esikoinen teki reilut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mun oli tänään tarkoitus mennä ajoissa sänkyyn että kerrankin päästään miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan. Mies kun menee vallan arkisin ysiltä sänkyyn.

Esikoinen taas on kinunnut jo kauan että haluais viekkuun nukkumaan. Tänään(kin) sanottiin ettei onnistu, vaan jätkäpä olikin härski ja meni vaan mun paikalle maate.

Ei ollut meillä sydäntä enää komentaa toista pois, joten meneepä tämä yö esikoisen sängyssä.

Samperin sälli :D :heart:

Musta lapsi olisi syytä ottaa väliin nukkumaan aina kun se haluaa, siis jos sängyssä on tilaa ja kaikki pystyy nukkumaan unenlaadun kärsimättä. Sitten kun ne on teini-ikäisiä ja viettää yöt omilla reissuillaan, kaduttaa ettei ottanut sitä pikkuista kainaloon ja antanut sen nukkua äidin ja iskän välissä turvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mun oli tänään tarkoitus mennä ajoissa sänkyyn että kerrankin päästään miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan. Mies kun menee vallan arkisin ysiltä sänkyyn.

Esikoinen taas on kinunnut jo kauan että haluais viekkuun nukkumaan. Tänään(kin) sanottiin ettei onnistu, vaan jätkäpä olikin härski ja meni vaan mun paikalle maate.

Ei ollut meillä sydäntä enää komentaa toista pois, joten meneepä tämä yö esikoisen sängyssä.

Mullakin näyttäis olevan sänky enemmän ja vähemmän täynnä, missäköhän mä ite nukun?

Oiskohan vähän mustis pikkuveikasta? Vaik yrittää olla isoa poikaa. Tuttua meilläkin.

Meillä kuopus 3v nukkuu lähes joka yö meidän keskessä, ellei sit itse sitä nosteta nukahtamisen jälkeen omaan sänkyynsä. Mutta sittenkin sitä "onnea kaksin" ei kestä aamuun asti, sillä poika tulee taatusti viimeistään kolmelta yöllä väliin tyyny kainalossaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
ei siinä muksu mitään tehnyt, kun te aikuiset itse olette tehneet sen jo kauan aikaa sitten.

Täh? Sori mut nyt mä en ymmärtänyt :D

ihan turha valittaa, että lapsi nukkuu parivuoteessa ja sinä joudut jonnekin lastenhuoneeseen ja että lapsi vaan meni teidän aikuisten vuoteeseen ja asettui sinne nukkumaan.
Olette itse mahdollistaneet tämän. Olette antaneet lapselle luvan ja mahdollisuuden itse päättää, nukkuuko hän missä vuoteessa. oikeastaan tilanne ei edes haittaa teitä aikuisia, että lapsi nukkuu toisen aikuisen vieressä ja toinen vanhemmista sitten siellä lastenhuoneen sängyssä. teistä on tosi hauskaa kun teillä on niiiin vahvatahtoinen ja määrätietoinen sälli, joka sanelee teille aikuisille kuka nukkuu ja missäkin.

Ja minusta lapselle voi sitä läheisyyttä ja rakkautta osoittaa muutenkin kuin nukkumalla samassa vuoteessa teini-ikään asti.

mutta minä en olekaan perhepedin, kestoilun, luomuilun enkä minkään muunkaan vastaavan kannattaja vaan tiukkapipo ja niuho ja nihilisti ja tähän päälle vielä kamalan itsekäs .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta lapsi olisi syytä ottaa väliin nukkumaan aina kun se haluaa, siis jos sängyssä on tilaa ja kaikki pystyy nukkumaan unenlaadun kärsimättä. Sitten kun ne on teini-ikäisiä ja viettää yöt omilla reissuillaan, kaduttaa ettei ottanut sitä pikkuista kainaloon ja antanut sen nukkua äidin ja iskän välissä turvassa.

