Eroperheet vst ei-eroperheet lähipiirissänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ford Prefect

Aktiivinen jäsen
01.10.2006
10 143
0
36
Että semmosta tuli mieleen tosta toisesta ketjusta.

Listatkaas tekin. Jos otetaan max 5 lähintä ystävää perheineen, sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat (siis elossaolevia kaikki), tahtoessaan vanhempien sisarukset, serkut siis jne jne

Perheet joissa lapsia.

Niin mikä on suhdeluku?

Meillä on 6 ei-eronnutta ja 7 eronnutta.

Lähinnä eronneet on kavereita ja miehen sisaruksia ja mun porukoitten sisaruksia.

Että aika 50-60%. :xmas:

sekä mun, että miehen, naimisissa olevat sisarukset on edelleen naimisissa.
molempien vanhemmat eronneet.
isovanhemmat ollu naimisissa kunnes kuolema erottanut.
kauheen vähän kavereita naimisissa... mutta on sekä eronnut,että naimisissa. nämä eronneet on olleet naimisissa 6kk- max 2vuoteen. eli lyhyitä liittoja...

Ei mun 5 läheisimmästä ole yhtään sellasta että olis naimisissa ja lapsia.
Että se siitä. Mun lähimmät on joko lapsettomia, tai ei koskaan ole olleetkaan naimisissa ja lapsia.

Naimisissa on vain 1, mutta ei lapsia vielä.
Systerillä pitkä avoliitto mutta ei lapsia.
Rakkain serkku asuu yksin mutta monta vuotta seurustellut, lapseton.
Vanhin kamu on yh, joka ei ole koskaan ollut naimisissa, ei miestä kuvioissa.
Ja jos oma äitikin lasketaan tähän, niin se on ollut naimisissa, mutta eronnut. Nyt avoliitossa.
Että minkälaisen tilaston tästä sais..
En ole tekemisissä yhdenkään "ydinperheen" kanssa.

Suku on iso, sitä en nyt ala miettimään..

Omat ja miehen vanhemmat eronneet eli 100%

Äidin sisarukset eronneet eli 100%, isän sisaruksista 50% eronnut isä mukaan lukien.

Lastemme kummeista 5 parista 3 paria hajonnut eli yli puolet, nämä siis lähimpiä ystäviämme.

Lukemissa mukana vain avoliittolaiset tai lapsiperheet eikä lapsettomia "deittailevia" pareja.

Viimeisen 10 v aikana - atenkin viimeisempien 3 vuoden aikana - ollut enemmän erouutisia kuin häitä. Meillä 10 v ydinperhe-eloa takanamme, mutta tulevaisuus on aina välillä vähemmän valoisan näköinen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Outo yhtälö:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miehen 4 sisarusta ovat kaikki eronneita, omat 2 sisarustani eivät ole. Taipumus eroon taitaa mennä suvuttain.

Siis sinä et tule eroamaan, miehesi kyllä.

Jos joku muu olisi mieheni kanssa naimisissa, niin olisi varmasti jo eronnut. Minulla on pitkä pinna ja sopeudun mihin vain, ainakin melkein.

No jotenkin tuntuu, et eroominen on myös sukukohtaista. Isällä kaksi veljeä, kukaan ei oo eronnu kolmesta veljeksestä. Kaksi tosin on jäänyt leskeksi ja sitten mennyt uudestaan naimisiin. Serkuksista kuusi on mennyt naimisiin. Kaikki on edelleen naimisissa. Meidän lähisuvussa ei kukaan oo koskaan eronnu. Tai siis ainakaan viimeseen sataan vuoteen. Ja aiemmin se tuskin on ollut edes mahdollista.

Miehen suvussa taas vanhempansa on eronneet, isovanhemmat, eno jne. Siellä vaan on perinteenä juoruilla, keksiä juttuja toisista, puuttuu asioihin ja erota.

5 ystävästä 0 eronnutta.
3 sisaruksesta 0 eronnutta.
Kummankin vanhemmat 0 eronnutta.
Kummankin isovanhemmat 0 eronnutta.
Kummankin tädit ja sedät (yhteensä 8) 1 eronnut.
Kummankin serkut (lapsiperheellisiä 3) 0 eronnutta.

Eli lähipiirissä lapsiperheellisistä vain yksi pariskunta on eronnut, prosenttiosuudeksi tulee eronneita 4%. Outo lähipiiri? No, kaikki nuo avioliitot ei välttämättä ole hyviä...

Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
No jotenkin tuntuu, et eroominen on myös sukukohtaista. Isällä kaksi veljeä, kukaan ei oo eronnu kolmesta veljeksestä. Kaksi tosin on jäänyt leskeksi ja sitten mennyt uudestaan naimisiin. Serkuksista kuusi on mennyt naimisiin. Kaikki on edelleen naimisissa. Meidän lähisuvussa ei kukaan oo koskaan eronnu. Tai siis ainakaan viimeseen sataan vuoteen. Ja aiemmin se tuskin on ollut edes mahdollista.

Toisaalta täällä palstalla on suht paljon nuoria äitejä, joten ei ole ehkä erot vielä koskettaneet. Sukukohtaisuuteen en usko. En tiedä sinun ikääsi tai setien yms ikiä tietenkään, mutta isäni suvussa ei myöskään ollut yhden yhtä eroa ennen kuin isäni erosi äidistä. Se oli kohu se. Mutta kun lapset (serkkuni) täysikäistyivät, niin yksi toisensa jälkeen serkkujen perheetkin alkoivat hajota. Siinä vaiheessa kun nuorin oli yläasteella tai muuttanut kotoa ja vanhempien ollessa 40-50v.

Minä uskon Persikkatassun tavoin sukukohtaisuuteeen. Minun mieheni suvussa on myöskin tapana puhua pahaa ja keksiä päättömiä juttuja toisista myös sisarusten perheistä. Uskon, että sellainen käytös vaikuttaa erohalukkuuteen. Kun kehenkään ei voi luottaa lähisuvussa, niin on vaikea luottaa omaan puolisoonkaan, josta muu suku levittää juoruja.

Molempien vanhemmat on edelleen keskenään onnellisesti (?) aviossa, samoin molempien siskot. Mun sisko ei ole naimisissa, mutta yli 10 vuotta ollut saman miehen kanssa. Miehen sisko naimisissa ja 2 lasta, hekin seurustelleet teini-ajoista asti.

Mun lapsuudenajan ystävistä noin puolet oli eroperheestä, puolet ydinperheestä.

Nykyisistä lähimmistä ystävistä ei taida olla eroperheestä kuin kaksi. Toinen näistä on edelleen sinkku, toinen naimisissa ja yksi lapsi edellisestä (hyvin lyhyestä) suhteesta, yksi yhteinen nykyisen miehen kanssa. Mun paras ystävä on uusperheen äiti, miehellä 2 lasta edellisestä suhteesta ja yhteistä odottavat.

Lähimmät eronneet taitaa löytyä serkuistani.

Mie uskon siihen, että suvuissa on tietyt toimintamallit, jotka periytyy. Suku on uskovaista, joten alkoholi ei oo kenellekään ongelma. Emme siis edusta mitään tiettyä "lahkoa", vaan jokainen pariskunta käy omissa seuroissaan (kansanlähetystä, perus ev.lut, hellareita, vapiksia), eli jokainen on itse löytänyt Jumalan. Myös puolisot on seurakunnista ja avioliitto ja tietyt arvot, kunnioittaminen jne. on suvussa. En tietenkään väitä, et uskovaisten elämä olis ongelmatonta ja avioliitot yhtä juhlaa, mutta kyllä usko tietyiltäa asioilta säästää. Niinkuin pettämiseltä ja baari-illoilta ja viinalta. Jos siis on oikeesti uskossa.

Miehen suvussa taas on juoruilua, katkeruutta, alkoholismia.. ne saa noi kaikki jo äidin maidossa. Monesti oon ihmetellyt, et miten sellasesta suvusta voi tulla täydellinen mies. :heart: :heart:

Miehen vanhemmat eronneet.
Mun isä on kuollut
ja mutsi ja faijapuoli on ollu yhdessä 36v muttei naimisissa.

Mulla ei oo sisaruksia, miehellä perheetön sisko.

Kaveriperheistä 3 eronnut, 2 yhdessä.

, mutta kyllä usko tietyiltäa asioilta säästää. Niinkuin baari-illoilta ja viinalta.

:o Mitä pahaa nämä aiheuttaa? Noin niinku yleistettynä tuollain...
Emmä halua säästyä viinalta enkä baari-illoilta, mutta ei ne mua eron partaalle oo viemässä. Tarkoitus on pitää vaan hauskaa joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
, mutta kyllä usko tietyiltäa asioilta säästää. Niinkuin baari-illoilta ja viinalta.

Emmä halua säästyä viinalta enkä baari-illoilta, mutta ei ne mua eron partaalle oo viemässä. Tarkoitus on pitää vaan hauskaa joskus.

Monesti viina+baari johtaa mustasukkaisuuteen/ pettämiseen. Ei tietenkään aina eikä kaikilla. Ja ajankäytöstä voi tulla aikamoisia riitoja, jos toinen on kova juhlimaan ja tarvii myös krapulapäiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Monesti viina+baari johtaa mustasukkaisuuteen/ pettämiseen. Ei tietenkään aina eikä kaikilla. Ja ajankäytöstä voi tulla aikamoisia riitoja, jos toinen on kova juhlimaan ja tarvii myös krapulapäiviä.

Mä tiedän montakin uskovaista ketkä juo, ei raamatussa taideta kieltää kännejä... :xmas:

Yhteistyössä