esikoinen on herkkis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies lähti tänään aikaisin aamulla reissuun. On alle viikon pois. Illalla poitsu sai aivan älyttömän itkukohtauksen, eikä meinannut millään saada itkultaan nukutuksi. Oli vielä jättänyt isälleen pienen paperilapun johon oli kirjoittanut: "moika isi".

Mies sitten jätti viestin keittiön pöydälle poitsulle. Kertoi siinä miten hyvälle mielelle tuli pojan viestistä ja että rakastaa paljon poikiaan (ja vähän kuulemma äiskääkin :D ). No, poitsupa alkoi taas itkeä ja koko aamu meni itkeskellessä.

Koulussa oli mennyt hyvin, mutta heti kotiin päästyään alkoi taas itkettämään. Ja kun mies soitti, niin poika itki. Sitten lähti ulos ja tuli parin tunnin jälkeen sisälle syömään ja valmistautumaan illan peliin. No jätkähän kaivoi sen viestin taas ja luki läpi. Ja itki. Kertoi ettei voisi elää ilman isää ja että nyt on niin tylsää kotona kun iskä ei oo täällä.

Ihan siihen asti kunnes hetki sitten lähti peliin, hän murehti ja ikävöi isäänsä.

Huh, toivottavasti mies ei koskaan joudu pidemmäksi aikaa esim. ulkomaankomennukselle :|

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Minkä ikänen poika? Voisin kuvitella omasta esikosta ihan samaa :)

7- vuotias. Ja ollut aina kovin voimakkaasti kiinni vanhemmissaan. Tehdään paljon asioita koko perheen kesken ja lisäks pojalla on juttuja joita tekee kaksin isänsä kanssa, samoin juttuja joita tekee mun kanssa kaksin. Mutta jos poika sais päättää, niin käytäis varmaan koko perhe vessassakin samaan aikaan :D.

Ihana :) Mut varmaan tekee ihan hyvää ollakin sitten välissä erossa, kun on jo sen ikäinen, että pieni itsenäistyminen ei olis ehkä pahasta :)

Meillä esikko 6-v.

Onko näitä reissuja useemminkin, vai onko tää eka?

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Ihana :) Mut varmaan tekee ihan hyvää ollakin sitten välissä erossa, kun on jo sen ikäinen, että pieni itsenäistyminen ei olis ehkä pahasta :)

Meillä esikko 6-v.

Onko näitä reissuja useemminkin, vai onko tää eka?

Juu, samaa mieltä. Tosin poika oli itse kesällä leirillä, jossa oltiin 1 yö pois. Ja meni vallan mainiosti. Mutta sanoi kyllä että jos joutuu/pääsee kisamatkalle, niin ei kuulemma lähde jos perhe ei tuu mukaan :D.

Viime vuonna me oltiin miehen kanssa kahdestaan saman mittainen reissu ja poika oli keväällä 2 viikkoa pohjoisessa isovanhempiensa kanssa. Ja joitakin vuosia sitten oltiin molemmat viikon reissussa, eka mä ja myöhemmin mies. Mutta silloin poika oli niin pieni ettei murehtinut tai ikävöinyt noin paljoa.

No, eiköhän tää tästä. Huomenna vietetään hemmottelupäivää ja viikonloppuna ollaan menossa sukulaisiin. Että ei tuolle varmaan tylsää ehdi tulemaan vaikka iskä ei olekaan kotona :)

Juu kyllä mä uskon et se lievittyy melko kovasti tässä jo huomiseenki mennessä :)

Ehkä se isän poissaolo korostuu siellä kotona, tutuissa ympyröissä, jossa sä olet paikalla, mutta "toinen puolisko" puuttuu. Esimerkiksi isovanhempien kanssa reissatessa tilanne on kokonaisuudessaan niin erilainen.

No nyt ei illalla enää itkettänyt kun sai tulla äippän viekkuun nukkumaan :). Tosin mä siivosin vaatehuonetta sillä aikaa kun pojat unitteli ja nyt tulin koneelle. Mutta kuitenkin.

On se vaan niin hassua kun samaan aikaan tuo on valtavan pahassa uhmaiässä ja olevinaan niin iso ja kovis :heart: :heart:

Me ei uskalleta puhelimeen pyytää jos jompikumpi on poissa yötä kotoa. Alkaa hirvee itku aj ja "mä rakaaaaaastan sua, hirrrrrrveeee ikävä, tuu kotiin jo". Je me ei pahemmin olla poissa kotoa, jos kerran pari vuodessa päästään vuorotellen läksimään kavereille kauemmas.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No nyt ei illalla enää itkettänyt kun sai tulla äippän viekkuun nukkumaan :). Tosin mä siivosin vaatehuonetta sillä aikaa kun pojat unitteli ja nyt tulin koneelle. Mutta kuitenkin.

On se vaan niin hassua kun samaan aikaan tuo on valtavan pahassa uhmaiässä ja olevinaan niin iso ja kovis :heart: :heart:

Sama se on meidän 7v kanssa, on mussa kiinni kun takiainen mut kumminkin kavereiden kanssa on niin isoa poikaa.
Musta se on vaan ihanaa kun ei hääkään varmaan enää kauaa tuu halaamaan kun kouluun lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja halipula:
Me ei uskalleta puhelimeen pyytää jos jompikumpi on poissa yötä kotoa. Alkaa hirvee itku aj ja "mä rakaaaaaastan sua, hirrrrrrveeee ikävä, tuu kotiin jo". Je me ei pahemmin olla poissa kotoa, jos kerran pari vuodessa päästään vuorotellen läksimään kavereille kauemmas.

Voih :heart: :heart: .

Ehkä se sitten on se ongelma meilläkin. Kun siis aika tosi vähän poika on hoidossa missään. Siis yötä erossa. Yhtä yötä ollaan oltu useamminkin pois (siis aina toinen meistä kerrallaan), mutta harvemmin sen enempää.

Toisaalta poika on kyllä esim. kesäisin isovanhempiensa luona pidemmän jakson. Nyt kyllä viimeksi maaliskuussa, eli on aika paljon aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko yhtään mustis tuosta vauvasta?Jos itku johtui siitäkin?

Ei se kyllä oo. Ei myönnä, enkä ole huomannut vaikka suurennuslasilla seurannut. Mutta tuo poika on tosiaan ollut ihan ihan pienestä asti aina samanlainen. Ei tykkää yhtään olla erossa meistä.

Ei esim. koskaan sopeutunut hoitoonkaan, vaan ihan oikeesti vielä eskariaikaankin harmitteli kun piti hoitoon mennä. Tippa tuli pojalle aina linssiin kun piti vaikka kesäloman jälkeen aloittaa hoito jne.

Yhteistyössä