Esikoinen vuodelle 2015

Aina siihen testiin mulla ainakin joku viiva tulee. Ovista ennen huippu ja sitten romahtaa nopeasti, mutta tosiaan aina sitä on jonkin verran ja haaluroita pukkaa. Muutama päivä ennen menkkoja tulee sitten taas vahvaa viivaa, mutta ei sentään ihan ovisplussan vahvuista.

Iiks! kaapista ei löytynyt kuin ovistestejä ja testasin huvikseen, ja tuli hentoinen viiva. Tiedän että o-testissä plussa on vain yhtä vahva tai vahvempi, mut voisko toi tosta vielä vahvistua...? Se voisi enteillä raskautta, hormonit kun on oviksessa ja raskaudessa melkeen samat. Apua. Tässä vielä kuvalinkki, näkeehän muutkin? Ja yäk, pölyinen lavuaari :LOL: R??? - Aijaa.com

Kiva kun on tullut enempi keskustelua :) kiitos vastauksista, tervetuloa uusille ja plussatuulia piinaajille!

Mulla on nyt kp35/? menossa, enkä tiedä missä kohtaa sitä osais jännittää tai odottaa menkkojen alkavan. En jaksa kuitenkaan sen enempää tästä stressata, kun pitkästä aikaa on muuten hyvä fiilis.

En oikein meinaa lämmetä noille ovistesteille.. : / Pelkään juuri, että siitä tulisi stressiä tai suorittamista. Ehkä olen liian romantikko.. mutta saas nähdä kauanko vielä kestän olla kokeilematta. :)

Mites teillä? Missä vaiheessa otitte ovistestit käyttöön?

onnenpisara
Kp 1/ 31-38 Sieltä se tuli. Ei liittynyt yökkäilyt ja aamuvoinnit raskauteen vaan uusi kierto alkoi. Samalla toiveet esikoisesta siirtyy vuodelle 2015. Nyt kierto lyheni viikon verran edeltävästä ja tässä kierrossa aloitan oviksen bongauksen aikaisemmin. Voi olla että vaihan ovistestejä, jotenkin noin mammaksi.fin liuskat ei vakuuttanut. Nyt tarttee vissiin käydä vielä greippimehut ostamassa. Onneksi kierto lyheni niin kuluu tämä aikakin nopeammin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pahoittelut onnenpisara :S
Ja piretti mäkin ensin ajattelin et en halu tikutella just siks ettei se veis tunnelmaa. Mutta sit heti yk 2 halusinkin kun on niin epäsäännöllinen kierto. Eikä eilisestä touhuilusta ainakaan romantiikkaa viä puuttunu vaikka olikin ovisplussa käsillä :D
Ja luultavasti romantiikka alkaa kuoleen sit muutenkin yrityskertojen kasvaessa tikutti tai ei :S

ON: hihii :) pakko se vaan onnyt uskoo että tänään on dpo 0 kun aamupissasta tikutettuna testiviiva on selvästi vaaleempi kun eilen (illallkin sitt vielä kahdeksalta tikutin ja edelleen näky vahva plussa). Touhuilun jälkeen keskiyöllä kohtua ja vasenta puolta alko ihmeellisesti juiliin. Olikohan jo ovis :) kipu oli kuitenkin sitä luokkaa ettei sitä keksinykkään voinu. Lämmöt ei tosin oo vielä noussu.. Ja limoista ei hajuakaan, tai ainakaan niitä ei paljoo oo..

Puutarhassa toivottavasti olisikin hcg joka siellä pilkistää!! :) vaikkakin joillain näkyykin ovistesteissä juur kuukautisten alkaessa hentoista lh:n nousua. Mutta jos ovistesti antaisi selkeän plussan niin silloin kannattaisi jo epäillä raskautta. R-testillähän tämä selviää :)

puutarhassa toivotaan että hyviä uutisia luvassa! :)
Ja pahoittelut uudesta kierrosta onnenpisara!

