuoden aikana en siis tosiaan ole tullut raskaaksi: kierrot on olleet erittäin epäsäännöllisiä, välillä kestää kierto sen 30kp, ja toisinaan on venynyt ihan yli 100kp.. Ja tuo PCO mulla tosiaan on myös riesana.

Mulla on kaapissa tällä hetkellä clomifenia ja teroluttia yhteen kiertoon, ja aion ne käyttää nyt seuraavassa kierrossa. Aloitan terolutit huomenna, joten tätin odotan tulevan kylään n. 2vk kuluttua, siitä sitten kp 3-7 syön clomifenia. 29.4.2014 mulla on aika naistenlääkärille, jolta sitten aion pyytää clomifenia ja terolutteja vielä pariin lisäkertoonkin, siltä varalta ettei ensimmäisestä kierrosta tärppää..

Tilasin eilen netistä 50kpl erittäin herkkiä ovulaatiotestejä, ja 15kpl erittäin herkkiä raskaustestejä. Lisäksi ihan mielenkiinnosta tilasin miehelleni sellaisen miesten hedelmällisyys testin, tämä tosiaan oli miehelle ihan ok, vaikka nyt hänellä onkin melkoisia paineita että mitä testi näyttää. Mieheni ei käytä ollenkaan alkoholia, eikä ole koskaan edes maistanut tupakkaa, hän käy säännöllisesti töissä ja siellä tulee myös liikuntaa tarpeeksi, joten olettaisimme hänellä kaiken olevan kunnossa.

Itse olen vastikään lopettanut tupakoinnin, ja alkoholin käyttö on lähestulkoon minimissä. Painoa pudotan parhaillaan kokoajan vaikka viimeviikon aikana olenkin lipsunut pahasti. Tulevaisuudessa aion pyrkiä myös liikkumaan enemmän. Kuitenkin pääni sisällä tiedän että olemme olleet ilman ehkäisyä jo vuoden, ja harrastamme seksiä jopa useita kertoja viikossa, joten tavallaan pelottaa että onko minussa jotain vikaa, kun en tullut raskaaksi aiemmin.

Mulla mies kuuntelee tyynesti mun vauva hehkutuksia, mutta ei itse juurikaan hehkuttele. On sanonut että haluaa sen vauvan ja on valmis mutta häntä jännittää, kun se vauva arki on niin uutta, kuten varmaan jokaiselle esikoisen odottajalle. Mies ei onneksi kuitenkaan suhtaudu yhtään negatiivisesti minun innokkuuteeni, keskustellaan aiheesta jonkin verran ja hän ihan mielellään kuulemma katsoo minun "suloista hössötystäni". : D

Me muuten käytiin eilen tilaamassa sotkasta kokonaan uusi jenkkisänky! Se tulee ensiviikolla kotiinkuljetuksella, joten ehkäpä peitonheilutteluja tulee tapahtumaan tulevaisuudessa vielä enemmän, kun ei kolisevalla sängyllä tarvitse häiritä naapureiden rauhaa! (;

Lohdullista huomata ettei ole ainut joka stressaa näitä asioita aika paljon! :)

Viimeksi muokattu:
Seawind, täälläkin on tuo ylipaino riesana, mistään muusta ei ole viitteitä.
Viime vuoden (+alkuvuoden aikana) on saanut yhteensä pudotettua 12kg, vielä olis pitkä matka edessä "ihannepainoon" (siihen en kyllä edes tähtää, mielummin se +muutama kilo). Eli toinen kymppi sais vielä jäädä matkan varrelle.

