Mulla jonkin verran pakko-oireita liittyen juurikin pöpökammoon, suurimpana huolenaiheena minulla ollut vakavien tautien tarttuminen ja toisten eritteille altistuminen. Nyt on jo kuitenkin helpottanut aika paljon. Välillä oli todella häiritsevää tämä kammoni,vaikutti jo ihan peruselämään.
Olen yrittänyt järkeillä itselleni asiaa, että mikäli olen ylihygieeninen, heikentyy luonnollinen vastustuskykyni. Olen yrittänyt myös vakuuttaa itseni siitä, että vaikka koen monet asiat hyvin vahvasti ällöttävänä ja vastenmielisenä, niin ne eivät ole useinkaan ihan oikeasti -VAARALLISIA- minulle. Aivan joka paikkahan on täynnä ihmisten eritteitä ja kaikenlaisia bakteereita ja viruksia, sille ei edes ylihygieeninen ihminen voi mitään... Päästään sitä vain sairastuu, jos koittaa suojautua jotain sellaista vastaan, mille ei voi tehdä juurikaan mitään. Vieläkin kyllä varmaan huolehdin enemmän puhtaudesta kuin useimmat, mutta pienin askelin, pienin askelin.