Eronneet! Kun isä hakee lapset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oikeustieteiden kanditaatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Meillä lapselle vaatteet päälle, ja menoksi..Etällä on mun mielestä oltava vaatteet, lelut, ruuat.

No ihan tarkaksi jos mennään, niin etällä ei tarvitse olla kuin ruoka ja nukkumispaikka, jos etä maksaa kunnon elaria. Elarin tarkoitus on se, että sillä hankitaan lapselle mm. vaatteet ja lelut.

Jos lapsella on isän/äidin luona toinen koti, niin sillon mun mielestäni sieltä pitää vaihtovaatekertoja löytyä ja olla leluja. Onneks meidän tilanteessa miehen lapsen etä-äiti on hoitanut asian mallikkaasti, ja siellä on kaikki tarpeellinen, millä aina viikonloppu pärjätään.

Meillä lapselle vaatteet päälle, ja menoksi..Etällä on mun mielestä oltava vaatteet, lelut, ruuat.

No ihan tarkaksi jos mennään, niin etällä ei tarvitse olla kuin ruoka ja nukkumispaikka, jos etä maksaa kunnon elaria. Elarin tarkoitus on se, että sillä hankitaan lapselle mm. vaatteet ja lelut.

Entä jos ei maksa vaan ne tulee kunnalta, silloinko pitää olla vaatteet ja lelut isän puolelta?

Tyttö kun menee isälleen, niin vaateet menee mukaan, mitkä on päällä. Joskus saattaa tyttö ottaa joitain leluja mukaan, mutta muuten kaikki tarvittava varustus on myös isällä. En tosiaan alkais ruokia laittaa matkaan... Kyllä se on yhtälailla isän velvollisuus huolehtia lapsen ruuasta, kun kerran isälleen menee.

Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Tyttö kun menee isälleen, niin vaateet menee mukaan, mitkä on päällä. Joskus saattaa tyttö ottaa joitain leluja mukaan, mutta muuten kaikki tarvittava varustus on myös isällä. En tosiaan alkais ruokia laittaa matkaan... Kyllä se on yhtälailla isän velvollisuus huolehtia lapsen ruuasta, kun kerran isälleen menee.

näin sen pitäisi mennä. Mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:

Entä jos ei maksa vaan ne tulee kunnalta, silloinko pitää olla vaatteet ja lelut isän puolelta?

Kuntahan yleensä perii elarit sitten takautuvasti, joten ei siinä "ilmaiseksi" pääse etävanhempikaan.

Kuntahan yleensä perii elarit sitten takautuvasti, joten ei siinä "ilmaiseksi" pääse etävanhempikaan.

Yleensä ei tarkoita aina..jos vanhempi on todettu varattomaksi, niin ei kyllä joudu mitään maksamaan.

Ja varaton ei tarkoita täysin tulotonta.. Ja paljonko oikeesti maksaa ostaa pari vaatekertaa?? Hakee kirpparilta niin oikeesti ei montaa kymppiä mene...

Meidän tytöllä on leluja sekä kotona että isällä. Joitain varavaatteitakin taitaa isältä löytyä mutta aina laitan varavaatekassin mukaan. Silloin kun oli vaippaikäinen oli molemmilla myös 'omat' vaipat. Ruokaa en ole koskaan mukaan laittanut mutta isältä saattaa tulla kotiintuonnin yhteydessä jotain ruokaa tytön mukana mitä hänelle oli ostettu eikä ollut vkl aikana syödä.

Vaatteet ja vaihtovaatteita sekä joku lelu tai kirja jos ovat itse halunneet sellaisen ottaa. Muuta ei mun mielestä tarvi mukaan laittaa ruuat ja vaipat sun sellaiset kuuluu vanhemman ostaa lapselle. Siis tässähän on ihmisten OMISTA lapsista kyse. Ja jos ei osaa ruokaa laitaa niin kurssille mars.

En minäkään laita kuin lapset ja varavaatteita mukaan kun lapset menevät isälleen. Jos on erikseen pyytänyt niin sitten olen jotain voinut viedä, esim viimeksi pyysi tuomaan pottuja tullessani ja niitä vein. Paljon eineksiä varmasti syövät isänsä luona mutta pääasia etteivät nälässä tartte olla niin olen ihan tietoisesti ollut puuttumatta syömisiin ja muutenkin siihen miten isä lasten kanssa aikaansa viettää. Mulle tärkein palaute on se että lapset lähtee mielellään isälleen, aina myös kyselevät milloin päästään isin luo ja kun olen mennyt hakemaan ovat tyytyväisen oloisia, se riittää mulle.

mä tein kaiken aluksi valmiiksi eli kaikki ruoat ym.. sitten mies pikkuhiljaa oppi toimimaan siellä lasten kanssa niin nyt enään pakkaan vaatteet,,toki joskus hemmottelen tekemällä pullaa ja makaronilaatikkoa matkaan :)

Yhteistyössä