Eronneet haloo,miten saitte uudelleen rakennettua tyhjän pesän??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Olen ollut kotona lasten ollessa pieniä. Nyt olen töihin mennyt takaisin ja palkkani on samaa tasoa mieheni kanssa,tosin ei mikään suuren suuri. Jos uutta tavaraa ostaisin ei palkkani riittäisi ostoksiin ja sen verran tuloja että tuskin soskusta saan. Kirppiksille sit vaan,mutta sekin on tosi hankalaa: autokaan ei jää minulle KOSKA miehen nimissä ja olen töissä klo.8-16 ja lasten hoidosta haku venyy jo muutenkin lähelle viittä.
Miheni ei kuulemma jatkossa aijo osallistualasteb hoitoon vientiin ja hakuun koska muuttaa kauemmaksi ja "siitä tulee hänelle liikaa matkakuluja."

Olen niin raivoissani tilanteesta...sitähän tuo ukko tietysti haluaakin...hankaloittaa elämääni kaikin mahdollisin tavoin. Saa nähdä miten saadaan lasten tapaamiset sovittua,KUN hän aloitaa nyt UUDEN ELÄMÄN niin kiireistä tuntuu olevan:(.

Siis onko teillä sellainen avioehto, että mies vie kaiken ostamansa?
Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputoimistoon.

Totta! Tämä eroaminen on niin helvetillistä siitäkin syystä,että joka helavatun toimistossa(kela,sosku,lastenvalvoja,oikeusaputoimisto,päivähoitomaksujen muutokset jne. mitä kaikkea sitä onkaan??????????????) pitäisi käydä päiväs aikaan ja mähän OLEN TÖISSÄ juuri toimistojen aukiolon aikaan. MITEN se teiltä muilta on onnistunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ota töistä pari päivää lomaa tai jos et saa niin ole vaikka "sairaana" että saat asioihin vauhtia virka-aikana.
Olen siis vuoden alusta aloittanut työt ja on pirunmoista stressiä siitäkin ja lisäksi vielä tämä erorumba...tuntuu niin hiton hankalalle sairaaksi heti töiden alettua heittäytyä ja hirveä haloo siitä saattaisi nousta ja minut joku "sairaana" tuolta kaupungilta bongaisi.
No,ehkä se nyt kaikki tuntuu hankalalle muutoinkin.ON kai nämä erot muutkin saaneet hoidettua...järjissään!!!!!En tiedä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen siis vuoden alusta aloittanut työt ja on pirunmoista stressiä siitäkin ja lisäksi vielä tämä erorumba...tuntuu niin hiton hankalalle sairaaksi heti töiden alettua heittäytyä ja hirveä haloo siitä saattaisi nousta ja minut joku "sairaana" tuolta kaupungilta bongaisi.
No,ehkä se nyt kaikki tuntuu hankalalle muutoinkin.ON kai nämä erot muutkin saaneet hoidettua...järjissään!!!!!En tiedä!

Löytyisikö sieltä työnanatajapuolelta joustoa ja ymmärrystä, jos ihan reilusti kysyisit, saisitko vähän asiointivapaata, kun on tämmöinen tilanne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ota töistä pari päivää lomaa tai jos et saa niin ole vaikka "sairaana" että saat asioihin vauhtia virka-aikana.
Olen siis vuoden alusta aloittanut työt ja on pirunmoista stressiä siitäkin ja lisäksi vielä tämä erorumba...tuntuu niin hiton hankalalle sairaaksi heti töiden alettua heittäytyä ja hirveä haloo siitä saattaisi nousta ja minut joku "sairaana" tuolta kaupungilta bongaisi.
No,ehkä se nyt kaikki tuntuu hankalalle muutoinkin.ON kai nämä erot muutkin saaneet hoidettua...järjissään!!!!!En tiedä!

Jos olisit oikeasti eronnut et miettisi tuollaista, että onko sopivaa jäädä saikulle vai ei? Ero on suuri kriisi ihmisen elämässä ja todellakin voi jäädä saikulle jos siltä tuntuu. Ja vähän ihmettelen sitä, että ette pysty jakamaan huonekaluja yms???
 
