Esikoinen vuodelle 2015

Valonknataja en nyt haluais pelotella mutta tuo että rakkuloita on helminauhamaisesti on tyypillistä nimenomaan pco:lle! Seuraavalla gynekäynnillä kannattais kyllä ottaa puheeksi!

Boni mitä nyt muita keskusteluja olen seurannut niin kyllähän niitä monikkoraskauksia on clomeilla tullut. Jossain joku jopa mainitsi että oli kasvanut 3 isoa follikkelia clomeilla ja gyne kielsi yrityksen siinä kierrossa koska riski kolmosiin on niin suuri. Mulla on äidin suvussa kaksosia joten iiiik... :D

Oodikas, jaksamisia! Välillä iskee kyllä kova epätoivo ja turhautuminen mutta ei auta kun jaksaa tarpoa eteenpäin! Kunnon itku aina välillä auttaa. :flower: Ja tsemppiä muillekkin uuteen kiertoon joutuneille!

Tervetuloa Seawind! pco:laisillahan yleensä se "karppaus" tuntuu olevan tehokkain laihduttaja. Mulla monirakkulaisuutta myös ja olen huomannut että hiilareiden välttely on paras tapa itselle pudottaa painoa ja olo muutenkin kohenee! Tsemppiä sekä vauvayrittelyyn että painonpudotusprojektiin! :)

Tervetuloa MooiMama! Eli siis ensimmäinen vuotopäivä on kp1 (tuhruvuotoa ei lasketa vaan kunnon vuoto). Ja sitten kierto jatkuu kunnes seuraavien kuukautisten eka päivä on taas kp1. dpo tarkoittaa days past ovulation jos sitä ihmettelet myös eli ovulaatiopäivä on dpo 0 jne. Tsemppiä yritykseen!

ON: Ei juili eää ihan niin ilkeästi kun eilen mutta vieläkin vähän. Ihan uudenlaista pistävää kipua. Ei kivaa... Ja ovulaatio on ihan hukassa. Olen viimeiset 3 aamua testannut ja viiva senkus haalenee... normistihan juurikin nyt ois mun ovulaation aika. Testasin muistaakseni kp 10 yhden ihan vaan jomottelun takia ja sain tosi vahvat viivat. Nyt sit mietin vaan että tuliko se ovis nyt ihan oikeesti jo silloin kp 9-11 tienoilla. Ois kyl niin outoa.

Onkos täällä muita clomien käyttäjiä. Eikös seawind ja boni teillä ainakin oo käytössä? Tiedättekö että aikaistaako clomit yleensä ovista tai voiko se "sekottaa" ovistestit näyttämään mitä sattuu? Onko teillä tullu jomottelua tai muuta kipua. Luulis että mulla toi jomottelu just kertoo munasolujen kypsymisestä ja kasvamisesta mut se taas ei sit ollenkaan tue tätä mun "ovis meni jo" teoriaa. Ois kiva kuulla vähän muiden kokemuksia clomikierroista. Tuun hulluksi täällä kun en tajua yhtään mitä tuolla alhaalla tapahtuu! :headwall:

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

LAUANTAI 12.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
anzkuliini8/28-29X
bumpy2915/31131/2013
diadora25?/29-31
hopess2218/286/2013
Iiida2213/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2856/24-4859/2013
Jofa3033/2913/2014
Lumikko892413/24-3122/2014
Mappis_882516/28108/2013
Merope2915/28-3188/2013
Miisa-803426/28-35138/2012
Mingala2433/3214/2014
Minisport2719/3388/2013
MooiMama254/3305/2014X
Nosugar255/30-3114/2014
Onnenpisara233/31-385/2013
Oodikas361/2887/2013
piretti222/371710/2012X
puutarhassa211/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2613/23-3010/2013
~SeaWind~20?/?14/2014
taikakai331/2714/2014X
Tikru-783612/29-3223/2014
vauvatoiveilija2225/22-32210/2013
valonkantaja2321/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
Kivasti muitakin uusia täällä! Ja pahoittelut niille kenelle täti tuli taas. Eikun uutta matoa koukkuun!

