Mies suosii toista lasta vai olinko herkkis?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Mies on aina ollut huono näyttämään tunteitaan enkä minäkään juuri saa spontaaneita halauksia. Poikamme on 9v ja tyttö pian 7v. Jotenkin häneltä luonnistuu paremmin hellyyden ja positiivisen huomion osoittaminen tytölle kuin pojalle =/ Ja joku aika sitten poika itki illalla ettei isi tykkää hänestä, aina vaan huutaa ja hän haluis et isä joskus halais häntä.. Juttelin tästä miehelle ja oli kotiin tullessa halannut poikaa ja kertonut rakastavansa jne, tämän poika itse mulle tyytyväisenä kertoi.
Tänään sitten mulla kilahti, kun taas olin huomaavinani miten tyttöä suositaan. Poika oli pyytänyt pari kertaa, että hälle laitettaisiin tietokoneeseen salasana, et pääsis pelaamaan. Mies sanoi, ettei nyt vielä kun syödään ja se olikin oikein (poika usein kärsimätön..) Poika söi reippaasti ja odotti, tosin pyöriskeli keittiössä muttei häirinnyt. Mies oli syönyt, nousi pöydästä ja lähti touhuamaan vallan muuta =O Nousin ja kävin laittamassa sen hiivatin salasanan ja siitäkös huuto nousi. Oli tarkoittanut et poika odottaa kunnes kaikki ovat syöneet.. Tyttö toodella hidas syöjä ja aiemminkin on sanonut, ettei tyttö voi oletta ettei muuta aloita / jatka hommiaan hänen vielä syödessä..

Ohho, tulipas pitkä sepustus ja ottaakop tästä mitään selvää.. mies kimpastui todella, kun mainitsin miksei hän voinbut sitä helvatun salasanaa mennä laittaan ku toinen odotti. Olin sitten kuulemma lasten kuullen tehnyt hänet huonoksi (??) ja huusi miten lähtee talosta!
Nyt läks viemään poikaa painiharrastuksen pariin.. Mieskin voi olla marttyyti.. Sanoin, et pitäiskö hänen tulistumisen sijaan toisinaan miettiä, onko kritiikki oikeesti aiheeton, mutta ei..

Olisit antanut miehen pitää sitä järjestystä etkä puuttunut siihen. Mitään suosimista tossa nyt ei ollut. Kuulostaa enemmänkin siltä, että sä olet jollain kierolla tavalla mustasukkainen tyttärellesi miehestäsi.

Mutta miten musta tuntus et se nimenomaan ei sitä pitänyt.. Mä söin tytön kanssa ja (kerrankin) olin hiljaa ja odotin, et mies tekee jotain. Joko sanoo pojalle et odota vielä tai sitten menee sinne hiivatun koneelle..
Iltaisin myös sanoo tytölle erikseen Hyvää Yötä, pojalle ei =/
Mutta totta tuokin, ehken näe omaa osuuttani. Itse olen kova halaamaan molempia ja pyrin touhuamaan molempien kanssa..

Olisit antanut miehen pitää sitä järjestystä etkä puuttunut siihen. Mitään suosimista tossa nyt ei ollut. Kuulostaa enemmänkin siltä, että sä olet jollain kierolla tavalla mustasukkainen tyttärellesi miehestäsi.

Onhan tuossa selvästi suosimista. Poika itse huomaa sen ja itkee kun isä ei tykkää hänestä! Ei tuollainen ole normaalia.

Et ole liian herkkis vaan ihan aiheesta huolissasi ap. :/

mokasit, koska sun olis pitäny hakea se isä tekemään se. ei ole sun paikkas osoittaa mieltä isän ja pojan välissä erottamassa heitä entisestään. vaan antaa tilaa ja töniä miestä poikaa kohti.

Fiksuna äitinä voit siepata tytön ulkoilemaan, kaverille aina silloin tällöin tms. ja antaa isän ja pojan viettää tehostetusti laatuaikaa keskenään ilman että mies tajuaa mitään.

Ja on myös hyväksyttävä se, että isällä on toisenlainen suhde pieneen tyttöön kuin pieneen poikaan. Rakkautta niissä molemmissa suhteissa on, mutta ne näkyvät eri tavoilla.

Tietämättään mies ehkä kasvattaa pojastaan selviytyjää, itsenäistä vahvaa suoriutujaa ja hemmottelee sitä prinsessaanne.
Tätä asennetta tietysti voi yrittää tehdä miehelle näkyväksi ja tunnistettavaksi.

[QUOTE="jaahas";25932879]mokasit, koska sun olis pitäny hakea se isä tekemään se. ei ole sun paikkas osoittaa mieltä isän ja pojan välissä erottamassa heitä entisestään. vaan antaa tilaa ja töniä miestä poikaa kohti.[/QUOTE]
miten?
Mies vetää tytön jalisjoukkuetta, joten heillä yhteinen harrastuskin.. Tosiaan tytön kanssa voinkin lähteä kahelleen johonkin ja toivoa et pojat tekis jotain yhdessä, usein vaan poika kärttää mun seuraa tai sit touhuavat omiaan =/
Lähempänä ovat nyt kuin ennen ja toisinaan kuuluu jopa "iskä, hei". Eniten nyt ketuttaa et mies vaan vetää herneet eikä huomaa..

Yhteistyössä