Oon vieläkin istä mieltä että ovistikuttelu aiheuttaa vaan turhaa stressiä ja kyttäämistä, mut silti olen niitä käyttänyt kun ei malta olla tarkistamatta :whistle:

Nytkin on outo tilanne... Ovistuntemuksia oli jo heti clomikuurin loppuvaiheessa ja loputtua eli siinä kp 9-11 tienoilla ja eilenkin vielä kp 12 juiliskeli aika kovaa oikealla munasarjan kohdalla. Varmaan clomit vaikuttaa asiaan mut kovin aikaiselta kuulostaa ovikselle kun ne on tullu siinä kp 15-16 aikana. Ovistestejäkin olen tehnyt muutamana aamuna mut ehkä olis pitäny alkaa tikuttelemaan aikaisemmin että pysyis perässä. kp 11 oli vahva viiva, mutta en oo ihan varma oliko kuitenkaan plussa vielä. Nyt kuitenkin mielestäni ruvennut taas vaalenemaan. weird! Ehkä clomit vaikuttaa ovistesteihin ja se on oikeasti vasta tuloillaan. Pitää katsoa onko viikonloppuna kun on se "Normi" ovisaika mitään tuntemuksia. Onneksi tässä sentään on sekstailtu eli jos ovis olikin jo niin todennäköisesti ehdittiin kuitenkin hyödyntämään.

Tsemppiä lumikko89. Toivotaan että touhuilut tuottaa tulosta! ;)

Viimeksi muokattu:
Täällä jännitellään muiden puolesta. Oma kierto ei ole antanut minkäänlaisia tuntemuksia. Tai siis on kaksi päivää oksettanut, mutta koska ovis on vasta edessäpäin, johtunee tuntemukset jostain aivan muusta. Enkä kyllä tule olemaan oviksestakaan varma, koska olen hartaasti päättänyt jättää tikut taustalle. Oviksen aika on ensi viikonloppuna (ehkä vasta maanantaina) ja sattui tälle viikonlopulle reissu (treffaamaan alle 1 kk vanhaa poitsua).

Bumpy, mä luulen, et tää on se sun kierto. Vahvat tuntemukset täällä siitä :)

Minut voisi lisätä tuonne hiljaisten haaveilijoiden puolelle. Jännittää kovasti aina kyllä muiden puolesta kun lukee näitä kirjoituksia ja on tiedossa, että jollain on menkat myöhässä! Ja tosiaan olen samaa mieltä siitä, että meitä pco-yrittäjiä varmaan pyörii paljon näillä palstoilla juuri siksi, että yrittämiseen menee enemmän aikaa kuin niillä, joilla on säännöllinen kierto ja ovulaatio. Mutta kyllä meilläkin vielä tärppää! :)

Tervetuloa Boni! :)

Toivottavasti tää olis nyt se kierto jossa meillä monella tärppäis :) varsinkin pidempään yrittäneillä! Olisi sit uutukainen elämä käsivarsilla uuden vuoden alussa.

Ei nyt sit miehen kanssa eilen enää varmisteltukaan ovulaation hyödyntämistä. Jos se dpo -1 touhu riittäis. Entiiä jotenkin semmonen olo ettei tässä kierrossa tärppää, mutta kuitenkin vielä rauhallisen hyväksyvä olo.. Pessimistisyys pukkaa pintaan. Tänään dpo1 ja lämpö noussut vaan 0,2 asteella, jollei sekin oo vaan normivaihtelua. Eilen illalla oli kyllä vähän enemmän lämpöö mutta aamulämpöhän on se joka merkitsee.

Kiitos ja anteeks :D kun joka päivä tänne pulisen

Lumikko89: multa ei ainakaan tarvitse pyytää pulisemista anteeksi, sehän piristää ja tsemppaa aina :) Meillä kans jäi touhut välistä ja pessimistisyys nostaa päätään. Tsempataan kuitenkin, ei sitä koskaan tiedä mikä olisi riittävää.. Eikös?

Heipä hei jälleen! Ja tervetuloa uudet!

Vitsit, nyt on jotenkin tosi hyvä fiilis tästä kierrosta!! Tänään aukesi "fertile window" ja edellispäivänä sekä tänään aamulla päästiin vähän heiluttelemaan peittoja! :D

Meillä ei tuo seksi kuitenkaan ovulaatioajankohtia odottele, vaan hommaillaan vähintään joka toinen päivä (arkisin aamuin illoin jos ehditään, viikonloppuna ehkä useamminkin.. ja tämän jokainen halusi tietää.. :D) menkkojen lopusta niiden alkuun.