Bumpy, mulla ei ole clomeja kun gyne halusi odottaa kesään ennen kuin määrää niitä. Mutta ihan oon jo asennoitunut siihen, että ilman ei mitään mahkuja ole, kun kuukautiset uupuvat kokonaan... Ja mielenkiintoista kuulla näistä useista lapsista clomeilla, kun yhtään sellaista en tunne, vaikka olen kuullut ja lukenut mahdollisuudesta. Eikös ne suvussa myös kulje, joten saapa nähdä onko sulle joskus tiedossa useampi nyytti kerralla... ;)

Mooimama, netistä löytyy Kaksplussan artikkeli, jossa on avattu kaikki nämä lyhenteet, joita näillä palstoilla käytetään. Itse eksyin sinne, kun aloin näitä juttuja seurailemaan ja oli aivan pihalla kaikesta tähän liittyvästä. Taitaa löytyä, kun googlesta hakee "vauvapalstaslangia".

Kiitos Boni ja bumpy :) Nyt oon jo vähän kartalla asioista :D Eli siis kp 4/33(?). Kierron pituutta en tiiä varmuudella, mutta 33 päivää edellisten ja nyt olevien välillä. Voi siis toki muuttua ku kapselit otetaan pois kädestä toukokuussa :) Meillä tosiaan kanssa ollaan sovittu että vauva tjot :) ei tahota ottaa paineita eikä stressiä aiheesta ;D vaikka kyllähän tää kuumeilu aiheuttaa vaikka mitä :D

Onko teillä miehet aktiivisesti osana kuumeilua ja hommailua? :) Mulla taitaa olla niin että miehellä jopa kovempi kuume ku mulla :D Muusta puhukkaan ku vauvoista ja ehottelee nimiä :) <3

Uusi haaveilija ilmoittautuu mukaan :) Rivi näyttäisi tältä: 33 1/27 4/2014 ja toistaiseksi TJOT.

Vauvahaaveita on ollut piiiitkään, nyt viimeinkin on koittanut tilaisuus päästä tositoimiinkin... Miehellä vauvakuumetta enemmän, itsellä kuume vasta nousussa :)

Tervetuloa taikakai! Lisäilin sut listaan :)

Meillä mies kyllä kuumeilee muttei kauheasti puhu siitä. Huomaan kyllä että haluaa yhtä lailla mutta on muutenkin vähän semmonen ettei puhu tunteistaan eikä varsinkaan ikävistä, nyt kun meillä on tätä yritystä jo niin kauan takana että se rassaa molempia. Mutta kyllä tuo mies kovasti uskoo että se nyytti meille vielä tulee, vaikka nyt onkin vähän haikara eksyksissä.

Mulla oli muuten tossa yks päivä kylässä kaveri jolla kaksi lasta mukanaan. Varsinkin tää nuorempi 10kk oli niin suloinen. Tuli tosi surku kun seurailin tätä ihanaa ölisevää palleroa ja mietin että miksei meille vaan tule tuollaista :( Tää kaveri vielä tuli ekalla kerralla raskaaks vahingossa yhdestä kerrasta ja tää toka tärppäs sit heti ekasta yrityskierrosta. Tasan ei mee nallekarkit!

Mukavaa kun porukka kasvaa!
Ja kiva, että on muitakin tjottailijoita ;)

MooiMama: Ihanaa, että mies on noin kuumeissaan ;) se on jotenkin tosi hellyyttävää! Meillä yritys lähti nimenomaan miehen ehdotuksesta. Hän tosin tiesi, että mulla oli ollut jo pientä vauvakuumetta siitä lähtien, kun kummityttömme syntyi. Sen jälkeen kun hän ehdotti ehkäisyn poisjättämistä, niin siitä se hänenkin kuumeilu tuli mukaan kuvioihin.. mutta suhteellisen maan pinnalla ollaan ihme kyllä pysytty heh :D

bumby: mulle oli myös uutta tuo, että kp lasketaan vasta siitä kunnon vuotopäivästä :D sittenhän mulla oiskin nyt kp 1/38 eikä kp 2/37 !