Oot sentään töissä ja saat palkkaa. Erinäisistä syistä johtuen mulla on täällä tilanne ettei mistään oo tulossa rahaa, ei siis mistään, edes sossuun ei voi mennä(tällä paikkakunnalla sossu muutenki perii kaiken takaisin mitä myöntävät ), työpaikkaa ei löydy eikä työkkäri suostu tekemään päätöstä ennen kuin saa todistuksen entisestä työpaikasta jota en monista pyynnöistä huolimatta ole saanut.

Laskut seisoo, huonekaluista onneksi välttämättömät löytyy mutta on kyllä tyhjä kämppä silti. Edes astioita mulla ei ole kuin muutama, yhden pienen kattilan ja pikku paistinpannun sain mutta muuta ei. Eikä täällä tosiaan sossu auta noissa.

Mä olen niin poikki ettei tosikaan. Enkä sano millään pahalla, mutta jotenkin tuo särähti että sulla on työpaikka muttei uusiin kalusteisiin riitä ja kirpparille pitää mennä mutta kun edes autoa ei ole. Ei ole kuule autoa meilläkään, mutta ei edes kirpparitavaroihin varaa, joten siksi mua ahdistaa kuulla tuommosta. Joiltakin kirppareilta sen kuljetuksenkin saa ja kai sulla ystäviä on?

Meillä ei ole edes ketään jolta lainata, ainoa sukulainen painii omien ongelmiensa kanssa. Olen tässä ajatellut, ettei taida olla mullakaan enää järkeä jatkaa....
 
on auki yhtenä päivänä 17 tai 18 asti. + saa sovittua aikoja myös aukiolon ulkopuolelle.
+ voit hyvin esimieheletäsi pyytää muutaman päivän palkatonta ja kertoa tilanteen (se voisi auttaa myös siihen, että hän osaisi ymmärtää tilannettasi työssä paremmin (antaa vastuuta muille enemmän).

Tsemppiä!
 
Mun tuttavalla kävi toiste päin, eli avovaimo vei mennessään aivan kaiken, jopa kaikki ruoat vei mennessään... vaikka parin yhteen muuttaessa molemmat toi omia tavaroita tullessaan, niin kaikki kuulemma kuului äidille.. Nyt tää tuttavamies on puillapaljailla. Jäi vain paljon lainaa.. =(
 
ex otti jopa mausteista puolet mukaansa. + mun vanhemmat pakottivat antamaan mun säästöt (olin pienestä palkasta säästönyt 5000mk) jotta voisin paremmin pärjätä vauvan kanssa kotona.
Osoitin miehelle ovea kun nappasi 6kk vauvaa ja huusi tälle (kun lapsi konttasi jukkapalmun luo ja näpräsi tätä..)

Onneksi uskalsin silti erota, vaikka omat vanhemmatkin sympatiseerasi miestä. Jälkeenpäin on vaan alkanut ottaa päähän MIKSI en puolustanut omaisuuttani ja lapsenkin omaisuutta?
:(

Voimia sinne, onneksi olet töissä etkä esim. minimiäippärahalla tms.
 
Meillä vähän sama kuin ap:lla, onneks mulla omat sohvat ja sänky ollu varastossa koko suhteen ajan... Mut pesukonetta ei, ei keittiön kalusteita, ei imuria... Olin ihan huumassa eilen kun löysin Ikeasta olohuoneeseen ison maton 13 eurolla!!!! Samoin makuuhuoneeseen pari pitkää mattoa tosi halvalla. Sossusta en saa edes pesukoneeseen rahaa kun täällä on pesula vapaassa käytössä (toki maksullinen). Kiva vaan vauvan kanssa ravata siellä... Täällä mein sossutäti suhtautuu kaikkiin kuin huijareihin:et oo mitään eronnu, todista väittees... jne,vaikka ois uus talonkirjaote jne. Mitään ei saa vaikka ois kuinka hätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko harmautua:
Oot sentään töissä ja saat palkkaa. Erinäisistä syistä johtuen mulla on täällä tilanne ettei mistään oo tulossa rahaa, ei siis mistään, edes sossuun ei voi mennä(tällä paikkakunnalla sossu muutenki perii kaiken takaisin mitä myöntävät ), työpaikkaa ei löydy eikä työkkäri suostu tekemään päätöstä ennen kuin saa todistuksen entisestä työpaikasta jota en monista pyynnöistä huolimatta ole saanut.