Luovuin nyt ajatuksesta tikutella ovista, mutta tuota Ovia -sovellusta olen ahkerasti käyttänyt.
Lämpöjä olen aamuisin koittanut mittailla, mutta digimittarimme antaa joka kerralla eri tuloksen välillä 35-38'c, joten sitä en kovin luotettavana pidä :D

Ihanaa viikonlopun alkua jokaiselle! <3

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 11.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
anzkuliini7/28-29X
bumpy2914/31131/2013
diadora25?/29-31
hopess2217/286/2013
Iiida2212/18-4269/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2855/24-4859/2013
Jofa3032/2913/2014
Lumikko892412/24-3122/2014
Mappis_882515/28108/2013
Merope2914/28-3188/2013
Miisa-803425/28-35138/2012
Mingala2432/3214/2014
Minisport2718/3388/2013
Nosugar254/30-3114/2014
Onnenpisara232/31-385/2013
piretti2237/?1610/2012X
puutarhassa2136/339/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2612/23-3010/2013
Tikru-783611/29-3223/2014
vauvatoiveilija2224/22-32210/2013
valonkantaja2321/?22/2014X

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Tervetuloa Boni!

Ja tosiaan tää ketjuhan on nimenomaan pulinoita varten joten ihan vaikka monta kertaa päivässä höpöttelemään jos asiaa on ;)

Täällä clomit tekevät touhujaan. Muniksia juilii niin maan helekkaristi! AUUUUUH!! Ja nyt oikean lisäks vasemmallakin. Jos tästä kierrosta tärppää ni meille tulee varmaan viitoset... Ovistikku näyttää negaa mut en oo kyllä ihan varma että onko se vasta tuloillaan vai joko se meni. Nyt kp 14 eli jos ei tossa ti-ke mennessä oo tullut ni sitten se kyllä meni jo. Noh, tuli koska tuli ni peukut pystyyn että tää helvetillinen jomotus johtain johonkin ihanaan =)

onnenpisara
Oma kierto lyheni taas edeltävästä, nyt siis sen viikon ja kaipaisinkin vähän mielipiteitä missä vaiheessa aloitan etsimään ovista. Onko vaarana että kierto vielä lyhenee ja pitäisi alkaa seuraamaan esim. jo reilun viikon päästä vai odotanko KP 15 mitä ovistesti ohje sanoo? Montaa testiä ei ole jäljellä ja mietin että en ainakaan missaisi. Ei juuri järin ole mitään vihlailuja ja sellaisia, joista voisin olla varma että nyt irtoo.. Kivut tulee vasta itse menkkojen tullessa. :( Kierto oli nyt siis 31 pv ja ohjeen mukaan ovista pitäisi seurata siitä KP 15 alkaen. Mies vaan hätäili että mitä jos se onkin aikasemmin, kun nytkin tuntuu että edeltävässä oltiin taas vaan myöhässä. :( Meillä on peittojen heiluttelu vähentynyt ihan kauheasti, siitä mitä oli jossain vaiheessa... huhhuijaa. Tuntuu että kohta tämä on joku suoritus ja joskus tuntuu että tarvii ruinata jos toinen vähän viittis edes. Kauheeta...

onnenpisara ehkä sun kantsis varmuuden vuoks vähän aikaistaa testailun aloittamista, ettei tartte sit miettiä päätä puhki että missasitko kokonaan. Saahan niitä testejä haettua lisää :) Ja väkisinhän touhu menee vähän suorittamiseks ku yritys pitenee ja pitenee. Mä ainakin toivon että kun joskus toivon mukaan raskaudun niin rentoudutaan seksin saralla ja siitä tulee taas jotain mitä tehdään ihan vaan siksi kun se on kivaa :)

Nopea omanapa: Täällä juilii nyt niin pahasti että mietin että onko enää normaalia... Kerran on puhjennut munasarjakysta niin ikävästi että mentiin sairaalaan asti. onneks ei repinyt mitään mukanaan, mut nyt pelottaa että kasvaaks tuolla nyt vaan joku hirvee sitruunan kokonen hirviö :( Voi tää ihan normaaliakin olla mut tosi uudenlaista pistävää kipua ja vessassa ponnistelukin välillä tuntuu ilkeältä.