Ja voin bumby samaistua.. Munkin mies on kyllä kuumeissaan ja uskoo haikaran tuloon, vaikkei niiiiin paljoa puhukkaan..
Ja tuo, että "miksei meille tuu.." juuri tässä jonkin aikaa sitten olin katkera jopa kaikille telkkarisarjojen naisille jotka oli kuvitteellisestikin raskaana, kun pahin turhautumisen tunne oli päällä :D
Toivon kaikille meidän ryhmäläisille, että haikara löytää reitin, oli sitten lyhyt tai pitkä! :)

onnenpisara
MooiMama meillä mies on ollut aktiivisempi alusta pitäen perustamaan perhettä. Lapsista on puhunut jo siitä asti kun ollaan yhdessä oltu. Viimeiset vuodet myös appivanhemmat painostaneet kaikessa hiljaisuudessa. Silti nyt kun on lupa tulla ja mahdollisuus annettu niin isäntä ei ole mikään innokkain näissä puuhissa..millo väsyttä tmv. Toisaalta hyvin turhauttavaa, mutta toisaalta ymmärrän että toinen on jo ollut vuosia tosi väsynyt. Arki on aika kiireistä ja raskasta. Siksi pelkäänkin että jos saadaan lapsi niin huomaan jääväni kotitöiden ja kaiken kanssa yksin, mies kun ei oo mikään erityisen innokas osallistumaan sellaiseen.

Aikomus olisikin koettaa kehittää gyneaikaa tähän johonkin, viimeistään/ehdottomasti sitten jos alkaa kierto heittämään häränpyllyä kuten se varmaan tulee tekemäänkin jossain vaiheessa. Mutta ehkä mulla on ihan silleen positiivinen tilanne, että olen jo kertaalleen tullut raskaaksi, vaikkei se alkua pidemmälle jaksanutkaan. Ja tässäkin kierrossa oon aika varma, että ovis tapahtui, vaikkei se satavarmaa olekaan. :)
Mutta pitää katsoa ja toivoa. Totesi siinä kuitenkin, että tosi lievää olisi ja en nyt ole satavarma oliko se juuri helminauhamaista, muisti voi tehdä tepposet.

Ehkä omaksi onneksi ei ole lähipiirissä ketään jolla olisi (pieniä) lapsia, mutta kyllä tässä yksi päivä oli itku kurkussa, ku kattelin ikkunasta miten joku isä opetti lastansa ajamaan polkupyörällä ilman apupyöriä. Tuli ihan sellainen fiilis, että tota mäkin haluaisin tolle omalle ukolle ja aika katkera fiilis keskenmenosta, vaikka muuten olen jo sen surutyön käsitellyt.

Ihana kun monien miehet on niin täysillä mukana! :) meistä mä oon se hullumpi kuumeilija. Mies on myös sitä sorttia ettei se puhu helposti tunteistaan, mutta oon silti saanu siitä kiskottua irti että kyllä sekin lapsen haluaa. Se kyllä totes että ei kai miehillä oikein vauvakuumetta oo kun puhuin omasta halustani ja sanoin että se on kyllä niin väärässä :D ja oon kyllä varma että mies vielä enemmän pehmiää kun/jos asiasta tulee konkreettista ja tuun raskaaks. Se kun on aina ollu sellanen toiminnan mies joka ei tykkää turhista etukäteen hössöttämisestä ja suunnittelusta. Tietty suunnitelmallisuutta ja ennakointia täytyy sit olla lapsen kanssa eläessä ja se tietääkin sen että vauva olis iso elämänmuutos.

Tosi mielenkiintoista lukee teidän juttuja kaikista clomeista ja pcoista kun en itsekään aiemmin niistä ollu kuullu. En tietenkään toivo kenellekään ongelmia, mutta hyvä tietää jos itsellekin tulee eteen tän matkan aikana.

Omanapailua vielä: tänään dpo 3 eikä mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Aamulämmöt on noussu ihan vähäsen, tosin en tiedä aiemmista kierroista mikä mulla on se normi nousu. Eilen ailahteli mieliala laidasta laitaan kummallisesti, mutta en todellakaan pidä sitä minään oireena. Kai vain oli nälkä kun illasta tuntu olevan itku kurkussa ilman muuta syytä.

Odotellen muille hyviä uutisia!

