Eronneet! Kun isä hakee lapset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äh

Vieras
..mitä te olette laittaneet valmiiksi aina?

Kun lapset oli oven ulkopuolella valmiina odottamassa, laukku pakattuna, pakkasin kaikki meillä olleet vaipat mukaan, laitoin viikonlopun ruoat, leivoin piirakan.. ja mies suuttui minulle, kun hän joutuu hakemaan kaupasta vielä hedelmiä ja juustoa ja ehkä vaippojakin (arvelin ettei riitä ). Minä ajattelin olla reilu, että mies pääsee helpommalla kun on ruoka valmiina ja kaikki niin hyvin kun osasin ajatella, mutta mikään ei riitä. Tuli tosi paha mieli. Olisiko minun pitänyt ostaa välipalatkin mukaan?

Tämä oli nyt toinen kerta kun mies otti lapset viikonlopuksi luokseen. Pelkään että jos kokee vaikeaksi niin ei ota jatkossa, niin hankalaa kaikki on ollut. Lapset kuitenkin olivat niin innoissaan.

Kyllähän isän täytyisi itse ruoat valmistaa/ostaa. En oo kuullut, että kukaan tekisi ruokia mukaan, kun lapset lähtevät isäviikonlopulle. Vaatteet ja vaipat on mielestäni ok.

lapset ja vaatetta, jos isällä ei ole omia vaatteita.. vaipat tulee mun meilestä isän hankkia.. ruoka ym on isän hoidettava, ei sinun!!
älä passaa turhaan, kyllä aikuisen miehen on osattava hoitaa noi normaalit arkijutut

Esikoiselle en laita muuta kuin repun mukaan jossa on tarpeen mukaan sadevaatteet ja jotain vaihtovaatetta. Isän luona on myös vaatteita. Ja poika itse pakkaa aina haluamansa autot mukaan. Vauvalle oon toistaiseks laittanut kaiken mukaan, vaipat, vaatteet, maidon (on vielä täysin rintamaidolla) ja pullot. Mutta nyt kun vauvakin alkaa käymään isällä useammin niin isä hankkii itse omaan kotiin korvikkeet, vaipat ja myöhemmin soseet.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Voi apua! Teet ruoat valmiiksi? :)

No kukin tavallaan.. En vain ymmärrä miten tuollaiseen tilanteeseen voi edes päätyä.. Kai tämä on provo?

Ei ole provo.. mutta kun luen vastauksia niin alan itsekin ihmettelemään itseäni.. eli ei enää ruokaa mukaan ja tiukempi asenne miehen kiukutteluun. Jostain syystä hän vaan saa minut tärisemään pelkällä ärähdyksellä.

Se isä maksaa elareita muksuistaan siksi että sinä ostat niille isäviikonlopulle kaikki ruuatkin valmiiks?
Siis sinä ruokit ja hoidat muksut kun ne on sinulla,mutta jos isän luona loppuu ruoka vaipat ym niin isukki vain kaivaa kuvettaa ja alkaa ostamaan,se on vähän semmoinen juttu että isukin pitää tajuta mihin ryhtyy kun sen värkkinsä on antanut sun sisuksiisi räjähtää :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis täh?

Ei sun tarvitse laittaa kun lapset sinne isälleen, kyllä isän tehtäviin kuuluu huolehtia ruoka ym tarpeelliset jutut!

Jospa isä ei ole kovin hyvä ja taitava näissä ruoka-asioissa. Minusta on hyvä, että jo lasten vuoksi laitoit ruoatkin mukaan., jo kerran vaippaikäinenkin on mukana. Ikävä, että sait huonoa palautetta, vaikka yritit parhaasi. Ehkä tilanne on isällekin aika stressaava ja poikkeuksellinen.
Tärkeintä, että lapsilla on kaikki tarvittava mukana ja tilanne siitä normalisoituu. Pitääkö näistäkin asioista alkaa väkisin riita tekemään, kuten taas oheeksi on joiltakin tullut. Kun tapaamisviikonloppuja tulee enemmän, niin kaikki alkaa varmaan menemään raiteilleen.

Voi H****tti. Koko ketjussa ei kukaan ajtellut lapsia. Tärkeintä on taas saada riita ja lisää vaikeuksia aikaiseksi. Kiitos ap:lle Älä kuuntele näitä muita eronneita katkeria ämmiä, jotka eivät välitä lapsistaan, kunhan saavat jatkaa sitä riitelyä, mitä oli ennen eroakin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Voi H****tti. Koko ketjussa ei kukaan ajtellut lapsia. Tärkeintä on taas saada riita ja lisää vaikeuksia aikaiseksi. Kiitos ap:lle Älä kuuntele näitä muita eronneita katkeria ämmiä, jotka eivät välitä lapsistaan, kunhan saavat jatkaa sitä riitelyä, mitä oli ennen eroakin.

heh, ei meillä ole mitään riitelyä, harvinaisen sovussa ollaan exän kanssa. Mutta aina on iso mies osannut sapuskat tehdä lapselle tai lämmittänyt edes jotain mikrossa, ei ole tullut mieleenkään ruokaa laittaa mukaan.

ei kannata yleistää että kaikki eronneet naiset olisi katkeria ämmiä ja kaikki eronneet miehet täysiä kusipäitä, sillä niin ei asia ole...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

No mikä katkeruus tällä harmaalla sitten oikein on?? Siis todellakin, ei ole kyse mistään katkeruudesta jos antaa neuvoja miten vkl-tapaamiset pitäisi noin niin kuin aikuisen näkökulmasta mennä. Vastuu se on molemmilla, myös isällä olkoonkin sitten vkl-isä. Lapsen etuhan se on, että isäkin osaa huolehtia asioista itsenäisesti, ettei entisen tai nykyisen tarvi olla laittamassa kaikkea valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Meillä lapselle vaatteet päälle, ja menoksi..Etällä on mun mielestä oltava vaatteet, lelut, ruuat.

No ihan tarkaksi jos mennään, niin etällä ei tarvitse olla kuin ruoka ja nukkumispaikka, jos etä maksaa kunnon elaria. Elarin tarkoitus on se, että sillä hankitaan lapselle mm. vaatteet ja lelut.

Yhteistyössä