Mä olen kyllä ihan samaa mieltä. Meillä vaan ei mahduta koko poppoo samaan sänkyyn ja siks täytyy sit aina mun tai miehen nukkua muualla. Vaan eipä tuo oikeesti haittaa.

Ei meillä esikoinen todellakaan aina halutessaan pääse viereen, sillä muuten me vanhemmat nukuttais kaikki yöt erikseen :D. Mutta aina silloin tällöin kuitenkin kun se pojalle on vaan edelleen tärkeetä.

Mies just mietti että pitäis ostaa toinen sänky parisängyn viereen niin että mahduttais koko poppoo hyvin sinne. Meillä kun ollaan kaikki aikas isoja, niin 160cm leveä sänky on aika kapea meille vanhemmille, ekaluokkalaiselle, vauvalle ja koiralle :D

Mä en "jaa" viitsi lainata tota sun kirjoitusta kun se on niin pitkä. En ala sen enempää kinaamaan sun kanssasi, mutta yhdessä jutussa menit kyllä pahasti harhaan. Meillä kun esikoinen on aika tiukoissakin rajoissa, eikä todellakaan anneta yleensä periksi.

Ja tuo vieressä nukkuminen vaan on jostain syystä erittäin tärkeää pojalle. En edes tiedä miksi. Mutta 7-vuotias ON vielä pieni ja tuskinpa tuo poitsu sentään teininä viereen änkeää :D.

Niin ja mies on muuten sanonut että jos poika vielä armeijan lomilla pyytää päästä viekkuun niin sitten ei enää päästetä :D B)

Niin ja vielä: en mä kyllä ole valittanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fulaalia harmaana:

Mullakin näyttäis olevan sänky enemmän ja vähemmän täynnä, missäköhän mä ite nukun?

:D Sopu sijaa tekee :heart:

Meillä lapset menee illasta AINA omaan sänkyyn nukkumaan, mutta yöllä saavat luvan kanssa tulla viereen, jos on painajaisia tms...Vielä sänkyyn (180 cm) mahdutaan kaikkikin, mutta seuraavan synnyttyä alkaa olemaan ahtaampaa. En sit tiedä mitä keksitään. Kun jos kielletään viereen tuleminen, ettei vaan aiheuttais mitään mustasukkaisuuksia vauvaa kohtaan, kuka kuitenkin saa nukkua vieressä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Meillä lapset menee illasta AINA omaan sänkyyn nukkumaan, mutta yöllä saavat luvan kanssa tulla viereen, jos on painajaisia tms...Vielä sänkyyn (180 cm) mahdutaan kaikkikin, mutta seuraavan synnyttyä alkaa olemaan ahtaampaa. En sit tiedä mitä keksitään. Kun jos kielletään viereen tuleminen, ettei vaan aiheuttais mitään mustasukkaisuuksia vauvaa kohtaan, kuka kuitenkin saa nukkua vieressä :/

Hommaatte sivuvaunun eli runkopatjasängyn parisängyn viereen jatkeeksi. Niin meillä tehtiin. ;)

240 cm sängynleveyttä ja kaikki halukkaat perheenjäsenet (karvaisia /nelijalkaisia lukuunottamatta) pääsevät mukaan :D! Harmi vaan kun mies kuorsaa sen verran, että lapset liimautuvat mun 120:lle puoliskolle kylkiin kiinni ;).

Meillä on lapset tervetulleita myös meidän sänkyyn nukkumaan jos siltä tuntuu. Pääasia kun nukutaan. En jaksa uskoa siihen, että teineinä sinne änkeävät.

Meillä kuopuksen syntymä lopetti esikoisen yövierailut meidän sängyssä, eipä sillä et me oltais poikaa kielletty, mut häntä kauhistutti ajatus siitä et joutuis keskellä yötä kuuntelemaan vauvan itkua joten halus pysytellä visusti omassa sängyssään. Kuopus kun nukkui ja nukkuu edelleen meidän makkarissa =)