Täällä nyt kp23 ja dpo ööö....5? Vaikea sanoa, ku en ole ihan varma, mutta lasketaan nyt tiistaista eteenpäin jolloin oli runsaimmat limat ja tuntemukset. Eipä ole täälläkään mitään tuntemuksia, mutta eipä niitä tässä vaiheessa kannata edes bongatakaan. Eihän se pikkukaveri edes olisi vielä kiinnittynyt jos sattui hedelmöittymään. :)

Tänään viettämään anopin synttäreitä syöminkien nimissä. Ja vaaka taas kiittää, paino vaan nousee nousemistaan. Pitää aloittaa nyt alkuviikosta oikeasti tiukempi ote + käydä siellä saakutin lenkillä joka päivä. :/

Yk 13 ja kp 21. Tuskinpa tärppää tässäkään kierrossa, nännit arkana joka mahd viittaa ovulaation loppumiseen ilman hedelmöitystä. Kerran olen tän yrityksen aikana purskahtanut itkuun vauva-asian vuoksi. Dokkari jossa kerrottiin synnytyssairaalan arjesta, raskausajan vaivoja ja kipeitä tulevia äitejä=lopputuloksena vauva. Minäkin haluan kokea sen, kaikkine vaivoineen ja kipuineenkin! Mies on yhtälailla mukana kuumeilussa, käytiin keskustelua oviksen aikaan väsyneinä että nyt pitäisi harrastaa seksiä vaikka ei haluttaisikaan :D touhujen jälkeen nauratti että oli pakkoseksi ihan kivaakin ja nyt voidaan loppukuu sekstailla ihan spontaanisti ;) eli minulla tulee mieleen että oletteko miehille antaneet faktat pöytään miksi ja milloin kannattaa sekstailla, tulleet ehkä vastaan itse eri keinoin (esim suuseksillä) ja muiden "houkuttimien avulla?

Valonkantaja: pahoittelut keskenmenosta :( millä rv meni kesken..? miullakin meni kesken tossa helmikuun alussa.. kaksi viikkoa plussan jälkeen. Tein sen virheen, että en antanut itselleni "lupaa" surra ja koitin ajatella sen olevan pienempi juttu kuin miltä se tuntui. Niinkin lyhyessä ajassa sitä kerkes jo kuitenkin kiintymään. Onneksi nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan :)

diadora: mä olen kertonut "faktoja" silleen ripotellusti, jos on tullut puhetta ja jos sitten mies on ollut yhtenä kysymysmerkkinä :D meillä ei tarvii sänkyhommiin kauheesti houkutella, mutta kyllä olen saattanut ohimennen mainita jos musta tuntuu, että on hyvä päivä.. ehkäpä se on voinut vaikuttaa ;)

Elämäntavoista ja liikunnasta: itsellä ollut unirytmi ja ruokailurutiinit ihan hakusessa jo jonkin aikaa, joten aloitin viime maanantaina elämäntaparemontin.
Tarkoitus on löytää ja pistää rutiinit kuntoon ja ravintopuolta muistaa ja jaksaa kokeilla monipuolisemmin ja ilman jokapäiväistä napostelua. Lisäksi innostuin liikunnasta taas, siitä euforian tunteesta! Minkälaisia liikuntalajeja te harrastatte yms? Mä oon innostunut tällä hetkellä frisbee golfista :D

Ainiin, syöttekö foolihappoa? Sitähän on suositeltu käytettäväksi jo ennen raskautta. Mulla tulee nyt uuden kierron mukana sitä lisänä ruokavalioon :)

Viimeksi muokattu:
Meilläkään miestä ei oo tarvinnu houkutella sänkytouhuihin, varsinkaan kun mä oon aina ennen (e-pillereiden aikaan) ollu se joka harvemmin haluaa. Nyt menee tekee mullakin muutenkin mieli parin päivän välein ja varsinkin ovulaation aikaan. :D

Mun painoindeksi on normaali mutta syömiset kyllä usein ihan hakoteillä, eli herkuttelua on lähes joka päivä :S koiran kanssa tulee käytyä hyvin ulkona jonka lisäks on jumppa kerran viikossa. Kunto on kuitenkin aika huono. Tykkäisin käydä useamminkin ryhmäliikuntatunneilla, mutta en tällä hetkellä viitti ostaa jäsenyyttä mihinkään kun tuntuu ettei aika sit kuitenkaan riittäis opiskelun, opinnäytetyön, koiran lenkityksen ja töiden ohella.. Mä oon meistä se joka enemmän hoitaa koiran viennit. Joulukuun valmistumisen (ja toivottavasti ensi vuoden vauva-ajan jälkeen :) ) aion kyllä johonkin liittyä. Tai saa nähdä kuinka se toivottu vauva-arki lähtis käyntiin.

