Erotako vaiko ei? Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Seurustelua takana 6kk, ikäeroa 2v, kumpikin yli 30v, olen neljän lapsen työssäkäyvä yh, lapsia kolmelle miehelle.
Miehen kanssa menee hyvin, tosi hyvin mutta hän haluaa tulla isäksi. Hän haluaa vauvan. Hänellä on siis tosi valtava halu saada oma lapsi. Mutta minä en halua enää lapsia. Ei ei ja ei. Enkä missään nimessä enää neljännen miehen kanssa.
Mitä ihmettä nyt tekisimme? Olemme keskustelleet tosi paljon asiasta.

Mulla kans lapset kolmelle miehele. Kun seuraavan kerran alan parisuhteeseen, se suhde käydään tasan mun ja sen miehen välillä, ja jos perheeseen haluaa tulla, niin se on nyt tällainen, ei tästä kasva ainakaan mun lapsilla. Oleen niin kyllästynyt siihen, että olen maailman tärkein tasan siihen asti kun mies saa lapsen. Kaikkien isät on lastensa elämässä mukana, mutta missä mun elämä, se ei kiinnosta ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos miehellä ei ole lasta ja hän sen haluaa, niin onko muuta mahdollisuutta kuin etsiä sellanen nainen joka hänen kanssaan lapsen haluaa?

Näin minäkin asian ajattelen. Ei vaan erokaan ole mikään helppo juttu. Mies ei nyt tiedä mitä tekis. Olen hänelle kertonut, että hän on oikeutettu tulemaan isäksi tai ainakin yrittämään. Ikääkin kuitenkin jo liki 40v.

Oletko varma, ettet ikinä enää halua lapsia. Edes iltatähteä? Jos voisit sitä edes harkita suostuisiko nykyinen heila tähän ratkaisuun? Mieti itsesi hänen tilalleen. Luultavasti haluaisit itsekin lapsen. Kuvittelisin, että sama tulee olemaan monen muun miehen kanssa edessä. Eli joko vielä 1 yhteinen lapsi tai elät sinkkuna. Ellet sit löydä miestä, jonka omat lapset jo aikuisia...

Jos me molemmat oltais yhtä varmoja kannastamme, että mie en haluais lapsia ja mies yhtä ehdottomasti haluaisi, niin ainoa vaihtoehto ois erota - heti pikimmiten.
Minusta siis niin siksi, että jos sit vaan on tiiviisti yhdessä vaikka tietäis, että se ei voi jatkua, niin siinä helposti satuttaa niitä jo olemassaolevia lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Jos me molemmat oltais yhtä varmoja kannastamme, että mie en haluais lapsia ja mies yhtä ehdottomasti haluaisi, niin ainoa vaihtoehto ois erota - heti pikimmiten.
Minusta siis niin siksi, että jos sit vaan on tiiviisti yhdessä vaikka tietäis, että se ei voi jatkua, niin siinä helposti satuttaa niitä jo olemassaolevia lapsia.

Näin se varmaan on. Parempi erota nyt kun suhdetta takana hyvin hyvin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos on liitossa, voi erota, mutta jos vasta seurustelee, niin sittenhän tuosta ei liittoa tulekaan.

Ööhh.. tietenkin seurusteleva pari voi EROTA? Miten sen sitten voi ilmoittaa jos Pekka ja Maija ovat seurustelleet 4v ja ovat tänään päättäneet etteivät enää seurustele? Maija sanoo kaverilleen "Me sitten erottiin Pekan kanssa" vai miten pitäisi sanoa?

Itse teet päätöksesi oman elämasi suhteen.
Mutta, jos itse olisin tuossa tilanteessa, rakastaisin miestä niiiiin paljon, että antaisin hänen lähteä ja löytää sen oikean äidin omille lapsilleen.

Yhteistyössä