Erota vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julia

Vieras
yhdessä ollaan oltu jo nelisen vuotta, jo nyt on suhteesta tipahtanut pois kaikki romantiikka, kosketukset ja keskustelut. Yhdessä saatetaan iltaisin katsella telkkua, mutta siinä se.

Mielestäni jokainen nainen ansaitsee hemmottelua ja hellimistä ilman että sitä joutuu joka kerta pyytämään. se on jo nöyryyttävää. Mieheni nyt on tällainen perusmies joka tulee lähelle vain kun seksiä tahtoo...

Älkääkä nyt sanoko että keskustelkaa, olen yrittänyt useamman kerran. Mies sanoo että no puhu sitten ja antaa minun vuodattaa, kommentoimatta ollenkaan tai muuttamatta tapojaan. Ei saa siis romantiikkaa vaikka vääntää rautalangasta, lähinnä tuntuu että nalkutan.

En usko että mieheni enää rakastaa minua, vapaat hän kuluttaa mielummin kavareidensa kanssa. Tai alkoholin. sitä tulee otettua sammumistilaan asti vaikka istuisimme kahdestaan iltaa, maininnut olen että se vaivaa minua, mutta kuulemma kun on raskaat työt niin on raskaat huvitkin.

eron ajatusta olen väläyttänyt, että jos ei kiinnosta niin ei minua tarvitse katsoa. Siihenkään ei osannut muuta sanoa kuin että olisi kiva jos jäisit, ei edes syytä miksi...

"Jokainen nainen ansaitsee hemmottelua ja hellimistä ilman että sitä joutuu joka kerta pyytämään. Se on jo nöyryyttävää.!

Ja jokainen mies ansaitsee seksiä ilman, että sitä joutuu joka kerta pyytämään. Se on nöyryyttävää. Oletko tehnyt osasi?

Voih.. ilmeisesti asutte yhdessä? Mulle kävi vähän samalla tavalla.. se suhde vaan kuihtui sitten, ei ollut romantiikka, ei seksiä, itse rakastin kyllä vielä mutta tuntui että mies ei. Kun tarpeeksi kauan on ilman rakkautta niin omatkin tunteet hiipuvat, minulla ainakin. Jatkoimme yhdessä asumista ilman seksiä tai romantiikkaa, vähän niinkuin kämppiksinä.. mutta sitten se sysäys mulle tuli lähteä kun ihastuin toiseen. Se suhde ei jatkunut (hyväkin niin), mutta olen onnellinen että tapasin uuden koska lähdin huonosta suhteesta. Olin niin nuori, että olisi ollut todella järjetöntä jäädä siihen suhteeseen kun se ei siitä olisi ikinä enää varmaan noussut. Pari vuotta, eli puolet suhteesta, meni niin kuivasti.. jotenkin vain jaksoin uskoa että paremmat ajat tulevat mutta kun sen itselleen myönsi että ei, niin tiesi tekevänsä oikein. Sinä et kerro ikääsi, enkä tiedä onko tästä tarinastani hyötyä, mutta ainakin ehkä auttaa kuulla miten muut ovat asian kokeneet.

MUTTA: kuitenkin tuokin voi olla ohimenevää. Mikäli tosiaan asutte yhdessä, luultavasti kuitenkin jonkun aikaa "joudut" jokatapauksessa vielä seuraamaan tilannetta ja miten se kehittyy. Mutta kannattaahan se aina pitää mieli avoinna ja tajuta sekin, että jossain voi odottaa jotain parempaa.

"eron ajatusta olen väläyttänyt, että jos ei kiinnosta niin ei minua tarvitse katsoa. Siihenkään ei osannut muuta sanoa kuin että olisi kiva jos jäisit, ei edes syytä miksi..."

Siinähän tuo on, vastaus. Kovin vähäisiksi ovat miehen tunteet hiipuneet, mutta kivahan se muija kuitenkin olisi olemassa. Kodikkaampaa.

Mies ei selittele, valehtele eikä anna turhia toiveita, toteaa vain. Näin on näppylät.

"Ja jokainen mies ansaitsee seksiä ilman, että sitä joutuu joka kerta pyytämään. Se on nöyryyttävää. Oletko tehnyt osasi?"

Mielenkiintoinen kommentti, voiko mies odottaa että nainen on heti valmis seksiin jos ei saa hellyyttä? Onko naisen osa siis olla aina valmiina vaikka ei saa omia tarpeitaan tyydytettyä? Kyllä ne naisen himotkin laimenee jos ei ole mikään muu kuin paineiden tyjennyspaikka.

Ymmärrän kuitenkin pointtisi, miehellä on tarpeet siinä kuin naisella, ehkä hieman erilaiset mutta kuitenkin. Ja vastaus kysymykseesi: Kyllä meillä seksiä vielä on useamman kerran viikossa, tuntuu vain että kyllä se tuntuisi omalla kohdalla paremmalta jos se olisi muutakin kuin sitä seksiä vain, eli myös hellyyttä ja romantiikkaa joka ei ehkä toista niin kiinnosta.

