Esikoinen tyttö, pikkukakkonen poika :) kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Eli kertokaas kaikenmoisia kokemuksia kun esikoinen tyttö ja seuraava ollut poika? Minkälaisia tunteita herättänyt esikoisessa odotus aikana, entä syntymän jälkeen?

Millainen ikäero?

Meillä tulossa ikäeroksi melkein 4v ja tyttö odottaa vauvaa aivan valtavasti ja muutenkin makaisi muiden vauvojen kanssa vaikka tuntikausia lattialla leikkimässä mutta mietinkin että mahtaako alkuinnostus lopahtaa piankin ;)
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja vinkuintiaani:
Varmaan aika monella on tuosta kokemusta......hassu kysymys. Lapsi kun lapsi.
Meillä oli esikoinen tyttö ja just tuo neljävuotta ikäeroa ja toinen tyttö tuli.
Mikäs kysymyksestä tekee hassun? Kyllä itse väitän että siinä on eroa onko poika vai tyttö noin niinkun leikkienkin kannalta jossain vaiheessa?

vai eikö ois saanut kysyä koska ei ole harvinaista? :O
 
Aluksi oli innoissaan,sitten tuli kai mustasukkaisuutta (teki pissaa ja kakkaa housuun yms) Ja nyt kun poika on 7,5kk tykkää veikasta tosi paljon,pojan ei tartte kun inahtaa niin sisko kiikuttaa lelut eteen yms :) Koskaan ei ole kiusannut/töninyt tms veikkaa. Saas nähdä mites sitten kun poika lähtee liikkeelle :)
Mutta siis pääsääntöisesti on kivasti mennyt meillä.
Niin ja ikäeroa 2v7kk.
 
pph
Meil on just noin. *Tyttö ehti just täyttää edellisessä kuussa 4v, kun pikkuveli syntyi. Nyt ovat jo koululaisia molemmat.
Meillä meni ainakin kaikki ihan nappiin.isosisko tykkäs roolistaan,ja yhdessäkin leikkivät sillointällöin,vieläkin!
 
vieras
No tietysti kysyä saa... meillä on pienempi ikäero, 2v3kk, ja myös tyttö ja poika. Tyttö hoitelee kovasti ja on innoissaan pikkuveljestä, ei taida sukupuoli vielä haitata menoa, tyttö ei oikeastaan edes käsitä itse niin tarkkaan että on itse tyttö ja pikkuveli on poika. Tyttö nyt 3 v ja poika 9 kk.

Kannattaa ottaa lapsi heti mukaan vauvan hoitoon, voi tehdä kaikkea pientä, tuoda vaipan, antaa pullon yms... ja kehua kun tekee jotain oikein ja kuinka pikkuveli tykkää siskosta.
 
Meil on lyhyempi ikäero, mutta eipä tuo sukupuoliero hirveästi ole leikkeihin vaikuttanut. No, ehkä tyttö enemmän leikkii prinsessaleikkejä ja poika autoilla, mutta yhdessä tekevät leikkikeittiössä ruokaa, hoitavat nukkeja, rakentavat legoilla jne.

Ihan hyvin on mennyt, eivät tappele kovin paljoa (ainakaan vielä, iät 2,5 ja 4,5), leikkivät jo paljon yhdessä.
 
hip
Meillä tyttö oli vähän vajaa 3 vuotta kun poika syntyi. Oli innokas apuri, esim. haki tuttia ja rättiä. Vauva oli kiva, mutta tietenkin vähän oli mustasukkaisuuttakin. Mutta siis erittäin vähän. Nyt lapset on 7 v. ja 4,5 v. ja mukavia tappelupukareita ovat, välillä tapellaan niin että veri lentää ja välillä rakastetaan ja rutistetaan.

Nyt kun tyttö on jo koulussa, niin huomaa, että sen leikit rupee olemaan jo niin paljon erilaisia, että kauhean paljon eivät enää leiki yhdessä, mutta pari vuotta meni kyllä tosi sopuisasti leikkiessä.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tietysti kysyä saa... meillä on pienempi ikäero, 2v3kk, ja myös tyttö ja poika. Tyttö hoitelee kovasti ja on innoissaan pikkuveljestä, ei taida sukupuoli vielä haitata menoa, tyttö ei oikeastaan edes käsitä itse niin tarkkaan että on itse tyttö ja pikkuveli on poika. Tyttö nyt 3 v ja poika 9 kk.

Kannattaa ottaa lapsi heti mukaan vauvan hoitoon, voi tehdä kaikkea pientä, tuoda vaipan, antaa pullon yms... ja kehua kun tekee jotain oikein ja kuinka pikkuveli tykkää siskosta.
Juu olen kyllä ajatellut että tyttö saa osallistua paljon arjen askareisiin vauvanhoidossa koska sitä nyt jo niin odottaa :)
Selittelee aina "jos veljen tutti putoaa niin mä voin sen sitten nostaa ja pestä ja sitten käydä laittamassa sen takaisin" :) on aivan tohkeissaan, vielä kun tää aika menisi nopeammin...
 

Yhteistyössä