Erota vai eikö,vai miten saada liitto toimimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuli

Vieras
Mä en tiiä miten selviytyä,mieheni pettäessä mua kesäkuussa. Sen jälkeen mun tunteet on menny vuoristorataa. Parisuhdeterapiassa käyty 2 kertaa yhessä. N.1vko sitten päätin,et mun on pakko nousta tästä suosta, saatava mieleni tasapainosemmaks,joten päätin,et mun on pakko vaan päättää luottaa mieheeni,jos kerta tahdon olla hänen kanssaan ja uskoa parempaan tulevaisuuteen. Alotin myöskin vuoden tauon jälkeen salikäynnit,että saan aggressioita purettua. Lasten (3v ja 6v) takia ja halua uskoa vielä parempaan huomiseen ,ovat saaneet mut vielä jatkamaan tätä liittoa. Mieli vaan heittelee rajusti,et on vaikeeta olla jo ittensä kanssa,kun toinen vei luottamuksen.
N.2vkoa sitten meillä oli aivan kamala riita ja oltiin jo eroamassa. Mieheni sanoi,että mä saan vaikka kaiken muun meidän taloudesta,mutta muksuja mä en saa,toki saan niitä nähdä,mut päähuoltajaks en pääse.
Pelkäänkin siis,että lapsista tulisi kamala oikeustappelu! =(
Muutenkin,kun mieli järkkyy,nii erotilanteessa mieheni sais hyvän aseen mua vastaan,miksi mun ei pitäs saada lapsia itelleni. Mieheni on vielä tosi hyvä ja tunnollinen isä.
Tahtoisin muuttaa lasten kanssa toiseen kaupunkiin n.20km päähän,missä on mun työ ja monet ystävät. Mieheni jäisi tähän kaupunkiin. Eri kaupungeissa asuminenkin lasten kannalta oisi vielä vaikeempi ratkasta,miten lasten huollot jaettas..

Ensinnäkin on todella törkeää että mies uhkaa sua lapsilla.Toiseksi,aika harvoin lapset otetaan äidiltä pois.Saa olla jotain alkoholiongelmaa tai huumeongelmaa tms..Ole huoleti.Miehesi ei todellakaan vie sinulta lapsia-vaikkakin mielesi järkkyisikin.

Tuohon pettämiseen-sinä itse tiedät pääsetkö pettämisestä yli,ja jos et pääse niin tuskin teidän suhdetta pelastaa mikään.Jos ei ole luottamusta,ei ole mitään :/

Mä kun haluaisin,että pystyttäs eroomaan mahd. aikuismaisesti ja pystyttäs keskustelee mahd. rakentavasti,mutta jos tulee ero ja lasten huollosta tulee sopia,nii tulee aivan kamala sota pystyyn,kun hän ei tosiaankaa halua olla vkl-isä. Rankkaa tulee olemaan,jos siihen päädytään/päädyn.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Mä kun haluaisin,että pystyttäs eroomaan mahd. aikuismaisesti ja pystyttäs keskustelee mahd. rakentavasti,mutta jos tulee ero ja lasten huollosta tulee sopia,nii tulee aivan kamala sota pystyyn,kun hän ei tosiaankaa halua olla vkl-isä. Rankkaa tulee olemaan,jos siihen päädytään/päädyn.. =(

Sinähän voit kertoa, että ongelmat johtuvat miehesi uskottomuudesta!!

Yhteishuoltajuus on ihan hyvä vaihtoehto, jos erotaan!!

Uskottomuusongelmiin liittyvät tunneongelmat ja mielialanvaihtelut ovat ihan asiaankuuluvia!!

No onpa todella typerää käyttää lapsia sotakapulana |O Siis teidän ero on teidän asia, ei siihen lapsia pidä noin sotkea.Se on väärin lapsia kohtaan.Ja musta tuntuu että teille myönnettäs yhteishuoltajuus jos muuten ette asiasta sopuun pääse.Voimia tulevaan :hug:

Mut miten yhteishuoltajuus tulisi toimimaan,jos me asuttas eri paikkakunnilla 20km etäisyydellä. Poika menee ens syksynä kouluun ja tyttö tarhassa. Nuo viemiset ja hakemiset... Tahtosin työkaupunkiini siksi töihin,koska voisin luultavasti olla autotta ja mun tuloilla muutenkaa paljon maksella bensatyömatkoja ja vakuutuksia.

Haluisin,et me pystyttäs yhessä päättää lapsiin liittyvät asiat rakentavasti. Päätettäs yhessä,et ruvetaa molemmat ettii omaa kämppää jne., etten salassa rupeaisi järkkäämää omaa elämää lasten kanssa selän takana.

Taitaa mulla olla liian ruusuiset kuvitelmat..

Mut miten yhteishuoltajuus tulisi toimimaan,jos me asuttas eri paikkakunnilla 20km etäisyydellä. Poika menee ens syksynä kouluun ja tyttö tarhassa. Nuo viemiset ja hakemiset... Tahtosin työkaupunkiini siksi töihin,koska voisin luultavasti olla autotta ja mun tuloilla muutenkaa paljon maksella bensatyömatkoja ja vakuutuksia.

Haluisin,et me pystyttäs yhessä päättää lapsiin liittyvät asiat rakentavasti. Päätettäs yhessä,et ruvetaa molemmat ettii omaa kämppää jne., etten salassa rupeaisi järkkäämää omaa elämää lasten kanssa selän takana.

Taitaa mulla olla liian ruusuiset kuvitelmat..

yh käytännössä sitä että lapset sulla ja isänsä luona joka toinen vkl. joten lapsen koulu ym ole mitään este silloin.On vanhemmat eroneet ja väliä 100km että tuo 20km ole mitään

En oo vielä päättänyt,että erotaan,mutta etukäteen miettinyt asioita kuitenkin,et jos sellainen tilanne tulee vastaan. Tää "vuoristorata"elämä tuntuu välillä vaan,niin helv.. vaikeelta ja usko meinaa loppua,mut oon yrittäny ajatella,et sitkeys vielä joskus palkitaan ja joku päivä ei enään henkisesti satu

Tää "vuoristorata"elämä tuntuu välillä vaan,niin helv.. vaikeelta ja usko meinaa loppua,mut oon yrittäny ajatella,et sitkeys vielä joskus palkitaan ja joku päivä ei enään henkisesti satu
Ei se vuoristorata lopu eroon, jos on keskeneräisiä ja käsittelemättömiä asioita.
Ennen noin isoja päätöksiä on ensin hoidettava itsensä kuntoon ja tiedettävä varmaksi mitä tahtoo, muuten elämänlaatu ei nouse, vaan laskee entisestään kun tulee mukaan epävarmuus ja syyllisyydentunteet siitä, oliko ratkaisu oikea.
Kaksi kertaa parisuhdeterapiassa on aika vähän ja tuollaisessa tapauksessa on lähdettävä ensin siitä haluatko antaa anteeksi ja sitten ratkaistava viellä se pystytkö siihen, vasta sen jälkeen voi tehdä lopullisia ratkaisuja!

Yhteistyössä