Mitä te tekisitte tässä tilanteessa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi

Vieras
Olen ollut kotiäitinä 1,5v. Pää ei enää kestä tätä neljän seinän sisällä olemista. Kaipaan jotain muuta tekemistä. Olen raskaana, laskettu aika vasta heinäkuussa. Asun mieheni ja lapseni kanssa kaukana kaikista sukulaisistani ja ystävistäni. Miehellä on täällä kaikkea, työt ja ystävät. Minulla on opiskelupaikka 400km päässä täältä. Lykkäsin jo syksyllä opiskeluiden aloittamista, sillä ajattelin löytäväni täältä miehen kotipaikkakunnalta töitä. Eipä ole löytynyt.

Nyt minulla on kaksi vaihtoehtoa:

A. Jäädä miehen luo, hoitaa lasta kotona ja odottaa, että jotain töitä ilmaantuisi.
B. Muuttaa 400km päähän miehestä, laittaa lapsi hoitoon ja aloittaa opiskelut.

Mitä mieltä te olette? Kumpi olisi parempi ratkaisu? Ja jos joku keksii viellä muita vaihtoehtoja, niin kertooka toki!

A, siksi että opiskelusi jäävät taas joka tapauksessa tauolle vauvan tulon jälkeen. Koita keksiä jotain tekemistä tai harrastusta itsellesi, jos töitä ei ole. Tsemppiä! :)

Jos oot nyt väsynyt kotiäitinä olemisen, ni kannattaisi tässä välissä ottaa pieni irtiotto arkeen. Puolvuotta on toiosaalta pitkä aika, toisaalta lyhyt. Voi tehdä ihan hyvääkin pieni koti ikävä. Ainoa asia joka tossa mietityttää, on lapsen erottaminen isästä.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
A, siksi että opiskelusi jäävät taas joka tapauksessa tauolle vauvan tulon jälkeen. Koita keksiä jotain tekemistä tai harrastusta itsellesi, jos töitä ei ole. Tsemppiä! :)

Siis näin tekisin itse, sinähän sen parhaiten tiedät mikä sulle sopii...

Tulee ensisijaisesti ajatella lapsen parasta. Lapselle parasta, etenkin pienelle lapselle on parasta olla kotona tutussa ympäristössä ja että isikin ois lähellä. Voithän sä ap keksiä jonkun harrastuksen tms. muuta tekemistä ja ottaa myös sitä omaa aikaa. Lapset etusijalle. Tsemppiä ja jaksamista kotiäitinä! =)

Kröhöm.. Mun mielestä on lapsen parhaaksi myös se, että äiti ottaa vähäksi aikaa etäisyyttä arkeen, jaksaakseen sitten taas paremmin. Kun vanhemmilla on hyvä olla, myös lapsella on hyvä olla. Nyt ei kyse ole kuitenkaan mistään narkkariäidistä joka on muuttamassa toiselle puolelle maapalloa rellestämään. Nyt on kyse käsittääkseni normaalista terveestä kotiäidistä jolla on edessä taas pitkä intensiivinen rupeama kotiäitinä, ja nyt mahdollisuus pieneen irtiottoon, josta lapsi ei kärsi, jos ja kun asiat niin järjestetään.

Ensiksi tulee mieleen, että on kyllä aika raskasta muuttaa erilleen lapsen kanssa ja alottaa opiskelut ja olla raskaana. Mitä teen kun lapsi sairastuu tai sairastut itse? Onko sulla opiskelupaikkakunnalla asuntoja hoitopaikka + tukiverkosto valmiina?

Olisko mahdollista keksiä jotain yhteistä harrastasta lapsen kanssa, käydä jossain tapaamassa muita kotiäitejä jne. Tuo aika lapsen kanssa kotona on kuitenkin aika ainutlaatuista ja puoli vuotta on lyhyt aika odotella seuraavan lapsen syntymää ja valmistella sitä. Koita keksiä nykyisessä asuinpaikassa jotain kiva tekemistä, harrastusta ja saada ystäviä. Lapsen kautta ystäviä saa helposti ainakin täällä ruuhkasuomessa. Jaksamista!

Opiskelupaikkakunnalla minulla ei olisi sen kummempi tukiverkosto kuin täällä. Uskoisin kyllä, että opiskelessa saisin itselleni edes kavereita. Niitä ei ole löytynyt nyt kotiäitinä ollessani. Ja rankkaahan se tulisi olemaan kahdestaan lapsen kanssa...

Olen koittanut etsiä täältä tekemistä. Lehdestä silmään pisti mainos aikuiskoulutuksesta. Tammikuussa alkaisi ammattiopistossa mielenkiintoinen koulutus täällä miehen kotipaikkakunnalla. Voisinkohan hakea sinne? Millähän perusteella sinne valitaan opiskelijat..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Opiskelupaikkakunnalla minulla ei olisi sen kummempi tukiverkosto kuin täällä. Uskoisin kyllä, että opiskelessa saisin itselleni edes kavereita. Niitä ei ole löytynyt nyt kotiäitinä ollessani. Ja rankkaahan se tulisi olemaan kahdestaan lapsen kanssa...

Olen koittanut etsiä täältä tekemistä. Lehdestä silmään pisti mainos aikuiskoulutuksesta. Tammikuussa alkaisi ammattiopistossa mielenkiintoinen koulutus täällä miehen kotipaikkakunnalla. Voisinkohan hakea sinne? Millähän perusteella sinne valitaan opiskelijat..

Tuo jäklimmäinen kuulostaa hyvältä. Hae ihmeessä, aina kannattaa yrittää!

Yhteistyössä