Erotilanteessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piip...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piip...

Vieras
Miten on jos oon kattellu kämpän valmiiks ja otan lapset mukaan. voiko mies nostaa syytteen lasten varastamisesta omasta kodistaan ja et pitää palauttaa.
mieheni uhkaile koko ajan henkisesti enkä oikeen tiä mitä uskoa.
kiitti jos joku valaisee mua

moi! en tiiä tuosta syytteen nostamisesta, mut ainakin kun minä muutin lapseni kanssa pois miehen ja mun yhteisestä kodista, niin maistraatti halusi isältä allekirjoitetun vahvistuksen lapsen olinpaikasta, ennen kuin lapsen osoitteenmuutos onnistui..

eli siis ilman isän lupaa ei tyttöä ois voinu uuteen osoitteeseen siirtää kirjoille, en tiiä mitä sitten ois tapahtunu jos isä ei ois tuota kyseistä tiedustelulappua täyttäny/allekirjoittanu..

En tiedä syytteestä, mutta voi se vaikuttaa, jos alatte riidellä ja homma menee käräjille. Teillä on varmaankin yhteishuoltajuus, joten et voi yksin päättää lapsen asioista. Kaikkeen tarvitset miehen luvan.

Ehkä eri asia, jos sinulla on vakava syy pois muuttoon esim. väkivalta. Lastenvalvojalta tai asianajalta kannattaa tiedustella asiaa.

En koskaan ajatellutkaan asiaa, mutta kun mä muutin esikoisen kanssa pois exän luota eikä maistraatti eikä mikään muukaan laitos kysellyt mitään.
Onko miehesi siis tietoinen ettö olette eroamassa?

juu, siis me erottiin kesällä ja muuttoilmoituksen jälkeen soittivat maistraatista ja sanoivat, ettei onnistu lapsen kohdalla ilman isän kirjallista lupaa, kun muutimme pois meidän kaikkien yhteisestä kodista ja meillä on yhteishuoltajuus.. en tiiä sitten että oliko osasyynä tuohon se, että muutettiin eri puolelle Suomea, ei siis jääty samaan kaupunkiin kuin mies..

Alkuperäinen kirjoittaja mamipöö:
juu, siis me erottiin kesällä ja muuttoilmoituksen jälkeen soittivat maistraatista ja sanoivat, ettei onnistu lapsen kohdalla ilman isän kirjallista lupaa, kun muutimme pois meidän kaikkien yhteisestä kodista ja meillä on yhteishuoltajuus.. en tiiä sitten että oliko osasyynä tuohon se, että muutettiin eri puolelle Suomea, ei siis jääty samaan kaupunkiin kuin mies..

No me muutettiin tytön kanssa Turusta Espooseen ja meillä on kanssa yhteishuoltajuus eikä tosiaan tarvittu mitään miehen lupaa lapsen kohdalla.. Ihme homma et niin eri käytännöt!

Yhteistyössä