Muoks. Niin Joo ja tän kierron alussa aloitin foolihapon, 400mikrogrammaa/päivä, mikä onkin se päiväannossuositus :) join myös greippimehua ennen ovulaatioo mutta en kyllä pahemmin tykkää sen mausta.. Hassua, kuitenkin tykkään lonkerosta :D

Viimeksi muokattu:
Joo, syömisten ajankohdat on hakoteillä.. : / mulla pikkuhiljaa hiipimässä lievän lihavuuden puolelle, mutta jos nyt vaan otan siitä heti kiinni ja pienilläkin parannuksilla saan varmaan jo jotain aikaiseksi :) Sulla, Lumikko89, mukavasti koiranlenkitys tuo hyvää arkiliikuntaa! Ja mullakin tosiaan tuo sama annos foolihappoa, mutta greippimehuja en ole vielä juonut, kun en lonkerostakaan tykkää.. toimiskohan verigreippi.. se ei ole niin julma kuin normigreippi :D

En tiiä piretti onko greipin laadulla väliä mutta mä koitin myös greippi-verigreippi yhdistelmämehua. Meni se paremmin alas kuin pelkkä greippi. Ja hyvä tuo sinun lause "ei yhtä julma" :D nimen perusteella verigreippi kun olisi julmempi.

En itse ihan tosissaan usko että mehun avulla raskaus onnistuisi paremmin mutta pitihän sitäkin testata ja maistaa :) en ehkä enää seuraavissa yrityksissä kyllä juo

Tervetuloa uusille! Ja kiva kun on keskustelu vilkastunut niin kovin täällä!

Kiitos kaikille kommenteista, iltavuoron takia en oo jaksanu pahemmin täällä käydä, mutta nyt on taas aamuvuoroa luvassa (Jee!!) Miehenkin kanssa ollaan saatu puhuttua asioista, kyllä se on kuitenkin meillä ollut se aina joka on enemmän lasta halunnut, raha-asiat on huolettanu molempia, mut nyt on tilanne onneks tasaantunu ja jos saadaan kilpailutettua asuntolainakin, niin sitten ne asiat vasta alkaakin olla paremmalla mallilla.

Mä en ymmärrä tätä kropan toimintaa sitten yhtään! Oon ihan varma että se ovis oli silloin viikko sitten (suunnilleen..) Tänään en meinannu päästä ylös sängystä kun selkään sattui niin jäätävästi, kivut oli samaa luokkaa kuin ekassa km:ssä muutama vuosi sitten ja kappas ovistestiin piirtyi lähes yhtä tummat viivat, eli se ovisko ei sitten muka mennytkään...? Täytyy vielä illemmalla testata uusiksi ja huomenna ennen töihin lähtöä, josko ne toiveet saisikin vielä tällekin kierrolle elämään.
Mutta kun oon varma siitä oviksesta silloin alkukierrossa, kun selkä alkoi silloin oireilemaan ja rinnat aristamaan...
Taitaa olla vaan hormonitoiminta vielä sekaisin, vois ehkä soitella sitten ens kuussa yksityiselle, jos tää jatkuu näin. Mulla ei oo koskaan ollu sentään näin pahoja kipuja...

No niin, kait se on pakko myöntää itselle, että kuumeilu jatkuu ja elämä voittaa.. Oon nyt viikon ajan käynyt joka ikinen päivä about kymmenen kertaa päivässä kyyläämässä täällä teidän tekemisiä ja miettinyt kaikkea ja yhtäkkiä huomasin, että taas ois vauva haaveissa! Eli tää on ihan vaan teidän vika! :D Menihän tässä sentään kaksi kuukautta ilman, että aattelinkaan asiaa.. Nyt pitää vaan malttaa kesä-heinäkuulle, kun silloin joskus päättyy rypäleraskaudesta johtuva vauvantekokielto. Eli siihen asti aion vakaasti elää tämän palstan, siis teidän, kautta!

• Tykkää
Reactions: bumpy ja Santrana
piretti: rv 6+1 alkoi vuoto (maaliskuun lopussa), 2 viikkoa 1 päivä plussaamisesta. :/
Mie olin jo alusta asti sillä meiningillä, että joskus np-ultran jälkeen voi sitten oikeasti alkaa uskomaan, että olisi raskaana... noh, totta kai sitä siinä jo innostui ja kiintyikin siihen pikkuiseen, mutta loppujen lopuksi mie otin aika rauhallisesti tilanteen. Kyllä sitä pariin otteeseen tuli itkeä tirautettua miehen kainalossa, mutta km-ultran jälkeen olin jo "aika se oli siinä, mitäs seuraavaksi?"