Laskut seisoo, huonekaluista onneksi välttämättömät löytyy mutta on kyllä tyhjä kämppä silti. Edes astioita mulla ei ole kuin muutama, yhden pienen kattilan ja pikku paistinpannun sain mutta muuta ei. Eikä täällä tosiaan sossu auta noissa.

Mä olen niin poikki ettei tosikaan. Enkä sano millään pahalla, mutta jotenkin tuo särähti että sulla on työpaikka muttei uusiin kalusteisiin riitä ja kirpparille pitää mennä mutta kun edes autoa ei ole. Ei ole kuule autoa meilläkään, mutta ei edes kirpparitavaroihin varaa, joten siksi mua ahdistaa kuulla tuommosta. Joiltakin kirppareilta sen kuljetuksenkin saa ja kai sulla ystäviä on?

Meillä ei ole edes ketään jolta lainata, ainoa sukulainen painii omien ongelmiensa kanssa. Olen tässä ajatellut, ettei taida olla mullakaan enää järkeä jatkaa....

No,sorry,en ehkä tässä tilanteessa osaa ajtella miden ahdinkoa ja kirjoitan nyt vaan siitä mikä minua vituttaa! On sinulla varmasti rankkaa,ymmärrän kyllä!!! On näitä eroja ja elämäntilanteita monenlaisia...kaikilla ei varmaankaan ole sama tilanne sehän on varmaa! Tarkoitin lähinnä tuota kirppiksillä kiertelemistä,eihän sieltä kaikki löydy yhdel kertaa ja kiertelyyn ja etsimiseen menee aikaa. Ja vaikka olen töissä minulla EI ole varaa ostaa kaikkea yhdel kertaa vaik osamaksulla ostaisinkin. OTAN OSAA sinun tilanteeseesi! toivottavsti saat konkreettista apua.Minun tilanteeni on tällä hetkellä lähinnä raivoisaa oloa ja eiköhän tämä tästä järjesty...turha valitella!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mulla on projekti yhä työn alla.

Mummo auttoi ja osti patjat, sänkyihin ei yhäkään ole varaa. Halpa pöytä/tuolisetti Jyskistä, pyykkikone osamaksuerin Anttilasta, vastaantin kaikki tarjotut muille turhat astiat, kattilat ja vastaavat ja kai tässä hiljalleen saa loputkin tarvittavat.

Malttia. :hug:

Etkö sä ottanut entisestä kodista mitään? Astioita? Liinavaatteita? Pyyhkeitä? Huonekaluja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ota töistä pari päivää lomaa tai jos et saa niin ole vaikka "sairaana" että saat asioihin vauhtia virka-aikana.
Olen siis vuoden alusta aloittanut työt ja on pirunmoista stressiä siitäkin ja lisäksi vielä tämä erorumba...tuntuu niin hiton hankalalle sairaaksi heti töiden alettua heittäytyä ja hirveä haloo siitä saattaisi nousta ja minut joku "sairaana" tuolta kaupungilta bongaisi.
No,ehkä se nyt kaikki tuntuu hankalalle muutoinkin.ON kai nämä erot muutkin saaneet hoidettua...järjissään!!!!!En tiedä!

Jos olisit oikeasti eronnut et miettisi tuollaista, että onko sopivaa jäädä saikulle vai ei? Ero on suuri kriisi ihmisen elämässä ja todellakin voi jäädä saikulle jos siltä tuntuu. Ja vähän ihmettelen sitä, että ette pysty jakamaan huonekaluja yms???

Haloo itselles!!! Kyllä kuule tuon kriisin ihan tarkkaan tiedän.Varmasti sailaslomaa otankin ja tarvitsenkin,mutta se tuntuu tosi raskalle myöntää ja töissä asian ilmoittaa!!!! Meillä on miehen muutto vielä edessä päin..hän joulun ja sen jälkeisen ajan täällä tavarat inventoi mitkä mukaansa ottaa EIKÄ ole valmis mistään sopimaan ja piste.Muuttaa 1.2. ja mihinkä mä muka tavaroita jemmaisin ettei mukaansa ota???ihmette sinä ihan rauhassa siellä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko harmautua:
Oot sentään töissä ja saat palkkaa. Erinäisistä syistä johtuen mulla on täällä tilanne ettei mistään oo tulossa rahaa, ei siis mistään, edes sossuun ei voi mennä(tällä paikkakunnalla sossu muutenki perii kaiken takaisin mitä myöntävät ), työpaikkaa ei löydy eikä työkkäri suostu tekemään päätöstä ennen kuin saa todistuksen entisestä työpaikasta jota en monista pyynnöistä huolimatta ole saanut.

Laskut seisoo, huonekaluista onneksi välttämättömät löytyy mutta on kyllä tyhjä kämppä silti. Edes astioita mulla ei ole kuin muutama, yhden pienen kattilan ja pikku paistinpannun sain mutta muuta ei. Eikä täällä tosiaan sossu auta noissa.

Mä olen niin poikki ettei tosikaan. Enkä sano millään pahalla, mutta jotenkin tuo särähti että sulla on työpaikka muttei uusiin kalusteisiin riitä ja kirpparille pitää mennä mutta kun edes autoa ei ole. Ei ole kuule autoa meilläkään, mutta ei edes kirpparitavaroihin varaa, joten siksi mua ahdistaa kuulla tuommosta. Joiltakin kirppareilta sen kuljetuksenkin saa ja kai sulla ystäviä on?

Meillä ei ole edes ketään jolta lainata, ainoa sukulainen painii omien ongelmiensa kanssa. Olen tässä ajatellut, ettei taida olla mullakaan enää järkeä jatkaa....

No,sorry,en ehkä tässä tilanteessa osaa ajtella miden ahdinkoa ja kirjoitan nyt vaan siitä mikä minua vituttaa! On sinulla varmasti rankkaa,ymmärrän kyllä!!! On näitä eroja ja elämäntilanteita monenlaisia...kaikilla ei varmaankaan ole sama tilanne sehän on varmaa! Tarkoitin lähinnä tuota kirppiksillä kiertelemistä,eihän sieltä kaikki löydy yhdel kertaa ja kiertelyyn ja etsimiseen menee aikaa. Ja vaikka olen töissä minulla EI ole varaa ostaa kaikkea yhdel kertaa vaik osamaksulla ostaisinkin. OTAN OSAA sinun tilanteeseesi! toivottavsti saat konkreettista apua.Minun tilanteeni on tällä hetkellä lähinnä raivoisaa oloa ja eiköhän tämä tästä järjesty...turha valitella!!!

Kaikki ei löydy yhdellä kertaa ja kuluu aikaa...no on jollain ongelmat!
Sympatiat eron johdosta mutta noiden tavaroiden suhteen kehität kyllä ongelman sinne missä sitä ei edes ole. Ei edelleenkään pahalla, mutta kyllä se riepoo kun ite saa elää joka päivän pelossa että mites nyt, kun laskut myöhässä eikä enää ruokaankaan rahaa! Ole onnellinen työpaikastasi, se on jo paljon eteenpäin.
Ei se tietenkään varmaan paljoa ilahduta kun viha on päällimmäinen tunne. Kaipa nekin tunteet on käytävä läpi, ite elän nyt niitä tunteita etten jaksa enää elää...todennäköisesti jos raha-asioiden suhteen menee näin, ei ole kohta meillä enää edes kattoa pään päällä.
 
mä vein kaikki omani ja lasten tarvikkeet,onneks mulla oli sohva kalustot ja muuta..telkan otin toisen,pesukoneen ostin käytetyn,sängyn sain ilmaiseksi,keittiön pöytä oli jemmassa edellisestä muutosta,astiat vein kaikki ku olivat omiani..lamppuja sain sukulaisilta,sit ostin vaa verhoja ja mattoja kaupasta.
 

Yhteistyössä