Viimeksi muokattu:
Joo, älkää ihmeessä pyydelkö anteeksi pulinoista! On tosi mukavaa lueskella, vaikka minäkään en ihan kaikkeen osaa vastatakkaan mitään :)

Ja romantiikan hupenemisesta.. mitäs mun pitikään sanoa.. (puhelimellä hiton vaikee kattoo et mitä kaikkee olikaan lukenut ja mihin pitikään vastata :D )

noh.. meillä on siis tuo yk16, mikä siis tuntuu ikuisuudelta, mutta jos laskee keskenmenneestä niin yk2. Ei kuitenkaan romantiikka ja himot ole täällä meilläkään toistaiseksi ainakaan mihinkään hiipuneet ja toivon sen pysyvänkin näin :)

Ainiin.. on tuosta, olikos se nyt pco, ollut paljon puhetta, mutta en oikein vieläkään tiedä/muista mitä se tarkoittikaan..
Jotain munasarjoihin liittyvää?
Silloin kun gyne totesi raskauden menneen mulla kesken, niin hän katteli ja lohdutteli, että uuni ja munikset näytti ainakin olevan ihan kunnossa. Silti täälläkin odotellaan vaan vielä, että on se vaan niin yksilöllistä mitä kohtalo suo :)

piretti pco on siis polycystic ovaries eli polykystiset munasarjat. Lievempi muoto on multikystiset. Kaikenlaisia nimityksiä käytetään kuten monimunaiset monirakkulaiset jne... Sitä on vissii arviolta 5-10%:lla naisista ja on Suomessa yleisin syys lapsettomuuteen. Se siis tarkoittaa että kun normisti naisella kasvaa ja irtoo yks munasolu per kierto niin pco:laisilla siellä munasarjoissa on useita pieniä munasia mutta niistä ei sitten tulekkaan yhtään johtofollikkelia eikä ovista siis välttämättä tapahdu ollenkaan. Tällee lyhyesti ja yksinkertaistaen... googlaamalla löytää tietoa. Hyvä siis jos sulla munikset on ihan normaalit :)

Kiitos kaikille! Mukavaa kun täällä on aktiivista ja positiivista keskustelua! Ja tosiaan itsekään en ole ihan täysin vielä perillä pco:sta, vaikka ne ovat olleet jo teini-iästä saakka (tosin pillerit taisivat ne peittää). Mutta sunnuntaina tulee täyteen kp100, joten nyt sitä vaan toivoisi niitä menkkoja vaikkei ne muuten tällä palstalla toivottuja olekaan. Ajattelin pyytää työterveyslääkäriltä terot, kun gyne käski odotella yli kesän...

Onkos muuten kellään tuttuja joilla olisi clomeilla saatu kaksoset tai useampi? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun tämä "vaara" aina mainitaan clomien yhteydessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P.s. Eikö vielä ole ketään plussannutta? Kohta täytyy jo onnistaa tältäkin palstalta. :)

Kp 21 ja dpo on kaiketi jotain 1:n ja 3:n välillä (tai 4 mikäli siis oltaisiin jo nyt lauantaissa :D). Sanotaan nyt, että se kolme, koska suurin juiliminen ja limaneritys oli tiistaina. Eipä mitään oloja ole, mutta ei niitä tässä vaiheessa olisikaan. Paitsi, että välillä kyllä niin yrittää juilia oikealta puolelta (oviksen veikkaan kyllä tapahtuneen vasemmalta...hmm)

Noh, jännätään jonnekin parin viikon päähän, että miten tässä käy.