Ite oon jo jostain joulukuulta asti syönyt monivitamiinia jossa on foolihappoa. :)
+ D-vitam. (100 mikroa) ja nyt on myös omega 3:sia pieni paketti. Lähinnä vitskuja kyllä on syöty ihan omaksi parhaaksi, mutta hyvä että on syöty niin jos tärppi käy niin pikkuisellekin rakennusaineita.

Olisi kyllä itselläkin vähän petraamista tuon syömisen suhteen, tuppaa jäämään kolmeen ateriaan päivässä ja se päivällinen voikin sitten olla sitä rekkamiesluokkaa vastaavaa. :/
Mutta hiljalleen kyllä olen sitäkin osiota parantanut ja saanut pienennettyä annoskokoja + niitä välipalojakin aina välillä.

Viimeksi muokattu:
Huoh! Koko päivä menny kissanäyttelyssä ja heti ku pääsin kotiin niin ensimmäisenä tänne :) Nyt siis vaan sohvalla ja ootan että pääsen nukkumaan :)

Ite alotin pari viikkoa sitten syömään Femibion raskaus 1 -valmistetta jossa siis foolihappoa 800mikrogrammaa :) Saa nähä onko siitä mitään hyötyä, kyllähän siitä oon lukenu että olis tärkeää :)

Mulla on (myös) liikakiloja n. 20kilon verran ainakin. Kolme viikkoa sitten alotettiin miehen kanssa vähän muuttaan ruokatottumuksia (5ateriaa päivässä, hiilareita vähemmäksi) ja se on yllätys yllätys tuottanu tulosta -5kg:n verran mikä on ihan kiva :) Toki nyt viime viikon aikana oon hiukan lipsunu, mutta huomenna olis taas pakko palata ruotuun :)

Onkos muilla ollu ehkäisynä kapseleita kädessä? :)

meillä mies on aikalailla tietoinen että missä vaiheessa kiertoa mennää. Ei se mitään kauheita paineita ole luonut mutta oviksen aikainen seksi on kyllä aika suorittamista. Enemmän parittelua kuin rakastelua :D

Ostin joskus vuosi sitten foolihappos heti kun tulin raskaaksi. Sitten kun se paljastuikin kohdunulkoiseksi niin on tullut nappailtua niitä tabuja vähän satunnaisesti... pitäis varmaan kyllä ottaa ihan säännölliseks tavaks mut se on vähän jääny sellaseks otan-kun-muistan.

Greippimehusta, mun on tosi vaikea uskoa tollasiin poppakonsteihin. Luulen et se usko sen vaikutukseen on enemmän kun itse vaikutus =) Mutta välillä olen tehnyt puristimella tuoretta greippi- tai verigreippimehua. Mulla on se etu että ihan oikeasti tykkään siitä tosi paljon. En vaan tykkää ostaa valmiiks sokeroituja mehuja joten tulee juotua sitä lähinnä sillon ku greipit on tarjouksessa.

Meilläkin koira mutta silti on pitkät lenkit jotenkin ihan jääny viime aikoina. Lumeton talvikin taisi vähän vaikuttaa kun tykkään mennä kunnon lumikeleillä pikkupakkasilla kunnon reippailulle. Harmaassa loskakelissä ei huvita. Myös gradu on jyskyttänyt takaraivossa ja jotenki "estanyt" tekemästä mitään. Onneks se alkaa olee valmis ja voin taas vähän rentoutua ja sallia itselleni muuta tekemistä, kuten vaikka sitä liikuntaa :) Me yritetään syödä suht terveellisesti eikä koskaan mitää eineksiä mutta kun ollaan tosi innokkaita kokkaajia ja kokeilijoita niin aina tulee vastaan jotain herkkuja mitä halutaan testata. Viime viikolla se oli amerikkalaiset suklaakeksit... woops! Pitäis vaan kylmästi jättää kaikki ylimääräinen pois niin se mitä jäis jäljelle olis kyllä hyvin terveellistä. Tsemppiä meille kaikille terveellisten elämäntapojen omaksumiseen!

Santrana, täällä ollaan kans niiiin ulalla kropan toiminnoista... EIlen oli ihan hailuraa viivaa ovistestissä ja tänään sit yllättäen vahvat viivat. Ei tainnut ihan plussa olla mut lähellä ainakin. Alavatsa on niin perkuleen kipeä ettei välillä pysty edes seisomaan suorassa... Tän päivän seksi oli kyllä kaikkea muuta ku nautintoa kun vatsaa vaan kivisti. Mut silti päätin et noi viivat ovistestissä hyödynnetään prkl :p Toivon mukaan ovis tosiaan ois tänään tai huomenna koska luotan siihen että sen mentyä tää vatsakipukin helpottais. Toivottavasti tästä tuskasta nyt seuraa edes jotain tulosta.
Uikaa siittiöt uikaa!!! :LOL:

• Tykkää
Reactions: MooiMama
Täälläkin syödään foolihappoa ja pakotin miehenkin syömään, kun luin, että olisi hyväksi sekin... Tiedä sitten, mutta tuskin siitä haittaakaan on.

Meillä mies myös haaveilee kyllä, mutta on ehkä hiukan eri juttu, kun hänellä on jo ennestään kaksi lasta. Sen takia on koitettuki mennä sillä periaatteella, että ei oteta stressiä tästä ja jos meillä ei natsaa, niin iloitaan näistä hänen lapsista, jotka ovat elämässä. :)

Täällä kauhean flunssan kourissa ja yleislääkärillä tänään kyselin terojen perään, kun on kp100. Sain kahden viikon kuurin eli ilmeisesti nyt sitten syön sen ja katsotaan miten käy. Jotenkin epäilen, että tuskin näillä vielä säännölliset menkat tulee, mutta jostainhan hoidot on aloitettava.

Boni hyvä juttu että sait terot ja kiertosi pääsee toivon mukaan käynnistymään. Tosin ihmettelen että noin pitkälle jouduit odottelemaan, mutta pääasia kuitenkin että sait apua pitkään kiertoon.

Oli pakko tulla heti aamusta raportoimaan! Nyt tulee siis ihan omaa napaa:

Eilen oli siis jotain aivan järkyttävää se alavatsakipuilu. Tuntui ku lantion ympärillä ois joku painava vanne, tai voisin kuvailla sitä myös sellaiseks tunteeks niinkuin olis ollut rautapainoja kohdussa ja muniksissa. Illalla olin niin tuskissani et mies jo ajattelin että pian tarttee lähteä jonnekki päivystykseen.
Yöllä sitten miehen jo nukkuessa kärvistelin sängyssä. Kivut tuntui kovenevan vaan ja sitten tuntui tosi ilkeä vihlaisu tai repäisy joka kesti ihan hetken... Taisin ekaa kertaa ikinä tuntea sen munasolun irtoamisen. Nyt siis on se nimenomainen päivä jolloin viimeisten kiertojen perusteella ovuloin. Ovisakipuja on siis ollut usein mutta ei ikinä tollasta et tunnen sen THE hetken. Ja sen jälkeen kipu alkoi häviämään ku taikaiskusta ja aamulla olo oli jo ihan hyvä. Hiukan vielä semmosta paineenomaista tunnetta mutta ei kipua. Ja se kipu siis alkoi heti clomien loputtua ja koveni vaan kunnes viimeöisen jälkeen häipyi.
Aamulla herätessäni kysyin mieheltä että joko sen pitää lähteä töihin. Piti lähteä ja mä olin ihan pettynyt ku aattelin että jos se munasolu kerran on sen vuorokauden verran hedelmöittymiskykyinen ni nyt ois ollu paikallaan aamusessiot :D Noh onneks eilen lemmiskeltiin joten toivon mukaan ne uimarit siellä odottelivat jo munasolua. Ja ei kai siitä haittaakaan oo jos varmuudeks kellistän miehen viel töiden jälkeen (joko on too much information...?). Tein vertailun vuoksi vielä ovistestin aamulla ja sehän oli tosiaan ihan haalea kun eilen vielä tosi tumma.
Toivotaan että tästä vuosisadan ovulaatiosta oli nyt sit jotain hyötyäkin.

Elämme jännittäviä aikoja ystävät hyvät :saint:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä