Eroprosessi ja "pettäminen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wasa

Uusi jäsen
25.12.2013
2
0
1
Auttakaa! Mitä teen? Todella vaikea tilanne! :ashamed:

Ollaan oltu yhdessä monta vuotta ja meillä synkkäsi kaikki tosi ihanasti, luotettiin toisiimme, kaikki oli ihanaa. Viime kuukausina parisuhde kuitenkin tulehtui ja päätimme että erotaan. Kuitenkin ollaan erittäin sitoutuneita toisiimme ja meillä vieläkin vahvoja tunteita toisiaan kohtaan. "Eron" jälkeen ollaan oltu kuitenkin yhteyksissä, ollaan puhuttu mennneestä parisuhteesta, mitä ongelmia siinä on ollut. Olen tajunnut mitä väärin olen tehnyt, vaikka sitä en ymmärtänyt suhteen aikana.

Tänään me puhuttiin hänen kanssa ja hän kertoi että on maannut kahden miehen kanssa. Hänestä näkee että hän katuu todella paljon tekoa, pyysi anteeksi. Sanoi ettei halunnut satuttaa minua, että ei ymmärtänyt miksi hän teki näin. Puhuttiin monta tuntia, myös siitä että parisuhteen jatko olisi mahdollista. Hyväksyi myös sen ajatuksen että minä menen toisten naisten kanssa sänkyyn, ja oltaisiin tavallaan "quitteja".

Mitä helvettiä mä teen? Tiedän että tällä palstalla on paljon naisia, siksi kirjoitan tänne, koska haluan todella paljon kuunnella teidän mielipiteenne. Olen ihan umpikujassa, särkynyt, eksynyt, murtunut. Auttakaa. :(

No tavallaan tuo ei ollut pettämistä, koska olitte eronneet ja ilmeisesti siis asuttekin jo erillään. Mutta jos kerran molemmilla olisi kaipausta takaisin yhteen, varaatte ajan parisuhdeterapiaan ja yritätte saada asiat selvitettyä. Jos palaatte takaisin, sun tarttis jotenkin päästä tästä yli, jotta pystytte jatkamaan puhtaalta pöydältä.

Jos te olette sopineet erosta niin silloinhan hän ei ole pettänyt. Vaikka olisitte pitäneet yhteyttä ja puineet parisuhdettanne, hänellä on ollut oikeus olla muiden miesten kanssa. Jos tuo asia vaivaa teitä kumpaakin,olisi ehkä kannattanut puida niitä ongelmia parisuhteen aikana.

Jos nyt saatte suhteen taas kuntoon ja pystytte jatkamaan yhdessä, hieno homma. Teidän täytyy vaan päästä yli noistakin miehistä sitten.

Ei ole mitään "tasattavaa", jos kerran eron jälkeen on muissa lakanoissa viihtynyt, joten olette nytkin ihan tasoissa.

Sitten tuohon eroon. Siihen on syynsä miksi ei suhde toiminut, eikä sille ole ilmeisesti kuitenkaan tehty mitään eron jälkeen? Ei se parisuhde maagisesti parane sillä että käy muualla kokeilemassa ja sitten huomaa ikävöivänsä takaisin entiseen. Ne ongelmat ovat edelleen siellä odottamassa, ehkä piilossa kuukauden tai kaksi, mutta ryömivät esiin vielä tilaisuuden tullen.

Sanoisin että pysykää erossa, antakaa tilanteen rauhoittua 3kk ja sitten vasta mietitte yhteenpaluuta jos siltä vielä tuntuu.

Kiitoksia kaikille vastauksista.

On erittäin ristiriitainen tilanne ja olo. Ajatukset pyörivät päässä hirveessä tahdissa, monta asiaa kerrallaan ettei pysty käsittelemään niitä. Tulee mieleen miljoona kysymystä, ajatusta. Olenkohan sekoamassa.

"Jos te olette sopineet erosta niin silloinhan hän ei ole pettänyt."
Tämä seikka laukaisee tuhansia kysymyksiä päässä. Eli luottamuspulasta ei ole ollut puutetta. Tavallaan hän ei ole pettänyt mua, juuri sen takia koska ollaan jo sopineet erosta. Mutta silti on jotenkin petetty olo. Kaipaan ja rakastan häntä, mutta samalla vihaan. Vihaan ja rakastan. Onko hän tehnyt moraalisesti väärin? Vähän vaikeaa selittää mitä tarkoitan koska ajatukset sekoilevat, tämä on helvettiä.

Niin, tuleehan siinä varmaan väkisinkin sellainen olo, että miksi hän jo näin nopeasti päätyi jonkun toisen petiin. Että oisko voinut edes vähän kauemmin odottaa. Toisaalta se on voinut olla hänen yrityksensä päästä susta yli. Ehkä hän on ajatellut, että jos nyt menen sänkyyn muiden kanssa, lakkaan ajattelemasta mennyttä suhdetta. Tai jos hänellä on ollut tarve todistaa itselleen, että on edelleen "markkinakelpoinen", monen vuoden suhteenkin jälkeen. Että joku muukin voisi hänestä kiinnostua kuin sinä. Tai hän on voinut vain kaivata jotakuta lähelle, kun sä et enää siinä ole. En tiedä, auttaisiko häneltä kysyminen mitään. Voi olla, ettei hän itsekään tiedä, miksi teki niin kuin teki. Toisaalta hän saattaisi myös ärsyyntyä siitä, tyyliin mitäs se sulle kuuluu.

Mä olen sitä mieltä, että niin kauan kun tunteita riittää, kaikki on mahdollista. Teidän vaan pitää päättää, että tämä episodi on jätettävä taakse ja aloitettava alusta.

Ei hän minun mielestäni ole tehnyt moraalisesti mitään väärin. Lisäksi hänelle itselleenkin tuo on ollut vaikea paikka. Sinun tehtäväsi on vakuuttaa myös nainen siitä, että et ole loukkaantunut. Anna asian olla.

Itse erosta: joku syyhän teillä oli erota. On ihan luonnollista, että intensiivisen, tunnepitoisen suhteen päätyttyä on sekaisin. Ero on kova paikka. Kokeilkaa uudelleen, jos molemmat sitä haluavat. Minun mielestäni ei edes tarvitse odotella mitään tiettyä aikaa... Jos aidosti haluatte saada jutun toimimaan, pariterapia on varmasti todella hyvä ajatus.

Jos taas sinä haluat yrittää uudestaan mutta nainen ei, anna suosiolla periksi ja säästä omanarvontuntosi rippeet. Yksin et saa suhdetta toimimaan.

Sinänsä ristiriitainen tilanne, koska jos toiseen on ns. henkisesti sitoutunut, niin silloin ei mene häntimään toisaalle. Eli onkohan nyt sitten kuitenkaan niin henkisesti kiinni kuin sanoo olevansa. Toisaalta toki motivaattorina voi olla irti pyristely, kosto, mikä tahansa. En kyllä pysty näkemään tuota pettämisenä, mutta toisaalta pettymyksesi ymmärrän, mutta toisaalta eihän parisuhteen päättymisessä mitään suruaikaa ole, eli kumpikin osapuoli saa jatkaa elämäänsä kuten parhaakseen katsoo ja tehdä mitä lystää, kuitenkin jos ollut valmis jo alkamaan tapailemaan, ottanut yhden illan kumppaneita, niin minulle tuo miehenä kertoo että hän päässyt paremmin tilanteen päälle kuin sinä. Harkitse tarkasti mitä teet, riskinä kuitenkin se että poltat kätesti uudemman kerran, ja tosiaan se kysymys. Onko asiat tosiaan niin kuin toinen osapuoli sanoo, ja tulkitsetko tämän oikein 'Olen pahoillani, en halunnut satuttaa!' Sisältää mielestäni viestin 'Olin muiden kanssa koska minusta tuntui siltä, olen pahoillani että se sattui. Olemmehan eronneet, mutta välitän sinusta, toivon kaikkea hyvää enkä tahdo tieten tahtoen satuttaa...' kukapa tahtoisi? Faktahan on se että jos Palstamammani kanssa pantaisiin hackmannit eri laatikoihin niin olisin mustis ja en haluaisi nähdä / kuulla että hänellä muita pikasesti eron jälkeen...Ottaisin itseeni koska minä en pystyisi moista tekemään nykyisessä tilanteessa.

Yhteistyössä