Ajatukset ja muisti ei toimi, kuin niiden pitäisi. Onkohan tää mitään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koittaisin Välimerellistä ruokavaliota. Neitsytoliiviöljyä, naturel pähkinöitä saksanpähkinä, pistaasipähkinä, hasselpähkinä, kuorimaton manteli, paljon kasviksia: valkosipuli ja sipuli, kaalit, tuoreyrtit, vihannekset, juurekset, hedelmät ja marjat. Kananmuna keltuaisineen, kala, maustamaton luonnonjogurtti jne. Kemikaalit, einekset, roskaruoka, päihteet ja langattomat mobiililaitteet mahdollisimman vähiin.
Ulkoilua ja liikuntaa.
Äyriäisistä saat elohopeaa enemmän kuin mistään muusta. Eikö ne syö just niitä painavimpia olioita?
 
vierailija
Voi olla väärää tietoa sitten, mutta eikö tuohon diagnoosiin tarvitse tyyliin kaikki terveystiedot vauvasta alkaen? Vanhempien/sukulaisten/läheisten ihmisten haastatteluja? Omat laajat haastattelut? Pitkän ajan prosessi?

AP
 
vierailija
vierailija
Tätä on varmaan ihan mahdoton selittää järkevästi, enkä yhtään tiedä onko tää ees mitään. Nuoresta ihmisest kyse. Ei ole perussairauksia, nukun normaalisti, syön normaalisti ja otan nyt talvisaikaan vitamiinilisän päivittäin. En oo ollut sairaana, eikä oo ollu koronaa.

Oon havahtunut tässä pidemmän aikaa siihen, että ajatukset ei oikein kulje pään sisällä. Paremmin ehkä voisi sanoa, että niitä on hirveän vaikea tunnistaa. Kirjan juonia saatan muistaa ihan hyvin, mutta en välttämättä muista yhtäkkiä, että mitä tein eilen johonkin aikaan. Joskus etsin avaimia, vaikka laitoin ne äsken taskuun.

Joku kysyy multa vaikka, että mitä mieltä olen nykytilanteesta -> Aivoissa ei aktivoidu jokin ja mitään ajatusta ei tule. >

Tykkäätkö tosta harrastuksesta, missä käyt usein? -> Kai mää, mutta en tiiä tykkäänkö "ihan oikeasti". Käyn useasti, mutta en sisimmissäni tiedä, että onko tää hauskaa.

Yleissivistävä kysymys -> Pitäisi varmaan tietää, mutta en keksi nyt yhtäkkiä.

Jos sun nimeä kysytään, niin se tulee vaan alitajunnasta tai jostain. Ei sitä kukaan mieti, vaan se tulee jostain. Parhaiten kuvailisin, että tuntuu kuin aivoista puuttuisi jotain, tai siellä on mennyt liikenne jumiin jostain osa-alueelta. Ei aktivoidu jotain osaa, jonka pitäisi, kun pitää miettimällä miettiä. En muista välttämättä jotain hyvin simppeliä asiaa, mutta muista jotain hyvin spesifiä (jolla ei ole mitään väliä) Hirveän vaikea selittää ja varmasti yhtä vaikea ymmärtää.
Mulla sama juttu, mutta oon jo yli 60 vuotias. Toivottavasti selviää.
 

Yhteistyössä