Joylle: Olen vielä suht nuori, vasta 26. Yhdessä olemme asuneet pari vuotta. Myös minä ajattelen että ehkä ne paremmat ajat tulevat, niin olen ajatellut jo yli vuoden. Mutta ehkä nuoruusvuosiaan ei kannata haaskata sellaisen odotteluun mitä ei ikinä tule.

Ehkä MM on oikeassa, on se miehen mielestä kivaa kun on kotona joku joka tekee ruokaa ja siivoaa parempaa odotellessa :)

Eheii, en usko että mukavuudenhaluisinkaan mies jaksaisi olla naisen kanssa jota ei rakasta, kyllähän nyt muutamat kalsarit pesisi itsekin...

Oletko miettinyt että jospa miehesi on kasannut itselleen niin suuria suorituspaineita sen kaipaamasi hellyyden takia ettei uskalla edes koettaa, peläten pettäväsi odotuksesi kuitenkin?

Jotkut nyt vain ovat noita "ei puhu eikä pussaa" tyyppejä vaikka pinnan alla
kuohuisivat suuretkin tunteet

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Ja jokainen mies ansaitsee seksiä ilman, että sitä joutuu joka kerta pyytämään. Se on nöyryyttävää. Oletko tehnyt osasi?"

Mielenkiintoinen kommentti, voiko mies odottaa että nainen on heti valmis seksiin jos ei saa hellyyttä? Onko naisen osa siis olla aina valmiina vaikka ei saa omia tarpeitaan tyydytettyä? Kyllä ne naisen himotkin laimenee jos ei ole mikään muu kuin paineiden tyjennyspaikka.

Ymmärrän kuitenkin pointtisi, miehellä on tarpeet siinä kuin naisella, ehkä hieman erilaiset mutta kuitenkin.

Ymmärrän kyllä että hellyyttä pitää olla, mutta naisella tarve hellyydelle on moninkertainen verrattuna mieheen. Joskus mies ei kaipaa ollenkaan romantiikkaa tai hellyyttä, ja sen tarjoaminen tuntuu lähinnä työltä (kuten tiskaaminen) jota nainen tuskin haluaa sen olevan tai tuskin haluaa kuulla että tuolta se tuntuu. Kyse ei ole siitä etteikö rakastaisi, vaan perustavan laatuisista eroista siinä mikä tuntuu hyvältä (mistä saa ne ns. kiksinsä) ja mikä ei. Ei mieskään kenenkään tarpeiden tyydyttäjä ole, joten otetaan ensin se tikku pois omasta silmästä ja katsotaan mitä on järkevää vaatia ja mitä ei.

Lisäksi, mikään ei lannista miestä niin kuin tämä naisen vietti "keskustella". Yleensä miehellä (kaikilla meillä) on tapana kutsua sitä syyttelyksi, nalkuttamiseksi ja riitelyksi, koska keskustelusta se on kaukana. Kenties olemme väärässä, kenties et haluaisi olla itsekään oman ripityksesi kohteena. Ajattele vaikka asiaa niin että joku toinen nainen alkaisi moittia sinun ominaisuuksiasi, kauanko kuuntelelisit? Voi olla että otat asiat esille hyvin kypsästi ja et sorru noihin tapoihin "keskustella". Keskustellessa myös kuunnellaan, ollaan valmiita itsekin uhraamaan osa omasta ylpeydestä, oikeassa olemisen halusta ja joustetaan. Parhaan tuloksen saat kun keskustelet miehelle niin kuin mies keskustelee toiselle miehelle, et kuten kumppanille ja haukut hänet syylliseksi kaikkeen heti ensimmäisessä lauseessa. Mies tykkää omanlaisista asioista, erilaisesta hellyydestä, eikä se kaikki ole seksiä suinkaan. Se on enemmänkin mielikuvia, silmän ruokaa mistä mies tykkää. Se voi auttaa kovastikin hellyyden kaipuussasi kunhan ensin herätät miehen nälän. Enkä tarkoita nyt että pitää ostaa seksivaatteita... useimmat niistä ei ole edes seksikkäitä. Arkiset lökäpyksyt/alusvaatteetkin ovat seksikkäät, kun vain osaat hyödyntää niitä. Mies yleensä (edes tunnusta) ei pyydä näitä asioita, joten se on naisen asia ottaa selvää ja kokeilla. Mutta jos ei viitsi sen vertaa tehdä suhteen eteen (vaikka kuinka olisi jo väsynyt vaatimaan), on kohtuutonta vaatia romantiikkaa ja hellyyttä koska oman vaivansa sekin siis vaatii, kuten jo sanoin.

Tämä on siis minun mielipide. Suosittelisin kenties kokeilemaan esim. sellaista kuin Rakkauspeli joita on pariakin eri versiota. Levittäkää sänky/patjat jonnekin muualle kuin makuuhuoneeseen (pois makkarista!), varatkaa vähän viiniä ja/tai konjakkia (ei liikaa, nyt ei ryypätä), kynttilöitä, tuoksuja, paljon positiivista mieltä ja kokeilun halua (ei riidellä, sovitaan se jo ennen peliä) ja alkakaa heittämään noppaa. Pelissä on paljon tehtäviä joissa hellyyttä saa varmasti tarpeeksi, pitää muistaa suorittaa tehtävät kunnolla sitten. Osassa tehtävissä kannattaa improvisoida ja antaa vähän ylimääräistäkin, koska nyt ollaan ihmisiä eikä robotteja.

