Erositko KIRKOSTA mediakohun takia? Otitko huomioon.....

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23490046:
Homokohu ei varmaankaan kenenkään viime kesän leireihin vaikuttanut mitenkään.


Minusta on kummallista, jos evlut-seurakuntaan kuuluu ihmisiä, jotka eivät ole vakaumuksellisia kristittyjä. Oikeasti vakaumuksellisia. En vaan näe siinä mitään logiikkaa. Kesäleirejä tai ei.
Moni kuuluu kirkkoon varmaan ihan vaan sen vuoksi, että heidät on siihen vauvana liitetty eivätkä ole saaneet aikaiseksi erotakaan. Mä roikuin aiemmin pitkään seurakunnan jäsenenä, koska silloisen uskonnonvapauslain mukaan kuopus olisi automaattisesti erotettu kirkosta, jos mä olisin eronnut. Se ei olisi riittänyt, että lapsen isä kuuluu kirkkoon. Erosin kirkosta heti, kun uskonnonvapauslaki muutama vuosi sitten muuttui. Ei siitä kirkkoon kuulumisesta varsinaista haittaakaan ollut muutoin kuin kirkollisveron muodossa ja koska se 500 euron lasku ei tullut kerralla vaan meni pienissä osissa palkasta, niin sekään ei tuntunut niin merkitykselliseltä. Jos kirkollisvero perittäisiinkin kerralla ja lasku olisi vaikkapa kerran vuodessa veroilmoituksen mukana, aika monikin saattaisi erota kirkosta.
 
"vieras"
Jos ei kuulu kirkkoon, niin miksi kirkon retkistä, leiristä tai avusta pitäisi pakanan saada nauttia? Kirkollisverolla maksetaan kirkon toimintaa, siellä on paljon hyvää antaa nuorille ja lapsille, juuri noita harrastuksia (kerhoja), retkiä ja leirejä.
 
Mun on pitänyt erota kirkosta koska en usko Jumalaan.Mutta en oo eronnut ihan vaan sen takia että voidaan käydä niissä kerhoissa :ashamed::D
Me kaivataan kumpikin,lapsi ja minä, paljon kaikkea tekemistä eikä mulla ole autoa niin se jonkun verran rajoittaa..Mutta noi kaikki seurakunnankerhot on hyvin tässä vieressä.I know,mä oon aika sikamainen :whistle:

Mutta siis eikö pieni lapsi (2v.) eroa kirkosta jos äiti eroaa..?
Mä oon luullut aina että sitten lapsikin automaattisesti eroaa.
 
"hmm"
Mun mielestä on kummallista, että jos eroaa kirkosta (syystä tai toisesta) niin sitten kuitenkin haluaisi muka lapset pistää seurakunnan leirille. Samoja arvoja siellä sitten opetettaisiin lapsille, joiden takia vanhemmat ovat kirkosta poistuneet. Itse olen eronnut kirkosta heti kun äiti suostui (rippileirin käytyäni äiti suostui allekirjottamaan paperin) enkä todellakaan laittaisi lapsiani millekään uskonnolliselle leirille aivopestäväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23490046:
Homokohu ei varmaankaan kenenkään viime kesän leireihin vaikuttanut mitenkään.


Minusta on kummallista, jos evlut-seurakuntaan kuuluu ihmisiä, jotka eivät ole vakaumuksellisia kristittyjä. Oikeasti vakaumuksellisia. En vaan näe siinä mitään logiikkaa. Kesäleirejä tai ei.
Keittis tuolla jo vastasikin mutta...
Meillä esim. mies ei halua erota kirkosta,vaikkei se usko Jumalaan,koska niillä on pappia ym kirkonväkeä suvussa (´ja ollut kirkkoherroja jne. eli on ns. pitkät perinteet).Eli vaikka se ei uskokaan niin kokee jotenkin että siihen kirkkoon pitää silti kuulua.Pöhköä eikä siinä ole mitään järkeä mutta siis ideana se että "kun kaikki muutkin kuuluu".Ja mulla syynä on se etten ole saanut aikaseksi erota ja toisaalta mulle on ihan sama vaikka mä kuulun..Ja nyt on kiva myös nauttia niistä kerhoista :whistle: Vaikka toisaalta kyllähän mä niistä veron muodossa maksankin.
 
Keittiönoita
Mun on pitänyt erota kirkosta koska en usko Jumalaan.Mutta en oo eronnut ihan vaan sen takia että voidaan käydä niissä kerhoissa :ashamed::D
Me kaivataan kumpikin,lapsi ja minä, paljon kaikkea tekemistä eikä mulla ole autoa niin se jonkun verran rajoittaa..Mutta noi kaikki seurakunnankerhot on hyvin tässä vieressä.I know,mä oon aika sikamainen :whistle:

Mutta siis eikö pieni lapsi (2v.) eroa kirkosta jos äiti eroaa..?
Mä oon luullut aina että sitten lapsikin automaattisesti eroaa
.
Ei enää nykyisin. Laki muuttui muutama vuosi sitten. Lapsi pitää erikseen erottaa kirkosta, jos vanhemmat niin haluavat.
 
Keittiönoita
[QUOTE="hmm";23490158]Mun mielestä on kummallista, että jos eroaa kirkosta (syystä tai toisesta) niin sitten kuitenkin haluaisi muka lapset pistää seurakunnan leirille. Samoja arvoja siellä sitten opetettaisiin lapsille, joiden takia vanhemmat ovat kirkosta poistuneet. Itse olen eronnut kirkosta heti kun äiti suostui (rippileirin käytyäni äiti suostui allekirjottamaan paperin) enkä todellakaan laittaisi lapsiani millekään uskonnolliselle leirille aivopestäväksi.[/QUOTE]
Minustakin kummallista, jos siis molemmat vanhemmat ovat eronneet kirkosta. Joskus tilanne on kuitenkin se, että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon, vaikka toinen siitä eroaisikin. Sitten pitää tehdä niiden kirkon lapsille ja nuorille suunnattujen juttujen kanssa jokin kompromissi.
 
"vieras"
Tekopyhää ois kuulua kirkkoon leirien, taikka kerhojen takia :D. Ja niillä säästöillä, mitä säästää kirkkoveroissa, saa kustannettua muita leirejä, mitkä ei oo sidottuja uskontoon :D
No juurikin näin.
Mun kälyni oli ihan kauhuissaan kun tyttöä ei kastettu.
Mies ei kuulu kirkkoon,minä kuulun.
Vähän tekopyhää kun on ollut kirkon kanssa tekemisissä itse just tasan lapsensa ristiäiset.
Jumalaan voi uskoa ilman kirkkoon kuulumistakin.Itse koen että meidän perhe on uskonnollisempi kuin tämä kälyni perhe vaikka meillä kuulun ainoastaan minä kirkkoon.
 

Yhteistyössä