Erotatko oikean vasemmasta aina?

Meitähän on monta täällä! :wave:
Minäkin (vaikka muuten suuntavaisto ja avaruudellinen hamottaminen on vahvaa) tyypillisesti autolla kuskia ohjastaessani joudun kädellä osoittamaan että tuohon suuntaan, kun en uskalla luottaa siihen että sanon oikean suunnan... Ei minulla itse ajaessani mitään ongelmia ole, paitsi tietysti kun tulee vierestä ohje, että seuraavasta vasemmalle. :whistle:

Minäkin olen myös ymmärtänyt, että tämä vasemman ja oikean erottaminen (tai siis erottamatta jääminen) saattaisi liittyä tuohon sisäkorvan tasapainoaistiin, mutta en tiedä miten sen saisi (ja saisiko) korjattua. Matkapahoinvointia löytyy ja mihinkään huvipuiston "vatkattimeen" en voi mennä kun tulee huono ole. Pitääpä selvitellä vähän lisää tuota asentoterapiaa!
 
Minulla on jonkinsortin hahmottamishäiriötä ja lievää lukihäröä. Lievää tosin. Menee sekaisin siis. Enkä osaa oikein käännellä mielessäni karttoja, eksyn siis helposti. Tämä on "pahentunut" masennuksen myötä, eksyminen siis. Suunnistan maamerkein, olen aina suunnistanut, joten ei kai siinäkään mitään uutta.
 
vierailija
Tämä on kahdeksa vuotta vanha keskustelu. Mutta laitetaan vinkki jakoon jos joku siitä tänäpäivänä hyötyisi...

Volvo sanassa v = vasemmalla o= oikealla.

Otse opin aikoinaan oikean ja vasemman tämän sanan avulla..

Englanniksi sama homma kävi Landrower sanalla. L = left ja r = right.
vertaamalla volvoon tiesi suomeksi kumpi on kumpi..
Tällä säännöllä itse oppinut tämän.
Myös lapselle saman opettanu ja sekin oppi näin..
 
vierailija
Tämä on kahdeksa vuotta vanha keskustelu. Mutta laitetaan vinkki jakoon jos joku siitä tänäpäivänä hyötyisi...

Volvo sanassa v = vasemmalla o= oikealla.

Otse opin aikoinaan oikean ja vasemman tämän sanan avulla..

Englanniksi sama homma kävi Landrower sanalla. L = left ja r = right.
vertaamalla volvoon tiesi suomeksi kumpi on kumpi..
Tällä säännöllä itse oppinut tämän.
Myös lapselle saman opettanu ja sekin oppi näin..
http://www.maf.fi/tule-mukaan/maf-auttaa-myos-katastrofitilant/
:rolleyes:
 
Oletin tämän ketjun porvoolaiseksi, mutta kommentoijat ovat ilmeisesti oikeasti hukassa suuntien ja puolien kanssa :eek:. Onko tällä jotakin tekemistä "nais"aivojen kanssa?
:sneaky:

Siltä näyttää, ihan uskomatonta mutta ilmeisesti tää on suht yleinen ongelma naisilla.

Bingo! No sen takia melkein kukaan nainen ei osaa peruuttaa autoa, koska pitää katsoa peileistä, ja niitä on 3 :giggle:
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Joo. Jos olisin aurinko, näkisin uudenkuun ohuen sirpin aina oikealla puolella 3 päivänä siitä, kun sen vaihe vaihtuu alakuusta yläkuuksi.
Ei muuten taida näkyä kaikille se
"täydellinen kuunpimennys 31.tammikuuta.
"Utsjoella klo 14.38
Sodankylässä klo 15.19, Oulussa klo 15.51, Jyväskylässä klo 16.13 ja Helsingissä klo 16.30.
Osittainen pimennys alkaa klo 13.48.
Kuu on täysin pimentynyt klo 14.52 - 16.08, ja osittainen pimennys päättyy klo 17.11.
Mutta pilvet voi haitata, kuten tuo kummallinen kähäräpeitto - liekö tulivuorelta saakka tullut:geek::eek:o_O
 
vierailija
Ei muuten taida näkyä kaikille se
"täydellinen kuunpimennys 31.tammikuuta.
"Utsjoella klo 14.38
Sodankylässä klo 15.19, Oulussa klo 15.51, Jyväskylässä klo 16.13 ja Helsingissä klo 16.30.
Osittainen pimennys alkaa klo 13.48.
Kuu on täysin pimentynyt klo 14.52 - 16.08, ja osittainen pimennys päättyy klo 17.11.
Mutta pilvet voi haitata, kuten tuo kummallinen kähäräpeitto - liekö tulivuorelta saakka tullut:geek::eek:o_O
Nyt verhot auki, saatat huomata sen muutoksen lin tujen käyttäytymisessä. Mites koirissa, kissoissa, hevosissa?
 
Miten ne peilit liittyy vasempaan ja oikeaan? Tietäähän sitä minne on menossa vaikkei muistakaan onko se oikea vai vasen
:giggle:

Mieti tyttö, mieti :sneaky:

Lue alkajaisiksi edes alla oleva ap:n viesti :whistle:

Ennen ei ollut mitään ongelmaa mutta nykyään...
Toisinaan mä tiedän kumpi on oikea ja kumpi vasen mutta yleensä ei mitään käsitystä.

Eräskin päivä luulin pitkään oikeaa vasemmaksi kunnes mies huomautti asiasta, ärsyttävää.

Jos multa kysyy kumpi on kumpi joudun pitkään miettimään ennen kuin vastaan että menee varmasti oikein ja siltikin menee yleensä väärin.

Mitään toimivaa konstia tähän? :D
Miten ihmeessä en opi kumpi on kumpi?
 

Yhteistyössä