Ja pco:sta. Mulla keskenmenoultrassa se lääkäri vilkaisi muniksia ja kysyi sitten multa, että onko mulla koskaan tutkittu pco-mahdollisuutta. Sanoi, että näyttäisi olevan helminauhamaisesti rakkuloita tai jotain sinne päin. Se jäi siihen se juttu, mutta nyt kyllä kauheasti mietityttää, että mitenhän sitä pääsisi asiaa tarkemmin tutkimaan. Ku ei olisi ihan kauheasti varaa nyt yksityisellekään... ja toinen mikä itseä on jo pidempään mietityttänyt niin on kilpirauhanen ja sen mahdollinen vajaatoiminta. Oireita ku on/on ollut, on sukurasitetta (äidillä struuma) ja arvotkin joskus pari vuotta sitten sellaiset, että menevät rajoihin, mutta eivät nyt ole mitkään maailman mallikkaimmat. :/
Ku tuo vajis on kuitenkin sellainen joka niitä keskenmenojakin aiheuttaa. Noh, jos plussaa ei satu ennen syksyä niin sitten ku kouluun pääsen niin heti terkkarille ja sen kautta labraan. Ellei tässä saa aikaisemmin asiaa hoidetuksi, ku muuttaa ja silleen.

Täällä kariutui viimeisetkin haaveet esikoisesta tälle vuodelle, kun täti kurvasi paikalle ja oikein näyttävästi etuajassa. Eihän sen pitäisi edes olla oikein mahdollista, mutta näin nyt kävi... Mikä lie ennätysvarhainen keskemeno kyseessä. Mulla on kierto 28 päivää ja ovis aina kp14. Niin nytkin. Tänään dpo11 ja täti tuli. En jaksa ymmärtää, mitä minun kroppa sekoilee enkä jaksa ymmärtää, miksi raskautuminen ei onnistu kunnolla. Masentaa ja itkettää. Mieskin reissussa niin yksin täällä märehdin. Tai no, mies märehtii tahollaan, mutta yhdessä olisi "kivempaa".

Nyt voisin listalle tulla minäkin... Eli ikää 36, kp 1/28, yk 8 ja ya 7/2013.

Viimeksi muokattu:
Hei, esikoisesta haaveilevat! : )

Huolisitteko minut joukkoonne? Vuoden kestäneen pähkäilyn ja puntaroinnin jälkeen mies viimein ilmoitti olevansa nyt valmis isäksi! Elämä ja talous on sillä mallilla että esikoisemme on todella tervetullut ja toivottu!

Meillä ongelmana on vain minun runsas ylipainoni. Painon pudotus on vauhdissa, mutta lisäksi käytämme apuna myös lääkäriä, koska minulla on myös monirakkulaiset munasarjat, ja erittäin epäsäännölliset kierrot. (Ovuloimmattomuus). Apuna käytän lääkärin määräämiä terolutteja ja clomifeniä.

Tässä tiedot;
Ikä: 20
Kp: ??/??
Yk: 1
Ya: 4/2014

Kiitos! : )

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!
Ja kiitos bumby vastauksesta, täytynee googletella joo, jos enempää rupeaa askarruttamaan ;)

Onkos tää oikein kunnon tätiviikonloppu? Mullakin nyt sit täti tuli kylään pyh.. : / Venyi tässä kierrossa kp37 ja saas nähdä milloin palautuu taas lyhyemmäksi..
Mulle vois päivittää kp2/37 yk17, kiitos :)

Uutta tekemistä nyt sit vaan ja seuraavalle kierrolle tsemiä! :)

Hei kaikki te täällä!

Minäkin tahtoisin osallistua keskusteluun mukaan :) Mentiin aviomiehen kanssa viime jouluna naimisiin ja opiskelutkin näyttäis etenevän reippaasti niin varasin ajan kapseleiden poistoon tällä viikolla ja se onkin 5.5. :) Sitten on esikoinen enemmän kuin tervetullut meille :)

Viittiskö joku vähän valaista tota kuukautiskierto hässäkkähommelia? En oo kamalasti mitään kirjaa pitänyt kk:ni, joten oon vähän pihalla :D Miten lasketaan ja mistä lasketaan?

Ikä: 25
KP: ??/??
YK: 0
YA: 5/2014

Aurinkoisia päiviä kaikille! :) Ihanaa päästä lukemaan muiden kirjoituksia :)

Yhteistyössä