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 16.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
anzkuliini12/28-29X
bumpy2919/31131/2013
diadora2524/29-3113
hopess2222/286/2013
Iiida2217/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2860/24-4859/2013
Jofa3037/2913/2014
Lumikko892417/24-3122/2014
Mappis_882520/28108/2013
Merope2919/28-3188/2013
Miisa-803430/28-35138/2012
Mingala2437/3214/2014
Minisport2723/3388/2013
MooiMama258/3305/2014X
Nosugar259/30-3114/2014
Onnenpisara237/31-385/2013
Oodikas365/2887/2013
piretti226/371710/2012X
puutarhassa215/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2617/23-3010/2013
~SeaWind~20?/?14/2014
taikakai335/2714/2014X
Tikru-783616/29-3223/2014
vauvatoiveilija2229/22-32210/2013
valonkantaja2326/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
Valonkantaja toivotaan nyt että sun piina päättyis plussaan! :) Jännää jännää!

Kiva kuulla susta intopiukka. Johan oot saanut tätiä odotella. Toivotaan nyt että vihdoin tulis kyläilemään jotta saisit kiertosi kuriin!

Santrana hyvä jos mun jutut viihdyttää :D Eihän tästä kuumeilusta ilman huumoria selviäis. Oviskivut on kyllä pyllystä! Mullakin on usein sellasta normallia jomottelua oviksen aikaan muttei kyllä ikinä ollut tällasta kun nyt tässä kierrossa. Pari kertaa ennenkin on tosin ollu niin kovat etten oo uskaltanu edes liikku ja olen pelännyt että nyt siellä on jotain kamalaa tapahtumassa. Ovikset on tosi kipeitä esim ekassa kierrossa hormoniehkäisyn lopetuksesta ja muutenkin aina kun on tullut jotain uutta kuten nyt noi terot ja clomit.

~seawind~ onnea urakkaan! Hienoa että olet päässyt tupakasta eroon! Itse lopetin vuosi sitten kun tulin raskaaksi mutta lipsuin hiukan takaisin kun se ilo ei sitten jatkunutkaan. Mies kuitenkin siirtyi silloin sähköröökiin ja samalla oma körssäily väheni tosi paljon. Silti edelleen tulee joskus polteltua, mutta yleensä vaan pari aina iltaisin. Kumma kun aamuisin ja päivällä mun ei koskaan tee edes mieli, illalla vaan. :O Oletko koskaan kokeillut sellasta kun south beach dieetti? Voin suositella sitä. Se on aina toiminut mulla. Ainoa vaan että siinä opitut uudenlaiset ruokailutottumukset pitäisi pitää mutta mulla aina vähitellen lipsuu takaisin... Mutta se kyllä tehoaa! Siinä on semmonen kahden viikon "paasto" jolloin on tosi rajattua mitä ruoka-aineita saa syödä ja sen jälkeen aletaan lisäilemään hiukan niitä hiilareitakin. Se 2-viikkoinen alku on ihan loistava sysäys laihiksen alkuun, energiataso nousee ja makeanhimo häipyy kunhan sen kaks viikoa jaksaa.

ON: Äitini on laihtunut muuten 13 kg ja se on nyt mua pienempi. Ja veljeni on laihduttanut yhteensä noin 120kg! Siis eihän tää nyt vetele!! :p Ei siis auta kun saada oma syöminen ruotuun! Ajattelinkin juuri alkaa taas noudattaa south beach -ohjeita. Jos ottais ensin tavoitteeksi 5 kg ja sitten vielä toiset 5kg. Ois mulla ihan siihen 20 kiloonkin varaa mutta kymppiin olisin jo oikein tyytyväinen :)

Täällä edelleen kipuja :( Se hirveä oviksen aikaansaama paineentunne ja tärinäkipu on poissa mutta hirveitä vihlaisuja ja pistävää kipua muniksissa, etenkin oikeassa. Ei oo kivaa! Oikeasti pelkään jotain clomien aiheuttamaa hypermikäsenytolikaan, jonka seurauksena munikset suurenee ja aiheuttaa myös kystia. en taho!! Toivottavasti eivät pahene enää! En edes uskalla lähteä yksin kauas kotoota kun pelkään että joku hirveä kipuhyökkäys iskee jossain metsässä tai auton ratissa.

JA NÄÄ FINNIT!!! Helvata sentään! Äiti kun käväisi eilen niin ekana huudahti "voi sua meidän finninaama!" Joo hei kiitti mutsi :D Mut on kyllä kaameana iho taas. selkä on ihan täynnä mutta ne ei sentään näy. Otsassa on tommonen ihana rykelmä pikkunäppyjä... näyttää siltä kuin joku ampparijengi olis käynyt istahtamassa. Tuntuu et joka päivä sitä törttäilee näppyjä ja niitä ilmestyy samaa tahtia lisää. Taitaa olla terojen aikansaannosta. Yöks! :$

Viimeksi muokattu:
Voi jumala miten mun varpaat ja sormet on jäässä! D:
Siis okei, tää omakotitalo oikein hohkaa kylmää, mutta silti. Oon täällä peitto päällä ja kahdet sukat (tennissukat ja villasukat) jalassa ja silti kylmä! Äsken ku oli uuni päällä niin arvatkaa himottiko ajatus sinne sisälle sukeltamisesta? :D
Ja mahaa nippailee aina välillä oudosti ja ihan kuin olisi turvonnut, vaikkei ole ja nielu on ihan yhtäkkiä vähän kipeän oloinen ja ja ja....
EI, nää ei ole mitään oireita prkle!

bumby, mun kp on itseasiassa tänään 26. :)
Toivottavasti kivut hälvenisi.

Mie olen alkanut taas mietiskelemään jotain sellaista painonlaskemisurakkaa joka ei olisi liian kivulias, mutta oikeasti purisi tähän juttuun. No tietty se perusterveys ja liikunta on must, mutta se alkaa jossain vaiheessa oikeasti vaan turhauttamaan jos paras saldo mitä saat aikaiseksi on vaivaiset 100 grammaa viikossa, kun käyt 5x reippaalla lenkillä + syöt perusterveellisesti. :(
Tai lähtee sitä ekana kuukautena jona aloittaa ehkä se kilo just ja just (nestettä), mutta lopun kanssa saa tapella. Nyt sain marraskuusta helmikuulle vain vaivaiset 3 kiloa pois ja nekin tuli nyt heti takas ku vähän löysäsi (raskaus ja muu). Outoa ja tuplasti ärsyttävämpää tästä tekee se, että vielä 3 vuotta sitten onnistuin tiputtamaan painoa surullisen helposti melkein 15 kiloa neljässä kuukaudessa ja sekin vaan sillä, että jätin sokerilimun ja kaiken hyvän kittaamisen pois. En oo tähän kolmeen vuoteen todellakaan samalla tavalla missään vaiheessa enää makeaa tai suolaistakaan vetänyt siten kuin silloin. Tyyliin roskaruokaa, 4 litraa(!!!) lidlin sokerilimua päivässä, karkkia melkein kilo yhden illan aikana + äidin rasvaisia safkoja. Hevi-osasto oli sellaista, että hedelmät ok ja tuoresalaatti, kaikki keitetty/paistettu oli NO NO.
Jotain hyvää siitä elämäntaparemontista tai sen tapaisesta tosin oli, että a) opin pitämään ja juomaan vettä b) nirsous jäi valtaosin pois. :)

En tiiä, että pitäisikö sitä mennä ihan lääkärille asiasta puhumaan. Ainakin se kilppari on nyt must. Tuskin lääkitys (jos se vajis on) nyt mitään ihmeitä aiheuttaa, mutta ehkä edes vähän helpottaisi touhua.

bumpy tiedän niin ton ihanan finnikokemuksen... Mulla ei ollut mitään oireita kunnes lopetin pillerit. Nyt on koko yläselkä, hartiat ja rintakehä täynnä! Samoin naamassa paljon pientä näppyä ja pari kertaa viikossa tulee isompia patteja, myös kaulaan ja niskaan, hyi! :(

Jee! Paljon taas keskustelua ja luettavaa! :D

Valonkantaja: meillä on sit aika samoihin aikoihin ja melko samoilla lukemilla tuo keskemeno tapahtunut : / Mulla helmikuun vaihteessa tuli vuotoa ja 6.2. gyne totes kohdun tyhjäksi.. olisko ollu rv 6+6. Lohdutteli ja rohkaisi, että mahdollisesti uusi raskaus voi tapahtua piankin ja toivottavasti se olisi totta :) sulle onnea matkaan, jos oikein luin, että sinulla on piinapäivät meneillään/edessä ;)

Tupakasta: täälläkin on yksi pahatapainen.. olin lopettanut joulukuun alussa ja onnistuikin ihan hyvin, mutta km jälkeen ku pahin masisangsti iski päälle nii lipsahdin ja nyt taas kk tullu polteltua, mutta pian taas tarkoitus lopettaa ja tietty raskautuminen ja raskaus on paras motivaatio :)

Mitäs vielä... noh omaa napaa sen verran, että tosiaan menkat tuli ja meni, mutta eilen, ihan yllättäen keskellä päivää, kun olin koululla tekemässä itsenäisesti tehtäviä, niin tuli karseen etova olo. Ihan vessaan asti piti mennä puklaamaan. Jonkin aikaa huono olo jatkui, mutta helpotti iltaa kohden. Tänään aamulla oli taas hieman huonoa oloa, mutta helpotti lounaan jälkeen. Vatsatautia on kuulemma ollut liikkeellä, mutta eipä tämän pahemmin mulle ole vielä käynyt. Luultavasti teen testin varuiksi ennen kaverin synttäripippaloita, mutta tuskin odotuksia pistä kovin korkeiksi.. rahoitampa ainakin jonkin raskaustestivalmistajan toimintaa :D

Viimeistään se raskautuminen on kyllä todella hyvä motivaatio lopettaa sauhuttelu :) aika moni mun tutuista on kyllä sit lapsen tulon ja imetyksen jälkeen taas alottanu. Luulis että silloin olis helpompi lopettaa kokonaan kun on niinkin kauan ollu jo polttamatta. Mutta mitäpä mä siitä tiiän kun en oo ikinä ees kokeillu. Oli sellanen kaveripiiri nuorempana ettei ollu onneks yhtään vertaispaineita alottaa tai kokeilla :)

Tänään dpo 7. Viikko viä niin voi ehkä jo pissiä tikkuun :) edelleen sellanen tunne että ei oo tärpänny (varsinkin kun ei oo ollu mitään tuntemuksia mahdollisesta kiinnittymisestä).. Mutta tiedän, turha viä maalailla piruja seinille.

Hei kaikille!

Tääläkin kuntoremontti aloitettu kunnolla viikko sitten maanantaina. Liityin siihen Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat ketjuun! Ja hyvin alkoi projekti. Tosin paino heittelee päivittäin, mutta sehän on ihan normaalia. Suunta on kuitenkin oikea.

Tällä hetkellä KP 31 ja DPO 12(?) ehkä. Mutta tuo mun kierto on niin persiistä, ettei sen perusteella voi mitään tietää. Tänä aamuna piti hätähousuilla ja tehdä testi. No negahan sieltä tuli. Toivoin vain maailman parasta synttärilahjaa itselleni, kahta nättiä punaista viivaa. En saanut sitä vielä.. ;( Ja kaiken kukkuraksi nyt alkoi sattua alavatsaan, että täti sieltä varmaan tulee synttärivierailulle. PRK!!!

Tänään on ollut jotenkin herkkis olo muutenkin. Montun pohjalla ollaan. Pääsiäinen tulossa ja pitkät vapaat. Toivottavasti en retkahda syömään, tunnesyöppö kun olen minäkin. Hassua, me kaikki tällä palstalla olemme kuin samasta puusta veistettyjä, samoine tuntemuksineen ja tapoineen. On ihanan tietää, etten ole yksin!

Tupakasta vielä. Itse olin melkein pari vuotta polttamatta, mutta taas olen alkanut ratkeileen. Mulla ei myöskään ikinä ole ollut mitään nikkiksiä ja muita tupakan tuskia. Aamuisin ei tee tupakkaa mieli yhtään. Eli olen enemmänkin tunnepolttaja. Seurapolttaja. Viihteellä polttaja. Mutta sen lupaan, jos se vaavi ilmoittaa tulostaan, sauhuttelut loppuvat siihen paikkaan! Tiedän kyllä, että ei se sauhuttelu ole hyväksi raskautta yrittäessä. Mutta on se niin väärin, että jotkut alkkis-huumehörhöt raskautuu tuosta vaan!

Ihanaa Pääsiäisen aikaa teille Rakkaat kanssatoverit!! <3

No niin, tästä lähtee sitten jännät päivät rullaamaan. :)

Nyt siis kp27 ja dpo on 5-12. En oo nimittäin noista nyt ihan varma...
5.4 oli aika voimakkaita tuntemuksia vasemmalla puolella + rintaa pisteli & valkovuoto alkoi runsastumaan, 8.4 tuli se ihme iso limaklöntti (limatulppa?) ja 12.4 loppui runsain valkovuoto. Eli laskeskelen nyt dpo:ta 5.4-12.4 väliseltä ajalta. Testauspäivä, mikäli menkkoja ei tule tässä, on siis nyt 24.4. Silloin pitäisi kyllä ainakin jotain näkyä ku olisi kp34 ja dpo 12-19. :D

Oireita minnekään suuntaan? No ei ole. Paitsi aamulla nippaili hassusti mahaa, mutta väittäisin enemmän suolistopuolen jutuksi. Ja tää hassu, tosi heikko vannemainen tuntemus on aina välillä. En usko, että olisi tärpännyt.

Tässä siis on nyt monella jännät päivät edessä. Tsemppiä odotukseen <3

Viimeksi muokattu:
Oon seuraillut näitä palstoja jo pitkään. Ja nyt tuntuu siltä, että on aika itsekin kirjoitella.

Ja täytyy sanoa, että tämäkin ketju on täynnä aivan mahtavia, elämäniloisia tyyppejä (kevätmasennuksista huolimatta). Ihanaa kun olette avautunu ja kertonu omista vaikeista kokemuksista. Tekee itselle niin paljon helpommaksi, kun huomaa että muutkin ajattelee ihan samalla tavalla. :)

Olen varmasti kuvitellut itelleni ihan kaikki mahdolliset raskausoireet. Ja harmistellut ystävien vauvauutisia. Tottakai olen onnellinen kaikkien muiden puolesta, mutta oma vauva on ollut jo riittävän kauan toiveissa.

Ikä 29, KP 17/27, YK 15 (välissä 2 taukokuukautta).

Tammikuussa tais olla jo raskautta alulla: rinnat arkana, hengästymistä, nippailua jne. Kuukautiset kuitenki alkoi ja oli ihan pirun kipeät. Pidettiin tämän jälkeen kaksi välikuukautta, ihan mielenterveyden takia. Elämä on viimeisen vuoden ajan kulkenu 2 viikon sykleissä, joten hengähdystauko tuli tarpeeseen. Suosittelen kyllä taukoa, jos yritys meinaa venyä... oli kiva keskittyä omiin muihin juttuihin. Nyt on taas jotenkin ihan uusi into päällä yrityksissä. :)

Tutkimuksissa on käyty, mitään "vikaa" ei oo löytyny. Maanantaina oli tosi selkeä ovulaatio ja nyt sitten jänskäillään. Aloitin myös raskausvitamiinit tänään. Niitähän kannattais ottaa jo 3 kk ennen ku alkaa yrittää. Enpä tiiä miksi en oo aikasemmin niitä hoksannu ottaa.

Olen tosi kiinnostunu odotusajan ruokavalioista. Oon kokeillu kaikkea aina maca-jauheesta alkaen. Nyt uusimpana juttuna olen vähentänyt kahvin juontia ja jättänyt maitotuotteet pois. Älkää kysykö miksi, kunhan kokeilen. :D

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille! :)

Hei kanssakuumeilijat! :)

Onkos kukaan käyttänyt aamulämpöjen mittailua ovulaation ajankohdan selvittämiseen tikuttelun ohella? Itse ajattelin tässä kierrossa kokeilla, kun haluaisin varmistaa, onko ovis oikeasti silloin kun kuvittelen sen olevan. Yleensä mulla on hyvinkin selkeät ovisoireet, mutta nyt pari viimeistä kuukautta ollut jostain syystä vähemmän selkeetä... Ovulaation ennustamisessa tää ei tietenkään auta, lämmöt kun nousee vasta kun ovis on jo tapahtunut, mutta ainakin auttaa varmistamaan DPO:n eikä maksa mitään. :) Ehkäpä otan myös huutonetistä tilatun clearblue digin käyttöön siinä kohtaa, kun kuvittelen oviksen lähestyvän. Mielenkiintoista nähdä, miten oireet, lämmöt ja ovistestin tulokset mätsää toisiinsa. Ajattelin ottaa tän ihan "tieteellisenä kokeena", kun yritys ei vielä tässä vaiheessa ole niin kauhean vakavaa.

Asensin myös luuriin WomanLog Pron, jonne voi merkkailla kuukautisten alkamiset ja loppumiset, lämmöt, ovis- ja muut oireet ja mielialat, ovistestien tulokset, painon (hyvä apu myös laihduttaessa siis!) yms. Lämmöistä ja painosta tuo piirtää käyrää ja kalenterissa näkyy KP:t ja millon seuraavat menkat ja ovis pitäisi olla yms. Tilastoissa näkyy keskimääräiset kiertojen pituudet ja jopa keskimääräinen seksin määrä, mikäli senkin on tuonne merkkaillut. :D Aika kätevää.

Meillä on tjottailua lähinnä senkin takia, kun mies toistaiseksi asuu eri paikkakunnalla, niin ajoittaminen on toisinaan vähän haastavaa. Lisäksi suhde on aika tuore vielä, mutta lapsiasian suhteen on samansuuntaiset aatokset molemmilla ja tosiaan mies kuumeilee jopa enemmän kuin minä :D Itselläni on vauvakuumetta ollut enemmän ja vähemmän jo viimeiset 20 vuotta, mutta aiemmissa suhteissa mies ei ole ollut valmis/tiennyt haluaako lapsia ollenkaan, ja jossain kohtaa epäonnistuneen pitkän suhteen jälkeen sinkkuunnuttuani melkein jo ehdin haudata lapsihaaveet. Kuinka pitkä yhdessäolo teillä muilla on takana ennen kuumeilun tai yrityksen alkamista?

Ihanaa ja munarikasta pääsiäisenaikaa kaikille :D

onnenpisara
Oma parisuhde on ajautunut ihan kriisiin. En enää tiedä haluanko edes lasta. En uskalla sanoa miehellekään vastaan. Meillä oli kauhea riita ennen töihini menoa tässä eräs päivä ja koko iltavuoron töissä pelkäsin mitä kotona odottaa - yökkäilin maha ihan sekaisin.. En osaa enää sanoa haluanko jatkaa suhteessa. Jotenkin minusta vaan tuntuu ettei minua arvosteta. Jokin on muuttunut. Mistä saan voimaa tehdä oikean, viisaan ratkaisun?

Taikakai: Meille lääkäri suositteli digi-ovismmittareita tikuttelun sijaan, ne kuulemma kertovat todellisen ovisajan parhaiten. Näissäkin on varmasti monia mielipteitä. Aamulämpöjä en oo mitannut, kun se tuntuu niin isolta vaivalta. :)

Onnenpisara: Olen todella pahoillani teidän tilanteesta, kuulostaa vakavalta. Muista, että parisuhteen pitää tehdä onnelliseksi ja tuoda iloa elämään. Tollainen tunne, että sua ei arvosteta, on todella ikävä. Et varmasti ansaitse sellaista. Olisiko pieni aikalisä tarpeen? Olis varmasti tärkeää, että voisit kertoa näistä sun tunteista ja ajatuksista myös sun miehelle. Ja suhteessa ei pitäis joutua pelkäämään! Parisuhteessa oleminen on vaativa homma, jossa molempien pitää olla mukana ja antaa oma panoksensa. Ja se panos ei ole toisen mollaamista, syyttämistä ja vähättelyä! Jaksamista. <3 Päivittele tännekin, että miten teillä tilanne etenee.

Tätä ketjua on todellakin ihanaa lukea kaikkine asioineen :) mukavaa lukea tekstiä joka koskettaa myös itseä monella tapaa :)

Taikatai: me ollaan miehen kanssa alettu seurustelemaan kesällä 2012 ja joulukuun vika päivä 2012 muutettu yhteen :) toukokuussa 2013 mies kosi ja 24.12.2013 mentiin naimisiin Amsterdamissa :) nyt sitten 5.5. poistetaan kapselit ja vauva on sitten tervetullut :) vauvahaaveet on kyllä ollut koko suhteen ajan todella pinnalla, ensimmäisen tyttölapsen nimi päätettiin jo kolmannella seurusteluviikolla :D monet vois sanoa että aika kiirusta pitää mutta meistä tää tuntuu tosi normaalille :)

Onnenpisara: ikävä kuulla että teillä on parisuhteessa kriisi.. mielestäni kriisit eivät ole aina pahasta koska niissä oppii todella paljon sekä itsestä että toisesta. Kannattaa varmaan miettiä että rakastaako toista niin paljoa että on valmis tekemään kaikkensa että kriisi saadaan sovittua. Ja toki toisen osapuolen pitää myös osata tulla asioissa vastaan :) toivon kovasti että saisitte puhuttua asioista avoimesti toisillenne ja kriisin selvitettyä. Pieni breikkikään ei ikinä ole huono juttu :)

Itsekin tahdon toivottaa munarikasta pääsiäistä itse kullekin ;p

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 18.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
anzkuliini14/28-29X
bumpy2921/31131/2013
diadora2526/29-3113
hopess2224/286/2013
Iiida2219/18-4269/2013
ilokilo2918/2715
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2862/24-4859/2013
Jofa3039/2913/2014
Lumikko892419/24-3122/2014
Mappis_882522/28108/2013
Merope2921/28-3188/2013
MiiSa-803432/28-35138/2012
Mingala2439/3214/2014
Minisport2725/3388/2013
MooiMama2510/3305/2014X
Nosugar2511/30-3114/2014
Onnenpisara239/31-385/2013
Oodikas367/2887/2013
piretti228/371710/2012X
puutarhassa217/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2619/23-3010/2013
~SeaWind~20?/?14/2014
taikakai337/2714/2014X
Tikru-783618/29-3223/2014
vauvatoiveilija2231/22-32210/2013
valonkantaja2328/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Täällä on monella (myös allekirjoittaneella) jännäpäivät menossa. Nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn että pääsiäispupu tois meille hedelmöittyneitä munia =)
Miten nää piinapäivät ja -viikot meneekin niin hitaasti!! Itse en ikinä malta odottaa sinne asti että kuukautisten pitäis alkaa, pakko aina pissiä tikkuun jo aikaisemmin. Mut silti vielä viikon verran ennen ku sitä kannattaa edes harkita. BUUUU!!!

ilokilo ei niistä eri ruokavalion kokeiluista varmasti haittaakaan oo! Päinvastoin noihan on terveellisiä konsteja! Ja tää vauvaprojekti alkaa tosiaan olemaan raskasta! Ja kun tämä mun eka clomikierto on vielä kaiken lisäks ollu pelkkää kipuilua niin alkaa jotenkin voimat uupua. Mietinkin että jos ei nyt tässä tai seuraavassa kierrossa tärppää (sit luvattiin lähete lapsettomuustutkimuksiin) niin harkitsen pientä paussia, odotellaan sitten tutkimuksiin pääsyä. Toisaalta just palautin lopputyöni tarkistettavaksi (jes!!!) joten se vie vähän stressiä. Töitä ei ole tiedossa joten ihan työttömän elämää kotona luvassa toistaiseks. Eihän se hyvä juttu ole mutta ainakaan ei ole sit muutakaan tekemistä tai stressiä kuin vauvahaaveilu. En sit tiiä onko se hyvä vai huono asia.... menipäs jaaritteluksi, sorry! :D
Mutta siis hyvä että teille ilokilo tauko teki hyvää, nyt tsemppiä jatkoon!

taikakai oon joskus vähän tsekkaillut aamulämpöjä mutta todennut etten tuu niistä hullua hurskaamaaksi. Turhaa kyttäämistä vaan joten jätin sen sikseen :D Samoin limoista en osaa sanoa yhtikäs mitään joten en niitäkään seuraa. Ovistikut on kertoneet oviksesta (monirakkuilaisuudesta huolimatta) ja myös jomotus munasarjoissa kertoo ajankohdan joten olen todennyt niiden riittävän. Paras keinohan on jatkuva seksin harrastaminen 2-3 päivän välein niin ei tartte murehtia niin paljon oviksen ajankohtaa ;)

Tosta yhdessäolosta. Me tavattiin 2009, mentiin naimsiin 2012 ja tammikuussa 2013 alkoi yrittäminen. Tuntuu, ettei aikaisemmin ollu edes mahdollisuutta yritykseen, eikä kyllä haluakaan, koska itsellä oli koulu kesken ja miehellä vielä epäselvää mille alalle päätyy. Lisäks mies on mua nuorempi joten hänellä nyt ei ollut heti alussa mikään kiire, enkä itsekkään halunnut hätiköidä.
Itse tosiaan valmistun vasta ja olishan se ideaalia saada ura käyntiin ensin, mutta kun täytän tänä vuonna 30 niin totesin ettei tässä nyt voi alkaa vuosikausia odottelemaan. Ja oikeassa olin kun tää meidän lastensaanti osoittautuikin astetta hankalammaks :( Kuitenkin haluaisin mieluusti enemmän kun vaan sen yhden lapsen joten ei tässä sit ruvettu odottelemaan, kun työllisyystilanne muutenkin aika heikkoa. Miehellä on onneksi virka, joten kyllä tässä ihan pärjätään!

Onnenpisara voi sua raukkaa! :( Tosi kökkö tilanne! Sun pitää nyt miettiä tarkkaan mitä haluat. Esim. haluatko lapsen senkin uhalla että teidän perhe ei sitten ehkä pysykkään koossa. Minusta ehdottomasti tärkein kysymys on: OLETKO SINÄ ONNELLINEN? Pitäisihän sinun tunte olevasi rakastettu ja arvostettu. Voiskohan tämä olla joku vaihe, joka aiheutuu esim. tosta vauvantekostressistä tms? Paljon voimia!! :hug:

kysymys kaikille:

mietin että pitäiskös listaan lisätä joku semmonen "taustoja"-pykälä. Täälläkin monella taustalla keskenmenoa, kohdunulkoista, pco:ta, kilppariongelmia, niin olisko hyvä merkata tollaset jokaisen kohdalle niin muutkin pysyy helpommin perässä siinä että mikä kaikilla olikaan se homman nimi. Mielipiteitä?

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE IHANILLE TYTTELEILLE! :heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä