Erotilanne ja lasten koulu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ollaan päätetty erota, mies haluaa jäädä taloomme asumaan. Meillä on vanha talomme edelleen, ja sitä on yhteistuumin remontoitu niin että kesällä pääsisin muuttamaan.
Lapsia 2 kpl, molemmat erityislapsia. Nuorempi pienluokalla, ovat samassa koulussa. Lapset lähtevät mukaani, koska mies ei pärjää, ei osaa tehdä edes ruokaa, ei ota vastuuta mistään. Ja tämä on se eron syykin, olen vain odottanut että lapset vähän kasvavat.
Talojen välillä on 20 km, mutta ovat eri kunnissa. Jos virallisesti lapset asuvat isällään ja saisivat käydä vanhaa koulua ( kouluun 30 km..), ilmeisesti minä joudun maksamaan itse kyydin kouluun silloin kun ovat minulla? Puhutaan ilmeisesti tosi isoista summista ( n 25 km kouluun).
Mutta jos lapset virallisesti muuttavat kanssani, vaihtuu myös koulu. Isommalle lapselle tämä olisi kauhun paikka.
Jos löytäisin sopuhintaisen talon samasta kunnasta ja vielä koulun läheltä, olisi varmasti paras vaihtoehto. Mutta työpaikkani jää taas toiselle puolelle, ja nykyinen 50 km matka olisikin yli 75 km suuntaansa..
 
Auts!

Tuo työmatka on kyllä inha!
Sinulla on tietenkin kiire kotiin koska eivät lapset pärjää kaiketi hetkeäkään yksin?

Sinulla ja lapsilla on sen verran hankala tuo tilanne, että kyllä se on nyt niin että se on ukko joka talosta lähtee eikä te!
Eikö hän itse ole asiaa ehdottanut?
 
vierailija
Minä olen oikeastaan innoissani että pääsen lähtemään! Lasten kouluasiat vaan vaivaavat. Miten nämä eroperheissä yleensä menevät. Tosiaan välimatka vain sen 20 km, mutta sopivasti eri kunnan puolella.
Tätä taloani en varmasti myy, on sen verran remontin tarpeessa. Mutta voisi olla varaa ostaa talo myös koulun läheltä, ja lasten kasvettua vasta remontoida tuo toinen asuinkäyttöön.
Työmatka harmittaa, ja se että eläimistä olisi luovuttava.
Kiirettä tässä ei ole, rauhassa ihmetellään kesään asti. Ei ole oikein ketään keltä nyt kysyä, ehkä koulutoimi?
 
vierailija
Tämä palsta auttaa vain asioiden mielessään järjestelyyn.
Vaikutat ap. positiiviselta ja aikaansaavalta henkilöltä.
Asioilla on tapana järjestyä.
Monien elämänvaiheiden jälkeen elän tyyntä ja seesteistä elämää.
Aamu-uutisten perusteella Suomessa näyttää olevan suurin ongelma tällä hetkellä miksi joku mieskampaaja kätteli presidenttiparia linnan juhlissa
tuplasti.
Hyvää joulunalusaikaa perheellesi. Toivottavasti saamaton ja aloitekyvytön tuleva eksäsi saa uutta potkua elämäänsä. Usein avioero on elämän paras juttu eksääni lainaten. Allekirjoitan hänen viisauden sataprosenttisesti.
 

Yhteistyössä