Viimeisenä sanon jo suoraan: jos miehesi ei suostu pelaamaan, luulen että peli ei ole ennestään tuttu, lemppaa äijä. Jos ihmisellä ei ole halua kokeilla uusia asioita, on elämästä luvassa tylsä ja piiiiitkästyttävä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja eemeli:
Oletko miettinyt että jospa miehesi on kasannut itselleen niin suuria suorituspaineita sen kaipaamasi hellyyden takia ettei uskalla edes koettaa, peläten pettäväsi odotuksesi kuitenkin?

Jotkut nyt vain ovat noita "ei puhu eikä pussaa" tyyppejä vaikka pinnan alla
kuohuisivat suuretkin tunteet

Niinpä. Naiset yleensä alkavat epäillä ettei mies rakasta kun tietyt odotukset eivät täyty. No miehet todellakin voivat olla ns. "ei puhu eikä pussaa" tyyppejä, joka on taakka, mutta niin se on helposti siellä toisessakin ääripäässä missä pussattaviakin saattaa olla jonoksi asti. Niin kauan kun mies hauku, syyttele, petä, katsele muita (liikaa) - ei liene mitään hätää ja on mahdollista kouluttaa hiljalleen uusia ajatuksia miehen tajuntaan - on vain muistettava tehdä se miehen ehdoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
eron ajatusta olen väläyttänyt, että jos ei kiinnosta niin ei minua tarvitse katsoa. Siihenkään ei osannut muuta sanoa kuin että olisi kiva jos jäisit, ei edes syytä miksi...
Haluatko olla loppuelämäsi ihmisen kanssa, jolle ainoa syy olla eroamatta on "olisi kiva jos jäisit"?! KIVA?

Alkuperäinen kirjoittaja Mies minäkin:
Niin kauan kun mies hauku, syyttele, petä, katsele muita (liikaa) - ei liene mitään hätää ja on mahdollista kouluttaa hiljalleen uusia ajatuksia miehen tajuntaan - on vain muistettava tehdä se miehen ehdoilla.
Koulutusyrityksiin ei kuitenkaan kannata uhrata liikaa aikaa, sillä menetettyjä vuosia ei saa takaisin. Ja ikävä kyllä suurimmassa osassa tapauksista se "koulutus" on tuhoon tuomittua, sillä ihmistä ei voi muuttaa jos hän ei itse sitä halua.

Julia: Tärkein kysymys ei ole, rakastaako hän sinua vai ei. Tärkein kysymys on, saatko sellaista rakkautta mitä haluat ja tarvitset. Jos joudut vastaamaan EI, seuraava kysymys kuuluu, haluaako ja pystyykö miehesi muuttumaan niin että antaa sinulle tarvitsemasi - tai voitko sinä muuttua niin ettet enää haluaisikaan sitä mitä nyt. Jos vastaus tähänkin kysymykseen on EI, ei suhteellanne ole tulevaisuutta. Jos taas vastaat KYLLÄ, aseta jokin aikaraja jonka jälkeen "luovutat" jos muutoksia ei ole tapahtunut yrityksistä huolimatta. Vuosikausien "kyllä se vielä joskus muuttuu" ajattelu on itsensä kiduttamista ja huijaamista.

Joillekin on kiva, kun joku odottaa kotona, eipä siinä kummempia itse tarvitse yrittää. Ystävät ja alkoholi ovat niitä laatuajan tuojia.

Miehellä on turvallinen tunne jonkun olevan kotona ja huolto pelaa jonkin aikaa, mutta ei tule mieleenkään hoitaa sitä suhdetta kotona odottavaan henkilöön.
Taidat olla täytettä miehen tyhjiöön, ettei hänen tarvitse olla yksin kotona.

Eivätkä ystävät pese pyykkiä, tee ruokaa, ei heitä voi kuormittaa arjella. sitten ei ole ystäviä.

Vuodet ja vuosikymmenet voivat lipua ohi odotellessa toisen muuttumista, on kysymys perusluonteesta.

Oon aika samanlaisessa tilanteessa, tuntuu että miestä ei enää kiinnosta yhdessäolo, hellyys eikä kyllä seksikään. Ollaan oltu n. neljä vuotta yhdessä. Äsken selvisi pienen keskustelun myötä, että mies on ollut meidän jonkun riidan takia ihan vaisuna ja vaikeena, ainakin muutaman viikon, mutta ei ole asiasta mitään sanonut. Itse en edes muista mitään erikoisen pahaa riitaa ja vaikee tietää miten toinen on sen ottanu, kun ei oo kertonu mitään. Niin, ehkä teillä ois jotain saman tyyppistä?