Eroon silmälaseista Laser leikkauksella, kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rillikärpänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rillikärpänen

Vieras
Olen nyt pohtinut tuota leikkausta varmaan 5v...... Kertokaas kokemuksia ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Missä teille se on tehty? Omalla paikkakunnalla ei tuohon mahdollisuutta ole joten jonnekkin on lähdettävä.

Vain hyviä kokemuksia! 2006 syksyllä leikattu Tampereen Medilaserissa, lääkäri oli Harri Koskela. Kaikki meni hyvin ja kun silmät leikattiin maanantaina klo 16 niin iltaan asti makoilin kärpäslasit silmillä ja silmistä valui vähän vettä. Kipulääkkeenä ainoastaan siellä annettu Burana 600mg ja tiistaiaamuna klo 7.00 seisoin leikkaussalissa töissä ilman laseja. Näin jo silloin illallakin lukea telkkarin tekstiä keittiöstä olohuoneeseen.

Päivääkään en ole katunut!! Jos johonkin kannattaa varautua niin hinta ei ole se 998e per silmä vaan kaikkine kuluineen Kelakorvausten jälkeen maksettavaa jäi koko hommasta n. 2700e.

Ymmärtääkseni ovat kuitenkin aika turvallisia operaatioita nykyään. Historia on kuitenkin aika lyhyt, joten pitkäaikaisvaikutuksista ei vielä ole oikein kokemusta. Jos vanhemmiten tulee kaihi, pystytäänkö se leikkaamaan normaalisti?

Raitapaitainen:
Kävitkö esitutkimuksessa samalla kertaa vai tehtiinkö se eripäivänä? Kuinka kauan toimenpide kesti? Oliko saattaja mukana? Pystykö ajaan autoa seuraavana päivänä?
Mietin tuossa sitä saattajaa ja ainut joka viikolla pääsis olis varmaan mun pikkusisko mutta ei omista ajokorttia mutta jos olisin hotellissa yhden yön niin voisko ajaa autoa jo seuraavana päivänä?

Mulla on leikattu silmät myös Tampereen Medilaserissa vuosi sitten ja sillä kalleimmalla menetelmällä. Leikkaus oli äkkiä ohi ja paluumatkalla kotia (matkaa n. 300 km) näkö alkoi toimimaan koko ajan paremmin ja paremmin. Aamuun asti pidin suojalaseja. Näkö on pysynyt hyvänä ja enää en edes muista miltä tuntui olla rillit päässä, vaikka niitä 15 vuotta pidin. Suosittelen! Kallista, mutta en oo katunu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Mulla on leikattu silmät myös Tampereen Medilaserissa vuosi sitten ja sillä kalleimmalla menetelmällä. Leikkaus oli äkkiä ohi ja paluumatkalla kotia (matkaa n. 300 km) näkö alkoi toimimaan koko ajan paremmin ja paremmin. Aamuun asti pidin suojalaseja. Näkö on pysynyt hyvänä ja enää en edes muista miltä tuntui olla rillit päässä, vaikka niitä 15 vuotta pidin. Suosittelen! Kallista, mutta en oo katunu.
Mä olen kans niin kipuherkkä, että jos rohkenen tuohon leikkaukseen, otan sen kalleimman, siitä on lyhimmän aikaa kipeä. Halvimmassa on kuulemma 1-2 viikkoa sellainen tunne, kuin olis hiekkaa silmissä.

Mulla on just tässä Tampereen Medilaserin esite ja menetelmiä on monta PRK 498e/silmä, lasik 1098e/silmä, Zyoptik-lasik 1250e/silmä, Femto-Zyoptix 1650e/silmä. Tuota lasik-leikkausta olen ajatellut itselleni....

itsekkin siitä haaveilen että rilleistä pääsisi eroon... vaan maksaapi melkoisesti... mun serkun leikkaus onnistui tosi hyvin! sitten taas erään sukulaisen leikkaus jotenkin epäonnistui ja toinen silmä ei sitten näe vieläkään kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on just tässä Tampereen Medilaserin esite ja menetelmiä on monta PRK 498e/silmä, lasik 1098e/silmä, Zyoptik-lasik 1250e/silmä, Femto-Zyoptix 1650e/silmä. Tuota lasik-leikkausta olen ajatellut itselleni....
Tuo femto- onki joku uus, siitä ei mulle kerrottu mitään, kun kyselin vaihtoehtoja? Mikä se on? Tuota lasik-leikkausta siis tarkoitin puhuessani kalleimmasta.

Mulla leikattiin tuolla zyoptik-lasik-menetelmällä. Femto-Zyoptixiä ei ollu viä vuos sitten. Äkkiä ne kehittyy!! Mut tuo zyoptik oli kivuton homma ja ei ollut kipuja myöskään leikkauksen jälkeen. Ja mielettömän nopea toimenpide. Siinähän silmä laseroidaan sen läpän alta, PRK:ssä mun mielestä päältä, eikä korjauksiin oo enää niin hyvä mahdollisuus. Ja medilaser oli muutenkin mukava paikka, hyvää palvelua asiakkaille.

Mun serkun vaimo kävi tuossa PRK-leikkauksessa ja oli niin maan p.r....leen kipeä monta päivää että en ikinä menis siihen. Kaverini kävi LASIK leikkauksessa joulukuussa ja hänellä meni kaikki muuten hyvin mutta näön palautumiseen meni reilu kuukausi ennen kuin näki ihan kunnolla, uusintaleikkausta jo suunniteltiin mutta ei sitten tarvittukkaan.

Minä kävin Eiran sairaalassa kolme vuotta sitten lasik-leikkauksessa. Jälkeenpäin olen ollut tyytyväinen, että menin. Aluksi leikkauksen jälkeen silmäkipujen olessa he***tin moiset ajattelin, ettei tämä ollut tän arvoista. Säryt kesti kuitenkin vain pari päivää ja sitten meninivät ohi.

Tuo Zyoptix mulle tehtiin, oli silloin se uusin ja hienoin tekniikka.. Tai niinhän ne sitä kauppaa mutta erot eri Lasik-leikkausten välillä on lähinnä nimessä ja hinnassa. Lasikissa siis tehdään läppä kun taas prk:ssa raaputetaan se kalvo pois.

Tarjouksia tulee aina välillä mutta niiden hintojen päälle tulee esikäynti, jälkitarkastukset, tipat, toimistomaksut ja oiskohan vielä jotain.. Esim. Koskela leikkaa sekä Eirassa, että Tampereella.

Yhteistyössä